[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:25

Welkom welkom! Nog gefeliciteerd met jullie jongste telg <3

lizy29

Berichten: 6262
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:48

Welkom PSM leuk dat je ook wil gaan naaien.

Hier is van de week een stapel stofjes binnen gekomen. Nu eens de tijd vinden om er wat mee te doen
Eerste op de agenda: een tas voor mijn oudste dochter om mee te nemen naar de crèche.

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:55

PSM gezellig :)
Sofilantjes die ik eerder noemde heeft ook een gratis harem legging in kleinere maatjes op hun Facebook groep staan.

Ik zit nu ook veel in Amerikaanse groepen, en elke groep heeft een aantal gratis patronen, vaak via het vastgezette bericht of bestanden in de groep.

En zelf verkleedkleren voor kinderen maken:
http://www.peekaboopatternshop.com/free ... ort=newest

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:59

Mag ik mij melden?

Jannie79
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-03-04

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:29

Ja hier ook een naaifreak. Heb hier zo da 2 jaar een Janome machine staan en wil niet anders meer. Ook nog een oude bernina overlock, gok al zo'n 20 jaar oud.
Wat maak ik zoal, voor mezelf met name rokjes en jurkjes en voor mijn 2 jongens vaak truien en vesten. Mijn huzarenstukje was toch wel afgelopen voorjaar toen onze jongste zijn communie deed. Heb voor beide jongens een colbertjasje gemaakt en voor mezelf een jurkje van wildzijde. Zo trots op het resultaat.
Qua patronen gebruik ik voor de jongens meestal sofilantjes en voor mezelf vaak de knip of patronen uit de boeken uit de 200 serie. Dit zijn 3 boeken, 200 jurkjes, 200 shirtjes en 200 rokjes en broeken. Daarin staan een aantal basispatronen met daarbij heel veel variaties qua mouwlengtes kragen enz. Ik ben er groot fan van.
Mijn stoffen koop ik vaak op het stoffenspektakel of online bij textielstad.

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:29

Hier gister en vandaag druk geweest :)

Laatste trui moet de kol nog op maar daar heb ik stom bij lopen doen vanmiddag dus die moet ik eerst weer uithalen.
Als ik genoeg stof had gehad had ik gewoon opnieuw geknipt, maar heb niets meer :oo


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:53

Dat eerste stofje is echt leuk :+:

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 01:24

Die met Mickey en Minnie is ook echt leuk <3

Ik heb vandaag weer flink gezwoegd op de rok waar ik mee bezig ben, wilde ik m passen zag ik dat ik de halve tailleband er weer af kan halen omdat hij niet recht sluit nu -O-


Afbeelding

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:58

Dank jullie :)
Gave rok wel! Leuk stofje.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:37

Jeetje, wat maken jullie gave dingen! Ik had me een paar weken terug al eens gemeld met een aankomend projectje. Die is inmiddels gelukt, en heb al stofstaaltjes voor de volgende besteld :D
Ik hou me momenteel op de naaimachine vooral bezig met outfits voor keltische/schotse/fantasy evenementen, maar wil me ook wat meer gaan richten op 'gewone' kleding.

Ik heb mijzelf het werken met de naaimachine aangeleerd via Youtube. Het heeft me een hele avond gekost om spoeltjes op te winden en de naaimachine in te rijgen. Het is de naaimachine van mijn oma. Ik wil eigenlijk nog wel graag eens een cursus doen, om te leren wat voor functies er allemaal op zitten en wat handiger te worden qua technieken.
Mijn eerste projectje op de naaimachine, met flinke tijddruk :=

Afbeelding

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:08

Jeetje wat een uitdaging zeg als eerste project :oo
Ik begon gewoon met een baby legging _O-
Maar zo te zien zeker geslaagd! En kun je geen handleiding meer vinden van je machine?

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:03

Bonjoy, Leuke combinatie heb je daar gemaakt.
Smallheal, tuurlijk mag dat. Wat maak jij?
Ik ben begonnen aan een paar slofjes voor een kleinkind. Is oorspronkelijk van shantoung, maar wil het nu van pigskinn maken.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:15

Op het moment even niet zoveel. Het lukt allemaal niet -O-

Wat voor slofjes maak je? met anti slip aan de onderkant? Mijn dochter is 5 maanden en álle slofjes gaan uit -O-

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:31

Smallheal schreef:
Op het moment even niet zoveel. Het lukt allemaal niet -O-

Wat voor slofjes maak je? met anti slip aan de onderkant? Mijn dochter is 5 maanden en álle slofjes gaan uit -O-


Ik maak die slofjes van varkensleer. Ik denk dat dat wel stroef is. Dat stroeve komt zowel aan de binnen-als de buitenkant. Maar ik heb ze net gesneden, ik ga nog fröbelen om ze in elkaar te zetten. Gaat nog hele klus worden. Ik ga morgen of zondag verder.

