[VER] What shall we do?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

[VER] What shall we do?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 22:14

Weer eens een nieuw verhaal Lachen dit keer schrijf ik hem niet alleen, maar samen met Danielle (Danielle_@bokt)! Dit is bij eerdere verhalen, al een goede inspiratiebron voor mij geweest, dus ik ben erg blij om zo samen aan een verhaal te gaan werken.

Wij doen ons best om geregeld een stukje te plaatsen. Verder zijn commentaar en tips natuurlijk altijd welkom, maar doe het vriendelijk Knipoog

Nou, verder is er niet zoveel meer te vertellen, dus wensen wij jullie veel plezier met het lezen. Hoe het verhaal in elkaar steekt en waar het overgaat, daar kom je vanzelf achter Knipoog

Veel leesplezier en we zijn benieuwd wat jullie ervan vinden!

Citaat:
Casey

Kleine golfjes spoelen over mijn tenen, terwijl ik mijn ogen gesloten heb. Een zucht ontsnapt er uit mijn mond bij het voelen van het heerlijke water. De net opkomende zon verwarmt mijn huid en een tinteling gaat er door mijn lichaam. Even open ik mijn ogen en kijk naar de zon die net boven het water uitkomt en een rimpelende weerspiegeling over het water werpt. Langzaam kom ik overeind en waad het water in. Ik ril even, wanneer het water zich om mijn middel sluit. Weer sta ik even stil en knijp mijn ogen samen tegen de zon, die langzaam de hemel inklimt. Dan duik ik sierlijke het water in, waarna ik meteen weer boven water kom. Langzaam laat ik me door het verkoelende water heen glijden. Ik geniet van de rust om mij heen, tussen de aller daagse drukte door. Alles lijkt zich even van mij los te weken en ik ontspan me.

Na een tijdje kom ik het water uit. Mijn haar plakt tegen mijn huid en het water druppelt van mijn gezicht. Snel pak ik de handdoek die ik eerder op het strand had laten liggen. Ik droog alleen even mijn gezicht af en knoop hem dan handig om mijn middel. Mijn blik valt op een enorm huis aan het strand, mijn huis. Een glimlach verschijnt er op mijn gezicht en tevreden loop ik er naartoe.

Binnen loop ik al druppend door naar mijn kamer. Dat ruimt de schoonmaakster wel op, denk ik luchtig. Als ik mijn kamer binnenkom loop ik meteen door naar mijn kast. Tevreden open ik de deur en stap naar binnen. Deze inloopkast had ik van mijn ouders gekregen op mijn tiende verjaardag. Eigenlijk hadden ze het niet willen geven, maar ik had net zolang gezeurd totdat ik mijn zin had gekregen. Twijfelend loop ik tussen de stapels kleren door. Alles geordend van kledingstuk tot kleur. Ik besluit om wat simpels aan te trekken.
Even later draai ik me om voor de spiegel in een driekwart broek en een wit bloesje. Het leken me geschikte kleren voor deze heerlijke lentedag en begin gauw aan mijn haar. Ik besluit om die lekker los te laten, waardoor mijn blonde krullen vrolijk over mijn schouders hangen. Tevreden doe ik nog wat make-up op, zoek bijpassende schoenen en loop rustig naar beneden. Daar is de tafel al helemaal gedekt en een gekookt eitje staat naast mijn bord. Net als ik ga zitten komen ook mijn ouders binnen lopen. “Goedemorgen schat.” Begroet mijn moeder mij en komt naar me toe. Ze feliciteert mij met mijn achttiende verjaardag, waarna mijn vader hetzelfde doet. Afwachtend kijk ik ze aan, terwijl ze elkaar even aarzelend aankijken. Het lijkt wel of ze even steun zoeken aan elkaar, maar kijken me dan weer zelfverzekerd aan. “We wisten niet zo heel goed wat we moesten geven, maar dit hebben we in ieder geval gehaald.” Mijn vader opent een keukenkastje, waaruit hij een aantal pakjes haalt. Als eerste geeft hij mij een vierkante doos, waaruit ik een paar zwarte, maar toch sportieve schoenen haal. Handig trap ik mijn eigen schoenen uit en trek mijn nieuwe aan. Tevreden loop ik naar de spiegel in de hal en bekijk mezelf. Het verbaasd me dat mijn ouders deze schoenen voor mij hebben gekocht. Ze weten dat ik meestal hakschoenen draag en eigenlijk helemaal geen sportschoenen heb. Toch ben ik er blij mee, want dit kan ik mooi als oude instappers gaan gebruiken. Verder krijg ik nog wat make-up. Ik omhels mijn ouders om ze te bedanken, maar tot mijn verbazing haalt mijn moeder nog een klein ingepakt doosje tevoorschijn. Nieuwsgierig kijk ik ernaar, terwijl mijn moeder het mij met een enige aarzeling overhandigt. Ik wil het pakje meteen openscheuren, maar mijn moeder legt haar hand erop. Vragend kijk ik haar aan en ergens in haar ogen zie ik verdriet. Een gevoel van verwarring gaat er door mij heen. Wat is er aan de hand? Iets verteld mij dat deze verjaardag anders is dan alle andere. “Je moeder en ik wilden je dit cadeau eigenlijk pas vanavond geven, maar beseften dat dat onzin zou zijn. Wel zouden we het op prijs stellen, als je het vanavond voordat je naar bed gaat opent.” Nog steeds ben ik verward, maar stop dan het cadeautje weg in mijn zak en knik. Mijn ouders glimlachen beide tevreden met het resultaat en ik besluit er verder geen aandacht meer aan te besteden.

Een kwartiertje later kom ik op school. Ik zie dat er al een aantal van mijn vrienden zijn en vlug zet ik mijn scooter weg. Uit mijn tas tover ik een spiegeltje, waarmee ik mijn make-up nog even nakijk en loop dan naar mijn vrienden. “Casey!” hoor ik Petra al van verre roepen. Ik zucht een keertje, kan ze niet even normaal doen. Dan zet ik mijn vrolijkste gezicht op en loop er rustig naartoe. Daar omhels ik mijn vriendinnen even en iedereen mij feliciteert met mijn verjaardag. Ik voel dat er iemand naar mij kijkt en verbaasd kijk ik op. Als ik zie dat het Xander is, kijk ik hem een beetje geïrriteerd aan. Meteen wendt hij verlegen zijn blik af. Ik weet dat hij mij leuk vind en hij ziet er heus wel leuk uit, maar hij is gewoon niet mijn typ. Verder schenk ik er geen aandacht meer aan en vermeng me in een druk gesprek. Als de bel gaat loopt langzaam het hele schoolplein leeg. Wij praten rustig door en staan pas na de een tijdje op.

Als we de klas inlopen, zie ik meteen het kwade gezicht van de lerares. “Waar komen jullie zo laat vandaan?” “Het schoolplein, mevrouw.” Antwoord ik beleefd en loop door naar mijn vaste plaats, achterin de hoek waar onze tafels als een groepje aan elkaar zijn geschoven. De lerares is duidelijk even van haar stuk gebracht en weet niets meer te zeggen. Een tevreden grijns verschijnt er op mijn gezicht, als ik plaats neem op mijn stoel. Ook de rest kijkt mij lachend aan. “Oh trouwens voor ik het vergeet…” begin ik, maar de lerares onderbreekt mij. “Zo Casey, je vind het vast niet erg om je geheimpje even aan de hele klas te vertellen.” “Yes.” Zeg ik zo zachtjes dat alleen de mensen die dicht bij mij zitten het merken. Verbaasd kijken ze mij aan, terwijl er een ondeugende glimlach op mijn gezicht verschijnt. Zonder aarzelen sta ik op. “Maar natuurlijk mevrouw.” Zeg ik en loop tevreden door de klas naar het bord. “Je mag wel gewoon blijven zitten hoor.” Zegt de lerares die verrast is door mijn reactie. “Nee hoor. Ik heb het bord er even bij nodig.” Intussen is de hele klas stil geworden en kijkt nieuwsgierig toe. “Ik zeg dat je mag blijven zitten!” zegt de lerares nu met een kleine stem verheffing. “Ja mevrouw, ik heb u wel gehoord.” Zeg ik nog altijd beleeft en klap het bord dicht, waar een hele tekst op staat geschreven. “Zaterdag avond feestje bij mij thuis, omdat ik vandaag 18 ben geworden.” Zeg ik en een grote grijns verschijnt er op mijn gezicht. “Bedankt dat ik dit even mocht mededelen.” Zeg ik tevreden tegen de lerares en loop weer terug naar mijn plaats. “Wanneer heb je dat op het bord geschreven?” vraagt Petra verbaasd. “Gister onder de les.” Zeg ik met een knipoog. Allemaal lachen ze even en sommige delen vast mee dat ze er zullen zijn. Ook al maakte ik me daar al geen zorgen om.

