[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luna1604

Berichten: 589
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: belgie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:10

dit is de allereerste keer dat ik taxeer, dus het kan helemaal niet waar zijn haha,

fnanne: echt heel mooi! ook een leuke poze en zo. ik hou van schetsjes die er zo uit zien. en natuurlijk heb je het daarna met hele leuke opvallende kleurtjes geverft! echt heel leuk!!
slina: heel leuk gedaan! alleen moest ik heel efjes het paard zoeken maar het is echt heel orgineel!!
prugelpiet: cool, maar je ziet soms nog wat bibberlijntjes enzo, maar zo als je zelf ook al zei van het uitwerken. toch heel leuk!!
pluizebolpum: super leuk krabbeltje :P haha (grapje) ik heb er eigenlijk weinig op te zeggen...het is een leuke kleuren combinatie en ik vind het mooi dat je het brun er ook een beetje in hebt verwerkt!
cavallo_uomo: wauw! daar kun je echt uren naar kijken!die zonsondergang is echt mooi en dan die paarden daar bij is echt wauw!
renskefrea: leuke kleuren! maar is het achterbeen de zij niet de groot? voor de rest heeel leuk!
bimmerd: cool zeg!! kun je al een strip mee maken!! zo schattige ogen zo mooi blauw en wat een lief gezichtje!



bedankt iedereen voor taxatie maar ik ben momenteel bezig aan deze. maar hij is nog niet af (de manen nog wat leven in brengen en de scaduwen nog mooi verwerken enzo). maar ik kan hem nog niet verder doen omdat ik de foto kwijt ben :( :') . maar ik had zin om hem maar te plaatsen ik zie op de foto dat er heel wat details en afwerkingen verdwenen zijn...echt heel stom.

Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 12:07

Bimmerd ik kan je link helaas niet openen...
Cavallo_uomo: mooi sfeertje zo... Nu wil ik zomer! :D
Renskefrea: heb je in de dierentuin ook nog getekend? Agoss... Dat beentje... Maar toch geloofwaardig! Knap! Ik vind het zo leuk de groei bij jou te zien :j
Bimmerd dank voor je commentaren! De jouwe heeft een enorme aaibaarheidsfactor :+: wat een schatje!
Dianne: griep weer over?
Birgitje: ziet er mooi uit! Ben stiekem wel benieuwd naar een betere foto :j


Afbeelding
Nummer 53/365
Acryl en inkt op papier :)

cavallo_uomo
Berichten: 650
Geregistreerd: 19-11-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:18

Birgitje : hij is toch echt heel erg mooi hoor!
Fnanne: die van jou zijn altijd zo mooi :D

Dag 4:
Afbeelding

Digitaal (ben er zelf best trots op

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:36

Bimmerd, die is echt weer heel schattig. Ik ben nog steeds fan van jouw werk!
Birgitje, het zijn geen taxaties maar we geven gewoon onze mening over elkaars werken, en eventueel tips, dus daar is geen goed of fout aan, en jij doet het prima toch :)
Ik vind jouw tekening veelbelovend, waar is het mee gemaakt? Ben ook wel benieuwd als deze echt af is. Hij heeft een lieve zachte uitstraling.
Fnanne, het is niet eens in mij opgekomen om in de dierentuin te tekenen weet je dat? :P Maar het regende ook best hard steeds, dus dat was niet handig geweest. Ik heb wel honderden foto's gemaakt, dus daar kan ik me met tekenen wel weer op uitleven als ik ooit tijd over heb :) Of de volgende dierentuin :). Bedankt voor het compliment en leuk dat je groei ziet :)
Jouw veulentje is schattig, die stijgt op zo!
Cavallo_uomo, jammer dat je afbeelding scheef staat en vrij klein is :) Ik vind hem mooi gelukt, zou alleen de manen wat meer haren zien, nu is het 1 vlak. Maar ik vind het hele plaatje leuk hoor :)

Vandaag eens wat anders gedaan, kliederen met verf.
Dat doe ik dus echt nooit, en ik vond dat ik al mijn neiging tot details overboord moest gooien.
Het resultaat valt me niks tegen, ik vind hem leuk geworden. (ik verwacht niks hoogstaands een eerste keer)
Het is naar een schilderij van Mikhail Avilov, een russische schilder. Die heb ik uit een boek wat ik hier in de kast heb staan (horses in russian art), puur voor de pose als referentie.

