[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janique

Berichten: 3053
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Friesland/ groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:54

Long time no see := :o


Afbeelding

Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 12:02

Dat is inderdaad wel wat lang gekregen Janique ;) ze zijn nog altijd mooi! :j
Bimmerd: apart sfeertje geeft die combinatie. Knap :j
Renskefrea: heerlijke plaat :+: je voelt bijna de warme adem na zo'n knuffel :D
Pluizebolplum: zo'n aparte uitsnede is tof :j


Afbeelding
124/365
Acryl en potlood op papier :)

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:49

Jetske, je blauwe paard is leuk! Een vriend van mij uit de USA leert op het moment Nederlands en schrijft mij elke dag een stukje over Benny het blauwe paard en Pat het Schaap. Wist jij dat toevallig >;)
Sjolvir, leuk <3 Je doedel vind ik ook erg mooi.
Pluizebolpum, het oog vind ik mooi. Het heeft iets, zo. Die van gisteren is ook leuk, met die grijs en bruintinten samen.0
Renskefrea, net alsof-ie het liefst een selfie zou maken :+ Leuk! Je Trojaanse paard kan volgens mij wel zo, hoor. Benieuwd naar je uitwerking. Laat je die ook zien? Je schets is ook erg mooi, heel anders dan ik van je gewend ben. En ja, mijn foto was inderdaad wazig, maar in het echt is het aquarelletje ook heel wazig (ik had geen zin :P
Doe ik je niet na Bimmerd, op de computer. Mooie houding en uitwerking!
Mooi Janique! Fijne manier van schetsen heb je toch :j
Fnanne, weer zo'n mooi plaatje. Mooie combi van het grafiet en het blauw :) En je vorigen waren ook al zo mooi!


Kennen jullie dat? Je paard en jij verschillen van mening over 'kom! We gaan een ritje maken!'
Dat gaat dan zo (elke foto even van rechts naar links kijken, anders klopt het niet helemaal):
Ze komt eraan... nog even wachten hoor, maar ik hou d'r in de gaten:

Afbeelding

Drie, twee, een... START!

Afbeelding

Nanananana }:)

Afbeelding

Deze serie wordt nog uitgebreid, ik denk dat ik deze schetsjes ook wel wil verwerken naar een serie postkaartjes. Dit was de situatie van vanochtend. Fayan sprong over het hek heen toen ik met het zadel aankwam, heeft uiteindelijk veertig rondjes gerend terwijl ik rondjes stond te draaien in de wei (ik ga daar in 2 hectare echt niet achteraan rennen) en uiteindelijk zette hij zichzelf klem en hebben we samen maar een stukje door de wei geracet :') :D

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:58

Mar_fay; Heel lief neergezet veulentje <3

Fnanne: Ik dacht eerst dat je met stift ofzo gehighlight (is dat een woord := ?) had, ik vind het effect heel mooi. Gewoon een gave plaat weer :)

Pluizebolpum: Mooi neergezet, het is heel makkelijk om je de wind erbij voor te stellen.

Fnanne: Lekker abstract en vooral de kleuren combinatie vind ik bij deze weer heel pakkend.

Pluizebolpum: Dezelfde kleurencombi als hierboven inderdaad, heel mooi :D Heel wat anders dan je gedetailleerde werk, maar dit gaat je duidelijk ook goed af.

Mar_fay: Ondanks dat het niet helemaal was geworden hoe je wilde, vind ik hem heel leuk. Ik neem aan dat het de foto is die het zo wazig maakt trouwens?

Renskefrea: Mooie 'schets' is het geworden zeg. Ik heb alleen het gevoel de de benen misschien ietsje te kort zijn? Het koppie is wel heerlijk sprekend.

Fnanne: Heel sterk beeld weer. Ik vind hem heel intrigerend op de een of andere manier. Echt heel gaaf.

Pluizebolpum: Toch een leuk en vooral apart werkje geworden :j Juist leuk die aparte referentie foto's, normaal is ook maar saai toch?

