[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loeky01
Berichten: 7319
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:52

Met balpen :wow:
Hij is echt zo prachtig.. Kan t amper omschrijven :'). Blijf er naar staren.. Heb ik niet vaak!

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:16

Anatomie klopt niet echt maar ach ben nog een eind gekomen met een kat die gestrekt over mn beide armen lag xD Meneer heeft een obsessie voor potloden en pennen dus hij wilde maar al te graag helpen :')
Week 6 alweer, Beetje geprutst met mn sepia potloden
Afbeelding

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:31

Gaaf! Alleen de neus zit scheef of heeft dat paard dat?

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:52

Nee ik heb het uit het blote hoofd getekend, kwam er helaas te laat achter dat ie niet ver genoeg ingedraaid was. Tekenen met een kat op schoot is ook niet aan te raden _O-

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:39

janique Wat een prachtige tekeningen! Zo simpel qua kleur maar gewoon zo mooi. Dat koppie van vandaag ook weer...En dat met balpen?!?
xemmosx Leuk koppie! En geloof niet dat je er veel aan kunt doen dat ze zo groot uploaden. Ja, 't kan dacht ik wel maar dan moet je via een uploadsite werken en daar dan verkleinen. En ach, zo erg is het niet. Kunnen we het beter zien.
RenskeFrea Ah, wat een leukerd, krijg er zin van om erbij te gaan liggen. Zo jammer dat die kleuren niet gezellig meewerken met scannen...
Sjolvir Heerlijk 'krabbeltje' om naar te kijken, dat duivelse konijn ook. :')
Fnanne Hey, is dat niet dezelfde als gisteren? Wel weer heel ander gevoel zo met die kleuren. En ze blijven heerlijk om naar te kijken.
Bimmerd Tja, eens dat het niet perfect klopt, maar ik vind 'm best mooi zo. Ik weet niet waarom maar 't doet me denken aan iets Chinees/Oosters achtigs.
Ben het wel helemaal eens dat katten en tekenen niet echt samengaat. Ik heb ook zo'n hulpvaardig wolharig wezen lopen. Mevrouw is ook nog eens uiterst kritisch. Had laatst een krabbel op tafel laten liggen om daar nog even over na te denken. Lag er even later een dikke grote uitgeklotste grasspriet overheen, terwijl ze dat normaal altijd netjes buiten doet. En bedankt, poes, ik wist dat het geen hoogstaand kunstwerk was maar zó erg was het nou ook weer niet. >;)

Even teruggegaan naar mijn roots en heerlijk gefröbeld op het traditionele tuig van deze Javaanse Pony. En al ben ik deels Javaans, ik heb helaas geen flauw idee of die versieringen nog een betekenis hebben :o .
Schets met vulpotlood op crème papier, met uiteraard een referentiefoto.

'Poni'
Afbeelding

KimL86
Berichten: 3653
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:25

Mooi hoor Pluizebolpum, een heel gepriegel zeg met dat hoofdstel.

Bimmerd, ziet er ook goed uit.
Alleen de neus een beetje raar dan, maar dat zei je zelf ook al.

Ik heb deze keer een fantasie paardje gemaakt.
Ik heb laatst een schilderkoffer gehad van mijn moeder en daar zaten toevallig ook aquarelpotloden in, dus ik dacht laat ok die eens proberen.
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik daar mee moet werken dus dat is ook wel te zien.


Afbeelding

SIEMxFUNNY

Berichten: 5667
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 00:43

Mijn 6 /52

Afbeelding

Feedback mag overgeslagen worden. Zelf namelijk ook geen tujd helaas.

