[TEK] lekker ding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

[TEK] lekker ding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 10:46

of . . . is ie niet om op te eten? of... Ik dacht dat ze vegetarier waren?

Afbeelding

Afbeelding

[size=8]foto's maken vind ik moeilijk Knipoog [/i]

commentaar is welkom Lachen

Duke

Re: [TEK] lekker ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:40

Leuk gedaan! Mooie, levendige uitstraling door de beweging van de paarden.

Ik zou nog wat meer met schaduw doen. Vooral schaduw op de grond, dan 'zweeft' te afbeelding niet zo op het papier. En meer spelen met donkere en lichte schaduw op de paarden.

De dikkere lijnen om de paarden, maakt het wat onrealistisch. Werk die weg, is mijn tip. Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:57

Ik vind het wel een grappig effect geven, lekker losjes getekend, niet te veel details. Een beetje een schets idee.

Manen van Major zijn erg leuk gelukt! Lachen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:58

ik vind die shet heel leuk, bij dat grote paard vind ik de borst en het voorbeen niet zo netjes.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:02

Blijf vooral naar je voorbeeld(foto) kijken. Door telkens heen en weer te kijken tussen je tekening en foto teken je beter de foto dan het uit je hoofd neerzetten van onderdelen.
Je kunt in de tekening duidelijk zien wat je 'uit je hoofd' hebt getekend, en waar je op de foto hebt gelet.
Bijvoorbeeld de benen van het grote paard.De knie, slof en hoef zijn heel duidelijk 'uit je hoofd' terwijl het hoofd van het grote paard veel beter afgekeken is, en zo gelijk beter kloppend Lachen

Succes!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:03

bedankt allemaal Lachen

Het is niet mijn bedoeling een hyperrealistich plaatje neer te zetten, maar gewoon een mooi beeld. Overigens Klijntjuh, het hoofd van het grote paard heb ik juist minder afgekeken en voor het voorbeen wat meer. Maar je hebt ergens wel gelijk, grote paard stond volledig in de schaduw en is zo lastig te zien, behalve het hoofd.

Duke, tip over schaduwen op de grond kan ik zeker wat mee, en zal de volgende keer eens kijken hoe ik die plaats. Dikkere lijnen heb ik dit keer bewust gedaan. (vond het mooi contrast geven) . Nogmaals, realisme is niet wat ik wil, dan leg ik de voorbeeldfoto wel onder een zwart/wit kopieer apparaat (niets te nadelen van de mensen die juist wel zo werken, erg knap Lachen ). Ik probeer het beeld over te zetten Lachen

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:36

leuke tekening!

Ik vind het leuk dat het niet superrealistisch is, maar ik stoor mij een beetje aan de krasserige manier van inkleuren.. De houding van de paarden is natuurlijk super, maar ik vind het geheel wat slordig ogen..

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:09

Wat een knap paard is dat zeg, die moet wel van een heel leuk iemand zijn...

Goed gedaan crea fenna, ziet er erg leuk uit alleen de snor komt een beetje raar uit. Kun je proberen een tekening van alleen zijn hoofd te maken?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 23:10

@ Antoinet, proberen kan altijd. Als je een leuke foto stuurt, kan ik oefenen op de snor Vork

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:11

eey ziet er goed uit!
vind wel dat de houding hier en daar niet klopt, maar al met al valt dat ook wel mee eigenlijk!
alleen mis de staart van het grote paard:p

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 01:51

Fenn schreef:
Nogmaals, realisme is niet wat ik wil, dan leg ik de voorbeeldfoto wel onder een zwart/wit kopieer apparaat (niets te nadelen van de mensen die juist wel zo werken, erg knap Lachen ).

Nors opkijken
Nou daar ga ik dan met alle bloed zweet en tranen die ik in mijn werk stop No Cheer Huilen van het lachen

Ook voor een niet zo realistisch werk vind ik hem wat slordig uitgewerkt. Hij is wat krasserig en doet aan als een snelle schets. Niet dat daar wat mis mee is maar geeft zo wel de indruk dat het eerder een studie is dan een werk wat af is. Er mag meer met contrasten gewerkt worden, daardoor maak je hem sprekender. Wel een goede oefening en het knusse plaatje smaakt naar meer Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 18:12

Maar Lontje, als jij 'kopieert' leg je er nog iets meer in. Zo ook meer bokkers, ik heb wel eens gekopieerd (met braaf raster erachter zelfs), maar bij mij wordt het nooit meer dan een kopie. En daarbij vind ik soms wel dat bokt te veel op de superrealistische werken kickt. Bloos (ik blijf erbij: kopieëren gaat sneller Bloos )

Maar nogmaals bedankt, contrasten ga ik op oefenen (ik heb sinds kort een bril en merk zelf al verschil als ik met en zonder teken) en het slordige ook. Al vind ik dat heerlijk werken, maar dat kan ook wel anders.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:57

Fenn schreef:
En daarbij vind ik soms wel dat bokt te veel op de superrealistische werken kickt. Bloos (ik blijf erbij: kopieëren gaat sneller Bloos )

Hier ben ik het helemaal en 100% mee eens!!!