[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pharootz

Berichten: 310
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:35

Ik reageer straks uitgebreid op de andere tekeningen, maar ik heb net per ongeluk de complete reactie per ongeluk kwijtgeraakt. =C

Een snelle schets van vandaag, 15 tot twintig minuutjes mee bezig geweest. Vriend heeft de nieuwe programma's geïnstalleerd en die moesten even uitgebreid uitgeprobeerd worden oeps. Op save een dinosaurus en even snel uitproberen :)

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:36

Ik kom niet op gang vandaag :+ Ik wou airbrushen en ben een paar uur bezig geweest met opzetten en schoonmaken van die apparatuur maar... de apparatuur laat het afweten :') Dus nouja, dan maar even een reactie rondje en dan kijk ik vanavond of ik nog wat kan maken. Ik liep wat achter met reageren dus de post word iets langer :)

RenskeFrea: Eekhoorn uit de hel :') maar hij ziet er zo lief uit! en weet je dat ik door jouw omschrijving serieus zin heb om een eenhoorn uit de hel te gaan tekenen? Wie weet komt die nog wel een keer voorbij voor het einde van het jaar ~~}> Maar die van jou vind ik lief, gewoon een mooie eekhoorn!

Peppel01 - Na drie jaar, en dan dit! petje af +:)+

joey_lover - Ik wil hem knuffelen... hij is mooi realistisch

AmyLyklama - Leuk dat het je inspireerde :D ik vind het zelf een erg leuke opdracht, ik heb hem 1x moeten doen voor een schoolopdracht en ik zit al langer te denken om hem nog eens te maken. Zeker wanneer ik de jouwe nu zo zie heb ik zoiets van hmmm ik wil ook :D

eclair98 - Leuke koe! Het lijkt wel een beetje een pixel tekening zo, was dat de bedoeling? Hij ziet er simpel uit maar ik denk dat het helemaal niet zo simpel is om een koe goed te tekenen, zeker niet als ik je zo hoor dat je met linialen aan de slag moest!

Seven - Die oren!! ok, die ga ik van je afkijken, die lijken beter op oren dan de oren die ik maak. Tof hoe je die diepte er in krijgt. Het ronde kader vind ik ook gaaf!

xTitanic - ik vind hem anders best mooi en hij oogt compleet imo voor een tekening die nog niet af is. Heb je hem eigenlijk nog afgemaakt, of ga je dat nog doen? Je schaduw spreekt mij aan, mooi gedaan zo hoe je die verlopen er in hebt gekregen.

anniekow - Niet tevreden? ik vind hem leuk, leuk verzonnen zo dat je precies dit deel ziet van het schaap, ik vind het juist interessant dat de rest er niet op staat zeg maar. Dat gecentreerde vind ik leuk, zo'n idee daar moet je maar net op komen.

kallipooh - 1 woord, nouja, 1 smiley: <3 Heel mooi gelukt allemaal, het fantasy katje vind ik geniaal <3 daar heb ik een paar minuten gewoon naar zitten staren zo leuk vind ik hem

Mira283 - waar heb je deze mee gemaakt? hij heeft een mooie fantasy sfeer vind ik

pompompom - Powerrr paard, leuk! was er iets gebeurd met zijn buik, de textuur lijkt daar anders. De 2e vind ik ook leuk, doet echt wel denken aan zo'n ruige hengst die even zijn moves laat zien, leuk!!

sanneb - Valt mee toch? ik denk niet dat ik beter zou kunnen in een uur tijd, zo slecht vind ik hem ook niet. Wat had je zelf anders willen zien?

Selina - Handig jouw vriend :D ik vind het óók mooi hoe je de schaduwen met fineliner er in heb gekregen, en de krullende manen en staart horen imo perfect bij dat ideaalplaatje van zo'n steigerende fries :D

Ratties4life - Jij wil het heel graag kunnen, een paard recht van voren tekenen :D jij bent vasthoudend, daar hou ik wel van. Enige puntje dat ik kan verzinnen is dat ik de onderlip een beetje mis bij de onderste, ik zie een kin maar geen lippen. De bovenste heb ik geen opmerkingen voor (behalve dat het mij een moeilijke houding lijkt en dat ik het knap vind dat je dat voor elkaar hebt gekregen!) Oortjes vind ik ook weer mooi gelukt.

