[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:51

Afbeelding
21/365
Acryl en potlood op papier.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:18

Leuk topic!
Ik ga proberen elke week wat te plaatsen :)

Hier mijn paardje tjjdens de rekenles

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:59

eldora, netjes gelukt.
Fnanne, jouw tekeningen blijven juweeltjes en zo verschillend. Van cartoon tot geschilderd en realistisch en alles ertussen in en ernaast.
xxCynxx, maar wel hele goede poging hoor.
Pluizenbolpum, gaaf, met kleurtjes op zwart en dan toch natuurlijk lijkend.
RenskeFrea, dat probleem had ik ook met mijn krijtjes.
Marylotje, toch is het een heel vriendelijk oog geworden.
Yvanna, knap hoor zo snel.
Laura jij ook pracht schets.

Wat is dit toch heerlijk topic.

Was iets anders van plan, maar werd dit. Had mijn verfdoosjes uit antieke tijden terug gevonden.
Helaas maar 1 penseel.. proest.. beetje te dik, dus ietwat geimproviseerd.
Vuurvogel. uur werk. A4.
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:36

xxCYNNxx Het oog is op zich best goed gelukt hoor, het heeft een mooie echt paardenoog vorm en je ziet ook de bolling van het oog wel. Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat de lichte vacht om het oog zo'n andere kleur lijkt te hebben, maar dat kan misschien ook aan de foto of scan liggen? Wat wel gruwelijk moeilijk is maar wel erg mooi en misschien nog meer diepte kan geven is proberen die reflectie of een idee ervan er in te krijgen.
Fnanne Zo heel anders dan je vorige werken, maar ook zo mooi en vooral heel lieflijk.
eldora1 Hihi, komt me wel heel bekend voor. Zo zagen al mijn schriften op school eruit. Dus toen bij natuurkunde de leraar met een eigen gemaakt en gekopieerd leerboek aankwam was ik helemaal in de zevende hemel. Een gratis tekenblok! *\o/* Tja, dat er op de andere bladzijde dan allerlei rare prut stond nam ik er maar bij.
Mooi paardje! En of het expres is of niet, ik vind die schaduwen op bv de buik wel erg mooi.
Sjolvir Wauw, hoe gaaf! En knap met maar één penseel hoor.

Vandaag een sprookjesboek erbij gepakt en gewoon heerlijk gekopieerd. Na een drukke dag vind ik het soms heerlijk rustgevend om 'gewoon even' iets na te tekenen. Uit het boek Russische Sprookjes uit het sprookje Wassilissa naar een illustratie van Ivan Bilibin "De Nacht" één van de ruiters van de heks Baba Jaga.
Potloodschets op A4 papier, digitaal ingekleurd en bewerkt:
Afbeelding

En ja, 'in het echt' grijnst het paard ook: https://dixiemakesastatement.files.word ... 116842.jpg
En ik zie alweer van alles wat er mis aan is :') . Die ruiter hoort iets minder te kijken alsof ie z'n eerste les heeft en iets meer alsof ie je op wil eten (iets meer kleurverschil in het hemd en de ogen wat meer wit), er mist een stuk boom, een stukje paard en een stukje 'sjaal'. De cape daarentegen vind ik dan weer wel erg geslaagd.

Sjolvir

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:00

Die is gaaf, ik heb een platenboek ergens met allemaal dit soort prenten..
Ooit heb ik daar dus een vuurvogel (echte vogel) uit nagetekend, vandaar nu die vuurvogel pony, grappig dat jij nu komt met een prent uit soortgelijk boek.
Zal eens kijken van wie de prenten in mijn boek zijn. (ligt ergens in ja ja.. de schuur)
In ieder geval van een Rus...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:15

Morgen meer tijd voor een uitgebreide reactie. Nu even een krabbeltje van mij. Paar daagjes geen tijd voor gehad... Wederom uit het aanvraagtopic :)

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:59

Ook even een snelle schets van mij, heb niet zoveel tijd gehad en ben bekaf.
Dit keer met pastelpotloden, die gelukkig wel goed pakken op papier. Denk 5 minuutjes werk.

