[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:17

@telpeva: Leuk design! Maar ik mis toch iets meer kleur. Hij is nu erg rood/zwart/geel. Zelfs al is hij rood (de shaduw heb je goed hoor!) dan maakt licht zijn scales oranje/geel, soms zelfs wit.

@Seven: Gave vogel! Ze komt mooi uit door dat donker papier :)

@Selina: Mooi gedaan. Proporties kloppen zover ik kan zien. Over je ontrevredenheid; probeer je licht en shaduw wat op te leven met kleur; bekijk eens een foto van je paard en je zal ziet dat in de donkere stukken hij/zij niet gewoon donkerder bruin is maar er ook paars en soms rode tinten in verborgen zitten.

@Sanneb: Leuk kleurgebruik, al kijk ik wat raar tov de nekwelving en manen aan. Maar hij springt er echt mooi uit!

@eclair98: Leuke uitsnede/compositie maar ik zou wat variëren in lijndikte. (toekan)
Je aapje klopt niet helemaal, je hebt hem van een foto af denk ik? Probeer dus iets meer te tekenen wat je ziet, niet wat je weet. Vage opmerking maar ik hoop wat je weet wat ik bedoel :+

Ik kon niet verder terug scrollen so that's it :')
En ik ben echt niet consequent met deze challenge, ik heb helaas veel schoolwerk die mij achter de computer kluisterd.

Maar ik heb enkele handjes gedaan,
Afbeelding

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 21:19

Quebelle: Ik heb paars, oranje en rood verwerkt in de vacht en rood, blauw en paars in de manen dus weet niet zo goed welke kleuren ik nog meer kan gebruiken. Met kleurpotlood verzadig je het papier snel dus kan vaak maar max 3 kleuren op elkaar gebruiken.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:21

Selina schreef:
Quebelle: Ik heb paars, oranje en rood verwerkt in de vacht en rood, blauw en paars in de manen dus weet niet zo goed welke kleuren ik nog meer kan gebruiken. Met kleurpotlood verzadig je het papier snel dus kan vaak maar max 3 kleuren op elkaar gebruiken.

Welke kleurpotloden gebruik je? Hij blijft namelijk behoorlijk basic bruin lijken, en dus wat platter. Maar hij is zeker niet slecht, zeker het oog vind ik mooi uitgewerkt :j

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 21:24

Quebelle schreef:
Selina schreef:
Quebelle: Ik heb paars, oranje en rood verwerkt in de vacht en rood, blauw en paars in de manen dus weet niet zo goed welke kleuren ik nog meer kan gebruiken. Met kleurpotlood verzadig je het papier snel dus kan vaak maar max 3 kleuren op elkaar gebruiken.

Welke kleurpotloden gebruik je? Hij blijft namelijk behoorlijk basic bruin lijken, en dus wat platter. Maar hij is zeker niet slecht, zeker het oog vind ik mooi uitgewerkt :j


Moet zeggen dat de scanner hem ook wel grauwer maakt dan hij is hoor. In het echt zie ik vooral oranje en rood heel goed. Faber-castell, dus wel gewoon goede.

Telpeva

Berichten: 14721
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:20

Quebelle: hier eigenlijk hetzelfde issue als dat van Selina, de kleuren zijn in het echt net iets anders dan op de scan. Hier is een foto, hierop zijn de kleuren weer te flets -O- In het echt zijn de kleuren veel feller... Ik krijg deze op een of andere manier niet goed digitaal.

Zoals je hier waarschijnlijk wel kan zien heb ik geel ook gebruikt, hij was stiekem alleen niet zichtbaar op die andere versie. Schaduw had ik gemaakt met paars. Witte highlights hadden gekund idd!
Afbeelding


Maar ook dan ben ik het nog met je commentaar eens hoor, deze was voor mij ook juist een probeersel om met licht en schaduw te spelen, ik vind je commentaar dus juist fijn want dat wil ik verbeteren. Ik vind dat ik volgende keer iets minder voorzichtig mag zijn met kleurgebruik, en dat dit nog steeds wat te tam is. Volgende keer meer kleurtjes :# :D

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 23:22

Meer kleurtjes, maar minder schubben? :+

Telpeva

Berichten: 14721
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:26

Ja dat!! volgende keer een beestje zonder schubben :') Dit heeft echt veel en veel te veel tijd gekost

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 00:14

Oh, hier is hij inderdaad veel kleurrijker! :j

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:44

49/365
Een snel dingetje.
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14721
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:05

25/180
Mijn ratjes weer eens op papier gezet
Fineliner (brush)
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:08

Och, die zijn zo leuk! Gerbrils toch?