_Bitje_ - Ja klopt zo werk ik eigenlijk meestal, en ook uit het hoofd inderdaad. Eerst een schets en daarna op een ander vel uitwerken, met mijn vertrouwde oude lichtbak. Natekenen daar heb ik niet zo veel lol in als wanneer ik zelf iets verzin. Jouw tekening vind ik erg wow trouwens, ik neem aan dat die nagetekend is eigenlijk? erg mooi gelukt!

joey_lover - Ah oliebol je hebt mij door :D de zeldzame keren dat ik menselijke figuren teken dan zijn het meestal mannen, de brede kaak was even een automatisme dat er in was geslopen, net als de te brede mond. Stiekem heeft ze ook te mannelijke schouders maar die heb ik verstopt achter de te grote schoudervullingen }:) Jouw groene paard vind ik heel gaaf, hij spreekt erg tot de verbeelding. De borst en benen kloppen idd niet, maar heel eerlijk... als je dat niet erbij gezet had dan had ik dat niet gezien, want ik had het te druk met kijken naar alle mooie kleurtjes want die zijn ook het kijken waard :j

Seven - Gave tekening, maar nog gaver vind ik het kleurgebruik met je markers. Geeft meteen een sfeer met dat lichtblauw!

eclair98 - olifanten lijken mij zo moeilijk he... ik waag mij daar niet eens aan. Ik vind hem erg goed gelukt!

Mira283 - schattig shetje! hij doet mij sterk denken aan de shets bij ons op stal, die kunnen net zo lief omhoog kijken (komt er nog een aai of een snoepje? :* )

AmyLyklama - De enige referentie die ik gebruikt heb was voor het model van de jurk, verder geen referentie. Je draak vind ik erg gaaf, mooi ingekleurd ook

naarppc - wat lief dat je ze tekent voor op een kaart, het lijkt mij heel gaaf om zoiets te krijgen. Mooi gelukt!

Straks ga ik even verder want er moet zo eten op tafel komen en het is al half 6 :oo :D

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:04

Top reactie post telpeva
Bedankt voor je leuke reacties op mijn knutselwerkjes :D

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:06

Het commentaar geven blijf ik erg lastig vinden, aangezien ik zelf amper wat op papier krijg... Ook is mijn post opeens weg, laptop uitgevallen

elle108030

Berichten: 831
Geregistreerd: 20-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:38

ik ga dit jaar ook mee doen, 1 per week hoop ik.
Spoiler:
maar waarschijnlijk 1 per maand :') .

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:54

Pagina 14, 15 en 16.

Titanic: erg mooi, zeker als het een wat snellere krabbel is!
Anniekow: hmm ik snap wat je bedoeld, ik kan mijn vinger er ook niet helemaal op leggen :=
Kallipooh: o wauw! Die schetsen zijn echt gaaf! En die kat is ook enorm gaaf!
Telpeva: gaaf, zeker met die schets erbij. Is het een elfje?
Mira283: leuk met die kleuren zo! Is weer een keer wat anders. Alleen die neus is in mijn ogen een beetje smal.
Pompompom: ik vind ze echt geweldig <3
Sanneb: Ik vind hem anders best mooi als ik eerlijk mag zijn! Toch jammer dat je het zelf anders ziet :P
Selina: het kan aan de hoek van de foto liggen, maar het hoofdje is een beetje klein. Maar je vriend heeft gelijk!
Ratties4life: erg gaaf, zeker als ze zo snel gemaakt zijn.
Bitje: hij is zo aaibaar <3
Joeylover: kleurtjes!!! Ik vind hem enorm gaaf, maar ik snap wat je bedoeld met de borst en het voorbeen.
Seven: markers! Heb je de witte delen wit gelaten en niet ingekleurd? Hoe heb je het gedaan met die overgangen? Ben niet nieuwsgierig O:)
Mira283: moeilijke houding, heb je erg goed gedaan! Alleen die beentjes zijn een beetje te rond als je snapt wat ik bedoel.
Amylyklama: mag ik vragen welke kleuren je gebruikt hebt? Ik vind hem echt super gaaf! Ik zelf vind het altijd enorm lastig om draken te tekenen…
Naarppc: leuke kaart, ik zou super blij zijn als ik zoiets kreeg!
Nienke 15: <3
Nynkemarit: wauw, vind hem erg goed geworden! Ik zelf waag me niet eens aan mensen, worden altijd een paar gedrochten :’)
Michelle_S: wauw, ook al zo aaibaar.
Seven: gaaf, weer eens wat anders!
Pharootz: wat voor programma is dat? Ik vind dat pootje erg gaaf!