Nu nog uit zien te vinden hoe ze precies werken, zodat ik gebruik kan maken van de eigenschappen ervan.
Gebruik ze nu nog als gewone potloden die veel sneller en feller kleuren :P

Helaas wat wazige foto, heb hier niet zoveel licht en geen scanner, dus camera poging gedaan.
Reacties volgen later weer, ik wil wel weer even zeggen wat voor geweldig gave dingen iedereen maakt elke dag, en zo afwisselend. Echt supertof om te zien elke keer, en geeft boel inspiratie steeds :j

Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:09

dank je Sjolvir en Pluizebolpum :)

Ja op de foto lijkt het idd een compleet andere kleur te zijn, die lichtere vacht rond het oog. Heb daar toch gewoon bruin voor gebruikt. Een tint lichter dan het bruin voor de rest. Heb daar wel een andere tweede kleur gebruikt dan bij het andere gedeelte; donkerblauw en paars met het donkere bruin.
Maar is vooral de foto zelf die het zo compleet anders maakt.
Vergeet iedere keer de camera op een andere setting te zetten, moet daar nu echt eens aan denken de volgende keer. Wordt erg vervelend nu dat kleurcontrasten op foto veel extremer zijn dan op de werkelijke tekening.

Die reflectie had ik er graag in verwerkt, maar wist niet goed hoe ik die moest tekenen, of anders toch iets in die richting van reflectie, dus die maar weggelaten. Was bang het hele oog te verpesten.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:36

Wat een gave tekeningen zeg!
pluizebolpum,
Heel 'simpel' maar toch heel intresant en blijf je er naar kijken.echt knap!
Maarum.. wat een eng plaatje voor een sprookjes boek :=
Waar gaat het eigenlijk over? Gekke russen haha :+ :')

Haha jaa idd. Ik lig nu alleen zo'n 5 weken achter met rekenen..oeps..

Dankje :D de schaduwen waren idd de bedoeling. Alleen de benen lukken mlg steeds niet zo goed..net als het oog de neus en mond .. en als ik nu terug kijk zijn ook de manen te donker en daar door nog al nep :')
Oke dan..oefening baart kunst.

ik vind het veulen van dianneM ook erg leuk geworden!

sjolvir, gaaf zeg! Mooie stijl !

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:45

De foto die ik snel heb nagetekend is van onderen gemaakt. 5 a 10 min

deed het eerst met grijs potlood tot ik er geen zin meer ik had en met pen ging klooien.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:23

Wat een superleuk topic! Ik wil graag mee doen, het liefst 1 keer per week. Maar aangezien ik het de komende tijd nog al druk heb weet ik niet zeker of dat gaat lukken (bovendien heb ik nog een paar weken in te halen :+). Doel is in ieder geval om er 52 te maken in het jaar 2015.
Ik heb namelijk al een hele poos niets meer van me laten horen op UK, dus het wordt wel weer eens tijd om de boel weer op te pakken. Ik zou graag wat vrijer willen werken dan dat ik tot nu toe gedaan heb. En vooruit... Ook de mislukte werken zal ik dan maar plaatsen.

Er komen echt ontzettend veel leuke werken voorbij zeg! Ik krijg er echt inspiratie van!
En ginger18, erg origineel haha! := :))

Ik ga vanavond direct aan de slag, jullie horen nog van mij :D

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:51

Wat jammer dat ik dit topic nu pas zie! Mag ik nog meedoen?

Wat een enorm leuke dingen komen er voorbij. Erg leuk ook dat iedereen welkom is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:22

Bij mij gaat het tekenen even niet zo goed.. heb veel stress vanuit mijn werk waardoor ik savonds zo moe ben dat ik op de bank in slaap vla.. tekenen lukt niet echt :\

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 20:53

Wat komt er weer een moois voorbij!
Ik heb spits op het werk dus helaas wat kort van stof... Sorry... Morgen meer tijd om te reageren.
Maar hier nog wel mijn nummer 22:

