[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:55

Beide mooi zeker met de tekst

Ben zeer benieuwd hoe gaat uitwerken Telpeva het dramatische zie ik al voor me.

Joey lover hier is het wel oranje ik zag er meer vuur in en het blauwe water/condens doordat het dier vlamt en opstijgt maar dat is wat ik er in zie

Eindelijk de pony af kunnen werken nog nooit zo lang over een tekening gedaan :=
Afbeelding
Afbeelding

Sanne wat een mooi werk weer ik houd van jou tekenstijl

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:01

Dank je Seven, eindelijk weer 1 waar ikzelf ook blij mee ben. Heb hem helaas niet zelfbedacht maar nageschilderd van pinterest. Had dit wel even nodig.
Je pastel is ook weer goed gelukt.

Ik had er ook geen bloed idee bij Joey-lover. Vind hem weer echt duidelijk van jou hand.
Ik wil ook nog graag een paard met vleugels maken maar durft niet zo goed met veren.

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:43

Even weer reageren, vanaf pagina 45, anders werd het mij iets te veel.

Pagina 45
Eclair: Lief aapje! Je toekan vind ik erg leuk gelukt. Mooie uitsnede, en het oog lijkt echt te glimmen.

Sanneb, ooh, deze vind ik ook mooi. Heerlijk die kleuren en de houding is ook weer eens wat anders, zo van de achterkant.
Waarvoor gebruik je dat tape eigenlijk?

Selina, wauw, wat een haartjes! Het hoofd is echt super gelukt! Ik denk dat als je het lijf wat meer in vlakken had getekend, je minder dat harige gekregen zou hebben. Ook hadden er van mij wel iets meer kleurtjes in gemogen, het is nu allemaal erg bruin, maar volgens mij las ik iets dat er meer kleurtjes inzitten dan op de foto naar voren komen, dus dan heb ik niets gezegd.
Haha, ja, mijn papier was inderdaad op. Had ook eigenlijk niet gepland om zo'n 'uitgebreid' werkje te gaan zitten maken op m'n aantekeningen :+

Seven, wauw, gaaf!!

Telpeva, wauw, die is wel erg rood :D Ik denk zelf dat ik hem een stap eerder, in de grijstinten wat mooier vond, toen zat er wat meer contrast in. Maar diep respect voor alle schubben die je hebt zitten tekenen. Heb ook ooit eens een leguaanachtig dier getekend, en kan me dus goed voorstellen dat je even helemaal klaar met schubben bent.
Die op de volgende pagina is trouwens al wel een stuk beter qua contrast. Maar er hadden van mij ook wel wat echte wittige highlights in gemogen. Denk dat die dan nog sterker zou zijn geweest.

Pagina 46

Quebelle, wauw, die lijken echt allemaal te kloppen. Knap!

eclair: schattig vogeltje!

Telpeva, ooh, die zijn echt geweldig <3 moest vooral om de rechter lachen, zo een heb ik hier ook :D (maar dan een echte rat)

d4rkhorse: Knap hoor! De ogen lijken wel wat klein.

mhollander: wat een ontzettend schattige muurschildering!

Pluizebolpum: wat een ontzettend schattig plaatje! Vind hem qua stijl wel heel erg bij die kinderboeken illustraties passen. Knap! Al zou ik jou als tweejarige, halfnaakt in een teil met een BH op je hoofd, een perzik, een Nijntje boekje en een kat, ook wel leuk hebben gevonden, denk ik :D

Seven, je kolibrie is ook weer schitterend. Mooie kleurtjes heb je gebruikt.

RenskeFrea, och, dat konijntje <3 Je veulens zijn ook goed gelukt. Dat lipje van die laatste, lief!

Pagina 47

Eclair: Leuke leeuw! Vind hem helemaal niet stom, maar juist mooi, zo met al die verschillende kleuren manen.

RenskeFrea, oh, leuk, hoef je even niet na te denken wat je nog allemaal kunt gaan tekenen. Je koetje is ook leuk!

Seven, mooi! Het roze komt op de foto inderdaad niet zo heel goed naar voren, maar ook zonder het roze vind ik hem heel gaaf!

naarppc: Het donkere komt denk ik door de foto, want het papier zou gewoon wit moeten zijn, maar is hier grijs, waardoor alles een beetje een grijze waas heeft.
Ik ken Amaimon niet, maar vind hem wel erg leuk geworden. Je dino is ook mooi.

sanneb, weer mooi! Blijf het knap vinden hoe jij zo grof durft te werken. Dat durf ik dus gewoon niet.

lovelyfiefy, aaah, dat vind ik heel lief! Dank je wel.

sanneb, ooh, deze vind ik sterk, zo dat donkere met dat roze op de snuit.