pompompom

Berichten: 765
Geregistreerd: 06-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:04

Even een reactierondje tot zover ik terug kan scrollen :).

telpeva: Nee er is niks raars gebeurd bij de buik maar daar was ie nog nat toen ik de foto maakte ;). Dus de Flits reflecteert er op.

Pharootz: ondanks dat het een snelle opzet is staat ie er wel lekker levendig en in verhouding op!

Seven: Nice! leuk om je wat losser te zien werken! hij is erg levendig :).

Michelle: Erg mooi! wat een sprekende oogjes!

NynkeMarit: Knap portret! Goed in verhouding. Een tip: probeer niet teveel potlood uit te vegen maar schaduwvlakken te tekenen. Maar dat is ook een kwestie van smaak :).

Nienke: Heel tof! het leeft! Inkt en ecoline? en antwoord op je vraag: ja alleen zwarte inkt (kroontjespen penseeltje en water :) ).

Naar pc: leuk, zon persoonlijke kaart!

Amylyklama: Whoee... knap gedaan die draak! mooi uitgewerkt en kleurgebruik!

Mira 283: Leuke tekening :). Tip, gebruik nog wat meer contrast.

Eclair: leuke olifant! hij is lekker speels. zowel de olifant als je tekening haha.

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:14

pompompom schreef:
NynkeMarit: Knap portret! Goed in verhouding. Een tip: probeer niet teveel potlood uit te vegen maar schaduwvlakken te tekenen. Maar dat is ook een kwestie van smaak


Klopt! Ik vind dit zelf ook niet echt mooi eigenlijk maar zou niet weten hoe ik het anders moet doen en blijf daarom op de veilige weg lekker uitvegen :')

Ik heb geen tijd om op iedereen apart te reageren maar wat komen er een mooie plaatjes voorbij zeg!

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:52

Bedankt Pompompom en eclair

@eclair
Bij deze markers zit een alcohol gedeelte waarmee je dus de kleur verminderd daarmee kun je dus overgangen maken. Je moet dan snel werken en goed plannen waar je dat toepast want als je kleur hebt wil het niet meer weg
Dat betekent dus dat je ook kan mengen als je de kleur lichter opzet en over de lichte gedeelte weer heen gaat met andere kleur, wat ik bij de laaste tekening van de okapi bijv in de hals en buik heb gedaan

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:55

Ik maak nu een panda met acryl verf en pastelkrijtjes, het wordt een voezelige ijsbeer :j :j

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:57

Ik ben benieuwd

ik wil graag weer met m'n pastel aan de gang maar heb er geen ruimte voor momenteel en door m'n operatie kan ik ook nog niet goed aan tafel zitten. Maar het kriebelt wel heel erg momenteel

Jasmijn203

Berichten: 108
Geregistreerd: 23-01-16
Woonplaats: Delfgauw

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:46

Eigenlijk geen tijd gehad, maar even snel wat gemaakt :')
Afbeelding

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:06

Seven: Oh, mooi!! Ik vind dat felblauw echt mooi samen met het grijs. De neus is misschien een beetje grof, maar het stoort niet.
eclair98: Leuke olifant!
Mira283: Zo, die voorpluk mag er wezen :D Heel lief.
AmyLyklama: 15 minuten?! Jeetje, wat knap en creatief! Promarkers/brushmarkers werken wel fijn, die moet ik ook weer eens bovenhalen. Ik heb je gevolgd op insta. :)
naarppc: Mooie kaart!
Nienke15: Jij bent echt een van mijn favoriete tekenaars hier op bokt. Wat een prachtig dynamisch en kleurrijk werk! Heel mooi.
NynkeMarit: Mooi portret!
Michelle_S: Wat mooi, heel realistisch! De vacht en de ogen zien er echt heel mooi uit.
Seven: Leuk! :)
Pharootz: Welk programma heb je gebruikt? Ik vind de kleuren wel mooi.
Jasmijn203: Leuke kalligrafie, 't is een vak apart!

