[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:31

Oliepastelkrijt! :D

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:43

@eclair98: inkt idd, of anders met fineliners. Gewoon 'zwarte streepjes' kunnen heel mooie dingen opleveren :) (bij mij nog niet, maar daar hebben we het niet over :+)

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:46

Hint uitgelopen markers kan je best aardig fixen met een colorless blender O:)

Misschien nog:
- Stippelen (kan met een pen, potlood, fineliner etc.)
- linoleum uitsnijden (hint: als je een kleine stempel maakt kan je je markers en/of inkt gebruiken erop om te stempelen)


Ik ga weer snel verder met tekenen, ik ben een mens aan het tekenen. Dat komt zo weinig voor dat het zegmaar in de krant kan, dus ik ga snel weer verder voordat dit moment van zeer pure motivatie voorbij is :')

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:51

Je kan in de Artflow app de dikte van je brush aanpassen dus erg dunne vingers heb je niet nodig

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:10

Die colorless blender heb ik, maar daar heb ik dus echt een hekel aan. Ik krijg altijd van die rare vlekken ermee >:(

Ik ga een lijstje maken, ik vind het, het leukste toch dingen uit te proberen. Worden de resultaten niet beter van, maar zo ontdek ik wel wat ik het leukste vind!

Mischa

Berichten: 3500
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:13

Wat tekenen jullie toch prachtig! En dat terwijl er niet eens weken of maanden tijd aan besteedt is +:)+ ik vind het heel vermakelijk mee te spieken in dit topic!

En pompompom, jouw schetsen lijken haast van de hand van Rien Poortvliet te zijn, zijn schetsen zien er haast zo uit. Ik vind ze er heel mooi uitzien :j

EvaLuna

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:55

Xtitanic wat een mooi perspectief en mooi lijnenspel.
Je vroeg of ik met een pennetje (stylus) teken op mijn mobiel maar nee, met mijn wijsvinger : )

Wat een stoere Fries met dat blauw, en mooie vogeltjes, juist door het kleurgebruik. En die hond, net echt wauw! En ik zag gezichtsuitdrukkingen voorbijkomen in cartoon stijl, knap om het karakter zo te behouden! En een Indische inkt, ecoline en houtskooltekening niet het makkelijkste materiaal om mee te werken, knap!

Pharootz stoere hond! Volgens mij was je benieuwd naar mijn werkwijze? Hier zie je de stapjes, van potloodschetje naar line art en daarna via mijn mobiel met een digitaal kwastje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En alvast de tekening van volgende week 2/52

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:37

Malenka schreef:
Oliepastelkrijt! :D

Ik haal papier beneden op, vind ik warempel oliepastelkrijtjes :') Toch maar eens even googlen hoe je er mee moet werken :j

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:19

Wat een mooie tekeningen komen er voorbij. Hou het lekker bij kleuren heb gisteren twee gedrochten van tekeningen gemaakt dus de hoop opgegeven

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:31

Hey, heeft iemand een idee welk teken tablet goed is en van een redelijk acceptabele prijs? Ik ben echt nieuw met teken tablets namelijk (Heb altijd mn iPad gebruikt).

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:04

Oh wat gaaf weer al die tekeningen van iedereen! Echt heel erg mooi!

Ik reageer later, op mobiel lukt dat helaas niet.

Maar hierbij mijn tekening van deze week, met gewoon kleurpotlood en fineliner. Op de achtergrond moet je echt niet letten, die is vreselijk :')

Afbeelding

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:12

Ik kon het niet laten heb er 1 extra gemaakt
(alvast voor als ik een dag mis)
:D

Schimmels ik ben er zo gek op dus hierbij een "droom" paard :D
Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:18

Prachtig weer Seven!
Het lukt me steeds niet te te reageren dus dat doe ik pas weer als mijn kinderen weer naar school gaan.
Vandaag weer Ecoline op A4
6/365
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:27

eclair98 - Niet je oude hond in de prullebak gooien joh -O- Zonde!

