[TEK]Paard in actie af, en paard in actie WIP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK]Paard in actie af, en paard in actie WIP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:45

Hallo allemaal Doei!

Ik heb wat foto's uit het WWMPTT geplukt, en ben daarmee te werk gegaan.
Allereerst begon ik met een stoere haflinger die flink uit zijn dak ging op het strand:

Grafiet op a4, zon 7 uur werk:

Afbeelding
By astridjhu

Daarna zag ik een foto van nóg een paard die flink uit zijn dak ging op het strand Haha! En aangezien dat de eerste keer zo goed beviel, ben ik nog een keer begonnen Schijnheilig

Afbeelding

Brand maar los Haha!

Graag ook tips hoe je realistisch zand onder de hoeven kan tekenen, dit is namelijk op de foto bij mijn WIP. Maar ik heb geen idee hoe ik dit netjes voor elkaar krijg Nagelbijten / Gniffelen

_Denise

Re: [TEK]Paard in actie af, en paard in actie WIP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:10

Mooi hoor!
Ik kan dat zelf écht niet dus ik bewonder het wel enorm
Maar ik denk dat je bij de eerste wat donkerdere contrasten had mogen gebruiken
zoals je bij de tweede wel al duidelijk ziet. Nu blijft de 1e namelijk zo grijs..
een beetje oppervlakkig als je snapt wat ik bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:22

Ach, gewoon oefenen, dan kun jij het ook Ja Ik ben ook al vijf jaar bezig Knipoog

Bedankt voor je tips. Dat over contrast bij die eerste had ik vaker gehoord Ja Daar wil ik bij de twee meer werk van maken. De eerste verander ik nu niet meer, ik ben er zelf best wel tevreden over (Hij is in ieder geval niet zwaar mislukt Clown ), en anders verpest ik hem weer.
De tweede ga ik echt proberen meer contrast in te gooien Ja

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:35

Hé, dat 2e paardje ken ik Clown
Maar echt ontzettend leuk dat je hem gaat natekenen! Opzet ziet er goed uit, verhoudingen kloppen ook heel goed.
Ik ben benieuwd hoe hij verder wordt Ja

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:33

OK dan! top!
haha, ik ga het ook volgen hoor ben benieuwd

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:22

Ik vind het jammer dat je bij de eerste de hoeven zi 'dicht' hebt getekend en de rest dan weer nauwelijks. Bij de tweede vind ik dat het geheel eigenlijk al wat te dicht is getekend, waardoor je heel weinig ruimte houdt voor correctie. Wel vind ik het absoluut super dat je je op actieportretten hebt gestort. Je hebt de vaart er absoluut nog in zitten, hoe je ze hebt neergezet. De hoofd en halshouding bij de tweede vind ik wat moeilijk te beoordelen en daar ben ik dan ook niet zeker over. Al met al zijn het al heel nette werkjes, Astrid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:49

Bedankt voor alle reacties Haha!

@JoSav, nu je het zegt. Die hoeven passen er inderdaad niet helemaal bij zo..
Over dat te dicht tekenen, dat heb ik echt altijd al gehad Bloos Het papier is bijna altijd helemaal verzadigd als ik klaar ben met een tekening Bloos

Bij die haflinger was dat bijna helemaal niet (Alleen de hoeven dus Knipoog ), daar was ik dus echt heel trots op Ja . Maar zodra het paard weer wat donkerder wordt, en ik het idee heb dat het paard op de tekening ook donker moet ogen, ga ik meteen weer heel hard drukken met 't potlood...
Het is echt iets wat ik er niet uit krijg. Dit is me ook al zo vaak gezegt, maar ik krijg het gewoon, stom genoeg, niet voor elkaar.
Als iemand tips heeft hoe ik hier vanaf kan komen, dan zijn die dus zeer welkom!

