[SCH] Heide (althans poging tot...)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

[SCH] Heide (althans poging tot...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 22:02

Ik schilder normaal nooit op doek (ik krabbel alleen wat herfstblaadjes op servies Huilen van het lachen ) maar nu ik in huize De Renderklippen ben (http://www.renderklippen.nl) kreeg ik ineens zin om te schilderen Tong uitsteken. Dus ik heb vandaag 2 doeken, acrylverf en kwastjes bij de Action gehaald en ben begonnen *LOL*

Dit is ook de eerste keer dat ik heide schilder. Het echte schilderij is vrij donker, en ik kon er niet echt een goede foto van maken. Het moet de heide voorstellen bij nacht/schemering, maar op de foto's lijkt het net 's zomers overdag Huilen van het lachen. Eigenlijk vind ik de foto's mooier dan het schilderij *LOL*

Commentaar is zeer welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Deze is weer wat donkerder dan het origineel:
Afbeelding

Oh ja, het heeft me ongeveer een uurtje gekost, mede omdat het eerst echt gigantisch aan het mislukken was en ik het heb overgeschilderd Huilen van het lachen

Sheran

Re: [SCH] Heide (althans poging tot...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 22:40

Als het te erg voor woorden is kon je het ook wel zeggen, hoor Huilen van het lachen

Ik zou graag commentaar krijgen, over wat ik verbeteren kan enzo, zodat ik het schilderij nog wat mooier kan maken Lachen. Misschien is mijn techniek ook wel helemaal fout om heide te schilderen... geen idee *LOL*

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:40

Ik vind hem erg leuk gelukt Ja
Alleen persoonlijk krijg ik meer het idee van een bloemenveld Huilen van het lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 23:46

Hahaha, dat mag natuurlijk ook *LOL*

Abstract zullen we maar zeggen?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:21

Om het idee van een heideveld te creëren is het misschien wat te grof. Ook vind ik het verschil tussen 'lucht' en 'aarde' niet groot genoeg waarschijnlijk door lichte, niet geheel dekkende, vegen die over de lucht liggen (verticaal). Daar zou ik nog naar kijken. Ik vind wel dat je al aardig de dieptewerking hebt weer gegeven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 19:27

Lontje schreef:
Om het idee van een heideveld te creëren is het misschien wat te grof. Ook vind ik het verschil tussen 'lucht' en 'aarde' niet groot genoeg waarschijnlijk door lichte, niet geheel dekkende, vegen die over de lucht liggen (verticaal). Daar zou ik nog naar kijken. Ik vind wel dat je al aardig de dieptewerking hebt weer gegeven.

Sorry, welke verticale vegen over de lucht bedoel je? Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:29

Ik was er al bang voor dat je het zou vragen Nagelbijten / Gniffelen Beetje moeilijk uitleggen maar ik ga een poging doen. Van links naar rechts (grofweg van boom naar maan/zon) zie ik wat wittige vegen die niet dekkend zijn. Die lijken dezelfde structuur te hebben als wat er in de boom gebruikt is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 19:30

dat is horizontaal Haha!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:33

Gestoord Gestoord ach ja .... natuurlijk Rolleyes nou ja we zullen maar zeggen dat het zondag is Nagelbijten / Gniffelen Lekker slim weer Clown
Goed... dit is dus weer een Lonactie Clown

Maar weet je welke ik bedoel nu? Het kan namelijk wel goed zo wezen dat ze irl niet opvallen maar door het maken van een foto wel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 19:35

Ja, dan weet ik wel welke je bedoelt! Haha! Die vallen best op op de foto, inderdaad meer dan in het echt.
bedoel je dat het dan even 'vlekkerig' is als de grond? Dat het er daarom teveel op lijkt?

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:37

Ja dat bedoel ik Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 19:38

Dank je Lontje, ik ga het aanpassen Lachen