De rest van de dag gaat traag voorbij en ik ben blij als eindelijk de bel gaat, die aangeeft dat we uit zijn. Met de hele groep lopen we door naar de kluisjes en gauw prop ik mijn boeken erin. Ik heb toch geen zin om aan mijn huiswerk te gaan vanavond. Ook de rest is zo klaar en kletsend lopen we naar buiten. “Zullen we nog even langs het Café?” vraag ik en kijk de groep even langs. De meeste knikken instemmend. “Ik kan niet mee.” Zegt Petra met een bedroefd gezicht. “Wat dan?” vraag ik verbaasd. “Anders heb ik ruzie met mijn moeder over mijn kamer.” Zegt ze met een knipoog. Tevreden denk ik aan de schoonmaaksters die zich iedere dag weer door mijn puinhoop heen moet worstelen, waardoor ik nergens last van heb. “Jammer.” Zeg ik, terwijl ik het eigenlijk niet zo erg vind. Ik zal haar niet missen.

Even later stappen we met de overgebleven groep het Café binnen. Een van de jongens besteld wat en al gauw hebben we allemaal wat drinken voor onze neus staan. Tevreden zit ik een eind uit de buurt van Xander. Hij mag me best leuk vinden, maar moet niet lastig doen. Nu zit ik naast Joëlle en Jordin, waar ik het wel mee kan vinden. “Jij had de lerares echt goed te pakken vanochtend.” Merkt iemand op, maar ik haal nonchalant mijn schouders op. “Het viel wel mee. Alleen zij is zo snel uitgeluld. Gewoon te grappig voor woorden om haar verblufte gezicht altijd weer te zien.” Volgens mij durft ze er gewoon niet tegenin te gaan.” Merkt Joëlle naast mij op. “Zou kunnen, maar heb haar verder nooit wat misdaan. Hooguit haar les een beetje verstoord. Jullie komen zaterdag toch wel allemaal.” “Zeker wel.” “Een feestje bij jou willen we niet missen.” Luidt al gauw als antwoord. Ik glimlach een keer tevreden. Zaterdagavond hoef ik mij in ieder geval niet te vervelen. Al moet ik er wel aan denken dat ik een van de schoonmaakster even boodschappen laat doen ofzo.

Pas rond etenstijd kom ik weer thuis. Ik heb honger dus loop meteen door naar de keuken. Op het fornuis staat een pan en daarnaast ligt een briefje. ‘Je hoeft het alleen maar even op te warmen. Laat het niet aanbakken.’ Ik zucht een keertje en kijk in de pan, waar een hoop groente in ligt. Eigenlijk heb ik geen zin om iets op te moeten warmen en gooi het zonder er verder over na te denken in de vuilnisbak. Uit het vriesvak in de koelkast haal ik een pizza en stop die in de oven. Zo dat is een stuk sneller en makkelijker klaar, denk ik tevreden en laat me op de stoel ploffen.

Pas laat op de avond komen mijn ouders thuis. Ik ben al dood op en besluit naar mijn bed te gaan. Als ik mijn bed in wil stappen herinner ik mij ineens het mysterieuze cadeautje van mijn ouders. Nieuwsgierig haal ik het tevoorschijn en scheur het papier eraf.

Abbigail

Ik ril even... wat is het water toch koud! Snel loop ik er weer uit om er daarna met een plons in te springen. Zo ik ben erin, nu moet ik nog aan de kou wennen. Ik draai mij op mijn rug en laat mij meevoeren met de zachte stroming. Een paar zonnestralen komen tevoorschijn en verwarmen mijn lichaam. Ik glimlach en draai mij na een tijdje toch weer om, zodat ik wat baantjes kan trekken. Het is zes uur, dus ik heb ongeveer nog een uur voordat de rest wakker wordt. Snel zwem ik door en na vijftig minuten ga ik toch maar uit het water. Het voelt erg koud aan en ik loop dan ook meteen naar mijn handdoek en sla hem om mij heen, waardoor even een rilling over mijn rug glijd. Ik doe mijn handdoek wat strakker en loop op mijn blote voeten door het zand naar het huis.
Het huis is klein en schuilt achter een paar bomen. Mensen zouden dit huis niet snel vinden en dat was maar goed ook! Al ben ik dan niet rijk en heb ik geen dure kleding, toch ben ik gelukkig. Ik heb liefhebbende ouders, woon aan een groot meer en heb genoeg om van te leven. Niet veel, maar ook niet echt weinig. Even kijk ik achterom naar het meer, het ziet er vredig uit in het opkomende zonnetje. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht, terwijl ik naar het huisje loop.

Binnen loop ik snel op mijn tenen naar boven. Kort stap ik onder de douche. Hierna loop ik meteen door naar mijn kamer, voordat mijn haar niet meer in model te brengen is. Die krullen kunnen mij soms ook flink irriteren! Ik ga voor de spiegel staan en kijk even naar mezelf. Toch staan die donkere krullen mij wel! Nadat ik mezelf in de spiegel gecontroleerd heb, knik ik goedkeurend. Vandaag in ieder geval geen pluizenbol! Door een blik op de klok kom ik erachter dat het langzamerhand tijd wordt naar beneden te gaan.
“Abbigail!” Ik hoor mijn moeder op mij aflopen en ik kijk verstoord op. Ze geeft mij een knuffel en kust mij. “Van harte gefeliciteerd meid, met je verjaardag!” Ik glimlach. Natuurlijk het is mijn verjaardag, nooit meer aan gedacht. Eindelijk officieel volwassen, wat dat ook mag betekenen. “Dank je mam. Ik was het alweer vergeten.” Vrolijk kijk ik haar aan. Ze is zo’n schat, mijn moeder, mijn vader overigens ook! Mijn vader komt vanuit de keuken ook aanlopen om mij te feliciteren. “We hebben nog wat voor je.” Begint hij. Verbaasd kijk ik ze een voor een aan. “Dat had niet gehoeven, echt niet! Ik weet...” Verder kom ik niet. “Nee, dit is een belangrijke dag en je gaat niet zeuren over het geld. Je neemt het van harte aan.” Zegt mijn vader streng en mijn moeder knikte instemmend. Op zo’n moment weet ik dat ik er beter niet tegenin kan gaan. Eigenlijk vind ik het ook wel erg leuk!
“Maar.” gaat mijn vader verder. “Je mag hem nu niet openmaken. Het is de bedoeling dat je het vanavond openmaakt.” “Oh oké, dat duurt nog de hele dag! Daar word je voor bedankt.” Een grijns komt over mijn gezicht. “Mij eerst een beetje lekker gaan maken en dan zeggen dat ik het vanavond pas open mag maken! Maar je weet hoe ik ben, ik zal het vanavond pas doen.” “Mooi zo.” Zegi mijn vader tevreden, Hij kijkt mij even doordringend aan en een raar gevoel gaat door mij heen. Zou er iets zijn? Dat gezicht heb ik maar een paar keer gezien en altijd was er iets ernstigs aan de hand. De laatste keer was het dat mijn oma overleed. Even kijk ik mijn moeder aan die al even niets heeft gezegd. In haar ogen zie ik tranen opkomen. Wat is er toch aan de hand? “We moeten werken schat.” Zegt mijn moeder langzaam. “Tot vanavond laat.” Ik glimlach even bedroefd, maar zet mij er snel overheen. “Maar mama, daar hoef jij je toch niet druk om te maken! Het is goed, ik vermaak mij echt wel. Het is niet dat als jullie terug komen ik opeens weg ben!” Ik geef zowel mijn moeder als mijn vader een knuffel, hierna gaan ze weg.

Verlaten met een pakje sta ik bedenkelijk in de kamer. Opeens bedenk ik mij dat ik naar school moet. “oliebol, straks ben ik weer te laat!” Vliegensvlug ren ik door het huis en raap mijn spullen bij elkaar, dan spring ik op mijn fiets, op weg naar school.

“Hey Mayah!” “Abbigail! Eindelijk. Weer haast te laat hè, je bent echt net op tijd!”
Een brede glimlach verschijnt op mijn gezicht. “Tja.” Ik doe mijn fiets in het fietsenhok en loop op Mayah af. “Van harte gefeliciteerd meid, eindelijk volwassen! En hoe voelt het?” Ik grinnik even. “Precies hetzelfde eigenlijk.” Knipoog ik. “Abbigail” hoor ik een stem achter mij. “Esther.” Glimlach ik. “Hey, ik heb wat voor je, maar nu niet. De bel is al 5 minuten geleden gegaan en echt we krijgen nu problemen als we te laat komen. Je weet hoe hij is.”
“Ja, maar ik ben jarig. Hij zal er mee moeten leven, zo niet? Zijn probleem!” Lachend komen we bij de klas aan. Esther klopt op de deur en ik doe hem ondertussen open en loop naar binnen. “Zo daar komen de laatkomers.” De leraar Aardrijkskunde kijkt ons veelbetekenend aan. “Sorry meneer, het is mijn schuld.” Ondertussen loop ik snel naar mijn plaats. “Wanneer ook niet?” Ik kijk hem even peilend aan, maar zie de pretlichtjes in zijn ogen. Ik slik snel een scherpe opmerking in. Hij vind het alleen maar grappig. “Het spijt mij vreselijk meneer.” Zeg ik poeslief met een sarcastische ondergrond. Er verschijnt een frons in zijn voorhoofd. "We gaan verder.” Ik glimlach. Zo die zaak is ook weer afgedaan!