Telpeva

Berichten: 14721
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:14

Jep gerbils :D

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:29

Het zijn dan eigenlijk woestijnmuizen, wie de naam woestijnratten heeft bedacht :')

Telpeva

Berichten: 14721
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:39

Klopt dat het niet de juiste benaming is, eigenlijk is de correcte benaming mongoolse renmuis maar in de volksmond worden ze woestijnrat of gerbil genoemd. 3 verschillende benamingen maar we hebben het over dezelfde diersoort :D

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:42

Ik ga volgende week reageren op andere werkjes van jullie. Hier is mn tekening van februari

Afbeelding

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:35

Heel druk gehad afgelopen week. Tekening wel af maar vergeten te plaatsen. :(
vandaag bij mijn dochter in huis een muur schildering gedaan in haar kattenkamer. Eerste keer dat ik dit gedaan heb.
Afbeelding

Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:55

Zo he, heel Bokt en dus ook heel het topic heel de week verwaarloost... :o

sanneb Dankjewel terug voor het compliment (en heel eerlijk, niet echt nagedacht over de achtergrond, was meer 'd'r moet wat voor die poten en wat doen we dan' :o ).
En toch zie ik duidelijk iets eigens in je werk, of dat nou met markers, lijnen (oi, dat springende paard van onderen!) of verfachtige spullen is. Ik denk dat als je bij 'failure' achter het paard wat meer blauw had gebruikt die helemaal super zou zijn. Ik vind hem nou al erg mooi, heel ingetogen, dat koppie zo, bijna verdrietig. De aap is gewoon geweldig. Zo met een paar details zo'n dier neerzetten, wauw.
eclair98 O, dat experimentele werk, wat leuk! Ziet er echt goed uit. Ga je daar nog verder mee? Lijkt me erg leuk om te zien wat je daar mee kunt uithalen. De toekan vind ik ook geweldig, lijkt zo bijna een abstract iets door die uitsnede.
Seven Jemig, wat maak je toch een prachtige vogels...Ik vind ze stuk voor stuk mooi. De kat ook. Ik vind 'm, als ik mag muggeziften, misschien niet helemaal kloppen maar dan weer die vacht, net als bij de veren, je voelt gewoon bijna die structuur. Echt heel knap werk.
Nou vind ik bij sommige van je werken inderdaad ook wel een iets van cartoonachtige stijl, maar nou net bij de Arabier net niet. Die neusriem valt dan weer op, dat die zo mooi glimt. En is het erg dan, als het wat cartoonachtig wordt? Ik vind het zelf namelijk ook wel erg fijn om naar te kijken. Dat zijn dan vaak van die vrolijke werkjes waar ik blij van word, hoe erg kan dat wezen?
joey_lover Oef, dat oog van 11/2, ik vind 'm briljant, dat glimmertje er in ook. Net zoals het gezicht. Zo simpel, maar wat een mooi getekende ogen!
Hihi, lang leve grassen. Ik ben er dol op :D . Hertgeitbokdier vind ik mooi gelukt zo. Zonder commentaar over de poten had ik er ook niet naar gekeken.
Jeika Leuk, die losse paardjes zo, hoofd ziet er ook goed uit zo.
Malenka Mooi die eenhoorn, de lichtinval ziet er zo gaaf uit.
Jolandeee Knappe pony, lekker ruig. Ik weet niet of je het oog echt heel veel groter moet maken, is ook maar een klein paardje natuurlijk.
Telpeva Nog sterkte met je paard :(:) , wat een rotnieuws om te horen...
Maar wat is die draak gaaf geworden! Wat een werk ook, met al die schubben en dan nog schaduw er in, maar wauw gewoon. En wat een heerlijke mongoolse renmuizen (daar ga ik eens bij de dierenwinkel om vragen :D ), té schattig.
Ratties4life Mooi hoofdje. En wbt de hoeven, gewoon heel veel hoeven tekenen (en uitkrabben als je de kans krijgt) dan krijg je vanzelf een beter idee hoe die dingen nu precies in elkaar zitten. Zo slecht zijn ze trouwens niet eens hoor.
RenskeFrea Zo ook lekker bezig zeg, ziet er goed uit die schetsen. Goudhamster is snoezig en wat is dat kopje goed gelukt!
Selina Echt mooi hoofd, dat oog is zo sprekend en die snuit ziet er zo heerlijk uit.
Quebelle Wat een prachtige handstudies, die met de stokjes is gewoon bijna bizar, vind ik dan (wetende hoe moeilijk het kan zijn om met stokjes te eten en dat handen best lastig zijn om te tekenen).
d4rkhorse Om te zeuren zeg ik lekker dat dat plukje manen bij de schoft wat rubberachtig lijken, want verder is ie gewoon perfect, net een foto zo.