IlovePuk
Berichten: 540
Geregistreerd: 14-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:40

Ik kom weer even voorbij..... Ik was het topic even vergeten en ik ben ook even ziek geweest.... Slecht excuus.. -O-
Ik probeer het nu weer bij te houden want opgeven wilde ik niet... Hierbij mijn tekening. Ik heb wel de andere 4 tekeningen gemaakt maar ik had geen tijd om up te loaden. Is daar nog behoefte aan? Ik was in een kleurige bui om het zo maar even te zeggen :P Waarom ik heb ingekleurd? Geen idee :') 6/52

Ginger18: leuk gedaan met die kleuren!
Pluizebolpum: Mooi! Ik kan alleen niet plaatsen wat dat voor de oren is...
bimmerd: Wauw, mooi schaduwgebruik ook!
Janique: knap met oost-indische inkt!
Fnanne: Mooi! Knap met gedaan met verf (?)!
Sjolvir: Leuk krabbeltje :)

Afbeelding

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:22

Binnen n uur uit mn hoofd een schets gemaakt en begonnen met inkleuren pff was lang geleden pastel! Alles binnen een uur 
Afbeelding
En de schets due ik eerst had voordat ik t ging inkleuren

Afbeelding


ik merk dat ik steeds makkelijker paarden ga schetsen

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:35

Heee ik heb de zelfde pastelpotloden! Hoe krijg jij het dat de kleur zo mooi helder is? Of is het op de foto lichter/helderder?

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:37

Nee het is in t echt ook zo helder maar hoe bedoel je die vraag? Wil je me n pb sturen dan stuur ik foto's van hoe ik t heb gedaan

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:06

Yvanna, mooi hoor, mooi kleurgebruik :)
IlovePuk, Leuk tekeningetje, en inkleuren is juist leuk, dat maakt het levendiger. Lekker doorgaan :) En ik ben wel benieuwd naar je andere tekeningen.
Ginger18, Leuk fantasiewerkje! En zo te zien lukt dat prima met die potloden. Ik vind hem tof :)
Pluizebolpum, ja was wel jammer van de scan, was juist trots op de kleurtjes van die, maar ja.
Wat een werk is dit, ik vind het supergaaf. Hoe lang ben je met zoiets bezig? Leuk idee om op tuig te gaan oefenen, zou ik ook nog eens moeten proberen :P
Bimmerd, ik vind je kleurgebruik erg mooi. De anatomie stoort me verder niet :)
Janique, mooie werkjes maak jij ook! Erg sprekend
Fnanne, leuk, zelfde pose maar hele andere manier :)
Sjolvir, ook weer erg leuk gedaan, ik vind jouw stijl erg grappig, en het verhaal over de wortel vind ik geniaal bedacht :P

Gister had ik geen kans iets te uploaden, maar heb wel iets gemaakt.
Dus vandaag 2 schetsjes, ik ben maar eens op de veulentoer. Is een nieuwe uitdaging want ik heb nog nooit echt veulentjes getekend :).
De schets van gister is van een foto die ik had gemaakt van een minipaardveulentje, en die van vandaag is naar modelpaardje van een shireveulen wat ik hier in de kast heb staan. (hij heeft plukken dikke vacht op zijn rug, maar dat is gruwelijk mislukt op mijn tekening :P Heb te weinig geduld vandaag, veels te veel (dat ik nog zou moeten) doen) :+

08/02:
Afbeelding

09/02:
Afbeelding

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:20

aw je veulentjes zijn echt <3 RenskeFrea

wauw Yvanna deze is echt heel gaaf. Die manen zijn ook erg mooi gedaan zo. Jij gaat echt hard vooruit nu :) Vind deze nog wel de mooiste van je tekeningen tot nu toe (in dit topic dan ofc)

hihi je paardje is echt grappig Ilovepuk

SiemxFunny jouw schetsen zijn echt stuk voor stuk heel mooi. Deze ook weer. Alleen heb het idee dat de ogen ietsjes te klein zijn?

je fantasiepaardje is heel leuk ginger18 :)


wauw Pluizebolpum; die schets is echt heel gaaf. Wat een werk zeg dat hoofdstel. Doe het je niet na _/-\o_


Ondanks dat die niet helemaal klopt, vind ik je tekening toch heel mooi Bimmerd. Heeft ook wel weer wat; dat scheve gezicht.