“Abbigail! Wacht eens even. Wat loop je snel.” Ik kijk even om. “Sorry Mayah, maar ik moet echt naar huis. “Je bent jarig! Ga je het niet vieren.” Even kijk ik haar bedenkelijk aan. “Nee, dat heb ik nooit gedaan en nu ook niet.” Zeg ik vastbesloten. “Je neemt echt nooit iemand mee naar je huis hè? Is het nou zo erg, kom op zeg. We zijn je vrienden! Denk je nou echt dat we je laten stikken omdat je arm bent.” Ze kijk mij aan. “Het kan gewoon niet.” Zeg ik stroef. Er verschijnt een glimlach op Mayahs gezicht. “Een supriseparty! Bij mij thuis, volgende week vrijdagavond!” Dan kan ik mijn lachen niet inhouden en ik proest het uit. Wat beledigd kijkt ze mij aan. “Nou ja, ik organiseer ook eens iets zeg. Pff.” “Nee, ik vind het heel erg aardig en super leuk.” Hik ik. “Maar een supriseparty?” Ze kijkt mij aan of ik gek ben. “Ja?!” “Hoe kan dat nou, als je het net verteld hebt en jij moet slim zijn?” Eindelijk heeft ze het door en lacht mee. “Oké, niet slim bedacht, maar we gaan het wel doen. Je doet maar net of je van niets weet!” Knikt ze tevreden. Ik vind het allemaal best en laat het zo. Eigenlijk is het ook wel leuk dat ze dat voor mij wil regelen!
Al snel nemen we afscheid van elkaar. Zij moet een hele andere kant op dan mij en we staan al een tijdje stil op het kruispunt.

Eenmaal thuis kijk ik even op de klok, tijd om avondeten te maken. Snel ga ik aan de slag en terwijl dit zit te pruttelen op het vuur, doe ik even wat aan het huishouden. Aangezien mijn ouders het niet alleen kunnen doen, moet ik ze even een handje helpen. Zij werken ontzettend veel, om een beetje rond te komen.
Nadat ik met alles klaar ben plof ik op de bank neer met het bord eten. Net als ik de tv aan wil doen bedenk ik mij het pakje van mijn ouders. Ik haal het pakje op en kijk er even bedenkelijk naar. Het ziet er mooi uit, erg duur vooral! Langzaam maak ik het open, heel voorzichtig. Bang om het kapot te maken. Er zit een klein doosje in, die ik open maak. Met grote ogen kijk ik naar wat er in het pakje zit. Wat mooi, wat ontzettend mooi! Dit moest heel duur zijn geweest! Het is een gouden ketting, met daaraan een kruisje. Daarin zit een diamantje. Ik doe hem om mijn nek heen en pak het briefje dat erbij in zit.

’Hey lieverd. We hopen dat je het mooi vind.
Het kruisje staat voor Geloof. Hou het altijd bij je. We houden ontzettend veel van je en zullen dat ook altijd doen. Veel liefs, Je vader en moeder.’

Snel veeg ik een paar tranen weg die over mijn wangen lopen. Ze zijn ook zulke schatten! Het klinkt alleen wel dramatisch. Ik glimlach en bedenk mij om ook een briefje voor hen te schrijven. Voor als ze vanavond thuis komen... Ik kan het natuurlijk ook morgen zeggen, maar toch. Dan weten ze toch meteen dat ik het echt super vind!

’Lieve vader en moeder,
Ik ben er ontzettend blij mee en zal het altijd bij mij dragen.
Hou heel erg veel van jullie en hoop dat jullie dit vanavond nog lezen.
Ik spreek jullie morgen wel weer.
Liefs Abbigail.’

Nog even kijk ik in de spiegel naar mijn ketting. Hij is echt super mooi!
Na een halfuur bewonderend voor de spiegel gestaan te hebben, ga ik toch maar eens wat anders doen en pak er een boek bij.
Zoals altijd ga ik helemaal op in het boek, zodat ik amper let op wat er om mij heen gebeurd. Langzaam gaan de uren voorbij en het wordt later en later.
Opeens hoor ik een zacht gekraak. Zachtjes sta ik op en leg het boek naast mij neer. Elk geluidje ken ik in dit huis en dit is een geluid dat iemand hier in het huis is, maar dat kunnen mijn ouders niet zijn. Die zouden nog veel later thuis komen!

Nujaro en Danielle_
en ja, 2 schrijvers, 2 personage's Knipoog
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 03-01-09 13:39, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast -> [Ver] -> [VER]

Danielle_

Re: [Ver]What shall we do

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:20

Hij staat Jeltien. Nou, ik ben erg benieuwd naar commentaar!
(Ik heb nog niet zo vaak een verhaal geschreven, 1 keer eerder en dat was een aantal jaartjes geleden Lachen )

Toushie

Re: [Ver] What shall we do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 08:35

Al moet ik er wel aan denken dat ik een van de schoonmaakster even boodschappen laat doen ofzo.
een=één?
schoonmaakster=schoonmaaksters

Typefoutje geloof ik.
“Mooi zo.” Zegi mijn vader tevreden
Zegi= Zegt.

Het is weer een leuk verhaal met 2 totaal verschillende personage's die ook iets gemeen hebben, dat hebben jullie netjes weergegeven.
Sommige zinnen die zijn redelijk lang en lopen daardoor wat stroef.
Maar ga zo door.

Danielle_

Re: [Ver] What shall we do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:31

Toushie schreef:
Al moet ik er wel aan denken dat ik een van de schoonmaakster even boodschappen laat doen ofzo.
een=één?
schoonmaakster=schoonmaaksters

Typefoutje geloof ik.
“Mooi zo.” Zegi mijn vader tevreden
Zegi= Zegt.

Het is weer een leuk verhaal met 2 totaal verschillende personage's die ook iets gemeen hebben, dat hebben jullie netjes weergegeven.
Sommige zinnen die zijn redelijk lang en lopen daardoor wat stroef.
Maar ga zo door.

We zullen erop letten en de andere dingen veranderen! Lachen
Verder hebben we op dit moment een aardig voorsprong (zover dat lijkt in ieder geval. Dus dit weekend zal er wel weer een stuk bijkomen denk ik!)

Meer mensen nog?

Schuur_

Re: [VER] What shall we do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:35

Leuk verhaal, het maakt me wel heel nieuwsgierig Clown
Wanneer komt het volgende stuk?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:48

reininglover schreef:
Leuk verhaal, het maakt me wel heel nieuwsgierig Clown
Wanneer komt het volgende stuk?

Haha hier hetzelfde Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 14:19

volgende stuk komt van het weekend, zoals Danielle al zei Lachen
tenminste dat ben ik wel met haar eens Knipoog dus vandaag Haha!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:43

Een nieuw stuk. Het kan zijn dat in het stuk van abbigail dingen verleden tijd staan, dat stuk is al heel oud en eerst werd het in het verleden tijd gezet. Hopelijk is het nu allemaal verbeterd maar anders horen wij het graag!

Nou genoeg gemiept, hier komt hij en tips zijn natuurlijk weer welkom!

Citaat:
Casey

Uit de verpakking haal ik een klein sieradendoosje en klap die open. Voorzichtig pak ik het papiertje dat eruit is gevallen en vouw deze open.
‘Lieverd we willen dat je weet dat we van je houden en je altijd bij ons terecht kan.’ Met een frons op mijn gezicht lees ik het regeltje nog eens door. Dan pas vestig ik mijn aandacht weer op het doosje. Daaruit haal ik een gouden kettinkje en mijn blik valt meteen op de hanger. Een beetje verbaasd kijk ik naar de vreemde vorm ervan. Een soort platte ‘m’ op zijn kop. Waar zou dat voor staan? Even wil ik opstaan om het mijn ouders te gaan vragen, maar besluit dat morgen te doen. Nog een keertje pak ik het papiertje en lees het door. Waar slaat dit op? Natuurlijk houden ze van mij en natuurlijk kan ik altijd bij ze terecht. Daar zijn het mijn ouders toch voor? Met een zucht laat ik mezelf in mijn donsveren kussen vallen. Morgen zal ik het allemaal wel vragen, denk ik vermoeid, waarna ik al gauw in slaap val.