Ik heb tot nu toe wel elke dag getekend, maar ga toch maar 1 keer per week posten. Hopelijk houd ik dat wel vol :)

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:19

[quote="eclair98"]

Amylyklama: mag ik vragen welke kleuren je gebruikt hebt? Ik vind hem echt super gaaf! Ik zelf vind het altijd enorm lastig om draken te tekenen…

Ik heb ongeveer 5 kleuren gebruikt. Weet niet precies welke.
Draken is iets wat ik mezelf heb aangeleerd door ze eerst als paard achtige te tekenen. Met veel spikes haha. Later ben ik gaan natekenen van anderen die specifieke soorten tekenen van oude verhalen en mythologie. Als je natekent kijk je naar kleine details die zij hebben gedaan en dan kun je dat jatten en zelf ook gaan doen. En zo verzamel je allerlei details en trucjes die je samenbrengt om er vervolgens je eigen stijl van te maken.
Ongeveer mijn teken-biografie. Ookal ben ik al (pas) 15 :P

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:52

8/365
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:04

Gaaf Sanneb, mag ik vragen hoe je die vlekken maakt? Als ik het probeer, zit echt alles onder :P

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:07

Oliepastel op zwart a3 papier.

Het thema van deze week lijkt wel blauw te zijn bij mij...

Afbeelding

De neus is wat te kort en een beetje scheef helaas. Dat scheve is nog wel bij te werken. Maar ik zat aan mijn limiet van 3 uur per tekening... lastig.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:09

Malenka, die is gaaf <3 Die zou ik echt zo aan mijn muur hangen. Doet me ook wel een beetje denken aan een patronus uit harry potter :P

Ik heb mijn panda achter de hond aan weggestampt en ben ipv. op van die schilder bordjes, op papier over gestapt :P

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:27

Bedankt eclair, ik had per ongeluk een vlek gemaakt en om dat te verdoezelen heb ik er meer gemaakt :') Eerst m'n kwast in de Ecoline en daarna snel en water en dan op het papier druppelen.

Nienke15

Berichten: 1642
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:32

sanneb schreef:
Bedankt eclair, ik had per ongeluk een vlek gemaakt en om dat te verdoezelen heb ik er meer gemaakt :') Eerst m'n kwast in de Ecoline en daarna snel en water en dan op het papier druppelen.

High five! :') Dat is precies hoe dat bij mij ook gaat, ergens een vlek maken of een uitloper is onvermijdelijk, dus dan maar expres een heleboel meer maken zodat het lijkt alsof dat de bedoeling was :P

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:33

NynkeMarit schreef:
mag ik me nog melden om mee te doen :Y)
gister voor t eerst in hele lange tijd weer even aan het tekenen geslagen, toch best blij mee. wil het wat meer gaan doen denk ik dus wat is er beter dan een challenge als deze <<)
ik denk dat ik er 1 per maand ga proberen, maar als ik inspiratie heb misschien ook meer :o
[ [url=m/XgkZCe.jpg]Afbeelding[/url] ]
1/12

Is dat Clarke?

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:41

isabel_94 schreef:
NynkeMarit schreef:
mag ik me nog melden om mee te doen :Y)
gister voor t eerst in hele lange tijd weer even aan het tekenen geslagen, toch best blij mee. wil het wat meer gaan doen denk ik dus wat is er beter dan een challenge als deze <<)
ik denk dat ik er 1 per maand ga proberen, maar als ik inspiratie heb misschien ook meer :o
[ [url=m/XgkZCe.jpg]Afbeelding[/url] ]
1/12

Is dat Clarke?


Ja! :D :D

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 01:53

Ik loop iets verder achter met werk voor m'n studie dan ik dacht, en aangezien morgen de vakantie afgelopen is vandaag dus niet zoveel tijd gehad om te tekenen :o

Dus nu net even snel deze in elkaar geflanst en nu naar bed :z

08/01
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:55

Joeylover: leuk met die kleuren erbij :)

9/365
Vroeg wakker, dus hierbij nummer 9. Een beer in grijs potlood. Hopenlijk kunnen jullie het zien :')Afbeelding

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:37

Mijn nr 9
Afbeelding