[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:46

Poeh, nee kan echt geen rondje nu doen.

Week 20, ongeveer 1,5 uur eraan gedaan :)
Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14273
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 16:06

:op die is mooi pluizebolplum! :j mega lijst erom :D enne... Resultaat van het vingerverven -al dan niet op papier- is niet toevallig op de kiek gezet? O:)
SIEMxFUNNY: beiden mooi :j ziet eruit alsof je het vrij snel hebt neergezet :)
Delicia: grimmig sprookjesachtig. Ik vind het wel wat hebben :j

Afbeelding
137/365
Acryl vingerverven op papier.

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:46

gaaf allemaal!

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:48

2e x digitaal.. met een *piep* programma.. werkt niet fijn omdat je alleen met dikke lijnen kunt tekenen. heb er wel iets van proberen te maken.. kan iemand mij een keer gimp uitleggen want ik denk dat dat veel beter werkt.. nu werk ik met een niet fijn programma..

2e x digitaal
ik wilde toen ik op de helft was de moed opgeven ik dacht dat hij niet zou lukken. uiteindelijk is het best gelukt met de glans. maar heb geen details kunnen toevoegen door t programma. maar ja niet alles hoeft perfect. zeker niet voor de 2e keer.


Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:05

SIEMxFUNNY Mooie koppies met fijne zachte kleuren. Vooral de tweede vind ik erg aansprekend.
Delicia Ook een gaaf hoofd zo. Lekker aparte vlekken, laat dat oog ook zo goed uitkomen.
Fnanne Mooie kop en heerlijke kleuren. Blijf het knap vinden hoe je het zo doet met slechts verf en vingertjes. En nee, ik heb niets op de kiek gezet. Echt niet dat ik met mijn vieze handen dan nog iets ga aanraken. En bovendien doe ik er alles aan op aan de andere kant van de lens te blijven :P .
yvanna ZIet er echt heel goed uit zo, glans, en eigenlijk alles, is inderdaad goed gelukt.
En hoe bedoel je Gimp uitleggen? Je kunt het downloaden en dan is het een kwestie van uitproberen, zo heb ik het gedaan. Er zijn ook wel uitlegpagina's op de site waar Gimp op staat. Ik vind het zelf wel een erg fijn programma omdat je er niet alleen mee kunt tekenen maar ook foto's bewerken en zelfs affiches mee kunt maken. Of cadeaupapier als je een A3 printer tot je beschikking hebt. :D

Stift, acrylverf, referentieplaatje, A4 knutselpapier (typisch spul met gekke structuur) en een snufje Gimp om de kleuren er wat meer uit te laten komen.

Sparring Match
Afbeelding

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:37

Zo, week 19 en 20
Blehh zit al 2 weken in een tekendipje dus het zijn echt derpy krabbels geworden.

Week 19
Afbeelding

Week 20
Afbeelding

Ondanks de tekendip toch maar beetje gekrabbeld in de tekenstijl waar ik denk ik ook wel meer mee wil gaan doen.

Nu ook even geen tijd om uitgebreid te reageren, ik piep aankomende week nog even binnen voor een uitgebreide reactie sessie ^^ Ik zie in ieder geval veel moois voorbij komen. Heel veel mensen die met grote sprongen vooruit gaan, leuke originele kunstwerken, leuk leuk :D

mar_fay

Berichten: 2622
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:42

67 68, weinig tijd op het moment, dus weer even twee snelle schetjes.


Afbeelding

Afbeelding


Bimmerd, ik vind ze leukleukleuk! Heerlijk, een beetje verwaand zo <3
Pluizebolpum, je laatste twee vind ik alle twee echt heel mooi. Het water is echt super gelukt, overigens!
Yvanna, mooi schaduwenwerk :j
Fnanne, deze vind ik wat minder, maar nog steeds mooi. Het effect van het bijna niets en dan toch iets zijn, vind ik erg knap bij jou. Je andere vingerverf en witte actie vind ik wel heel leuk :)
Delicia, hij is een beetje spokig, netjes hoor :j
Siemxfunny, heerlijk. Lekker rustig en toch sterk, beide.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:13

Bimmerd Ik weet niet wat derpy betekend maar als dat een ander woord voor ontzettend leuk is ben ik het met je eens :D . Ik ben dol op jouw 'cartoon' stijl en vind deze ook weer heerlijk om naar te kijken.
mar_fay Hele mooie snelle schetsjes wel, ze kloppen ook gewoon zo...