Vaag voel ik dat iets mijn mond raakt en open mijn ogen een beetje slaperig. Meteen valt mijn blik op een zwarte gedaante naast mijn bed. Met een schok open ik mijn ogen en schiet overeind. Wat moet hij van mij?! Dan pas merk ik dat hij zijn hand stevig op mijn mond heeft gedrukt. Ik probeer me los te rukken, maar hij houdt mij stevig vast. Dan pas valt mijn blik op nog twee andere gedaanten, die aan de andere kant mijn bed staan. Alledrie hebben ze een bivakmuts op, waardoor ik mij nog onzekerder voel. Ik wil gillen, maar de hand op mijn mond belemmerd me. Er verschijnen tranen in mijn ogen als ik merk dat er touwen om handen worden gebonden. Uit angst verstijf ik en durf niets meer te doen. Ik word meegesleurd naar het raam. Een van de personen gaat in het kozijn zitten en dan zie ik dat er een touw vanaf mijn raam, naar een boom is gebonden. Dan klikt de persoon zich vast aan het touw en laat zich in een razend tempo handig naar beneden gaan. De tweede persoon, pakt mij stevig onder de arm. Pas wanneer we naar beneden glijden merk ik dat ik geen hand meer om mijn mond heb. In paniek begin ik hard te gillen en ik voel de spieren van de persoon zich spannen. Dan laat hij mij los en val ik op de grond in het zachte gras. Even blijf ik liggen en als ik overeind word gehesen, is de laatste persoon ook al naar beneden gekomen. “We moeten opschieten, ze heeft met haar gegil zeker de buren wakker gemaakt.” Hoor ik een van de personen sissen. “Ik zei toch dat dit geen verstandig idee was!” valt een ander uit, maar de derde persoon komt tussen beide. “Kom op, we gaan.” Alledrie knikken ze en ik word meegesleurd naar een busje. Handig word mij een blinddoek om geknoopt en dan word ik achterin gegooid en met een klap valt de deur achter mij dicht.

Abbigail

Zachtjes sluip ik naar de bak met paraplu’s waar ik er een uithaal. Als iemand hier niet gewenst binnen is gekomen, zal ik hem eens laten voelen dat hij of zij niet welkom is. Op mijn tenen sluip ik naar waar het geluid vandaan komt en verschuil me om het hoekje. Net wanneer ik om het hoekje wil kijken, hoor ik stemmen. “Waar is ze? Blijkbaar ligt ze niet in bed.” Ik schrik. Wat?! Hoe kan ik dat niet opgemerkt hebben. Hoe zijn de binnen gekomen? Het enige raam dat open staat is op de 2e etage, dat zou ik toch eerder gehoord moeten hebben?
Het zijn twee mannen, waarvan ik weet dat ik hen niet aankan. Ik bedenk me geen seconde en sluip richting de deur naar buiten. “Volgens mij is ze er niet?” hoor ik ze nog zeggen, voordat ik uit de deur schuifel. Ik laat de deur heel zachtjes weer in het slot glijden, bang dat het anders gaat klapperen en ze het door krijgen. Jammer genoeg is dit niet genoeg. Ze hebben het door! “Ze gaat ervandoor! Dat kind heeft ons gewoon gehoord!” Snel zet ik het op een lopen. Ik weet dat gillen geen zin heeft, er wonen geen mensen in de buurt, daarom spaar ik maar mijn adem en ren door. Op de voet gevolgd door de twee mannen.

Al snel halen ze me in. Toch probeer ik ze voor te blijven. Opeens voel ik dat een van de mannen mijn arm pakt. “Laat me los!” schreeuw ik. “Rot een eind op wil je?! De buren horen me hoor!” Lieg ik. “Die wonen te ver weg.” Zegt de een rustig. Kwaad kijk ik hem aan. “Pas maar op.” sis ik. “Je hebt de verkeerde te pakken.” Wild begin ik te trappen en te slaan. De greep verslapt en ik trek me los. Nog voordat de man mij te pakken krijgt, geef ik hem een flinke schop. Hij krampt ineen van de pijn. “Jij!” Geschrokken kijk ik hem even aan. Dat is nou ook niet de bedoeling. Ondertussen ren ik weg, maar zie dat de andere man hulp heeft geroepen. Ze zijn nu met zijn vieren! Wat willen ze toch van me? Mijn ouders hebben geen geld! “Kijk uit. Ze kan zich goed weren.” Even kijk ik verwaand. Joh, niet iedereen is zo slap. Ik kijk om mij heen of ik weg kan komen, maar ze hebben me ingesloten. De man die ik getrapt heb, is ondertussen ook opgestaan en blijft op een veilige afstand kijken. Wat moet ik nu? Ik moet iets doen! Op dat moment begin ik weer te rennen, recht op een van de mannen af. Snel probeer ik hem te ontwijken, maar hij is te snel en grijpt me vast. “Laat me los, wat willen jullie van me?! Mijn ouders hebben geen geld!” Ik probeer weer uit te halen, maar een andere man schiet al te hulp en grijpt me bij mijn benen. De derde pakt mijn handen vast zodat diegene die me had vastgepakt me vast kan maken. Even komt een hand vrij en ik grijp meteen mijn kans. Met een grote zwaai sla ik de man die mijn handen vast heef. Ik voel zijn vel onder mijn nagels kruipen, maar op dat moment maakt het me allemaal niet uit. Het enige waar ik kan denken is weg komen. De man verroert zich niet en pakt snel mijn hand weer vast. “Maak dat kind nou eens vast!” Roept hij ondertussen kwaad. “Laat me los.” Gil ik al wetend dat het geen zin heeft. Ze maken mijn handen vast op mijn rug en ook maken ze mijn voeten vast. Waarschijnlijk zijn ze bang dat ik weer weg wil komen.
Daar sta ik dan. “Waar zijn jullie mee bezig?” Aangezien schreeuwen geen effect had, begin ik nu iets rustiger te worden. “Houd je mond wil je!” Kwaad kijk ik de man naast me aan. “Pardon? Dat vertel jij even aan me? Denk je nou echt dat ik voor jou mijn mond houd. Alsjeblieft zeg! Hoe oud ben jij? Net in de 20? Ik heb geen respect voor zulke mensen als JIJ! Dus verwacht maar niet dat ik mijn mond houd.” Arrogant kijk ik weer voor me met het voornemen niets meer te zeggen.
De twee mannen naast me antwoorden niet en wachten op het teken van de andere mannen. Op dat moment komen ze aangelopen. “We hebben de koffer, dus we kunnen gaan.” Het zwijgen gaat mij niet zo goed af en voor ik het weet heb ik alweer een vraag afgevuurd. “Wat voor koffer?” Ach wat kan het me ook schelen?!
“Gaat je nu even niets aan.” “Nu niet, dus ik krijg het nog wel te horen.” Vraag ik scherp.
Ze kijken elkaar even verbouwereerd aan. Blijkbaar hadden ze niet verwacht dat ik, terwijl ik bang ben, nog durf te praten. Nou dus wel hè!
De man draait zijn hoofd weer even mijn kant op, maar zegt niets. Uiteindelijk keert hij zich weer om tot de anderen. “Wie gaat haar dragen, Jan?” “Dat dacht ik dus niet. Ze heeft me al gekrabd en het hoeft niet nog eens.” Glimlachend kijk ik de man even aan. Jan is toch een beetje bang voor me geworden! “Ik doe het wel.” Zegt de man naast me die zonet mijn mond snoerde. “Oké Nathaniël.” Hij knikt goedkeurend naar hem. Nathaniël kijkt mij even met een sarcastische lach aan. Sacherijnig kijk ik voor me, wat denkt hij wel niet? Stelletje ….. Tja wat moet ik daarvan maken.
Ik kom wel weg, hoe dan ook! Blijkbaar willen ze me niet dood hebben, want ze anders was dat al wel gebeurd. Zo probeer ik mezelf rustig te krijgen, maar mijn hart blijft als een razende kloppen. Ik ben bang.

Nathaniël tilt me op en met zijn vijven gaan we op weg. “Ik wil ook wel lopen hoor.” Zeg ik na 5 minuten. “Dan ren je zeker weer weg, ik dacht het niet. En sowieso heb ik hier wel plezier in.” Zegt Nathaniël. “Je hoeft niet zo giftig te kijken.” Gaat hij meteen met een vrolijke grijns kijkt hij me aan. Om zo even nog irritanter te worden trekt hij mij tegen zich aan in zijn armen. Wild begin ik me weer te bewegen. “Laat me los, eikel!” Omdat ik zo wild beweeg kan Nathaniël mij niet vast blijven houden. BOEM! Daar lig ik op de grond. Tranen springen in mijn ogen. “Wat moeten jullie van me!” Gil ik weer kwaad. “Nathaniel laat haar met rust en maak haar voeten alsjeblieft vast. Jan ga er naast lopen en zorg dat ze niet weg komt. Ik heb nu geen zin in geschreeuw of geren meer, dus Abbigail, hou je mond en doe niets. Ik waarschuw je.” Met grote ogen kijk ik naar de man. “Hoe weet jij mijn naam?” Het komt er langzaam uit. “Zwijg.” Zegt hij met rustige toon, maar toch autoritair. Hierdoor durf ik daadwerkelijk niets meer te zeggen en loop tussen Jan en Nathaniel mee naar een zwarte auto. In gedachten kijk ik de mannen een voor een aan. Ze hebben geen mutsen op. Blijkbaar maakt dat niet uit. Maar wat moeten ze van me? Hoe kennen ze me aan? Wat gaat er nu gebeuren? Zonder geluid dwarrelt er een traan over mijn wang. Ik ben verschrikkelijk bang.