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:58

Sjolvir, zou zomaar eens kunnen dat het hetzelfde boek is, het zijn er eigenlijk twee in één band. Er staat inderdaad ook een sprookje in over een vuurvogel. En ja, als je zo de achtergrond van je vuurpaard idee beschrijft is het inderdaad grappig dat we gisteren uit dezelfde hoek kwamen :D .
eldora1 Uh, ja, zijn eigenlijk best enge plaatjes (ook halfnaakte heksen in een vijzel, doodskoppen op een stok, naakte oude kerels op een paard) voor een kinderboek :') . De sprookjes die er in staan zijn gewoon standaard sprookjes, met heksen, opgevreten mensen, zoekende prinsen en kinderen die vroeg wees worden. Maar dan op z'n Russisch.
DianneM Ah, lief veulebeest! Vind de beentjes wel erg goed uit de verf, uh, pen gekomen!
RenskeFrea Hihi, wat een lekker brutaal kijkende eenhoorn. Vind 'm eigenlijk best wel leuk zo.
Oh, en pastelpotloden zijn heerlijk spul hoor, als je eenmaal door hebt hoe ze werken. Met pastel kun je heel fijn kleurnuances maken door te wrijven met een vinger of, nog beter, een doezelaar (een soort stiftje van viltpapier waarmee je lijnen kunt vervagen, samen met mijn frommelgum - een gum die eigenlijk niet meer gumt - mijn favoriete gereedschap :D ) en met pastelpotloden kun je nog fijner werken omdat die potloodpunten hebben. Btw scanner en pastel gaat dan weer wat minder samen, tenzij je het niet erg vind om scannerplaten schoon te maken. :=
xxCYNNxx Ah, kijk, vandaar. Zoiets als blauwe bloemetjes die paars worden op een foto. En groot gelijk dat je liever geen reflectie tekent dan een slechte en zo het oog verpesten, want die was op zich echt wel best mooi. Wel leuk om op te oefenen!
yvanna Leuk zo met dat rood! Wilde iets zeggen over de neus, maar zie nu wat er boven stond (lezen schat, l-e-z-e-n |o ), en ja, dan klopt ie als een bus!
Fnanne Gewoon weer mooi. Ik vind het nog steeds zo knap dat je zo met een paar strepen zo duidelijk dingen kunt neerzetten!
Jans, jammer, maar gelijk hoor, het moet wel leuk blijven. Hoop dat de stress een beetje snel ophoudt :(:) .

Vanavond even snel met de stift gewerkt. Bokkend paardje. En gelijk maar als waarschuwing dat het niet altijd handig is om tijdens het koken even te gaan tekenen. Ik heb het vandaag voor elkaar gekregen om van een 65 jaar oude pan de oren af te smelten. _O-
Afbeelding

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:29

Ik ben er ook weer :D
Ik had het verschrikkelijk druk met mijn examens, maar dit is nog mijn creatie van vorige week.
Het is het eerste 'schilderij' dat ik afmaak :+
Ik heb er ongeveer een uurtje aan gezeten en toen was ik het echt beu, daarmee dat het niet afgewerkt is. Ik had veel ruzie met de verf en kleuren, maar uiteindelijk was het een leuke oefening om iets te maken in korte tijd en met acrylverf.
De schets was ook uit de losse pols en dat is eraan te zien :=

Tips zijn zeer welkom, zeker voor mooie overgangen met acrylverf te maken!
Afbeelding

Pluizebolpum : hij is erg leuk en speels :D zijn beentjes lijken achteraan wel ietwat kort of komt dat door de hoek? En die van de Baba Jaga vind ik erg mooi, wel origineel waar jij je inspiratie vandaan haalt!
Fnanne : zoals Pluizebolpum zegt, zo knap wat jij neerzet met zo weinig strepen! Teach me master :+
yvanna : speciaal perspectief zo en waarschijnlijk lastig om te tekenen! Ziet er wel grappig uit met dat rood :P
DianneM: Ik vind hem erg leuk, simpel met toch te nodige details :)
Sjolvir: Waauw zeg :wow: Ik vind het echt heel mooi en dat met oude waterverfjes en een dik penseel! hij doet mij een beetje denken aan de Vlaamse leeuw :+