Vandaag even een vlug, met stift, kleurpotlood, A4tje, plaatje en Gimp. Ik wilde een palomino maar om de een of andere reden O:) veranderen ze dan toch weer in valkjes en wildkleuren.

Voedselnijd
Afbeelding

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:22

Hallo :D

Even achterstevoren teruglezen en reageren:

Pluizebolpum: Komt door het donkere neusje vooral denk ik, desondanks een goed gelukte valk. Mooie stijl trouwens, herinnert me een beetje aan de strips uit de penny qua stijl op de een of andere manier :P
Je andere platen van de afgelopen dagen vind ik echt super gaaf. Stuk voor stuk. De spetterende zou ik echt zo aan de muur hangen.

Mar_fay: Wat een fijne manier van schetsen, pakkende plaatjes zijn het geworden met die paar lijnen!
65 is mooi trouwens. Zit daar een verhaal achter?

Bimmerd: Wat kijken ze lekker arrogant zeg :P Mooie kleur gebruik ook, ik vind ze leuk!

Yvanna: Ik vind hem goed gelukt hoor! Vooral de glans inderdaad is heel treffend. De donkere lijn boven het oog vind ik iets te, maar niet heel storend in het geheel.

Fnanne: Die van gister is weer lekker abstract, leuk!
Ik vind je 136 heel pakkend trouwens. Ik blijf ernaar kijken.
En je pentekeningen vind ik ook heel mooi. Fijne stijl.

Delicia: Apart koppie, ziet er al goed uit. Ga je hem nog verder uit werken?

SIEMxFUNNY: Mooie plaatjes. Wat een lieve uitstraling hebben ze allebei :)

RenskeFrea: Heerlijk creatieve tekeningen weer. Dat yoga paard is geweldig :D
En een beetje laat, maar veel plezier in Griekenland nog!


Goed punt trouwens over de beentjes van mijn springponytje, ik heb hem ondertussen ietsje aangepast.

Ik heb hele leuke dagen gehad, heel druk vooral en daardoor nauwelijks aan tekenen toe gekomen. Vandaag alvast even twee ingehaald :) .

#42, deze krijgt uiteraard nog wat meer invulling.
Afbeelding

#43
Afbeelding

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:11

Bedankt iedereen en Weer hele mooie tekeningen en schetsen allemaal

jetske mooi die diepte in het oog

Fnanne

Berichten: 14273
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 16:49

Jetske; die tweede heeft een mooi oog! Glimmer misschien ietsje kleiner?
Bij de eerste is de bilpartij misschien wat te vierkant?
Dat neusje/bekkie van je wannabe palomino is te leuk pluizebolplum! :j
Fijne schetsen mar-fay!
Bimmerd ze zijn zo leuk en vrolijk! Heerlijk! :D
Pluizebolplum: mooi zo die twee, hoe lang ben jij nu gemiddeld bezig met een werk?
Yvanna: nette glimmers al hoor :j had heel best een totaal paard mogen worden :D

Nummer 138 en 139:
Afbeelding

Afbeelding
Beide acryl, bij de eerste met de vingers, de tweede vingers, kwasten en potlood :)

