[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:20

Kallipooh: wat een fijne tekening, en leuk karakter. Gaaf ook dat het al een naam heeft :D Hoop er nog meer van te zien.
Eclair98, ik vond het visje zonder leuk, maar met zilver lijntjes vind ik hem toch nog veel leuker. Zit meer beweging in :)
sanneb: mooi zeg, leuk idee om zo te doen. Zet je het paard eerst neer, of doe je dat gewoon ter plekke schilderen tussen de vlekken door?
Seven, leuk zo van schets naar inkleuren. Ik vind het knap wat je met markers en het witte pennetje kan. Prachtige kleurovergangen. Mijn eekhoorntje was juist niet voor het detail maar om de basislaag terug te krijgen waar ik vorige keer vergeten was een foto van te maken :P
mhollander: welkom. Wat een leuke cartoon heb je gemaakt zeg. En gewoon lekker veel blijven oefenen, dan maak je voor je het weet ook zulke dingen :j
kallipooh: je tekent echt een paar van mijn favoriete dieren <3 Tof zeg. Ga ook eens de wilde honden proberen binnenkort. Ik heb een tijdje terug eens voor een online cursus 2x een paar uur in artis die dieren geobserveerd, en ook filmpjes een een boel foto's gemaakt. Lijkt me wel heel moeilijk om van bewegend te tekenen zoals jij voorstelt. maar jouwes zijn erg leuk geworden, heel karakteristiek :)
amyLyklama: ik vind dat heel knap hoor, zo uit je hoofd een portret. En heel gaaf hoe je die lippen neergezet hebt en ook de ogen en het haar.

Pluizebolpum, ja klopt, maar het zijn het hele jaar witte penstiftdingen gebleven, dat vergeet ik iig nooit meer _/-\o_

Ik blijf toch weer even in de potloodschetsen, omdat ik voor mijn gevoel te weinig tijd heb om met kleurpotloden bezig te gaan. Wat eigenlijk onzin is, want op mijn kleurtekeningen eerder met de krijtjes ben ik hooguit zo lang bezig geweest als nu op deze :P
Denk dat deze wel interessanter wordt met kleuren, omdat er zoveel verschillende kleurtjes veren in het hoofd zitten en structuren, dat heel lastig is weer te geven met alleen maar een potloodschets. Dat wordt later vast nog een uitdaging om eens in kleur te doen :) (of een ander plaatje van een uil natuurlijk :P)

Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:11

Dank je Renskefrea. Kon ik maar zo schilderen! Ik schets eerst met potlood en dan verf ik. Daarna eventueel met inkt een lijntje.
Ik zit op niet bestelde spullen te wachten en dan hoop ik ook met wit meer details te kunnen zetten.

Leuke uil heb je getekend. Ook iets wat ik ooit nog wil doen, ben gek op uiltjes:D

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar ik heb echt geen tijd vandaag.

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 02:07

Er blijven echt steeds zulke leuke en mooie dingen voorbij komen, erg motiverend!

Mijne van vandaag. Ik weet eigenlijk niet of ik er echt tevreden over ben. Was erg blij met de schets, maar daarna durfde ik hem eigenlijk niet echt in te kleuren, bang dat ik hem zou verprutsen. Hierdoor is het een beetje braaf gebleven. Moet echt leren om wat meer te durven, gelukkig heb ik nog 354 dagen om dat te leren :D

11/01
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 07:14

Goedenmorgen :P Hierbij nummer 12, stiekem gisteren al mee begonnen en toennet afgemaakt. Wederom met liniaal en lang prutsen. :')

12/365
Afbeelding
Girafje

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:38

Afbeelding
Weer een fantasie werkje van mij vandaag

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:50

12/365 :+

Afbeelding

Toch nog een toevoeging. Ik keek mijn foto's terug en eigenlijk was hij zonder de fineliner beter.


Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:37

Ik bok momenteel mobiel en ik kreeg hem niet beter van formaat dus hij is in een link :o

6/180
Airbrush op hout
http://migaria.com/images/2017challenge/6.jpg

Dit is 1 kant van deze pennenbak, en ik heb totaal 15 van deze bakjes dus hiermee moet ik mijzelf toch wel enige tijd kunnen entertainen :+

Meteen een vraag, misschien dat iemand hier dat weet. De randen wou ik wit houden, daarom had ik ze afgeplakt met tape. Maar aan de randen van die tape daar is alsnog paarse verf tussendoor gepiept, dat vlekkerige randje zeg maar. Wat doe ik verkeerd?

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:40

Misschien kan je frogtape gebruiken? Is wel wat duurder, maar wordt aangeraden op niet helemaal vlakke ondergronden? Ook kan je eventueel een randje kit gebruiken, maar hoe dat precies zit, weet ik niet :P

Nora_lovely

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-09-16
Woonplaats: in the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:58

Ik hoop dat deze nog telt!
(Had het van de week erg druk met school dus dit was ff tussendoor)Afbeelding
Op de foto zit trouwens een witte vlek in het pupil dit komt door het licht.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 21:57

Ok, m'n vriend zat weer van 'doe eens gek' en dus deed ik gek. Fineliner gepakt en gewoon random een cartoon paard getekend. En verrek, hij is nog best grappig _O- Morgen weer serieus tekenen :')

Afbeelding

pag 20
Renske: Leuke uil! Veren tekenen lijkt me ook lastig
Joey: Alleen wow <3
Eclair: Giraf lijkt me echt pittig om te tekenen, maar hij lijkt te kloppen!
Seven: Vind je marker tekeningen echt leuk!
Sanne: Ik vind hem persoonlijk met fineliner leuker! Echt mooi hoe je die techniek steeds beter leert kennen
Nora: Goede poging toch? Mist alleen schaduwen maar was denk ik ook niet je bedoeling.

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 01:37

Pffff, waarom begin ik altijd pas na 12en....
Niet leuk als je morgen gewoon om 6.30 er weer uit moet.
En al helemaal niet slim om dan iets te gaan kiezen wat tussendoor even moet drogen :')

Dus dan maar even een commentaar rondje

Pagina 18

Anniekow, Gave stier! Hij komt echt recht op je af gelopen. Mooi gebruik van contrast ook.

Telpeva, oooh, wat is deze leuk! Word er spontaan vrolijk van :D

Pagina 19

RenskeFrea, Haha, maar vind het hoofd al wel echt super gelukt! De eekhoorn vind ik anders best eng, zo rood en dan met van die witte ogen, dus 'evil squirrel of hell' is wat mij betreft geslaagd :j
Wat een ontzettend schattig vosje! Mooi! Het hert vind ik ook leuk, maar lijkt qua verhoudingen niet helemaal te kloppen.

Kallipooh, gaaf! Knap zeg dat je hem zo in kan vullen zonder referentie! Ik ben fan :j

Oh, werkje is droog. Ga in het weekend verder met reageren

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 02:39

Nou, heb hem af gekregen hoor. Nu snel naar bed :z

12/01
Afbeelding

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 06:06

joey_lover schreef:
Nou, heb hem af gekregen hoor. Nu snel naar bed :z

12/01
[ [url=m/3YuySr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze vind ik heel apart.
Maar in de goede manier, want blijf er naar kijken.

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:01

Afbeelding

Eens wat anders vandaag

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:07

*\o/* Mijn nieuwe markers zijn binnen.
Gelijk even testen. Best moeilijk, haha.

