Ik ben weer eens aan het schrijven geslagen, nu het steeds kouder word en ik meer vrij heb van school, leek het me leuk om een 's zomers verhaal te schrijven, met de toepasselijke naam 'vakantieliefde'.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Tips en commentaar natuurlijk meer dan welkom!

Groetjes, Zoë.
Citaat:Hoofdstuk 1.
“Roos, wakker worden!”
Slaperig open ik mijn ogen en ik kijk om me heen. Een diepe zucht ontglipt me als ik zie dat ik, net als gisteravond, nog steeds in mijn eigen kamer lig.
Ondertussen wordt er door mijn moeder op de deur geklopt. “Roos, we gaan zo naar oma, kom je er uit?” Ik mompel iets terug naar mijn moeder en ik trek mijn warme dekbed nog een stukje verder over mijn hoofd. Was het nog maar twee dagen terug. Of beter, was het maar twee weken terug. Precies twee weken geleden kwam mijn moeder me ook wekken, maar niet om naar oma te gaan. Nee, toen gingen we op vakantie naar Mexico. Ik had me voorgenomen om daar lekker twee weken in de zon te bakken en lekker te luieren zonder aan school of thuis te denken. Wel, dat is gelukt. Maar daarnaast heb ik ook iemand ontmoet. Een jongen van 24 jaar oud, prachtige groene ogen en een gezond bruin kleurtje. Xavier heet hij.
Al meteen de eerste dag viel Xavier mij op. Ik lag samen met mijn ouders en mijn broertje aan het zwembad, toen hij voorbij kwam gelopen. Hij had hetzelfde pakje aan als alle andere werknemers en een wit petje op. Maar onder dat witte petje, schuilde een vrolijke lach met twee prachtige ogen. Ik was opslag verliefd.
Later die dag kwam ik er achter dat Xavier op het resort werkt als badmeester en dus was ik de rest van de tijd niet meer bij het zwembad weg te slaan. Ik kwam er al snel achter dat Xavier anders was dan de andere Mexicanen. Door mijn lange, blonde krullen, had ik heel wat personeel achter mij aan. Maar Xavier bleef afzijdig. Uiteindelijk was ik het zelf, die contact zocht. Dit was op de derde dag. Na die dag was het ijs gebroken en al snel waren we onafscheidelijk. Overdag moest Xavier natuurlijk hard werken op het resort, maar elke avond ging ik met hem naar het stadje dat vlakbij het resort lag. Onze eerste kus vond plaats op onze tweede avond samen en die kus was zeker niet de laatste van de vakantie. De laatste kus van de vakantie was precies 24 uur geleden, voordat mijn familie en ik weer naar Nederland zouden vertrekken. Ik heb tijdens het afscheid mijn tranen binnen kunnen houden, maar iedereen kon zien hoe moeilijk ik het er mee had.
“Roos! Over een kwartier gaan we weg!”
Zuchtend klim ik mijn bed uit. Ik kijk op mijn telefoon die op mijn nachtkastje ligt. Helaas, geen sms’je uit Mexico. Met een rotgevoel pluk ik wat kleding uit mijn kast en ik kleed me om. Het is wel vreemd om weer in een dikke trui en een lange broek rond te lopen als je twee weken lang alleen in een bikini, een rokje en een topje hebt geleefd. In Mexico was het over de 30 graden, hier in Nederland is het meer dan 20 graden kouder.
Als ik ben aangekleed, haal ik snel een borstel door mijn haren en ik werp een blik op de spiegel. Ik ben nog lekker bruin, maar ik zie er moe uit. Eigenlijk zou een beetje mascara en een randje oogpotlood een wereld van verschil kunnen brengen, maar ik heb er geen zin in. Ik hoef voor niemand mooi te zijn. De enige voor wie ik mooi wil zijn, zit ruim tien uur vliegen van mij vandaan.
Citaat:Hoofdstuk 2.
“Van harte gefeliciteerd oma!”
Ik geef mijn oma een hand en ik geef haar beleefd drie kussen.
“Kind, wat zie je er toch goed uit!” zegt mijn oma vrolijk en ze drukt zich tegen mij aan. Een lichte pijnscheut gaat door mijn hart. De laatste keer dat iemand zich zo tegen mij aandrukte, was Xavier gisterochtend tijdens ons afscheid. Ik voel zijn sterke armen nog om mij heen en als ik goed nadenk, kan ik me zijn heerlijke geur weer herinneren.
Zuchtend glimlach ik naar mijn oma en ik loop de kamer vol visite in. Eigenlijk heb ik absoluut geen zin om gezellig op verjaardag te gaan, maar het is niet eerlijk tegenover mijn oma als ik thuisblijf om in een hoekje te gaan zitten kniezen. Niemand zal mij begrijpen. Mijn ouders vinden dat ik me aanstel, ze zeggen dat Xavier maar een vakantieliefde is en dat ik hem over een paar weken weer ben vergeten. Ik denk daar heel anders over. Het was kort, maar zo intens en het voelde zo goed. Ik hoop met heel mijn hart dat we elkaar snel zullen weerzien.
Als ik iedereen gefeliciteerd heb, ga ik op een stoel naast mijn broertje zitten. Ik hoor de mensen allemaal gezellig tegen elkaar praten, maar het gaat totaal langs mij heen. Mijn oma zet een kopje thee voor mij op tafel en dankbaar knik ik. Dan gebeurt waar ik bang voor was, ze begint vragen te stellen over de vakantie. Ik snap niet waarom ze precies mij uitkiest en niet aan mijn ouders of broertje vraagt hoe het was. Ik weet zeker dat ik de leukste vakantie heb beleefd, maar voor mij is het op dit moment nog te moeilijk om over te praten. Toch beantwoord ik de vragen van mijn oma maar, om er zo snel mogelijk vanaf te zijn.
Gelukkig gaat al snel de bel en houdt mijn oma op met vragen stellen. Ik kijk verveeld op mijn telefoon, maar ik heb nog steeds geen sms’je terug. Gisteravond had ik een sms’je gestuurd dat we veilig thuis waren gekomen en dat ik heel graag terug wilde komen, maar Xavier had nog niets terug gestuurd. Ik klap mijn telefoon een paar keer open en dicht. Zou hij deze week dan misschien toch anders beleefd hebben als ik? Zou hij misschien nu alweer een ander meisje hebben? Ik zucht. Ik weet natuurlijk niets zeker, maar het leek de afgelopen weken zo oprecht. Natuurlijk kan hij ook een goede toneelspeler zijn, maar mijn gevoel heeft mij nog nooit in de steek gelaten. En mijn gevoel zegt dat hij te vertrouwen is.
Op het moment dat ik mijn telefoon weer in mijn broekzak wil stoppen, begint hij te trillen. Geschrokken kijk ik naar het schermpje, waarop staat dat ik 1 nieuwe sms heb. Als ik met mijn ogen over de naam van de afzender ga, maakt mijn hart een sprongetje. Xavier heeft een sms terug gestuurd!
Met een flauwe glimlach op mijn gezicht en trillende vingers, druk ik op ‘openen’. Als ik de inhoud van het sms’je lees, word mijn flauwe glimlach meteen een brede glimlach. Eigenlijk stelt het sms’je niet veel voor, maar de woorden ‘I miss you’ en ‘I love you’ raken mij toch wel. Vrolijk stuur ik een lief sms’je terug en daarna laat ik mijn telefoon in mijn broekzak verdwijnen.

Alleen het eerste stukje komt trouwens overeen met haar verhaal, ik geloof dat ze nu nog maar weinig contact hebben en ze gaat ook niet meer terug naar hem...