LoveGlove

Berichten: 7925
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:12

Owjaa oeps ben vorige week vergeten heb het ook zo druk :(
Dan moet ik er morgen dus 2 gaan maken. Als ik daar maar tijd voor heb

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 23:53

Afbeelding
40/365
(Helaas weer weinig tijd...)

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:00

ginger18Pittige pegacornzorse hoor. En wat een heerlijke cadeautje!
SIEMxFUNNY Geen feedback, dus dan alleen maar de mededeling dat ik de oren en ogen wel heel erg mooi vind.
IlovePuk Hihi, grappig zo met, zo lijkt het tenminste, die regenboogmanen. Komt door het inkleurduiveltje, dat inkleuren, ik heb er ook geregeld eentje op mijn schouder zitten }> .
yvanna Dat oor, neusgat en de manen zijn wel heel erg goed gelukt en ik vind ook de achtergrond heel erg mooi. Knap plaatje hoor!
RenskeFrea Toch best goed gelukt hoor, die veulentjes. De verhoudingen, die bij die babys toch wat raar is, kloppen netjes. De bovenste vind ik ook wel het mooist, echt zo'n lekker pluizig babybeest. Zou die ook zo wel in mijn tas willen stoppen <3 .
Fnanne Wat een knapperd weer!

Bedankt voor de complimentjes over dat hoofdstel (en dat tussen de oren was een soort van pompom) van gisteren. Ik ben er een dik kwartiertje overgeconcentreerd mee bezig geweest. Op zich vallen die patroontjes en flubbertjes nog wel mee, het moeilijke is om de schaduwen precies goed te krijgen zodat het er een beetje uitspringt. Maar soms vind ik dat zulk heerlijk priegelwerk om te doen.

Vandaag wat digitaal geklooid naar een foto van vzknollie. Geprobeerd een beetje een posteridee te maken door wat meer met vlakken dan details te werken en daarna nog wat met de kleurstellingen gerommeld om het wat meer een geheel te laten worden. Volgende keer maar weer ouderwetsch op papier. Gaat, ondanks dat ik hier wat gesjoemeld heb door de omtrekken over te trekken, toch sneller. Heb hier verdorie dik twee uur mee zitten klooien. :')

'Oma'
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:06

Fnanne, leuk, die rent zo het papier af :)
Pluizebolpum, die eerste heb ik ook veel beter mijn best op gedaan, dus daar was ik ook wel trots op :P
Wel balen dat het langer duurde dan je dacht. Ik vind het wel een mooie stijl :) Alleen lijkt misschien zijn oog een klein beetje scheef ten opzichte van de ander? Verder niet storend, ik vind het een leuk plaatje.

Hebben jullie ook dat je altijd dezelfde kant op tekent? Als ik spontaan een paard begin te tekenen heb ik altijd dat ie met zijn neus naar links loopt. Nu bewust eens een de andere kant op getekend, dat is best raar. Heb overigens wel een tekeningetje wat ik ooit uit een tijdschrift heb geknipt als voorbeeld gepakt :P Eens vrolijke spelende paardjes oefenen.

Afbeelding

En nog mijn liggende paardje van een paar dagen terug wil ik nog even delen voor wie wil, aangezien mijn eigen scanner de kleuren wel goed kan vastleggen :):
http://nl.tinypic.com/r/1hyvdy/8

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:13

Duurt weer even tot het weekend voor ik weer een paardje plaats maar omdat ik afgelopen weekend geen reactie heb gegeven op anderen doe ik het nu alsnog even :)
Vind het overigens super tof om te zien dat er nu al zoveel vooruitgang te zien is bij sommigen! En dat de actieve tekenaars steeds weer iets nieuws verzinnen om hier te plaatsen ^^