Vanaf nu komt een nieuw stuk elk weekend!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:37

Goed stukje
Even weer wat foutjes.
“Je hoeft niet zo giftig te kijken.” Gaat hij meteen met een vrolijke grijns kijkt hij me aan.

Het vetgedrukte klopt niet.
Wellicht gaat hij meteen verder en met een vrolijker grijns kijkt hij me aan.

Ik heb nu geen zin in geschreeuw of geren meer.

Hmm deze zin vind ik wat moeilijk lopen met het geren? erin.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:13

Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat.
Fijne manier van leesstyl,
wel irritant dat er twee personages zijn, met nu haast twee dezelfde beginnen.. Maakt mij een beetje in de war.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 17:27

Liins schreef:
Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat.
Fijne manier van leesstyl,
wel irritant dat er twee personages zijn, met nu haast twee dezelfde beginnen.. Maakt mij een beetje in de war.

snap wat je bedoelt Lachen
maar wordt verder in het verhaal, naar mijn idee minder storend Knipoog

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:36

Ik snap het ook maar dat moet wel even. Het veranderd wel, op een gegeven moment is het uit de een haar oogpunt en het volgende stuk gaat dan niet over hetzelfde maar gaat daar verder uit het oogpunt van de andere persoon Lachen (is het wel oogpunt of zeg ik nu iets geks? Clown )

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:31

Toushie schreef:
Goed stukje
Even weer wat foutjes.
“Je hoeft niet zo giftig te kijken.” Gaat hij meteen met een vrolijke grijns kijkt hij me aan.

Het vetgedrukte klopt niet.
Wellicht gaat hij meteen verder en met een vrolijker grijns kijkt hij me aan.

Ik heb nu geen zin in geschreeuw of geren meer.

Hmm deze zin vind ik wat moeilijk lopen met het geren? erin.

Had er nog niet op gereageerd, maar dank je wel. Ga het even veranderen. Ja dat geren had ik ook al gelezen. Maar wist niet of dat aan mij lag, ga even kijken hoe ik dat ga veranderen. (Of ik laat Jeltien het lekker doen!)

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 21:20

hoog tijd voor weer een stukje Haha!

Citaat:
Casey

Het lijkt uren te duren, voordat het busje tot stilstand komt. Al gauw wordt de deur van het busje open gegooid en word ik ruw naar buiten getrokken. Ik laat me verstijfd van angst meevoeren. Wanneer de blinddoek wordt afgehaald, sta ik in een redelijk grote ruimte. Het is ingericht als een ouderwetse huiskamer. Veel dingen zijn gemaakt van hout en ergens hoor ik het zachte knapperende geluidje van een haardvuur. In een soort gat in de vloer zijn, staan twee banken en een stoel. In een daarvan, zit een man. Zijn blik staat rustig en hij lijkt na te denken, terwijl hij starend mijn richting in kijkt. Ik voel me een beetje ongemakkelijk onder zijn blik. Achter mij hoor ik hoe de deur met een zachte klik sluit, waardoor wij met zijn tweeën over blijven. Nu pas lijkt hij echt te beseffen dat ik in de kamer sta. Hij glimlacht, waarbij zijn kleine grijze baard en snor een beetje bewegen. Met een gebaar maakt hij mij duidelijk, plaats te nemen op de bank tegenover hem. Een beetje ongemakkelijk loop ik er naartoe. Voorzichtig ga ik zitten, alsof het me veel moeite kost. Nog steeds is er niets gezegd en de stilte maakt mij een beetje ongeduldig. Wie is die man? Wat wil hij van mij? Wat doe ik hier? Allemaal vragen spelen er door mijn hoofd, maar ik durf er geen een te stellen. Bang voor iets wat ik van te voren niet aan kan zien aan komen. “Hebben ze je al verteld wat je hier doet?” doorbreekt hij de stilte en kijkt me met vriendelijke ogen vragend aan. Ik schud mijn hoofd, omdat ik bang ben dat ik geen stem heb. Hij knikt even en staat dan op. “Als eerste zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is George Wilson, maar je kunt mij gewoon George noemen.” Ik wil mezelf ook voorstellen, maar dat wuift hij weg. “Ik weet dat je Casey heet en vandaag achttien bent geworden… Dat werd hoog tijd.” Hoor ik hem er vaag nog wat achteraan mompelen. Dan wendt hij zich weer tot mij. “De reden dat je hier bent is, omdat dit hier je werk zal zijn.” “Echt niet! Ik kan zelf heel goed beslissen…” weet ik eindelijk wat uit te brengen, maar hij reageert niet en praat gewoon door. “Vanaf dit moment zul je een fulltime spion zijn.” Even stopt hij en meteen grijp ik mijn kans om weer wat te kunnen zeggen. “Ik word helemaal geen spion. Wat is dit voor een tv-show!” roep ik kwaad. “Dit is geen tv-show.” Zegt hij rustig en kijkt mij daarbij aan. “Wat is het dan? Is het een live uitzending? Vinden jullie het leuk ofzo, om mensen een beetje voor schut te zetten!” zeg ik kwaad, vergetend hoe benauwd ik mij net nog voelde. Denken ze nou echt dat ik niet door heb dat ze een spelletje met mij kunnen spelen. Nou ik ga het ze betaald zetten. “Je bent niet op tv en dat kom je ook niet!” zegt hij scherp, waardoor ik mijn mond weer houd. Hij zucht een keertje en vervolgt weer zijn verhaal. “Al vanaf je geboorte is het bekend dat je spion zult worden. Je hebt het talent en de hersens ervoor.” “Maar dat betekend nog niet dat ik ook spion wil worden. Bovendien als het vanaf mijn geboorte al vast staat, waarom komen jullie er nu dan pas mee?!”

“Het was de bedoeling dat je hierop al veel eerder werd voorbereidt, maar door de omstandigheden is alles verandert. Ik laat je een filmpje zien van je pl… je ouders. Kijk maar.” Er zakt achter de man een scherm naar beneden, waarop een filmpje afspeelt.

‘lieve dochter, je zal het niet geloven maar jij bent uitgekozen voor een uitzonderlijk programma van de geheime dienst. Al vanaf je geboorte weten wij dat wij je kwijt zouden raken. Nu je achttien bent geworden is het zo ver. Je gaat een spion worden, verder weten wij er ook niet veel vanaf. Als de tijd er rijp voor is zal je gaan begrijpen waar dit allemaal om gaat. Je ketting is een aandenken aan ons en het zal je gaan helpen. Lieve schat, denk eraan dat wij altijd van je zullen houden wat er ook gebeurd. Voor ons ben en blijf je ons kind. Wij houden van je en doe alsjeblieft voorzichtig.’
Mijn moeder krijgt tranen in haar ogen, mijn vader troost haar en dan wordt het beeld zwart.

Zachtjes wrijf ik met mijn vingers langs mijn wang, ik wil niet huilen! De man kijkt mij aan en zegt zachtjes ‘Geloof je me nu?’ Ik verstrak mijn gezicht weer. ‘Het is nep, waarom moest het eigenlijk al eerder en is het niet gelukt dan he?’

“Daar kom je vanzelf wel achter, maar nu ben je daar nog niet klaar voor.” Zegt hij beslist. “En wie zegt…” Maar opnieuw word ik onderbroken. “Pete zal je je kamer wijzen, voorlopig heb je voldoende informatie.” Zegt hij, waarna hij de kamer uitloopt. Een beetje verbaasd blijf ik achter, maar al gauw gaat de deur open en komt er een man van gemiddelde leeftijd binnen, die mij naar mijn kamer brengt.

Een paar minuten later stap ik een luxe kamer binnen. Tevreden kijk ik om mij heen, ik word hier tenminste met stijl behandelt, denk ik met een voldane glimlach. Mijn blik valt op een groot hemelbed. “Daar kan ik wel mee leven.” Zeg ik zachtjes tegen mezelf en grinnik. De spanning vloeit een beetje van mijn schouders af. Ik weet niet wat ze van me willen, maar ik word in ieder geval nog een beetje goed behandelt. Tenminste als ze me ook nog normaal eten voorschotelen. Ik besluit maar een achter de deuren te kijken en kom tot de ontdekking dat het meer op een hotel lijkt. De kamer is voorzien van een ruime badkamer en er is ook nog een zitplaats met tv, waar heerlijke kussens op de grond liggen. Met een plof laat ik mij erop vallen en doe de tv aan. Ik zap een beetje rond, waarna ik blijf hangen op een muzieknummer. Zachtjes zing ik mee met het nummer, terwijl mijn ogen dichtvallen.