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:54

Oliiviia, ik vind hem erg mooi. Alleen misschien de manen nog een beetje vlak, maar verder heb je mooie details en diepte erin gekregen.
Pluizebolpum, voor een snelle grove schets toch mooi de beweging weten vast te leggen.
Klinkt niet gezond van je pan, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :P
Ik vind je creatie uit het sprookjesboek ook geweldig. Hij heeft inderdaad een andere uitdrukking dan het voorbeeld maar is net zo gaaf.
Fnanne, mooi de snelheid vastgelegd met je veulentje. Tof :)
Yvanna, dat is een erg lastige houding om goed op papier te krijgen. Ik vind hem leuk.
DianneM, ik vind het knap hoe jij met stift steeds zulke mooie dingen kan neerzetten, aangezien je niet zomaar iets kan aanpassen.
Sjolvir, leuk, ik hou wel van die fantasiebeesten en vuur enzo!! Leuk neergezet.

Mijn schets vandaag. Foto komt geloof ik uit het boek "de kracht van paarden" (heb ooit een aantal kopieen gemaakt om eens na te tekenen en nu maar mee op reis genomen :P)
Wou hem nog verder uitwerken maar ben te moe nu dus ik laat het hierbij. Helaas krijg ik potloodschets niet zo goed op de foto, hoop dat jullie er iets van kunnen zien.

Afbeelding

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:37

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:41

Jullie bokkers hebben mij er echt weer toe gezet dat ik weer meer ging tekenen en schilderen. Een tijd heb ik getwijfeld of ik wel of niet iets zou plaatsen. Graag zou ik nog meedoen maar dan voor minimaal 1 keer in de maand. Mijn stijl tja wat zal je het noemen.... is niet bepaald realistisch maar tips/tops en commentaar zijn altijd welkom.
Deze tekening/schildering is compleet uit het hoofd.
Links onder dat is de schaduw van mijn telefoon. Excuses hiervoor
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:43

Hier weer n schets van mij.
Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:01

Woops, was dus langer dan een week. Heb ondertussen wel stilletjes gevolgd! :)

@Yvanna: Goeie schets! Ik heb de foto niet gezien (als die er is?) maar ik vind m alsnog erg treffend.
@Dearlove: Ik vind m leuk! Misschien ietsje meer diepte erin, maar het hele plaatje vind ik erg lief. :)
@Laura: Wow, die is mooi zeg! Dat kleine beetje kleur erin geeft het ook echt een prachtige uitstraling.
@RenskeFrea: Gave houding! Misschien iets donkerder werken, want het is moeilijk zichtbaar, en dat is zonde. :) Ik vind m wel een pittige uitstraling hebben!
@Oliiviia: Heel mooi kleurgebruik, en leuke stijl!
@Pluizebolpum: Heel cool weer. Ik houd van de 'krabbeligheid' ervan. Zeker met deze houding gaat dat heel goed samen!
@Fnanne: Ja, ik ben gewoon fan van je werk. Ik vind ze stuk voor stuk gaaf.

Dan de mijne. Twee, deze keer. De eerste is het renpaard Augustin met zijn knuffelkrokodil. Ik kwam de foto op Pinterest tegen, en vond m zo leuk! :)
Afbeelding

En de tweede. Ik had deze foto al een tijdje op het oog om na te tekenen/schetsen (lees: al een paar jaar), maar heb het nog niet echt aangedurft. Nu dan toch maar eens door de zure appel heengebeten, en mezelf gedwongen niet te gummen. Misschien doe ik m aan het eind van het jaar nog een keer, om te kijken of ik vooruit ben gegaan. (Vraag me niet waarom het paard er zo bijloopt. Gekke bui? :'))
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:07

marley93 schreef:
Woops, was dus langer dan een week. Heb ondertussen wel stilletjes gevolgd! :)

@Yvanna: Goeie schets! Ik heb de foto niet gezien (als die er is?) maar ik vind m alsnog erg treffend.
@Dearlove: Ik vind m leuk! Misschien ietsje meer diepte erin, maar het hele plaatje vind ik erg lief. :)
@Laura: Wow, die is mooi zeg! Dat kleine beetje kleur erin geeft het ook echt een prachtige uitstraling.
@RenskeFrea: Gave houding! Misschien iets donkerder werken, want het is moeilijk zichtbaar, en dat is zonde. :) Ik vind m wel een pittige uitstraling hebben!
@Oliiviia: Heel mooi kleurgebruik, en leuke stijl!
@Pluizebolpum: Heel cool weer. Ik houd van de 'krabbeligheid' ervan. Zeker met deze houding gaat dat heel goed samen!
@Fnanne: Ja, ik ben gewoon fan van je werk. Ik vind ze stuk voor stuk gaaf.