Pluizebolpum; Die details van de eerste, heel mooi :D en de tweede is ook erg mooi geworden. Zo'n stijl vind ik altijd wel wat hebben en het contrast tussen de verschillende vlakken is lekker hoog, ben ik wel fan van :j
ginger18; ondanks dat je nog niet gewend bent met het materiaal te werken vind ik het een geslaagde tekening. Vooral de strepen zijn heel goed gelukt :oo lopen mooi met het lichaam van het paard mee :j
SIEMxFUNNY; en toch wil ik zeggen dat je een mooie schets stijl hebt +:)+
IlovePuk; de beentjes zijn wat aan de dunne kant maar het past wel in het stijltje. Het inkleuren vind ik wel zeker al wat toevoegen. Die diepe zwarte schaduwen die je erop hebt gemaakt zijn erg goed gelukt. Ik denk dat je daar best nog wat meer mee mag los komen om je tekeningen nog meer leven in te blazen.
yvanna; oeww prachtig die kleuren :D Echt zo'n glimmend champagne kleurtje ^^
RenskeFrea; alle drie hele mooie schetsjes :j Ook leuk dat je bewust een paard tekent met de snoet de andere kant op :p voelt best onnatuurlijk hè xD Maar het zijn geslaagde tekeningen geworden +:)+
Fnanne; Wat een leukerd :D Toffe achtergrond, ziet er lekker vlot uit.

prugelpiet

Berichten: 12606
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:28

Ik heb ivm stage en een sterfgeval echt even geen tijd om telkens te uploaden en reageren... dit weekend even een grote update gok ik.

Bimmerd: Jammer van de scheve neus, mooi klergebruik!
Pluizebol: Tjonge wat een gepruts! Hij is gaaf!
Ginger: Ook voor aquarel kan je het beste speciaal papier gebruiken :)
SIEMxFUNNY: mooie tekening!
ILovePuk: Probeer wat meer naar de anatomie te kijken, hij is nu uit verhouding.
Yvanna: Jeetje dat doe je snel! Bouw je op in lagen?
RenskeFrea: Schattige veulies! :D
Fnanna: Hij kiepert wat voorover, maar ik vind hem wederom erg leuk!
Pluizebol: Oma is leuk :D
RenskeFrea: oh wat een leuke tekening! :D Blij paardje met een vreugdebok

Sjolvir

Berichten: 25313
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:00

RenskeFrea: Lente in zijn bol! En ja, hier loopt bijna ook alles dezelfde kant op, naar links.. herkenbaar.
En je kleine bolletje is ook mooi geworden, leuke combi met het grote paardje in wording.
Pluizenbolpum: Blijf me verbazen over wat jij en anderen allemaal met de computer kunnen, heerlijk.
Fnanne: Die van jou zien er altijd zo speels eenvoudig uit, maar ik weet gelukkig beter, het is heel moeilijk om ze te tekenen, je kleuren dit keer ook weer bijzonder, maar wel heel passend.
Yvanna: Een uur!? Jeetje dat is snel en dan helemaal gekleurd ook nog, vind hem heel goed gelukt.
ILovePuk: Gewoon vanaf nu weer fanatiek meedoen! Kleuren zijn prima gelukt, vind stiften altijd lastig om daar netjes mee in te kleuren.


Gisteren had ik alle tijd van de wereld stond ergens te wachten in de auto, verlangend naar de lente in de miezer.. ipv realistisch toch maar gewoon weer hoe ik het snelst kan tekenen. Had alleen blauw groen geel en rood in de auto, vandaar saaie vogels en bloemen, vandaag nog even andere kleurtjes erbij gezet. Vlekken zijn van de kat die er met natte pootjes overheen liep :+
Nummer 11 van dit jaar.
Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:42

RenskeFrea Hij is weer leuk hoor! Oog inderdaad ook heerlijk vrolijk. Leuk ook om dat liggende paard even wat beter te zien, vind hem ook nog steeds heel aardig, vooral dat ene plukje tussen de oren. Dat soort dingen maken het altijd net wat leuker dan een paard waarvan alles netjes ligt en hangt waar het hoort.
O ja, dat oog van 'oma', klopt hoor, dat zit ook iets scheef, maar dat is omdat ze ook net wat scheef keek. Dat is haar 'O, ben ik niet eindeloos snoezig en krijg ik nou wat lekkers?' look.