AmyLyklama - <3 Leuk! De hand lijkt niet helemaal te kloppen (die ene die los staat van de tekening) de enige tip die ik daar kan geven is heel stom maar hij werkt wel: ga er een keer voor zitten en teken je linkerhand na. Dan gaan vanzelf allerlei details opvallen die je anders zou missen, zoals wáár de plooitjes precies zitten, waar is het dikker/dunner en waar zijn verkleuringen :j (en als je toevallig linkshandig bent, dan zou ik de rechterhand natekenen :D niet te moeilijk doen, het is al lastig zat!) Het personage naast de hand vind ik helemaal tof, leuke stijl en mooi gelukt met het inkleuren, je kan er echt doorheen kijken! Boogschutter is ook leuk.

xTitanic - heftig lastige pose, ik vind hem erg tof <3 ik krijg de neiging om een stapje achteruit te doen omdat er anders paarden op mijn tenen gaan staan haha.

Shettepret - yay! nog iemand die ik ken van vroegah *\o/* ik ben benieuwd naar je konijntjes, jou kennende gaat dat vast goed komen.

eclair98 - vergeef mij als ik het verkeerd inschat, maar ik heb het idee dat je ook lastige kleuren hebt in deze tekening, deze kleuren zijn van zichzelf vaak al feller en donkerder met minder mogelijkheid tot schaduw. Als in, ik denk dat de moeilijkheidgraad voor deze tekening, zeker met markers, best pittig was. Goed dat je toch door bent gegaan ondanks dat het eerder niet zo goed ging :j

Pompompom - Leuk die bovenste met de inkt, heel levendig. De onderste twee zijn ook leuk gelukt, de middelste vind ik persoonlijk het mooiste met de subtiele kleuren er in.

EvaLuna - De line art was mij eerder niet echt opgevallen maar die is ook mooi scherp. Vogeltje is erg schattig, leuk hoe je de achtergrondkleuren ook er op afgestemd hebt

Mira283 - Eerder in het topic zijn al wat fijne berichten geplaatst over falen en faalangst, daar zitten fijne opbeurende teksten bij :j Voor mij hielp dat wel, misschien dat jij er ook wat mee kan en dat je dan alsnog aan kan sluiten als je dat leuk vind!

Kashmino - Máár hij heeft in elk geval een achtergrond, de mijne hebben dat meestal al niet eens! die pluspunt heb je alvast binnen. Wolven zijn mooi gelukt, die vind ik zelf altijd moeilijk

Seven - :oo Heel mooi gelukt, die manen lijken net echt, en gaaf gedaan met die mist

Sanneb - gaaf hoe jij je vel zo mooi gevuld krijgt, mooie sfeer heeft hij zeg. En dat met ecoline... ik doe het je niet na hoor echt niet

Ik zou voor mijzelf om de dag iets tekenen maar tot nu toe heb ik alsnog stug elke dag iets gemaakt... vandaag weer. Morgen is het voor mij weer tijd om te posten maar vandaag had ik zin in iets creatiefs geks, dus ik heb cijferstempels gemaakt zodat ik mijn tekeningen kan nummeren.
Afbeelding
Ik heb ook al een schets voor een line art/tekening voor morgen, maar die post ik pas als hij af is

EvaLuna

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-12-06

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:40

Wat een superleuk idee Telpeva, die cijferstempels van gummetjes

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:02

Oliepastelkrijt is tof spul. :j Dat heb ik de vorige challenge ontdekt en was er helemaal fan van. Ik gebruikte het vooral op groter oppervlak, en dan gewoon vanalles door elkaar en mengen met wit. Maar je kan het ook met doezelaar gebruiken, beetje als gewone pastel alleen veegt het anders, geeft meer schilderlook. Je kan in het oude topic opzoeken naar voorbeelden ermee.
Ik doe later eens een uitgebreid reactierondje, heb nu bezoek en ben het hele weekend wandelen, dus geen tijd :)