SIEMxFUNNY

Berichten: 5667
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:08

Gaaf die laatste Tineke! Mooi hoe je dat potlood erin terug ziet

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:19

Jetske Mooie werkjes weer. Was jij niet diegene die zei moeite te hebben om kleur te gebruiken? Zou je niet zeggen als je dat gekleurde koppie ziet. Oog is ook heel goed gelukt zo met dat stipje wit.
Fnanne Joh, je hebt echt lol in dat vingerverven, hé? De bovenste is zo heerlijk losjes en heel leuk koppie zo, beetje dat bedelen, lijkt wel. De onderste is dan weer ineens een stuk gedetailleerder, maar niet minder gaaf. Ik vind het nog steeds zo knap hoe je met, zoals het lijkt, een lukrake veeg precies zo bv een glans stukje op een hoofdstel krijgt.
En hoe lang ik bezig ben...poeh, scheelt. Als je het bedenken, inspiratie zoeken en kijken meetelt kan het soms wel een halve dag wezen. Maar als ik dan eenmaal weet wat ik wil gaan doen ben ik meestal met een uurtje wel klaar. Anderhalf met opruimen, scannen, uploaden en victory dance als ik er erg blij mee ben. En nee, dát wordt niet gefilmd. :P

Vandaag was echt zo'n dag dat ik niet weet wat ik wil. Eigenlijk iets los maar daar ontbreekt het dan net aan inspiratie aan en geen zin om gedetailleerd te werken. En dan krijg je dit soort gekkigheid. A4, stift, water, referentieplaatje en Gimp.

Explosief
Afbeelding

Zijn trouwens speciale stiften, Letraset aquamarkers ( http://www.craftcritique.com/wp-content ... rkers1.jpg ), die werken ook heel fijn met verf en water. Alleen geen flauw idee meer waar ik die ooit gehaald heb...

Fnanne

Berichten: 14273
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 12:30

Dankjewel SIEMxFUNNY! :)
Pluizebolplum: helemaal lukraak zijn ze niet :D maar naarmate de challenge vordert gaat het wel makkelijker en raak ik mijn schroom kwijt. Het vlot allemaal wat beter ofzo :)
Ow... Die victory dance... Daar ben ik nu toch wel heel benieuwd naar :))
Je explosief past wel goed bij je gevoel erover volgens mij. Hij heeft iets primitiefs. Mooi :j stiften ken ik niet... Ga ik opzoeken.

Afbeelding
140/365
Acryl en potlood op papier.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:28

Fnanne, mooie combinatie zo, dat potlood en acryl. Lief koppie, mooie kleuren en die vlechtjes zijn gewoon snoezig.
Hihi, dacht al niet dat ze echt lukraak waren, maar zo oogt het wel en dat vind ik juist het knappe eraan.
Enne victory dance? Mja, zoiets https://www.youtube.com/watch?v=KwCNp2iq2QM . Vroeg me al af waar die hoofdpijn toch vandaan kwam. :P Die stiften zijn amper te krijgen. Heb ze ooit eens ergens gekocht voor een habbekrats, vond ze geinig. Als ik toen wist wat ik nu weet had ik de hele voorraad opgekocht.

Vandaag wilde gewoon weer even niks lukken dus maar wat geklooid met stift, referentieplaatje en heel veel Gimp.

Koppie
Afbeelding

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:06

Fnanne: Prachtige plaatjes weer! Bij je laatste twee vind ik het extra effect dat het potlood geeft heel mooi.

Pluizebolpum: Het resultaat mag er toch wel wezen. Ik vind hem erg leuk! Ik geloof dat ik die stiften hier laatst gezien heb in de winkel waar ik mijn schetsboekjes gekocht heb, of iets soortgelijks in ieder geval. Lijkt me erg lastig om mee te werken :P
Oh, die van gister is lekker fel geworden zeg :D Heel apart, lijkt wel of ie helemaal in negatief is omgezet.

En dat was ik inderdaad van de moeite met kleur; Bang zijn om mijn schetsen te 'verpesten' was vooral het probleem en daarom hield ik het vaak alleen bij potlood schetsen. Daar begin ik nu echt overheen te komen. Ik beleef echt zo onwijs veel plezier aan het 'aanmodderen' met kleurtjes nu en mijn schetsboekje ziet er zo vrolijk uit met zoveel gekleurde tekeningen erin :D

De afgelopen dagen heb ik het vrij druk gehad. Ik heb wel wat paardjes op papier gezet, alleen (nog) niet genoeg tijd gehad om ze allemaal af te maken. Maar omdat ik anders wel heel erg ga achter lopen, plaats ze toch maar alvast. :)