Sjolvir Uh...Saai?!?
Heerlijk werk weer om naar te kijken, zoveel te zien ook, en de kleine details zijn ook al zo snoezig (dat 'snuitje' van dat bijtje om maar even wat te noemen). Dat katje, o, daar ben ik echt helemaal weg van. Lol, hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik er weg van ben. Zelfs de artistieke inbreng van poeslief is leuk. :D

Vandaag wilde het dus even niet. Wat ik ook probeerde, elk paard transformeerde op magische wijze in een pad, mol of kikker. Dus dan maar weer even 'simpel' een hoofdje uit de losse pols met vulpotlood. Zitten wel een paar aardige stukjes in (het oog bv vind ik wel erg gelukt) maar niet echt een hoogtepunt. En ja, dit is dus ook mijn favoriete tekenrichting.
Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 18:13

Pluizebolplum: 'oma' kijkt wijs uit haar ogen :) je pad/mol/kikker met vulpotlood lijkt toch verdacht veel op een paardje. Met inderdaad een sprekend oogje. Ik vind dat duidelijk tekenachtige wel wat hebben :j
Sjolvir: heerlijk herkenbare stijl heb je. Voorjaarskriebels zijn terug te vinden in je werk :D mooie plaat!
Renskefrea: vrolijk paardje! En ja; ik heb ook zo mijn voorkeursrichting. Heel herkenbaar :j

Mijn nummer 41 en 42:

Afbeelding

Afbeelding

janique

Berichten: 3053
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Friesland/ groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:13

Twee losse schetsjes even samengevoegd, anders zijn ze zo groot via de upload.
Afbeelding

Zie weer hele mooie dingen, pluizebolplum; vind dit juist een heerlijke stijl en de uitdrukking is idd erg wijs.
Fnanne ook weer inspirerend mooi!

Sjolvir; Hier word je gewoon heel erg vrolijk van :j

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:44

Sjolvir ik vind die van jou erg leuk je hebt ook een fijne eigen stijl.
Janique die van jou vind ik ook weer heel erg mooi en pakkend.

Dit is de mijne van deze week. Met een finelijnertje en een referentiefoto in ongeveer 30 minuutjes.
Toch best trots op deze want fineliners en ik zijn geen beste vrienden meestal. Hihi


Afbeelding

Selina

Berichten: 14352
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:18

Wilde de hele pagina doen, dus bovenaan begonnen, maar de pagina werd me toch te lang :o Dus halverwege gestopt.

Bimmerd: Oren lijken iets te puntig, maar heel mooi kleurgebruik!
Pluizebol: Het is wel een beetje 'zie door versieringen het paard niet meer', wel cool dat je iets tekent wat bij je afkomst past!
Ginger18: Nieuw materiaal is altijd wennen, gaat vanzelf beter!
Siem: Gaaf! Vind altijd knap hoe mensen een schets toch zo goed kunnen maken
Ilovepuk: Misschien eens reference foto gebruiken? Het hoofd is een beetje plat zegmaar.
Yvanna: Wow, mooi kleurgebruik!
Renske: Schattige s(c)hetsjes!
Fnanne: Die springt er echt uit, heel levendig
Pluizebol: Vind hem goed gelukt hoor!
Sjolvir: Ge-wel-dig. Super grappig!


Week 6:
Een portret gedaan. Tekenboek gebruikt voor outline en toen reference voor oog/schaduwen.
Redelijk tevreden.

Afbeelding