De volgende ochtend word ik pas laat wakker van een zacht kloppend geluid op de deur. Moe kijk ik om mij heen en herinner me wat er afgelopen nacht allemaal is gebeurt. Ik gaap even en kom voorzichtig overeind uit de kussen. Mijn spieren doen pijn en ik besef dat ik de volgende keer misschien beter gewoon in bed kan gaan liggen. Houterig kom ik overeind en loop naar de deur toe. Op een kier doe ik hem open, als ik de gang op kijk zie ik niemand. Dan valt mijn blik op een briefje dat onder de deur door is geschoven. Ik zucht even en pak hem dan op.
‘Ik hoop dat je goed uitgerust bent, maar zorg dat je aan het eind van de middag klaar staat’
Wat is dit nou weer voor grap? Denk ik een beetje gepikeerd over het feit dat ik hiervoor wakker ben geworden. Als ik op de klok kijk zie ik dat het al twee uur is en schrik op. Dat betekend dat ik nog maar twee uur heb ongeveer! Ik wil tenminste niet te laat zijn, wie weet doen ze me wat aan. Helemaal in paniek ren ik door de kamer op zoek naar mijn tas, maar het duurt even voor ik besef dat ik die niet heb. Trillend laat ik me op de grond zakken en begin zachtjes te huilen. Waarom moeten ze mij ontvoeren? Wat willen ze van mij? Geen moment overweeg ik dat ze echte en spionne van mij willen maken.

Het duurt een tijdje voordat ik mezelf weer bij elkaar heb. Met mijn handen veeg ik de tranen van mijn gezicht. Tranen zullen mij hier ook niet uit helpen. Misschien hebben ze in de kast nog wat kleren hangen. Al een beetje vrolijker loop ik naar de kast en schrik als ik die open trek. De hele kast hangt vol met kleren… Vol met mijn kleren. Een grijns verschijnt er op mijn gezicht, maar die verdwijnt als ik merk dat het lang niet al mijn kleren zijn.

Om een uur of vier wordt er op mijn kamerdeur geklopt. Intussen heb ik me omgekleed en heb een zomersjurkje aangetrokken. Even haal ik diep adem, om mezelf goed onder controle te hebben. Dan stap ik naar de deur en doe die zo nonchalant mogelijk open. Voor mij staat een jongen van een jaar of twintig. Meteen valt mijn blik in zijn bruine ogen. Zijn donkere haar zit in een warrige stijl, maar het staat hem wel. Ik schat dat hij maar een klein beetje groter is dan mij. Het duurt even voordat ik door heb dat hij mij vreemd aankijkt. “Wat?” vraag ik, terwijl zijn blik mij van top tot teen onderzoekend aankijkt. “Dit meen je toch niet hè?” zegt hij, waarbij onze blikken elkaar kruizen. “Wat meen ik niet. Waar heb je het in vredesnaam over!” roep ik uit en kijk hem vragend aan. “Die kleding.” Zegt hij, waarna mij pas opvalt dat hij sportkleding aan heeft. Wat hem trouwens heel goed staat. “Wat is er mis met dit jurkje?!” roep ik een beetje kwaad en verontwaardigd uit. “Heb je niet iets wat gemakkelijker zit?” vraagt hij dan een beetje ongemakkelijk. “Dit zit heerlijk en loop niet zo te zeuren.” Zeg ik en loop de kamer uit, terwijl ik de deur met een knal dichtgooi. “Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.” Zegt hij, maar ik schenk er geen aandacht aan. Ik been al de gang uit, maar kijk verbaasd om als hij blijft staan. “Wat nu weer?” zeg ik geïrriteerd. “We moeten die kant op.” Zegt hij en wijst naar de trap aan de andere kant van de gang. “Dat wist ik wel.” Zeg ik en loop gauw langs hem heen. Wat is dat voor een stuk onbenul! Wie denkt hij wel niet dat hij is? Ik merk niet eens dat hij mij met een verbluft gezicht nakijkt en me dan snel hoofdschuddend achterna komt.

Abbigail

In de auto moet ik weer naast Jonathan en Nathaniël zitten. Mijn armen beginnen zeer te doen. Het zit niet lekker, maar ik zeg maar niets meer. Ik blijf maar voor me uit kijken. Langzaam komen de tranen weer opzetten en nu kan ik het niet droog houden al probeer ik het tegen te houden. Een voor een rollen ze over me wangen zonder geluid te maken. Ik merk dat die Nathaniël me even aankijkt en over mijn hoofd een seintje geeft aan Jan, de twee mannen voor hebben het ook al door. Die achter het stuur zit en duidelijk de leiding heeft neemt weer het woord. Al verwacht ik duidelijkheid, er komen alleen maar nog meer vragen in mij op. “Abbigail, het is niet wat je denkt.” Even is het stil en dan gaat hij verder. “Het kon niet op een andere manier, maar we hopen je snel duidelijkheid te geven. Je bent namelijk uitgekozen voor een speciale missie. Je pleegouders weten ervan. Nu kunnen we het niet allemaal vertellen, maar snel zal je duidelijkheid krijgen.” Het is weer stil. Hoezo pleegouders? Er borrelt een angstig gevoel in mij op. Wat weten zij wat ik niet weet?
“Als je nu eindelijk rustig wilt blijven, halen we het touw weg.” Ik knik alleen maar en Nathaniël haalt de touwen weg. Ik wrijf even over de pijnlijke plekken. Ze hadden het goed vastgeknoopt, het worden vast blauwe plekken. Ik zucht even opgelucht. “Moet je geen dankjewel zeggen?” Nathaniel weer. “Ik moet dankjewel zeggen? Doe alsjeblieft normaal, ik vroeg niet of jullie mij wilden ontvoeren en vast wilde maken. Dus droom maar lekker verder vent.” Vernietigend kijk ik hem aan. Eigenlijk wil ik hem geen blik waardig gunnen, dus snel kijk ik weer voor mij uit. Naast mij hoor ik zacht gegrinnik. Blijkbaar vind hij het wel grappig, al snap ik niet waarom. “Nathaniël.” Klinkt het dreigend van voren. Waarna hij zijn mond gelukkig houdt.
Na enige tijd zwijgend in de auto te zitten worden mijn ogen zwaar. Heel langzaam val ik in slaap.
“Abbigail wakker worden!” “Doornroosje, moet de prins je een kus geven voordat je wakker word? Langzaam word ik wakker, maar houd mijn ogen nog even dicht.
“Oké, ik heb je gewaarschuwd.” Ik hoor hem het zo overdreven zeggen. Hij moet weten dat ik eigenlijk al wakker ben. Langzaam komt Nathaniël naar mij toe met zijn gezicht. Net voordat hij er is, geef ik een fikse elleboog in zijn maag. “Oef.” Hoor ik hem mompelen en aan de andere kant van me zit Jan te lachen. “Eigen schuld ook.” Antwoord hij.
“We zijn er binnen 5 minuten.” Hoor ik de chauffeur zeggen, waarvan ik nog steeds de naam niet weet. Nu komt er vast meer duidelijkheid! Of is het allemaal maar een smoes en gaan ze wat met me doen? Ze lijken niet echt professioneel. Zou het de eerste keer zijn dat ze dit doen? Maar wat ik vooral wil weten is waarom! Die Nathaniël kan misschien wel vrolijk doen en ontzettend irritant, maar misschien willen ze mij gewoon op mijn gemak laten voelen. Laten denken dat het niet zo erg is wat ze gaan doen. Even gaat er een koude rilling over me heen. Misschien kom ik er snel achter.