Zo, maar even snel wat commentaar hier en daar gegeven, anders wordt het helemaal zo'n boekwerk.
Kwam er gisteren pas achter dat ik nog niks gemaakt had, deze week, die eland wilde namelijk het bos niet uit en verder had ik de inspiratie van een lamme appelflap. Toen ik las dat Dick Bruna was overleden kreeg ik dit plaatje in mijn hoofd en dat heb ik er maar gelijk uit geramd voordat het verdween. Ik had, bedenk ik me nu, ook mijzelf als tweejarige kunnen tekenen, maar bij nader inzien maar beter van niet. Halfnaakt in een teil met een BH op je hoofd, een perzik, een Nijntje boekje en een kat is een rare combinatie :+ .

Heel simpel met potlood geschetst en daarna met fineliner overgetrokken:

Afbeelding

Het handje dat het boekje vasthoudt klopt volgens mij niet helemaal, maar dat vergeef ik mezelf, zo makkelijk vind ik dat niet zonder voorbeeld.
En dan nog helemaal mhollander vergeten, wat jammer dat de tweede foto wat onscherp is want hij ziet er zó leuk uit!

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:54

Pluizebolpum: Mooi gemaakt, actueel.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:20

Bedankt Pluizebolplum je hebt ook gelijk hoe erg kan het dan zijn :D

Ooo Dick bruna :( mooi :j

Mijn Kolibrie van vandaag
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:31

Toch weer paar dagen overheen laten gaan voor posten, voor mijn gevoel komt dat deels omdat er zo weinig reacties op elkaars tekeningen komen, dat vind ik zo jammer. Dat is voor mij een flinke motivator om elke dag te tekenen en beter vol te houden :D Maar goed, ik snap ook dat iedereen het druk heeft, want dat heb ik zelf ook :j