#44
Afbeelding

#45. Vanwege een verkeerde inschatting qua ruimte heeft deze bij mij een wat korter neusje gekregen :=
Afbeelding


#46

#47

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:07

Jetske, wat leuk joh, dat je er nu gewoon lol in hebt om te 'kleuren'. Bij nr. 45 zie je ook wel goed dat je de slag ook al aardig te pakken hebt. Mooie tekeningen, allemaal, al springt 45 er voor mij toch echt wel uit. Zelfs met een ingekort neusje. :D

Hier vandaag even wat creatieve bezigheidstherapie. Ga zo even een kat laten inslapen, een ouwe van mams, en dat is nou niet echt een hobby van me. Dus daarom ook maar even een ingetogen plaatje. A4 zwart papier, referentieplaatje uit eigen werk en wit kleurpotlood.

Grieve
Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14273
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 13:27

Sterkte pluizebolplum... Toepasselijk werk...

Fnanne

Berichten: 14273
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 19:13

Dat kleuren gaat je toch prima af jetske :D enne... Die tweede ken ik :j
Pluizebolplum: hoe gaat het? :(:)
Afbeelding
141 alweer...

Fnanne

Berichten: 14273
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 18:42

Afbeelding
142/365
Acryl op papier.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:46

Heerlijke plaat weer, zoals gewoonlijk, heel fijne kleuren ook weer. Die van vandaag is ook gaaf. De boosheid spat er van af.
En dankjewel, het gaat wel hoor. Rocky was al over de twintig en al langzaam aan het aftakelen, daarnaast heeft ie een heerlijk leventje gehad bij mams dus het was goed zo. Hij was ook zo 'weg' dus het was echt wel een goede beslissing zo. Het is alleen even wennen nu als ik bij mijn moeder ben, zo zonder ouwe kat die na tien minuten op vriendelijke doch dringende wijze laat weten dat je wel weer naar huis mag. :')

Beetje een flubberwerkje. A4 aquarel, acryl, referentieplaatje en heel veel Gimp.

Paard
Afbeelding

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:21

Pluizebolpum: Hè wat naar. Je plaatje van gister is heel toepasselijk. Heel mooi weergeven. Sterkte nog Y;(

Fnanne: Heel gaaf gewoon weer. Fijne kleuren en lijnen.
Die van vandaag is geweldig qua uitdrukking!
En ja, haha bekend paardje inderdaad :))

Mijn projectje vandaag was uitproberen een schimmel neer te zetten met pastel. Qua voetjes en ondergrond is opstuivend zand de bedoeling, maar daar heb ik me nog even niet aangewaagd (aan de staart ook nog niet trouwens).
Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:37

Jetske, dankjewel.
Enne...volgens mij kun je ook vast wel staarten hoor. Project Schimmel is alvast heel erg goed gelukt. Mooi schimmelkleurtje zo, ik vind die lichte blauwtintjes er in ook erg mooi staan.

Voor vandaag maar weer even een gekkigheidje (bij dat woord zie ik altijd een geit met een gekke muts voor me :') ) van een referentieplaatje uit eigen collectie, A4, stiften en Gimp. En een toefje witte gelpen.

Tweekoppig monster
Afbeelding

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:45

Geit met een gekke muts _O- Apart perspectief met een bijpassende titel. Dat heb je weer mooi neergezet :j

Die staart heb ik ook wel vertrouwen in inderdaad hoor, daar had gewoon nog geen tijd gehad :P

Voor vandaag maar weer even een snelle schets; nummer 49.
Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:38

Jetske, ja, lol, ik ben nogal een beelddenker en dan krijg je dat soms. Gekke geitjes. :D
Hele mooie snelle schets, mooi oog en hij ziet er ook echt zo mooi majestueus uit.

Ben er voor vandaag niet helemaal tevreden mee (note to self: eerst tekenen, dán grasmaaien - iets met trilhandjes en zo :') ) maar vond 'm wel te leuk om 'm niet te laten zien. A4 zwart papier en kleurpotlood.

'Hey, kijk daar, chickies!'
Afbeelding