Selina, ja, klopt, daar heb je gelijk in, maar het is niet echt spectaculair om te plaatsen.
Haha, dat ongeduldige herken ik wel. Maar vind hem toch leuk geworden hoor :j

Telpeva, aaah, die 2de, geweldig :D Die eerste is ook heel schattig hoor, maar ben verliefd op de 2de.

sanneb, hij lijkt niet helemaal te kloppen, maar vind dat wit/zwart wel erg mooi. Maar moeilijk hè, daar kwam ik dus ook laatst achter, had niet verwacht dat het zo lastig zou zijn :=

Pagina 48

sanneb, oooh, deze vind ik heel gaaf! Mooie pose, die anatomisch lijkt te kloppen, maar dan toch dat abstracte door de kleuren. Super!

eclair, leuk stokstaartje. Al kijkt hij nu wel een beetje doods, zo zonder uitgewerkt oog.

Seven, knap, voor zo even snel!

sanneb, hoewel ik begrijp wat je bedoelt, vind ik deze, hoe langer ik er naar kijk, toch wel steeds wat sterker. Ik denk dat als je bij deze een paar dingetjes (vooral het oog en misschien de snuit) iets meer had uitgewerkt, hij heel sterk zou zijn geweest. Want ik vind de kleuren en de groffe streken op zich dus juist wel wat hebben.

Telpeva, leuk, al die kleine schetsjes. Ben heel benieuwd wat je er allemaal nog meer mee gaat maken.

eclair, hij is leuk! Lekker grumpy!

Telpeva, ooh, dat herken ik! Dat je zoveel ideeën hebt, dat je niet weet waar te beginnen. Maar vind deze erg leuk! Is het nou een eenhoorn, of is dat een stukje struik wat er achter staat?

sanneb, ooh, deze vind ik ook weer zo gaaf! Niets op aan te merken.

Pagina 49

Seven, Oh, dat vind ik ook wel een mooie associatie. Moet eerlijk zeggen dat ik er zelf verder niet heel erg over nagedacht hebt, de vleugels van de vlinder die ik hier voor gebruikte waren blauw, dus dat maar als uitgangspunt genomen en tijdens het schilderen er wat oranje bij gedaan, vond dat wel een leuke combi.
Je paard is ook goed gelukt!

Sanneb, dank je! Je kan ook vlindervleugels gebruiken, dan heb je geen veren :D

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:49

Het is inderdaad een eenhoorn, hij was alleen wat klein uitgevallen en de details gingen een beetje verloren. Nadeel van inkt is ook dat je het niet kan uitgummen en dergelijke, dus ik kon er ook niks meer mee doen

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:03

In eerste instantie dacht ik ook wel dat het een eenhoorn was hoor, maar begon toen toch te twijfelen of het niet misschien een bosje achter het dier was. Haha, ja, dat is het nadeel van inkt, dat je inderdaad niet makkelijk kan corrigeren. Maar vind deze wel echt ontzettend leuk :j

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:06

Dank je Joey_lover,
Even denken. Tape bedoel je de schilderstape denk ik mee? Daarmee kan je je papier mooi opspannen zodat het glad blijft. Dat werkte goed, alleen zit het bij mij nog steeds op het hout geplakt, lol.
Wit op zwart is echt moeilijk, nog meer respect voor zwanepol die dat vorig jaar keer op keer zo mooi deed.

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:00

Ik heb iets gedaan met markers, voor het eerst. Zelf vind ik de manen jammer, die had ik beter weg kunnen laten. Bij gebrek aan andere kleuren; een groen paard.
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:00

Bonus tekening
kinderkleurpotloodjes op A5
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:05

53/365
Wallaby <3
Kleuren kloppen niet helemaal op de foto.

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:51

54/365
Lieveheersbeestje in promarkers. Grijs is bijna op :(

Afbeelding

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 02:24

Sanneb, ja inderdaad, die tape. Maar je kan het dus ook niet meer van het hout afkrijgen? Dat lijkt me niet zo handig...
En ja, diep respect voor zwanepol, zoals zij het deed leek het altijd zo makkelijk :=

Hier nog een paar schetsen van de afgelopen dagen. Denk dat de flamingo toch wel echt m'n dieptepunt was tot nu toe :D

20, 21 en 23 feb
Afbeelding


En ik ben onbedoeld ook aan het stempelen geslagen :D
Vond het wel een geinig effect. Gekregen omdat ik op goedkoop glad papier met houtskool werkt, dat gaat dus zo lekker aan het blad erboven vastzitten :+

Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:45

Hej wat leuk dat stempel effect! Gaat op m'n lijstje voor ergens dit jaar.

Ik vind de flamingo helemaal niet verkeerd hoor. Hij is misschien niet zo uitgewerkt, maar wel goed gelukt.

Vandaag is de schoolvakantie begonnen, ik hoop dat ik niet verder achter raak deze vakantie :+

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:32

Shetschetsels
Afbeelding
Kijk maar niet te lang naar de linker shet met het mentuigje, ik weet ook niet wat ik daar aan het doen was :+ Er klopt geen bal van

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:38

joey_lover: Ik vind ze stuk vor stuk echt gaaf!
Eclair; Tof gedaan zo dat lieveheersbeestje!
Telpeva: Nice gedaan met potlood, love it.
anniekow: Creatief!
Seven: Gaaaaf!! Super vet vind ik hem! <3
sanneb: Tof! Al lijkt het been nu wel een beetje gek
Joey_Lover: Hoe kan het dat je zo creatief bent? Leen me die even :')
Telpeva: Hoe moet ik hem precies zien? Pure nieuwsgierigheid
Eclair: Whahah geen grumpy cat maar grumpy turtle :')
Telpeva: Leuk dat inkt!
sanneb: Erg nice! Al kijk ik wel wat gek naar de kaak. Maar verder erg tof!