Telpeva: sterkte met het verlies van je leasepaard. Bedankt voor je reactie, was zelf ook wel trots op de hamster :) En je hebt gelijk wat betreft het tongetje van het konijn, het potlood was uitgeschoten waardoor die lijn te aanwezig is.
Ik vind je draak echt heel gaaf geworden. Zo strak ingekleurd, en mijn favoriete kleuren. Snap wel dat het een pokkewerk is geweest, chapeau voor het volhouden!
Eclair: je aapje is schattig, al zoude net iets meer details mooier zijn geweest. Je toekan vind ik wel gaaf, mooie close up. Ik zie het er op zich wel in.
sanneb: lastige houding, mooi kleurwerk. manen zijn tof gelukt. Zonde dat je de tape eraf moest snijden...
Selina: mooi geworden. Lijkt wel een beetje langgerekt zo de hals, maar ik vind de vachtstructuur echt prachtig, en de lichtval op het hoofd. Misschien de achtergrond nog een kleurtje geven, zodat de witte neus wat minder wegvalt? :)
Waarom zou je beter wel met hulplijnen tekenen? Als je veel door oefent met schetsen is dat niet echt meer nodig. Meestal begin ik met mijn kleurtekeningen gewoon direct met krijtjes of potloden en dan komt er vanzelf iets uit (soms ook niet, maar ach :P )
Seven: ik vind dat je goed bent met vogels, deze is ook weer mooi gelukt. Is dat een van der deckens tok? (dat is wat mij te binnen schiet, weet niet hoe je het schrijft :P )
Quebelle: leuk zo al die handen bij elkaar. En knap hoe je ze kan neerzetten, ik doe je dat echt niet na, handen zijn vaak dingen die ik wegmoffel mocht ik me ooit al wagen aan een persoon :P
eclair: roodborstje is leuk, je hebt zijn nieuwsgierige blik te pakken.
Telpeva, wat een schattige gerbils. Ik vind jouw cartoonstijl echt heel leuk!
d4rkhorse: het hoofd vind ik mooi, oogjes lijken wat klein. De manen vind ik iets te stijf in vergelijking, maar ik vind het superknap dat je zoiets digitaal kan neerzetten, hoofd is mooi gelukt. kan mij er niks bij voorstellen om zoiets te kunnen maken digitaal :)
mhollander: leuk plaatje, lijkt me lastig om zo op een muur te schilderen. Maar zie dat je eerst goed schets opgezet hebt, dat is wel handig. Ik vind hem erg leuk geworden iig :D
Pluizebolpum: wat een lief plaatje, en leuk idee zo. Heeft fijn sfeertje :)
Seven: je kolibri is prachtig, mooie kleuren, ik mis alleen net zijn andere vleugelstukje :)

Mijn krabbeltjes van de afgelopen dagen, hoofdzakelijk potloodschetsen weer, en eentje in kleur. Ik merk dat ik het eigenlijk wel heel leuk vind om zo met pastelkrijtjes wat te krabbelen in kleur, en ben altijd blij verrast met dat resultaat. Maar dat werkt alleen als ik niet eerst ga potloodschetsen, maar spontaan met krijtjes begin :) Anders vind ik de potloodschets al leuk en wil ik m niet meer inkleuren, toch bang dat ik iets verpruts ofzo, hoewel dat waarschijnlijk gewoon onzin is :P

Ik had toch weer zin om een paard te tekenen, maar die dag toch weer weinig tijd, dus hij is niet helemaal zo verfijnd als ik wilde, ook een te zacht potlood gepakt, maar hij is toch wel leuk gelukt. (al herken ik er geen arabier meer in zoals op het plaatje :P Plaatje heb ik ooit uit een tijdschrift geknipt )
Afbeelding

Dan maar eesn een poging wagen om een konijntje in kleur te maken. Ik heb geprobeerd er zoveel mogelijk verschillende kleurtjes in te doen.
Het is nog een jong konijntje, foto uit zo'n konijnen en knaagdierenboekje:
Afbeelding

Dan toch weer wat paardjes (zijn tenslotte toch ook huisdieren vind ik :P) een plaatje van 2 spelende veulens opgedeeld in schetsjes over 2 dagen. ze pasten er allebei niet helemaal op, maar vind zo'n uitsnede eigenlijk ook wel leuk:
Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:37

Due zit er wel net onder de andere vleugel zie je de punt je bekijkt de vogel wat van onderen :D

Deckens tok zegt me niets :o

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:02


Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:04

Dat zal hem zijn inderdaad ze noemden hem anders op de site waar ik de foto zag daarom had ik geen idee haha

Edit
Link bekeken ja dat is hem
Zo'n mooi beest

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 09:50

Renske; bedankt voor je reactie. Achtergrond zou ik wel willen maar weet niet hoe. M'n laatste poging (zie OP) mislukte. Met potloden wordt een achtergrond al snel krasserig.
Je konijn vind ik mooi! Vooral de kleuren.

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:20

Je zou kunnen proberen met slijpsel van een potlood of een pastelpotlood/krijtje, en dan vegen met je vinger of een doekje. Dan zou je een egaal vlak kunnen krijgen, en je kan ook een soort van overloop van kleurtjes maken door verschillende slijpsels te gebruiken :)