Ik kijk uit het raam en zie een groot gebouw voor me, maar veel wijzer word ik er niet van.
Ondertussen stapt iedereen uit inclusief ik. Ik bedenk even of ik weg ga rennen, maar dit had waarschijnlijk toch geen zin. Ik weet niet eens waar ik ben. Ook ben ik toch nieuwschierig wat er komen gaat. Net op het moment dat ik op mijn beide voeten op de grond sta, word ik door Nathaniël en Jan vastgepakt. “We zijn niet zo dom als jij denkt hoor. Ik zag je wel kijken.” Zegt Nathaniël deze keer zonder spottend te kijken. Peilend kijk ik hem aan, wil wat zeggen, maar houdt uiteindelijk toch maar mijn mond. Zijn blik zegt al genoeg en daar heb ik geen zin in.
Tussen Nathaniël en Jan loop ik mee naar binnen. We lopen door allemaal gangen. In het begin houd ik bij hoe we lopen. Je weet maar nooit! Maar al snel stop ik er mee, het heeft toch geen zin. Opeens staan we stil voor een grote deur. Vragend kijk ik naast me, maar niemand zegt wat. De man die achter het stuur had zat klopt op de deur en loop daarna naar binnen. Binnen een paar minuten komt hij weer naar buiten en knikt, ze brengen mij naar binnen en gaan meteen daarop weg. Verbouwereerd kijk ik ze na. Laten ze me gewoon achter? Ik kijk de kamer rond. Het is een grote kamer en het ziet er heel sjiek uit. Ik loop naar een van de banken toe die en ga er maar op zitten. Opeens zie ik een man in een van de stoelen zitten. Met een gil spring ik op. “Rustig maar.” Hij kijkt me vriendelijk aan. Er staat een lach op zijn gezicht. “Je dacht: Ik zie niemand en ga er maar bij zitten?” Ik knik. “Mijn naam is George Wilson, maar je kunt mij gewoon George noemen en jij bent Abbigail nietwaar?” Ik trek mijn wenkbrauw op. “Ja.” Antwoord ik kort. “Je zegt ook niets te veel.” Reageert hij na een tijdje. Langzaamaan begin ik ongeduldig te worden. “Waarom zou ik, doet u ook niet.” Peilend kijk ik hem aan. “Je hoeft geen u te zeggen, dat klinkt zo oud! Ik zal je wat gaan vertellen wat je duidelijkheid zal geven. Vanaf je geboorte ben je al uitgekozen... als spion.” Even is hij stil en kijkt me aan. Strak kijk ik terug. Moet ik dit geloven? Alsjeblieft zeg, de slapste smoes dat ik ooit heb gehoord. Is dit een grap of zo? Misschien droom ik wel, een hele slechte droom. Ik word vast zo wakker. “Je gelooft me zo te zien niet, maar ik zal het je uitleggen. Bij wie je nu woont zijn je pleegouders, ze konden dit nooit aan je vertellen door omstandigheden. Ze wisten dat je opgehaald zou worden, zodra je achttien werd. Je hebt alle kwaliteiten om een spion te worden en dat heb je niet van een vreemde. Maar dit is voorlopig genoeg om te weten.” “Vind je dit grappig? Mij zomaar uit mijn huis halen en zeggen dat mijn zogenaamde ‘pleegouders’ dit wisten? Zoek alsjeblieft een leven zeg.” Ik begin aardig pissig te worden. Het kan me ook niet schelen wat er kan gebeuren of hoe ik me gedraag!
Strak kijkt hij me aan.

Zonder wat te zeggen drukt hij op een knopje waardoor er een scherm uit het plafond naar beneden zakt. Als hij op een knopje drukt verschijnen er twee mensen, mijn ouders.

‘Hoi Lieve schat, je zal het wel raar vinden en ons niet geloven. Maar wat deze man zegt klopt allemaal. Wij zijn niet je echte ouders, wij zijn je pleegouders. Vanaf je geboorte was al duidelijk dat jij bij de geheime dienst zou gaan. Je hebt alle kwaliteiten en het zit in je bloed. De tijd is omgevlogen en nu is het tijd voor jou om een nieuw pad in te gaan. Aan het eind zullen we je vast niet meer herkennen en…’

Ik zie dat mijn vader het gesprek overneemt.

‘Het wordt je moeder even teveel. Meid, denk eraan dat wij altijd van je blijven houden en elke dag zullen we aan je denken. Je bent misschien niet onze biologische dochter, maar voor mij, ons ben je ons dochter. Wij geloven in je en nog een ding, de ketting die wij je hebben gegeven is heel belangrijk. Hierdoor zal je veel dingen te weten komen. Succes en hopelijk zien we je weer!’

Ze geven een zoen in de lucht en daarna wordt het beeld zwart. Ik laat mijn vingers over de ketting gaan en slik met moeite de tranen weg. ‘Dit is gewoon nep, dat kan niet anders!’ Mompel ik. “Je zal me moeten geloven. Er is nog een meisje hier en samen met haar ga jij je voorbereiden.”
“En als ik dat niet wil?”
“Je zal wel moeten. Al snap je het nu niet en vind je me maar een gestoorde gek, wat ik trouwens wel zie. Toch zal je me later snappen, als de tijd er rijp voor is.”
“Het zal wel.” Mompel ik.
“Nathaniël kom haar maar ophalen en breng haar naar haar kamer!” Nathaniël komt de kamer binnen. Blijkbaar verwachtte hij dit al. Ik word naar een kamer gebracht. .
Vlak voordat de deur achter mij dicht word gedaan hoor ik hem nog mompelen. “Het zal nog een lange weg zijn met die twee. Ze hebben het ook niet van een vreemde.” Even kijk ik om, maar de deur wordt al gesloten.
Waar zou hij het over hebben? Is het dan toch geen grap?
Wanneer ik mij bewust word van de kamer worden mijn ogen groot. Wat een grote kamer! Het lijkt op een huiskamer. Ik loop door naar een deur, daarachter zit nog een grote kamer met een 2 persoonsbed. Ze overtreffen zichzelf wel! Achter de 3e deur zit een badkamer, compleet met ligbad. Ik loop naar een laatste deur en doe hem open. Een kast vol met kleren. Ik kende bepaalde kleren, die zijn van mij. Maar hoe komen ze daar? En van wie zijn die andere kleren? Ik haal een setje sportkleding eruit waar het prijskaartje nog aan zit. Blijkbaar hebben zie die voor mij gekocht, ik zou ze in ieder geval precies passen. Ook staan er onderin de kast allerlei schoenen, maar 1 paar herken ik. De rest zien er allemaal nieuw uit. “Vaag.” Mompel ik. Na alles uitvoerig bekeken te hebben doe ik de kast dicht en zoek mijn bed op, ondertussen ben ik bekaf. Even kijk ik vol ongeloof naar een groot hemelbed, net was hij mij helemaal niet opgevallen! Ik weet niet wat ze van mij willen, maar op deze manier houd ik het hier wel een paar daagjes uit.

Nujaro en Danielle_
Laatst bijgewerkt door nujaro op 11-01-09 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:33

Al gauw wordt de deur van het busje open gegooid en ik ruw naar buiten getrokken

In een soort gat in de vloer zijn, staan twee banken en een stoel, waarin een man zit.

die zinnen lopen wat raar,

Verder goed stuk.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 21:38

Heb het nog even snel aangepast, want ze liepen inderdaad niet zo lekker Lachen

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:05

Heel fijn geschreven door jullie beide.
En erg leuk bedacht, ben dan ook benieuwd hoe dit verder gaat.
Ik blijf het in ieder geval volgen Lachen

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:22

Ik vind dat jullie een goede schrijfstijl hebben. En de schrijfstijlen passen ook bij elkaar. Ik hoop dat jullie snel weer een stuk plaatsen!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 16:50

babe: bedankt :D

Midy: zoals eerder al is vermeldt ;) ieder weekend wordt er momenteel een stuk geplaatst :)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:09

Mooi stuk weer!
Nu snap ik waarom het twee verschillende stukken even zijn.
En begrijp het nu ook compleet :))

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:36

Bedankt voor het meedenken en de leuke reacties.
Liins: Ja, het wordt al wat duidelijker :D

Nou het volgende stuk voor de komende week! na dit stuk krijg je ook niet meer dezelfde dingen in beide stukken.
Het gaat hierna in elkaar over :)