Afbeelding

Plakkaatverf (heb alleen maar bruin zwart en wit dus :P) op A3, in 30-60 min
Laatst bijgewerkt door RenskeFrea op 22-02-15 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:44

Hij is idd erg leuk geworden RenskeFrea. Gezichtsuitdrukking bij vooral de zwarte is zeker goed gelukt ook. En dat met maar drie kleuren tot je beschikking.

Cavallo_uno mooie tekening, ga wat betreft de manen mee met RenskeFrea; jammer dat dat een groot vlak is geworden omdat er geen haren ingetekend zijn. Maar verder een mooie tekening.

aaah veulentje <3 Hij is echt heel schattig Fnanne, zou hem zo meenemen en lekker knuffelen...moet die dan niet zo hard galopperen natuurlijk :P

Mooie schets Birgitje. Details zijn idd erg vaag geworden, maar is zeker nog te zien dat je een mooie gedetailleerde schets hebt gemaakt.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:02

Slina, lol, heb me rot gezocht naar dat derde paard. :') Wel gevonden hoor, maar dat dúúrde.

cavallo_uomo Mooi die silhouetjes! Je tweede, dat hoofd, is ook heel erg mooi. Hele knappe details zitten er in.

RenskeFrea Als ik zo in mijn onderwerpoverzicht kijk ziet ie er heel goed uit, dat 'paarse' paard. Echt heel jammer dat de onderbenen dan wat minder goed gelukt zijn. Zo met die kleuren ook had het echt een inlijsttekening kunnen wezen.
Specifieke paarden zijn juist heel erg lastig, zeker als je ze kent. Zomaar een paard natekenen is nog wel te doen, maar bekende paarden hebben altijd iets speciaals wat je moet zien te vangen in een tekening en dat kan echt zoiets simpels als een streepje of een vlek zijn. Als die er niet zit is 't 'm niet.
O ja, die witte penstiftdingen hebben een naam:'Gel inkt pen' https://discountoffice.nl/p/uniball-signo-broad-wit/ . Ook te koop bij de plaatselijke boekwinkel. Als ik er hier eentje kan vinden dan zijn ze overal te koop.

Is weer best lastig hé, dan zo ineens met verf werken? Ik weet hoe ontzettend lastig spul het kan wezen dus voor zo'n eerste keer is het echt een heel best werk. Herken dat zwarte paard ook gewoon van de schilder. (even gegoogled maar :o ).

Bimmerd Och...deze is ook al zo snoezig. Die oogjes, die stipjes en dat neusje. Heel knap gedaan en wat een heerlijk plaatje!

birgitje Heel lief koppie zo. De oortjes, maar vooral dat oog vind ik geweldig.

Fnanne En nog zo'n droppie. Wat een ontzettend mooi werk weer. Alles is er knap aan en je ziet ook gewoon zo dat het echt nog zo'n ieniemienie jonkie is.

Maar weer even wat anders gedaan vandaag. Zat niet zoveel schot in vanwege een beste koppijn aanval. Dan maar een snelle krabbel en lekker digitaal klooien. De opzet was met potlood, stift en referentieplaatje maar heb 'm flink bewerkt om er nog wat van te bakken.