Dan de mijne. Twee, deze keer. De eerste is het renpaard Augustin met zijn knuffelkrokodil. Ik kwam de foto op Pinterest tegen, en vond m zo leuk! :)
[ Afbeelding ]

En de tweede. Ik had deze foto al een tijdje op het oog om na te tekenen/schetsen (lees: al een paar jaar), maar heb het nog niet echt aangedurft. Nu dan toch maar eens door de zure appel heengebeten, en mezelf gedwongen niet te gummen. Misschien doe ik m aan het eind van het jaar nog een keer, om te kijken of ik vooruit ben gegaan. (Vraag me niet waarom het paard er zo bijloopt. Gekke bui? :'))
[ Afbeelding ]

gaaf gemaakt!
Ik heb t zonder foto gedaan

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:32

Misschien was het opgevallen, misschien niet :+ maar ik ben deze week stil geweest, ik zat elders in het land en had geen internet. Wel weer zoals altijd gewoon braaf elke dag getekend, want ik ben bang dat ik uit gemakszucht af zou haken als ik dat niet doe. Ik zal even meerdere tekeningen tegelijk posten, en als ik wat meer tijd heb dan zal ik ook weer op het werk van anderen reageren!

017
Http://migaria.com/images/2015art/017.png
Had geen zin in realisme die dag, hij is niet heel mooi dus hij mag in een link :+

018
Http://migaria.com/images/2015art/018.png
Hier heb ik geprobeerd om wat tips van bokkers in een tekening te verwerken, wat best wel mislukt is (meer detail en contrast in kleurgebruik was ik aan het oefenen). Opnieuw niet mooi dus deze mag van mij ook in een link, dan kan ik hem nog 'soort van' verstoppen ha ha.

019
Afbeelding
Verzoekje van een vriendin, haar verzorgpaard
Eventuele grotere versie, want verkleinen heeft niet zo mooi uitgepakt
http://migaria.com/images/2015art/019.png

020
Http://migaria.com/images/2015art/020.png
Had niet veel zin om te tekenen die dag, liever zou ik paardrijden, lekker warm in de binnenbak. Dus dat uitzicht heb ik op papier gezet :+

021 en 022
Vals gespeeld! 2 paarden op 1 tekening, 2x zo veel werk als normaal dus ik vind het acceptabel dat ik ook 2 dagen over deze tekening mag doen, elke dag 1 paard. Deze tekening is imo de moeite waard om even te bekijken, hij is alleen te groot voor bokt!
Afbeelding
Een tekening van deze twee paarden samen was ook weer een verzoek, beiden fokmerries op leeftijd van een stal hier in de buurt, en beiden inmiddels overleden.
Eventueel weer een grotere versie
http://migaria.com/images/2015art/022.png

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:36

Maar weer even zo, hier weer mijn voorlopige bijdrage. loop wel wat achter nog, maar trek het weer recht := :')

Afbeelding

Afbeelding

Erg leuk om alle verschillende stijlen, materialen en meningen weer te lezen en te bekijken. Gave verzameling zo!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:39

Wat leuk allemaal weer zoveel verschillende creaties, zoveel verschillende stijlen.
Geweldig hoe iedereen zo zijn best blijft doen en alles is even tof! Leuk om te zien wat anderen doen en dan te denken hey zo'n houding zou ik ook eens moeten proberen, of die manier van tekenenen is ook handig.
Ik ga ook maar weer hard verder oefenen om weer iets fatsoenlijkers op papier te krijgen. Onverwacht hele avond alleen in het hotel, dus heb ineens tijd over :P Nu de zin nog.... :D