Ik dump voor nu mijn creaties hier eens.
Januari:
Afbeelding

Februari: Ja de achtergrond is niet heel fancy maar ging met meer om het object :P
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:17

Tekening van vandaag weggegooid, niet te vrede mee :+

Telpeva: leuk die snelle krabbels :)
Nayomie: leuk, eens een keer wat anders :)

Oef volgende week 5 dagen in Frankrijk. Heb daarom voormezelf besloten dat ik dan snelle schetsen ga maken van de dingen die ik doe en zie. Best eng :=

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:48

Vandaag aan nieuwe tekening begonnen
Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:22

Tof Seven!
Waarom weg gegooid Eclair :oo

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:23

Ik heb een beetje intensieve week gehad met werk enzo, dus niet veel puf meer achter de computer zitten. Heb nog wat pogingen gedaan iets serieus neer te krabbelen, maar het is een scharminkelig zebraveulen en een schele giraffe geworden (op de foto had hij zijn oog dicht maar mijne is gewoon scheel :P, en hij heeft een serieus schouderprobleem denk ik zo :P).
Rest van de week nog een paar krabbeltjes. Een hondje van een heel vage donker geprinte foto, dus uiteindelijk hoofdzakelijk uit mijn hoofd gedaan, een uiltje van de cover van een boek dat ik aan het lezen ben, en mijn hamstertje nog maar eens, omdat ik blij ben dat hij weer wat actiever is. De afgelopen paar dagen sliep hij zo veel, misschien reageert ie ook op mijn gemoedstoestand ofzo :)

Reacties plaats ik later weer, ik duik nu lekker mijn bed in, maar wilde toch maar wat delen voordat ik nog verder achterloop, want het weekend ben ik ook alweer weg :) Dus fijn weekend allemaal alvast :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 02:17

Zo lastig, aan de ene kant vind ik dat ik meer moet afwisselen, want de laatste tijd zijn het is toch vooral heel veel snelle houtskoolschetsen. Terwijl mijn doel van de challenge juist was om dingen uit te proberen. Nu is zo af en toe een snelle schets natuurlijk helemaal niet erg, maar ik merk dat ik het steeds vaker doe 'om er maar lekker makkelijk vanaf te komen'.
Maar aan de andere kant wil ik mijzelf ook weer niet teveel druk opleggen, want de challenge op zich is al druk genoeg.

Zit dus even in een tweestrijd, maar voor vandaag nog maar een snelle houtskoolschets :D

24/02
Afbeelding

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:44

Ik voel met je/jullie mee :D
Vorig jaar had ik ook verschillende dipjes, vooral de zomer is bij mij een groot struikelblok geweest. Die achterstand heb ik ook niet meer in kunnen halen...

Trouwens nog bedankt voor de mooie complimenten sanneb en joey_lover :o :D

Gisteren is anne-baukje van realisme in portret in ons mooie Kampen geweest geweest om een workshop te geven en ik denk dat ik nu wat meer kan met de dure aangeschafte pastel potloden van vorig jaar :')

Ik wilde jullie mijn tekening niet onthouden, ben er stiekem best wel een beetje trots op :o
En eh, dan is dit mijn inzending van januari? (of van het eerste kwartaal? :') )


Afbeelding

Trouwens gisteren prachtige werken gezien van mede-cursisten <3
Op facebook wel te bekijken bij realisme in portret of bij p-aardigekunst (waar de workshop is gehouden)

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:03

@zwanepol . Super tof! Die vind ik er echt heel gaaf uit zien.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:18

Knap dat je dat een snelle schets noemt Joey lover. Ik kan niet zoveel met houtskool. Hou vol!

Leuk zwanepol, mooi onderwerp ook, niet zo standaard. En jeetje er zitten goede bij. Ik wil ook ooit nog een workshop doen bij haar.
Ik hoop dat je nog meer gaat plaatsen.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:50

Grappig zag hem gisteren bij Anne bankje, mooi onderwerp

Mooie zwaan ook

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:53

Update weer even aan m'n ocelot gewerkt
Afbeelding
Afbeelding

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:11

Mooi Seven en Zwanepol. Zag inderdaad op facebook ook al wat foto's van die workshop voorbij komen, leuk!

Ik heb vandaag een beetje vals gespeeld. Wilde ook weer eens wat met pastel doen, en toen ik het papier pakte, zag ik dat er nog aardig wat onafgemaakte tekeningen bij zaten. Dus maar besloten om er daar een van af te maken. Merk wel dat ik eigenlijk veel te ongeduldig ben voor dat precieze gepruts :D

25/02
Afbeelding