Fries
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:30

Pluizebolpum, mijn tekening van gister vind ik juist onaf nog omdat ik niet genoeg tijd heb kunnen steken in de kleuren vloeiend maken en wat meer contrast en dekkend, heb dat maar beetje afgeraffeld :P
Zijn voorbeen is juist kenmerkend krom, daar had hij ooit een blessure aan, waardoor hij hem niet meer recht kan houden. Dat is overigens wel het enige waar ik m aan herken, want vooral zijn hoofd lijkt niet, maar ach :P
Moet maar eens op zoek naar zo'n witte pen, ik vergeet zo vaak kleine dingetjes wit te laten. Wie weet heeft de Kwast ze ook wel, ben onderhand kind aan huis daar bijna :P
Verf is wel leuk, lekker grof. Maar als je alleen hoofdzakelijk potlood gewend bent... Wel voor herhaling vatbaar, maar ga dan maar eens acryl uitproberen, dat heb ik ook ergens gevonden diep weggestopt in mijn tekenspullenbak. Heb ik wat meer kleurtjes. Of aquarel, dat heb ik ook nog ergens :P zo veel keus!

Leuke fries, mooie houding. En ook erg mooi bewerkt digitaal hoor :) niks op aan te merken!
Beterschap met je hoofdpijn.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5667
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:55

Pg 41:
birgitje: mooi veulentje
Fnanne: ik heb het gevoel dat er iets niet klopt aan het kleintje. Wat precies weet ik niet. kan ik de vinger niet op leggen
cavallo_uomo: kijkt wat lastig zo 90 graden gedraaid. Ben benieuwd hoe je tekent als je wat schetsmatiger werkt.
RenskeFrea: mooi los werk. Knap als je bijna nooit met verf werkt!
Pluizebolpum: gave fries

SIEMxFUNNY

Berichten: 5667
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:01

8/52
Niet zo tevreden. Hoort er ook bij. Geeft niet :)

Afbeelding

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:50

Gaat goed bij mij.. denk dat ik maar weer eens inspring vanaf maart :=
Maar het is zo hectisch geweest thuis! shame on me.

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 13:24

Cavallo_uomo: uit de losse hand? Het kijkt wat lastig zo gedraaid, vind de totale vorm geslaagd, de verschillende manieren van uitwerken verdeeld over het totaal wat minder.
Renskefrea: heerlijk! Met verf aan de slag! Zeker niet slecht toch? De uitdrukkingen heb je al mooi gevat :j
Pluizebolplum: hoofdpijn al wat minder? Heldere fries, niets op aan te merken. Lekker clean :)
SiemxFunny: ik vind'm juist tof. Lekker vlot en met een fijne toets. Like!
Hopelijk niets ernstigs xTitanic?

Afbeelding
54/365
Ecoline op papier :)

Selina

Berichten: 14353
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:34

Birgit: Vind hem toch goed hoor! Ik zie genoeg contrast
Fnanne: Die vind ik zo schattig!
Cavallo: -draait hoofd- Vind hem leuk, zou de volgende keer alleen wel iets meer detail proberen te doen in de manen, nu is het één 'lap'
Renske: Het zwarte paard kijkt een beetje dol :') Ik zou zeggen, doe vaker dingen met verf!
Pluizebol: Haha yay, heb ik je hersens laten kraken met mn 'tekening' :D Waarmee bewerk jij je tekeningen digitaal? Het heeft wel iets, zo'n silhouette bewerking.
Siem: Het hoofd van het linkerpaard lijkt iets te 'lomp' maar vind het rechterpaard heel goed gelukt
Fnanne: Arme paard heeft geen ogen :( Knap hoe je met 1 kleur alsnog accenten kan aanbrengen.

Nienke15

Berichten: 1642
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:50

Fnanne schreef:
[ [url=m/xv8P0b.jpg]Afbeelding[/url] ]
54/365
Ecoline op papier :)

Ook eens witte ecoline geprobeerd? :D
Hij is erg mooi geworden! Lekker expressief!

cavallo_uomo
Berichten: 650
Geregistreerd: 19-11-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:49

Renskefrea: ik vind m leuk :D
Pluizenbolpum: gaaf plaatje! Heel duidelijk
Siemxfunny: ik vind m eigenlijk wel erg mooi
Fnanne: was dat echt met 1kleur?? ;)