13/365 markers en beetje acryl. A4

Afbeelding


En ik mag m'n tafel wel eens opruimen :P

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:12

13/365

Konijntje in kleurpotlood. Via google een website gevonden en die een beetje nageschetst.Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:47

Wow dat zijn een hoop markers had je die in 1x zo besteld? Waren ze duur, zijn ze leuk?
Ik durf mijn bureau niet eens op de foto te zetten, er ligt nu echt veel te veel rommel :+

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:49

Oke, mijn konijn staat op de kop, maar kan hem niet draaien. Ik hoop er vandaag wat aan te kunnen doen :P

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:16

Telpeva het zijn er 80 voor 35 pond. Moet nog even kijken hoeveel euro dat is. Denk wel dat ik wat te enthousiast ben geweest ermee er zitten vast een hoop kleuren bij die ik niet snel zou gebruiken. Of ze goed zijn weet ik niet, omdat ik er echt nul ervaring mee heb. Ze gleden iig lekker over het papier :')

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:37

Dat is omgerekend nog net geen 40 euro, dus iets van 50 cent per stuk, klinkt goed zeg! Ik duim voor je mee dat ze gewoon lekker fijn werken en dat je er veel lol mee zult hebben, ze zijn echt veel vriendelijker geprijst dan de markers die je hier in de winkels zult vinden! Ik zie ook meerdere grijstinten erbij, zo te zien ook veel bruin, super leuk om paarden en andere dieren mee te tekenen. Ik word er jaloers van :')

Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:38

Seven schreef:
[ [url=m/84QMkN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eens wat anders vandaag


Heel gaaf!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:40

Pffft dat is echt niet duur. In de winkel betaal je algauw 2,50? Ik ben er al lang niet meer geweest :+

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:48

eclair98
- Leuke vis heb je gemaakt! (11 januari)
- Je giraf is heel goed gelukt, mooie verhoudingen (12 januari)
- Wat schattig dat konijntje, leuk! (13 januari)

RenskeFrea
Gave tekening van die uil! Ik ben benieuwd hoe die eruit ziet in kleur.

joey_lover
- Mooie kleuren heb je gebruikt, ziet er heel dromerig uit. Mooie verhoudingen ook (12 januari)
- Jeetje, hoe doe jij dat?! Wat lovelyfiefy zegt... je blijft er naar kijken (13 januari)

Seven
- Mooi paard heb je gemaakt, het oog is goed gelukt (12 januari)
- Super gaaf die vogel, mooie kleuren en ze lopen ook heel mooi in elkaar over (13 januari)

sanneb
- Wauw, erg gave stijl heb je. Ik vind de plaat zonder fineliner ook beter (12 januari)
- Mooi sprekend hoofd heeft het paard, mooi gedaan (13 januari)

Nora_lovely
Mooi gedaan die tekening!

Selina
Wat een leuk paardje!

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:46

Bedankt Michelle en Anniekow

Eclair
Ik vind je vis zo veel leuker :j

Renskefrea
Mooie uil, ik mis nog wat diepte in de veren daardoor zal hij nog meer naar voren komen

Joeylover
Prachtig hertje, prachtige kleuren en overgangen
Jaloers :j

Eclair
Mooie lineart heel herkenbaar een giraffe

Sanne
Ik vind hem met belijning juist sterker daardoor knalt hij eruit zonder lijn is hij wat onduidelijker

Telpeva
Mooi gedaan ik weet echt niets van dit medium behalve dat het lastig werkt :o

Noralover
Mooi oog nog wel wat krassig heb je enkel met h of hb getekend?

Selina
Wat een ontzettend leuke cartoon, doet me aan fergus denken

Joeylover
Weer wauw heel mooi, prachtige kleuren weer heel diep en toch springen de dieren eruit hoe heb je deze zo gekregen?

Sanne
Mooi geworden, ondanks dat er wat dubbele overgangen zitten in de markervlakken stoort dat niet.
Je hebt veel markers voor dat geld zeg mooi al die tinten daar kun je nog veel mee maken.

Eclair
*staat op dr hoofd om te kijken *
Wat een schattig konijntje mist nog wat details in het witte verwerken



En een extraatje voor mij vandaag zag een mooi plaatje voorbij komen van een stier in actie en dacht Ja een statie portret van een stier leuk :D
Afbeelding

Nora_lovely

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-09-16
Woonplaats: in the middle of nowhere

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:42

Ik heb Hb gebruikt.
Zorgt dat ervoor dat het krassig word?