[TEK] Kleurtjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Baukje

[TEK] Kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 16:33

Terug uit Duitsland 1 tekening kunnen gemaakt nav een foto uit het Aanvraag en resultaat topic paarden tekenen.
Er komt nog een pasteltekening aan, maar daar staat alleen de schets van.
Had besloten wat meer met kleur te doen. Tong uitsteken
Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden en misschien tips kunnen geven voor de tekening die ik nog ga maken.

Afbeelding
-Pastelkrijt en pastelpotlood
-24x32 cm

Lachen

Solaria_Liz

Re: [TEK] Kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:15

heel mooi Lachen alleen ik vind het halster bij de neus raar zitten.
het lijkt nu net alsof de neus plat is
Maar ik doe het je echt niet na Lachen

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:22

Het halster klopt inderdaad echt ergens niet, eigenlijk vind ik hem (halster) overal een beetje raar. Bij de verstellingen, op de neusrug, bij dat ijzeren vebindstukje (hoe heet dat ook al weer Clown ) Verder vind ik hem echt gaaf. Leuk oogje ook!

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:58

Ik vind hem gaaf, Beebs! Lekker strak getekend! Bijna Duitse strengheid, hihi.
Het lijkt wel een technische tekening zoals je de anatomie weergeeft!
Prachtig zoals je met de kleur hebt gewerkt. Mooi dat blauw t.o.v. dat terra papier.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:04

Het rechteroog (voor ons gezien) lijkt niet helemaal
te kloppen & het halster ook niet. Verder heb je erg
mooi met de kleuren gewerkt en mooie details
gemaakt! Ik doe het je ook niet na!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:42

Heej hier staat íe ook, erg mooi alleen stukje halster en het 'blauwe' lijf mist wat kleur.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:16

Heel erg geslaagd met die kleurtjes! Ja Dat blauw en paars laat hem echt glanzen, je voelt het zachte gladde vachtje bijna. Die kleuren staan ook heel erg mooi op dat zandkleurige papier.

Misschien kun je het lijf nog iets duidelijker neerzetten. Ik vind het altijd leuk als dat iets wazig wegloopt, maar het is nu wel erg een 'blauwe vlek'. Tong uitsteken Ietsje bruin toevoegen daar misschien? Met de hals vind ik dat je dat wel heel mooi hebt gedaan, alsof het een tekening met scherpte-diepte is. Het hoofd komt echt naar voren.

Ik zat ook eerst te kijken naar de neus. Maar als ik er zo even naar kijk stoort het me verder niet. Lachen Denk dat het iets vertekent omdat de 'hoek' van het halster op de neus iets te vroeg begint. De neusbrug van het paard is zeg maar dubbel, voor mijn gevoel moet het halster dus pas buigen bij de (voor de kijker) linker helft van de neusbrug, nu begint hij al op de rechter. (Leg ik dat duidelijk uit?)

Enige puntje wat ik nog kan bedenken is het jukbeen, er lijkt een beetje vreemde kruin te zitten tussen de ader op de neus en de plaats waar het jukbeen zou moeten stoppen.

Ik vind dit zeker een van je beste pastels. Ja

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 17:40

Bedankt allemaal voor de complimentjes en de tips! Haha!
Het is inderdaad wel wat een blauwe vlek Nagelbijten / Gniffelen Ik wist echt niet hoe ik dat op moest lossen. Maar beetjes bruin erdoor zal wel beter zijn Ja
Dankje Elanor Bloos

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:10

Mooi werk weer ab, erg knap hoe jij zon paarden hoofd inclusief glansplekken en botstructuur neer weet te zetten. Zit altijd echt een mooie diepte in. Vind het kleurcontrast ook erg mooi werken, alleen het blauwe lijf vind ik ook te blauw dat neem je niet meer aan als een weglopende rug. Misschien wat meer de vorm benadrukken en zoals idd al gezegd is toch wat bruin tinten erdoor mengen?