Die van mij van vandaag

Afbeelding

Ben best trots op zijn manen, die manier kwam ik tegen toen ik wat door tekeningen zat te scrollen ;)
Dag 5

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:49

Afbeelding

Afbeelding

janique

Berichten: 3053
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Friesland/ groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:11

Ooh die laatste vind ik echt prachtig Fnanne, ik hou van wit met deze kleur papier :j :+:
Zie erg mooie dingen voorbij komen, heerlijk om zo eens het topic door te scrollen en die fijne stijlen van iedereen te zien :j
De kennismaking van mijn twee hengstjes...
Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:10

SIEMxFUNNY Ik vind dat 'vage' en schilderachtige juist wel wat hebben. Ik vind het, geloof ik, eigenlijk best wel heel mooi. Dat 'vage' geeft er wel een mooie sfeer aan ook.
Fnanne Wat gaaf weer! Lijkt wel een beeldhouwwerk. Heel mooi strak.
cavallo_uomo Ach, wat een lekker droppie. Nog iets werken aan de voetjes en maantjes en je hebt echt een prachtplaat!
yvanna Mooie schetsjes weer. De tekening in het blauw springt er echt wel uit hoor.
janique Wat ontzettend leuk gedaan zo, die impressie. Mooie tekeningen ook weer. Moet toch ook wel een feestje geweest zijn om naar te kijken, die ravottende hengstjes.
xTitanic, Hopelijk niets echt ernstigs aan de hand?

Vandaag weer een simpel schetsje uit het kladblok met balpen. Nog steeds redelijk veel koppijn, blegh, dus een bijpassende titel .

'Feeling blue'
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:32

SIEMxFUNNY, ik vind hem wel leuk hoor, zit wel karakter in :)
Fnanne, mooi, zo dat wit, mooie pose ook.
Slina, moet je het schilderij maar eens opzoeken, dan is ie dat daar ook wel :P Ik ben overigens wel fan geworden van het oorspronkelijke schilderij, heb het nu op mijn werk als achtergrond :D
Cavallo_uomo, ik vind hem schattig. Wel jammer dat de vlekken juist wat wazig zijn terwijl je de manen zo scherp hebt, dat maakt het een beetje apart.
Yvanna, leuk hoor, lekker bezig.
Janique, prachtig zo. Fijne stijl heb jij toch :)
Pluizebol, mooie schets weer, zeker voor als je je nog steeds niet fijn voelt. Ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Vandaag weer eens een snelle schets, had wel weer zin om te schilderen maar uiteindelijk te weinig tijd ervoor.
Afbeelding

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:58

Minder op details proberen te letten

Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25313
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:27

Oh, heerlijke creaties weer..
Hier niet veel, ben er ook nog 1 kwijt, geen idee waar hij is,
alleen maar doodles. nummer 12, 13, 14 en 15...
De pony met de vlieger is een idee voor bij een verhaaltje dat anderen schrijven, maar moet het nog uitwerken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 19:54

Afbeelding
Acryl en inkt op papier.
Even snel vandaag... Iets met vakantie en kids... :D

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:13

Ook even snel, moet zo paardrijden.
Paar minuutjes schets met pastelpotlood.
En toen heb ik m verpest met te veel fixeerspray :P

Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12606
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:54

Even een reactie op degenen waar ik tips voor heb, voor de rest heb ik even geen tijd :) Betekent dus ook dat ik op die van jullie niks aan te merken heb :D

Cavallo umono: Je 2e is qwa manen al beter dan de eerste! Maar manen bestaan -net als haar- uit allemaal verschillende haartjes. Erg veel werk om te tekenen, maar zo zit het wel in elkaar. Je lichtinval is een goede poging, maar probeer het witte niet dwars door je lineart te tekenen. Met welk programma werk je? Als je met GIMP o.id (als het maar lagen kan maken) zou ik de lineart, vlekken, lictinval en verschillende kleuren van de vlekken in aparte lagen (of laaggroepen) zetten. Zo kan je nooit dwars door elkaar heen tekenen.