Citaat:
Casey

“Wat je denkt toch niet echt dat ik dit ga doen!” roep ik vol ongeloof uit. “Eigenlijk denk ik dat wel ja.” “Dan heb je dat verkeerd gedacht, ik kan wel vallen en een nagel breken!” roep ik uit, terwijl ik mijn gemanicuurde handen laat zien. “Dit gaat nog een hele klus worden.” Verzucht de jongen. “Daar vergis je je in.” Zeg ik en verbaasd kijkt hij mij aan. “Oh ja?” “Ja, want ik neem ontslag!” zeg ik en been de deur uit. Hij dacht toch niet echt dat ik op zo’n loopband ging staat? Nou dan heeft hij het verkeerd gedacht. Misschien heeft hij een knappe kop, maar dat betekend nog niet dat ik alles voor hem doe. Nou wat voor tv-programma het ook is, ik ga mezelf in ieder geval niet voor gek zetten. Wat denken ze wel niet! “Wacht! Je kunt niet zomaar ontslag nemen.” Ik voel dat hij mijn arm pakt en me omdraait. Met een kwaad gezicht kijk ik hem aan. “Oh reken maar dat ik dat kan!” “Wat denk jij dat je kan?” hoor ik een vaag bekende stem achter mij zeggen. Meteen laat de jongen mij los en draai ik mij om. Voor ons staat George en kijkt ons met een frons op zijn gezicht aan. Zelfverzekerd doe ik een stap naar voren. “Ik neem ontslag.” Zeg ik zonder aarzelen. “Ik dacht dat je het wel aan zou kunnen Justin.” Zegt hij en kijkt naar de jongen achter mij. Justin dus, denk ik en prent intussen de naam in mijn hoofd. “Dat lukt ook wel George, alleen deze tante is een beetje opvliegend.” “Wat! Nou wordt ie mooi.” Gil ik hysterisch. “Rustig Casey.” Zegt George en kijkt me daarbij zo doordringend aan dat ik meteen mijn mond weer houd. “Ik snap dat je het allemaal niet begrijpt en dat het moeilijk voor je is. Snel zal alles duidelijk voor je zijn, maar je moet nu echt even doorbijten. We hebben niet voor niets zo lang op jullie gewacht.” “Jullie?” vraag ik nieuwsgierig. “Heeft Justin je dat nog niet verteld?” zegt hij met een verrast gezicht, waarna ik mijn hoofd schud. “Morgen zal er nog een meisje komen van jou leeftijd. Samen zullen jullie verder trainen, maar dat hoor je dan allemaal verder wel. Oh ja en voor ik het vergeet… Justin hier, zal jou gaan begeleiden. Zie hem als een soort coach. Als je vragen hebt kun je daarmee bij hem terecht, mocht hij ze niet kunnen beantwoorden ben ik er altijd nog. Oh ja, jullie moeten elkaar gaan respecteren en vertrouwen, maar dat gaat vast geen probleem worden.” Zegt hij en lacht zijn vriendelijke glimlach. Uit mijn ooghoeken zie ik dat Justin het al beaamt, maar daar ben ik het niet mee eens. “Dat wordt zeker wel een probleem.” Zeg ik eigenwijs, waarbij ik een spottende blik werp op Justin. “In dat geval zullen we je moeten verplichten.” Zegt George en de vriendelijke glimlach verdwijnt van zijn gezicht. “Hoe wou je dat dan doen?” zeg ik uitdagend, maar hij negeert mij verder. “Justin ik moet gaan, maar je weet wat je te doen staat.” Zegt hij waarna hij zich omdraait en wegloopt. Een angstig gevoel bekruipt me. Wat bedoelen ze met verplichten? Het is een tijdje stil, maar uiteindelijk is het Justin die de stilte verbreekt. “Zullen we eerst maar wat gaan eten?” vraagt hij en het verbaasd me dat zijn vriendelijkheid weer terug is. Hij wacht niet op antwoord en loopt al door de gang. Even kijk ik hem schattend na, maar ga dan op een drafje achter hem aan. Eigenlijks heb ik intussen best wel honger gekregen.

“Hoe kan ik ervoor zorgen dat je mee wil werken?” vraagt Justin, wanneer we samen aan een gedekte tafel zitten in een keurig opgeruimde keuken. Ik bewonder de hele keuken van de kastjes tot de knopjes erop. Het is mooi en modieus bij elkaar gezocht in warme kleuren, waarvan ik de naam niet zou weten. Op tafel staat een ontbijt, keurig met thee, een eitje, wat broodjes en beleg. Eigenlijk precies zoals ik het altijd gewent ben geweest. Het voelt vreemd om in een vertrouwde keuken te zitten. Een keuken die er bij ons thuis net zogoed had kunnen wezen. Mijn aandacht is zo met de keuken bezig dat ik de vraag van Justin niet hoor en pas opkijk als hij hem nog eens herhaalt. “Wat denk je nou dat ik voor antwoord ga geven hierop? Waarom zou ik je helpen mij aan het werk te krijgen, terwijl ik dat zelf niet wil?! Geef mij een goede reden.” Waarna hij een diepe zucht slaakt. “Omdat we uiteindelijk hier een goede reden voor hebben.” Zegt hij een beetje onzeker. “Hebben jullie hier niets leukers te doen? Iets als een sauna, zwembad, massage of iets als dat. Daar ben ik echt aan toe.” “Dat hebben we hier inderdaad, maar dat is alleen voor de mensen die gewerkt hebben. Niet voor luie mensen die dat vertikken.” Zegt hij scherp. Even kijk ik hem moedeloos aan, maar krijg dan toch nog een idee. “Waarom maken we er vandaag niet gewoon een lekker relax dagje van, om een beetje bij te komen. Dan beloof ik dat ik morgen beter mijn best zal doen.” Zeg ik en trek een lief gezichtje. “Dit is mijn werk en daar kan ik niet zomaar vrij van nemen.” Zegt hij, maar ik merk de kleine twijfeling. “Jou werk is om mijn coach te zijn en een coach weet wanneer er gerust moet worden en wanneer er gewerkt moet worden. Een goede coach zou zien waar ik aan toe ben.” “Je weet het wel weer mooi te brengen he.” Zegt hij lachend, maar ik blijf hem afwachtend aankijken. “Oke, jij krijgt je zin. Vandaag doen we nog rustig aan, maar hoe kan ik er zeker van zijn dat je morgen ook echt je best doet?” “Dat kun je niet.” Zeg ik zelfverzekerd en kijk hem met een glimlach aan.

De rest van de dag lig ik heerlijk in het zwembad, maak gebruik van de zonnebank, sauna en alle andere luxe. Voor mijn gevoel ben ik beland in een luxe kuuroord, waar ik sowieso al een keer in de week heen ging voor een manicure. Pas aan het eind van de dag, als ik de deur van mijn kamer achter mij sluit en weer alleen ben voel ik me ongelukkig. Tranen vullen mijn ogen en glijden geluidloos over mijn wangen. Voorzichtig loop ik naar de slaapkamer en plof daar op het hemelbed neer. Zachtjes word de stilte gevuld met mijn snikken. Ik denk aan mijn ouders, familie en vrienden. Altijd had ik mensen om mij heen en ik kon zelf kiezen wie. Nergens was ik toe verplicht, niets werd er van mij gevraagd. Hier was alles zo anders. Ondanks dat ik de touwtjes nog redelijk in handen wist te houden, leken ze toch te ontglippen. Waarom overkwam mij dit?
Ik huilde tot mijn tranen op waren en ik van vermoeidheid in slaap viel.

“Kunnen we nu even pauze houden?” vraag ik buiten adem. “We zijn nog maar vijf minuten bezig!” zegt hij lachend. Met een zielig gezichtje kijk ik hem aan, terwijl ik intussen nog op de loopband doorren. “Nog tien minuten volhouden, dan mag je even pauze nemen.” “TIEN MINUTEN!!!” roep ik verbaasd uit, waardoor ik over mijn eigen voeten struikel en keihard onderuit ga. Ik geef een harde gil en hij zet meteen de loopband uit. “Gaat het?” vraagt hij bezorgd, maar blijft gewoon staan. Hij troost niet, maar blijft mij gewoon vragend aankijken. Een beetje verward krabbel ik onhandig overeind. “Ja, het gaat wel denk ik.” Zeg ik in de war. “Mooi, want je moet nog negen minuten.” Zegt hij en glimlacht even. “Oke, zo goed gaat het ook weer niet. Ik heb even rust nodig.” Precies op dat moment gaat de deur open en verbaasd kijk ik op.

Abbigail

Na een paar uur slaap en even lekker gedoucht te hebben zit ik op een paar kussens voor de tv. Eigenlijk kijk ik nooit tv en nu snap ik weer waarom. Er zijn alleen maar belachelijke programma’s op de tv. Ik doe hem uit, sta op en loop naar de deur. Ze hebben niet gezegd dat ik niet van mijn kamer af mag. Ik doe
De deur open en kijk de gang in. Niemand te zien, mooi. Zachtjes doe ik de deur achter mij dicht en loop de gang in, zonder te weten waar ik terecht zou komen.
Gang na gang loop ik in, ondertussen afvragend of ik nog wel weet hoe ik terug moet komen.
Wanneer ik snel de hoek om loop knal ik tegen iemand aan. Vaag kijk ik op naar diegene die tegen mij is aangelopen. “Nathaniël? Kan je niet opletten!” Wetend dat ik dat ook niet deed. “Nou je hebt in ieder geval niet je mondje verloren en als antwoord op je vraag; blijkbaar niet, dat heb je weer gemerkt!” Ik schiet even in de lach. “Ja excuses aanvaard.” “Maar wat doe jij hier? Hoor je niet op je kamer te zijn?” Streng kijkt hij me aan. “Nee, er is me niet gezegd dat ik op mijn kamer moet blijven.” Eigenwijs kijk ik terug. Hij schudt zijn hoofd. “Nou aangezien ik toch op weg naar jou was kan je mooi meteen mee, je hebt sportkleding aan zo te zien?” Ik knik. “Hoezo? Ik ga geen andere kleding aandoen voor jullie hoor. Het zit lekker en ik vind het wel best.” Wanneer ik een spiegel zie kijk ik er snel even in. Ik zie er sportief uit, die mensen hebben wel smaak! “Je hebt precies het goede aan.” Antwoord hij na een tijdje. Hij doet een deur open en ik kijk recht in het gezicht van een ander meisje, daarachter staat een man.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:01

Leuk stuk weer! Ben benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:53

Jullie schrijven beiden goed en jullie schrijfstijl sluit heel lekker op elkaar aan. Heb niet veel op te merken verder, vind het een erg leuk idee :)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:19

Leuk verhaal! Goed geschreven. Knap dat jullie het met z'n 2-en schrijven. Voor de lezer ook 'n voordeel: eerder 'n nieuw stukje :Y)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:06

leuk stuk zo hoor