Wat een reacties weer! Bedankt!
@ kikkygirl13; helemaal met photoshop ja
.
@ Aims; bij je eigen werk blijf je idd altijd dingetjes zien, daarom heb ik vrijwel niets van mezelf aan de muur, anders blijf ik dingen veranderen
.
@ gabyfedde; ik kan niet echt uitleggen hoe ik het doe, doe het gewoon
. Gewoon veel oefenen, ik heb zelf eerst 2 jaar ermee aangekloot en eind vorig jaar had ik het ineens door, was een beetje aan het proberen en doen en zomaar ineens... hee! zo werkt het
. Tip die ik je wel mee kan geven is om eerst in zwart/wit te proberen, dat heeft mij veel geholpen, dan krijg je het gevoel van het digitaal tekenen zonder dat je je zorgen hoeft te maken over hoe de kleuren op elkaar inwerken.
@ Eliine; mijn vorige pc liep ook telkens vast omdat mijn photoshop bestanden te groot waren en de nieuwe apparatuur herkende die niet omdat de pc te oud was
. Neusje is idd ook wel een van dingen die beter afgewerkt hadden kunnen worden, was daar als laatste mee bezig en had het wel weer gehad met de tekening
. Smudge gebruik ik overgens helemaal niet (meer) enkel ronde harde brush
.
Ben benieuwd naar jouw nieuwe digitale werkjes, die vind ik ook altijd erg leuk om naar te kijken
.
@ smeetjoew; bedankt, leuk om te horen
. Fijn als mensen ook telkens weer verbetering zien.
@ sammyvriend; *kuch kuch* voel me idd niet zo lekker
. Kraaltjes waren ook echt last minute, had er wat aan de touwtjes van de veren gedaan zodat die niet op plukjes manen zouden lijnen, maar dan miste ik weer wat bij de rest dus nog maar wat door de manen heen gestopt, aan de ene kant vond ik ze ook wel wat storen maar aan de andere kant ook juist wel weer lekker speels
. Heb ze maar gehouden om meer balans in totaal te krijgen met de kleuren van de verf
(zelfde met de veren en de witte vlek, houden elkaar ook weer in balans, de een had niet gewerkt zonder de ander).