Renskefrea: Druk jij hard met je potlood? zo ziet het er wel uit namelijk. Hij is qwa vorm echt heel leuk! Maar het potlood is zo streperig... Dit vind ik raar voor pastel. Probeer anders een speciaal papier (Mi Teintes bijvoorbeeld) en probeer iets dan in lagen op te bouwen. volgensmij werkt pastel ook met lagen, maar daar kan ik me in vergissen

22-02-2015: een mislukt iets :')
Afbeelding

23-02-2015:Afbeelding
zeg maar niks.... :') ik heb hem drorse genoemd... _O-


En vandaag (24-02-2015) ben ik weer bezig geweest met deze:
Afbeelding
Niet verder gekomen dan de achtergrond en "zand", maar wou hem toch even laten zien.
De basiskleur van het paard klopt niet, ben ik mij bewust van :)

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:29

RenskeFrea Lol, ik ben zo van de details he, kan soms helemaal wijs zijn van een minidetail :') . Dat linkerachterbeen? Dat bovenbeen, zeg maar, is perfect! Mooie snelle schets hoor, ziet er verder ook heel kloppend uit.
Die van vandaag is een lekker fleurige leukerd.
yvanna Dat minder gedetailleerd werkt goed. Hele mooie koppies, heel erg gaaf gedaan!
Sjolvir Wat een heerlijke 'doodles'. Ik vind ze allemaal zo ontzettend leuk om te zien. Wat een heerlijke stijl heb je toch!
Fnanne Gewoon alweer gaaf. En weer zo'n detailopmerking, dat achteronderbeen, zo mooi...
prugelpiet Tja, perfect is ie niet, maar we zien nog dat het een paard is dus zo mislukt is het nou ook weer niet. Drorse, hihi, die naam, is leuk hoor. Van de laatste vind ik de achtergrond inderdaad erg mooi. Bijna een 3D idee zoals het paard er daardoor uitspringt. Ben nu wel heel benieuwd naar het eindresultaat. :D

Nog maar een krabbeltje, dit keer van een eigen foto die nog geupload moet worden, dus van een klein lcd schermpje af. Stift, fineliner en witte gelpen (formerly known as witte penstiftdinges) op kladblok.

Ieniemienie
Afbeelding

En ja, zo brutaal als ze lijkt is ze ook. :D

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:53

Pluizebolpum, ik vind m schattig. Enne, witte penstiftdinges is die nog steeds niet overleden dan :P
Mooi dat oog zo, je ziet hem echt kijken. Knap van kleine referentiefoto. Thanks ook voor je complimentje.
Prugelpiet, ik gebruik mijn pastelpotloden als gewone potloden. Wat hoofdzakelijk zonde is, want ik weet hoe mooie dingen je ermee kan maken, dat zie ik vaak langskomen. Voor vandaag had ik echter gewoon zin in felle kleurtjes, en pastelpotlood geeft dit zo mooi af. Ik moet een keer flink wat tijd en geduld hebben om er eens voor te zitten en uit te vinden hoe je pastelpotloden nu op de goeie manier gebruikt. Ik heb wel al het materiaal al in huis, kneedgum, doezelaar, veel pastelpotloden en krijtjes. Alleen geen idee hoe te gebruiken dus, of wel iets van een idee, maar nooit serieus geprobeerd :)
Jij bent ook lekker creatief bezig. Leuke krabbeltjes. Blijf vooral goed kijken naar voorbeeldjes, bij de eerste lijkt zijn achterbeen de verkeerde kant op te buigen :P Je zeepaarddraak geval vind ik top, lekker je fantasie uitleven :D
Fnanne, leuke houding. Hij lijkt wel een beetje magertjes, of gewoon een heel gestroomlijnd springpaard :P
Sjolvir, ik word echt vrolijk van jouw schetsjes. Wat mij betreft mag jij ook elke dag wel iets neerzetten :D
Yvanna, mooie uitwerking. Ik vind het rechterpaard wel een beetje droevig kijken.