Voor vandaag net een eekhoorntje in elkaar geflanst, weer met pastelkrijtjes en dito potloden in mijn schetsboekje, naar een plaatje wat ik ooit uit een tijdschrift heb geknipt.
Heel grappig toen ik m net opzette in basis rood, leek het een eekhoorntje of doom, toen dacht ik het wordt helemaal niks, maar gewoon net zo lang met kleurtjes erover tot het ergens op lijkt. Had eigenlijk toen vast een foto moeten maken :P

Afbeelding

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:15

Bedankt voor de leuke reacties
Manen kan ik niets mee dus dat vind ik een groot compliment :D

Super idee de stempels

Shettepret

Berichten: 2210
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:49

Telpeva schreef:
eclair98 - Niet je oude hond in de prullebak gooien joh -O- Zonde!

AmyLyklama - <3 Leuk! De hand lijkt niet helemaal te kloppen (die ene die los staat van de tekening) de enige tip die ik daar kan geven is heel stom maar hij werkt wel: ga er een keer voor zitten en teken je linkerhand na. Dan gaan vanzelf allerlei details opvallen die je anders zou missen, zoals wáár de plooitjes precies zitten, waar is het dikker/dunner en waar zijn verkleuringen :j (en als je toevallig linkshandig bent, dan zou ik de rechterhand natekenen :D niet te moeilijk doen, het is al lastig zat!) Het personage naast de hand vind ik helemaal tof, leuke stijl en mooi gelukt met het inkleuren, je kan er echt doorheen kijken! Boogschutter is ook leuk.

xTitanic - heftig lastige pose, ik vind hem erg tof <3 ik krijg de neiging om een stapje achteruit te doen omdat er anders paarden op mijn tenen gaan staan haha.

Shettepret - yay! nog iemand die ik ken van vroegah *\o/* ik ben benieuwd naar je konijntjes, jou kennende gaat dat vast goed komen.

eclair98 - vergeef mij als ik het verkeerd inschat, maar ik heb het idee dat je ook lastige kleuren hebt in deze tekening, deze kleuren zijn van zichzelf vaak al feller en donkerder met minder mogelijkheid tot schaduw. Als in, ik denk dat de moeilijkheidgraad voor deze tekening, zeker met markers, best pittig was. Goed dat je toch door bent gegaan ondanks dat het eerder niet zo goed ging :j

Pompompom - Leuk die bovenste met de inkt, heel levendig. De onderste twee zijn ook leuk gelukt, de middelste vind ik persoonlijk het mooiste met de subtiele kleuren er in.

EvaLuna - De line art was mij eerder niet echt opgevallen maar die is ook mooi scherp. Vogeltje is erg schattig, leuk hoe je de achtergrondkleuren ook er op afgestemd hebt

Mira283 - Eerder in het topic zijn al wat fijne berichten geplaatst over falen en faalangst, daar zitten fijne opbeurende teksten bij :j Voor mij hielp dat wel, misschien dat jij er ook wat mee kan en dat je dan alsnog aan kan sluiten als je dat leuk vind!

Kashmino - Máár hij heeft in elk geval een achtergrond, de mijne hebben dat meestal al niet eens! die pluspunt heb je alvast binnen. Wolven zijn mooi gelukt, die vind ik zelf altijd moeilijk

Seven - :oo Heel mooi gelukt, die manen lijken net echt, en gaaf gedaan met die mist

Sanneb - gaaf hoe jij je vel zo mooi gevuld krijgt, mooie sfeer heeft hij zeg. En dat met ecoline... ik doe het je niet na hoor echt niet

Ik zou voor mijzelf om de dag iets tekenen maar tot nu toe heb ik alsnog stug elke dag iets gemaakt... vandaag weer. Morgen is het voor mij weer tijd om te posten maar vandaag had ik zin in iets creatiefs geks, dus ik heb cijferstempels gemaakt zodat ik mijn tekeningen kan nummeren.
[ Afbeelding ]
Ik heb ook al een schets voor een line art/tekening voor morgen, maar die post ik pas als hij af is


Haha, idd ja! Konijntjes waren van vorig jaar. Heb nu andere dingen op de planning maar er komen vast wel weer wat konijntjes langs ook!