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:55

Bonjoy geslaagd project!

Ik heb vandaag een shirt, cardigan en broek gemaakt :=
Had de vaart erin zitten zullen we maar zeggen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:56

Een vraagje voor jullie ervaren naaisters. Wat zouden jullie graag cadeau krijgen voor Kerst? :D
Voor mijn 'secret santa' heb ik een budget van 20€ en deze persoon naait graag en vaak. Probleem is dus dat ze al veel heeft en er is geen subtiele manier om er achter te kopen wàt ze heeft...

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:16

Naaivoetjes (er bestaan boxen met een heleboel voetjes) biaisband maker (ook daar bestaan setjes van met meerdere maten samen).
Doosje om garen of spoeltjes netjes op te bergen.
Een rolmes, een custom (hoe heet zo'n ding in het Nederlands? Om naden los te halen)
Patroon gewichten (er bestaan echt hele gave, uit Engeland in de vorm van donuts etc).

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:19

Hier klaar met de shirts en broeken die ik voor de bevalling wilde maken
Nu bezig met fijne onderbroeken (model Bunzie van Stitch upon a time) en daarna nog borstcompressen.
Daarna ben ik er klaar voor :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:26

Jes schreef:
Naaivoetjes (er bestaan boxen met een heleboel voetjes) biaisband maker (ook daar bestaan setjes van met meerdere maten samen).
Doosje om garen of spoeltjes netjes op te bergen.
Een rolmes, een custom (hoe heet zo'n ding in het Nederlands? Om naden los te halen)
Patroon gewichten (er bestaan echt hele gave, uit Engeland in de vorm van donuts etc).


Wow oke hier kan ik alvast wat mee :D

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 01:42

Naaivoetjes zou ik niet doen, niet ieder voetje past op iedere machine.

Biasbandmaker, doosje voor garen+spoeltjes opbergen, patroongewichten zijn idd echt handige universele dingen.
Je hebt ook van die magneetjes voor op je schaar zodat je makkelijk naadwaarde kunt aanknippen.
En wat je ook steeds meer ziet zijn “wonder clips” omdat sommigen dat makkelijker vinden dan spelden. Zou ik zelf allemaal niet verkeerd vinden om te krijgen. :j

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:18

Murthul schreef:
Naaivoetjes zou ik niet doen, niet ieder voetje past op iedere machine.

Biasbandmaker, doosje voor garen+spoeltjes opbergen, patroongewichten zijn idd echt handige universele dingen.
Je hebt ook van die magneetjes voor op je schaar zodat je makkelijk naadwaarde kunt aanknippen.
En wat je ook steeds meer ziet zijn “wonder clips” omdat sommigen dat makkelijker vinden dan spelden. Zou ik zelf allemaal niet verkeerd vinden om te krijgen. :j


Die 'wonderclips' kan je kopen bij IKEA als gordijn-ophang-dingen of bij de kantoorboekhandel--> Papierklemmen.

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:52

Ik zou echt niet weten wat ik met wonder clips moet ipv spelden. Voor English paper piecing zijn ze dan weer wel geweldig, maar dat is een niche binnen een niche van de naaiwereld en daar komt geen naaimachine aan te pas :+
Ik zou het zo voor iemand anders niet weten. Mij maak je altijd blij met stofjes. Bij voorkeur stoffen pakketjes. Maar ik maak dan ook weinig kleding.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:01

Ik gebruik ze om smalle zoompjes plat te houden voor ik ze naai. Werkt soms beter als spelden

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:21

Sandrina schreef:
Murthul schreef:
Naaivoetjes zou ik niet doen, niet ieder voetje past op iedere machine.

Biasbandmaker, doosje voor garen+spoeltjes opbergen, patroongewichten zijn idd echt handige universele dingen.
Je hebt ook van die magneetjes voor op je schaar zodat je makkelijk naadwaarde kunt aanknippen.
En wat je ook steeds meer ziet zijn “wonder clips” omdat sommigen dat makkelijker vinden dan spelden. Zou ik zelf allemaal niet verkeerd vinden om te krijgen. :j


Die 'wonderclips' kan je kopen bij IKEA als gordijn-ophang-dingen of bij de kantoorboekhandel--> Papierklemmen.


zag er laatst ook bij de action!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:23

Granoek schreef:
Een vraagje voor jullie ervaren naaisters. Wat zouden jullie graag cadeau krijgen voor Kerst? :D
Voor mijn 'secret santa' heb ik een budget van 20€ en deze persoon naait graag en vaak. Probleem is dus dat ze al veel heeft en er is geen subtiele manier om er achter te kopen wàt ze heeft...


een kadobon van een stoffen/ fornituren winkel