[DIGI]Oog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

[DIGI]Oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 01:31

Aangezien ik sinds kort een tekentablet heb [Wacom Volito 2], ben ik maar eens gaan oefenen.
Ik vind het erg lastig, maar het gaat wel okee. Vandaag ben ik voor de 2e keer gaan oefenen.
Het resultaat is niet denderend ofzo, heb het in maar 5 minuutjes gedaan. Het is meer een beetje uitvinden hoe je shade enzo.
Nja, ik heb dus uit mijn hoofd een oog getekend. vooral de contrasten in kleuren moeten véél beter.
Tips zijn welkom, al zijn ze moeilijk te geven bij een zo'n klein tekeningetje, ik weet het :o
Programma wat ik gebruik is Photoshop 7, en tekentablet is dus de Wacom Volito 2 ;)

Afbeelding

Nadia

drafbalk

Berichten: 1931
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Limburg

Re: [DIGI]Oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:53

mooi, alleen de witte stip in het oog valt te veel op

hanneke1

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Re: [DIGI]Oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:14

mee eens drafbalk, vind hem mooi gemaakt, mar die witte stip is iets te opvallend

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: [DIGI]Oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:43

Leuk gedaan voor de tweede keer. Ik kan begrijpen dat de vormen lastig zijn om te maken met een tablet, maar ze zijn me nog iets te bibberig, de iris had ook wat ronder en kleurrijker mogen zijn. Ik mis ook een ooglid, of heb je die verstopt achter de lange wimpers? ;)

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [DIGI]Oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 19:01

Dat bibberig klopt idd, ik had het heel schetserig getekend :')
Iris klopt ook, dat is dus mijn probleem; Het goede kleurgebruik ed.
Oogleden missen ook ;) Dankjewel allemaal!

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: [DIGI]Oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:24

De iris loopt voor de wimpers langs, evenals de schaduwen van de oogbol. Misschien kan je nog wat wisselen met de layers zodat deze er achter komen?
Iets meer kleur zou niet misstaan, wat evelijn_ ook al aangeeft. Teveel zwart is nooit aan te raden, en daarnaast kan je misschien meerdere kleuren groen in de iris verwerken?
Gewoon lekker veel doen, komt helemaal goed!

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [DIGI]Oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:48

Goed begin!
Nog even wat beter op de vorm van een oog letten (hij is wat plat, en de "hoekjes" kloppen niet, en even opletten waar de schaduw loopt- die heb je nu aan de zijkanten, maar is meestal onderlangs het bovenste ooglid over het hele oog ook. Hangt er een beetje vanaf waar het licht vandaan komt ook.

En wast Fnanne zei: met wat meer kleuren werken levert al snel veel meer diepte op. Meerder tinten groen, en misschien wat bruinig/blauwig afhankelijk van kleur oog dat je wilt maken?