Morgen ga ik beginnen met de eerste van mijn vele uitdagingen..
Tis alleen nogal lastig om de schets op te zetten en de compositie zo neer te zetten dat ik er tevreden mee ben.
Wordt enorm puzzelen maar hoop dat ie net zo wordt als in mijn hoofd!
Zal dan ook eens een reactie rondje doen!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:01

Ik post straks even de foto van gisteren. Ik had geen WiFi. :))

Tinklinger

Berichten: 209
Geregistreerd: 07-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:33

Ik wil me hier ook graag melden. Het is al wel weer circa 3 jaar geleden dat ik heb getekend maar het lijkt me heerlijk om het weer op te pakken.

Bij deze mijn eerste tekening voor 2017.

Afbeelding

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:14

Mijn schets nog van gisteren

6/01
Afbeelding

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:28

@Telpeva Thank you! Die tip is inderdaad HANDig en heb ik lokaal vaak uitgevoerd haha. Die vreemde hand naast de tekening was niet van mij. Maar desondanks heb ik je tip als inspiratie gebruikt. Ik heb er een speed oefening van gemaakt. Binnen een half uur een redelijk realistische hand tekenen. Of het is gelukt kan ik zelf eigenlijk niet goed bepalen :P


Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:15

Peppel01: na 3 jaar niet meer getekend te hebben, are you serious?
Joeylover: hij is leuk <3
Amylyklama: ik vind hem erg lijkend! Ik doe het je niet na :o

Mijn 7/365
Een koe in Gimp, heb wel wat referentie plaatjes gebruikt en een liniaal voor de verhoudingen, was er wat langer mee bezig dan gepland... Ik heb hem daarna in paint nog wat nabewerkt, kreeg het via gimp niet voorelkaar om hem op bokt te zetten...
Afbeelding

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:59

Ik reageer later op iedereen voor nu mijn tekening van vandaag
Afbeelding

Markers op schets papier

pompompom

Berichten: 765
Geregistreerd: 06-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:53

Hier weer een reactie rondje (tot zover ik terug kan scrollen).

Seven: Leuke tekening! Grappig om te zien wat zo'n blauw vlak kan toevoegen.
schimmel: Nice! Ik vind dit echt een van je betere tekeningen, omdat deze iets losser is ingekleurd waardoor de vacht en daarmee het paard levendig blijft. persoonlijk zou ik de manen eits minder zwart hebben gedaan, die zijn nu wat hard tov het paard, maar dat is ook kwestie van smaak.

Eclair: Leuke koe! :).

Amylyklama: Mooie schets van een hand! Knap gedaan, handen zijn altijd zo lastig (vind ik). Wat betreft verhoudingen is je duim iets te groot en zou ik bij sommige vingers letten op hoe je de schaduw tekent. Bij wijsvinger en middelvinger heb je de schaduw mooi rond lopen waardoor de vinger ronding krijgt. Bij de pink en ringvinger had je de schaduw iets ronder kunnen aanzetten. Ze zijn iets platter t.o.v. de middel- en wijsvinger.

Joey lover: Wat een leuke speelse schets van een speelse kat. Nice!

Peppel 1: Leuke tekening! Lastig onderwerp mens en paard. Tip voor mensenlippen die ik zelf onlangs kreeg en waar ik veel aan had: probeer niet de omlijning van de lippen te tekenen, maar enkel de schaduw op de lippen.

Renskefrea: Leuke eekhoorn :). Mooi in verhouding. Ik denk als je nóg meer met kleuren en schaduwen gaat spelen het nóg levendiger word.

Sanneb: Leuk spul he, ecoline. Al lekker mee bezig geweest zie ik, leuk! Lekker los, hou ik van. Is dit op gewoon papier of aquarelpapier?

Kasmino: Leuke tekening en onderwerp :).

Evaluna: Leuke tekeningen, lekker sfeertje zit er in. Kunnen zo door voor kerstkaart!