Hier een nieuwe update:
Afbeelding

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:19

@As: een vriendinnetje van mij werkt veel met grafiet. Misschien dat haar werk je wat op weg helpt minder dicht te smeren: http://south-wind.deviantart.com/ Kijk eens naar de technieken die zij gebruikt om donkerdere en lichtere vacht neer te zetten. Ze werkt natuurlijk heel verfijnd, maar zo zie je dat je toch het juiste effect kunt neerzetten zonder te gaan plamuren. Je moet namelijk ook nog ruimte overhebben voor de allerdonkerste stukken: ogen, oren, knieën, binnenkant van de achterbenen, wat wegvalt in schaduw, dat soort dingen. Dat is zelfs zo bij een zwart paard. Je moet je er gewoon eerst bewust van worden en dan moet het zelfs onbewust horen bij het tekenen: een automatisme. Dat is het voor jou gewoon nog niet, dus moet je heel bewust bezig zijn met wat je aan het tekenen bent. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:56

Bedankt voor die site! Zij kan goed tekenen joh Bloos! Wat krijgt zij veel details en schaduwen met grafiet zeg! Wow!
Ik zal van de week eens een tekening beginnen, en dan tussendoor goed vaak naar haar werkjes gaan kijken!

Ik hoop dat ik ook ooit zo goed word *LOL* (MAar dat zal wel niet Clown ).

Hoe zit het nu trouwens met het contrast? Is dat wel verbeterd, ondanks dat alles dichtgeplamuurd is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:54

Afbeelding

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:19

Jaa gaat er mooi op lijken hoor!
Ziet er leuk uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 00:30

Bedankt!

Heb wéér een update Bloos Ik vlieg op het moment Haha!
Nu bezig met de voetjes Tong uitsteken

Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:33

Van mij mag je dat dichtgeplamuurde erin houden hoor Astrid! Wow! Het geeft een veel grotere dieptewerking en het knalt veel meer van het papier af.
Ontzettend mooi tot dusver. Verhoudingen zijn prima en het geheel ziet er gaaf uit! Ik vind het een verbetering tov je vorige tekening hoewel die ook erg netjes was.

Ben benieuwd naar het eindresultaat. Je bent heeeeel goed bezig! OK dan!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:13

Ziet er goed uit As, je gaat super vooruit! Ja
Prima werk tot nu toe, lekkere contrast en een goede dynamiek. Ik zou toch nog wat meer aandacht besteden aan de staart, je zou kunnen proberen er wat schaduw en lichtplekken in te verwerken. Lachen
Ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:29

Oke bij deze: voorlopig heb ik niet veel tekentijd. No Cheer School komt aanzetten met gigantisch veel projecten en presentatie's. Tevens ben ik ook half ziek. Zij zijn groot en ik is klein!
En ik heb een paar opdrachten, die momenteel voorrang krijgen op deze tekening. Dus het kan nog een paar weekjes duren voordat deze geheel af is. Lachen
Ik ga het rustig aan doen, en niet afranselen, daar wordt het niet mooier op

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:29

Jaajaa mensen ik heb die tekening in het echt gezien ^^ ! :o *\o/*

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:02

Nou ik ben het met smeetjoew eens!
Ben benieuwd zeg! Maar doe het rustig aan en beterschap ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:23

Bedankt :D Ik ben inmiddels iets beter :j Gelukkig :D Liep al een paar weken tegen griep aan. En toen heb ik één dagje niks gedaan, en toen sloeg het door.. Vier dagen ziek geweest :')
Ben nu al een heel eind beter :j Ik ga nu rustig mijn opdracht afwerken, en dan hoop ik voor eind volgende week, deze nog af te kunnen krijgen.

Annette :+: Ja je heb hem in het échie gezien :)) Binnekort maar eens bij mijn paardje afspreken hea :D

priscilla3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:04

Ik ben hem aan het natekenen moet nog een eitje leren. :7 :(:)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:49

Omdat het hier om een erg oud topic gaat, gaat hier een slotje op. :)