Renskefrea: Tof zeg! Oortjes erop zouden hem inderdaad af maken denk ik, maar dat was al gezegd :)

Sjolvir: Ze zijn heel schattig <3 . Heel leuk neergezet.

Fnanne: Mooie kleuren en uitdrukking weer.

Pluizebolpum: Wat een aparte uitsnede, heel leuk. Ik vind vooral het oog heel erg mooi gelukt!

Renskefrea: Heerlijk nieuwsgierig fjordje :D Het is je goed gelukt zo'n lastig perspectief neer te zetten!

Bimmerd: Die is gaaf geworden zeg. Toen gisteravond even snel bijlas en er overlangs scrollde dacht ik eerst dat het een foto was :P Ik heb het gevoel dat zijn lijf een beetje te klein/dun is voor bij zijn hoofd en hals, maar vooral qua inkleuring vind ik hem prachtig.

Janique: Oh, wauw. Ik vind ze simpelweg prachtig.

Fnanne: Jeej, blauw :D Ik hou stiekem gewoon heel erg van blauwe paarden _O- Mooie, krachtige houding heb je neergezet. Persoonlijk mis is nog wel manen en een staart bij deze, dat zou hem voor mijn gevoel af maken.

Mar_fay: Haha nee, nog nooit van gehoord :P , is het een zelfbedacht verhaal? (vindt hij het lastig trouwens? Nederlands leren?) Anyway, terug ontopic: gave serie vandaag, leuke illustratie van je verhaal (en herkenbaar inderdaad _O- ).


Zo, dat was is een behoorlijke lap tekst geworden :P
Deze is van gister, nummer 30. Beetje mijn pastel potloden uitgeprobeerd.
Afbeelding

Vanochtend ben ik weer lekker bezig geweest met verschillende materialen en kleuren. De verhoudingen wilde niet zo, maar daar heb ik me maar niet te druk over gemaakt en geconcentreerd op het inkleuren.
Afbeelding

Ook weer even met verf gespeeld, met als resultaat een mix van een 'poging to realistisch inkleuren' en een 'my little pony' :P Ach, het gaat om de oefening denk ik dan maar weer :)

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:07

Hij bedenkt het inderdaad zelf, iedere dag ongeveer vijf regels waarin hij zijn nieuwste woorden verwerkt. Ik heb me al regelmatig kapot gelachen :') Stikvol fouten, maar hij wordt echt steeds beter. Dit is de allereerste: ''Benny is een blauw paard. Hij eets brood en drinkt water. Benny maken de "neeigh" omdat hij is een paard. Benny vind hij vriend Pat de Schaap. Pat maken de "baaah". Die vriends.''

Ik vind die van jou vandaag goed gelukt :) De kont van de tweede zit inderdaad een beetje vreemd, maar hij kijkt wel erg leuk. Vind je ze fijn, pastelpotloden?

_Annika
Berichten: 274
Geregistreerd: 22-10-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:03

Mijn nummer 25/26?
Ben nu op vakantie dus dit is een krabbeltje van 5/10 minuten.
Had geen foto, dus uit het hoofd.
Zal kijken of ik nog tijd heb om nog een reactie rondje te doen.
Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:30

RenskeFrea Ah, heerlijk plaatje zo, je krijgt toch spontaan zin om die snoet te zoenen? De manen en die ogen zo zijn echt heel goed gelukt zo.
Bimmerd Dankjewel voor alle complimenten en moest wel even heel erg lachen om dat briljante idee van een eindeloze rij zich verstoppende paardjes. Ik zie dat dan ook gelijk zo voor me namelijk. :D
Jouw werk blijft toch ook altijd heerlijk om naar te kijken, of dat nou cartoon is of wat realistischer werk. Fijne stijl ook bij het realistische werk en leuk die korte edit over de achtergrond. Ik vroeg me altijd al af hoe men zo'n achtergrond zo mooi kreeg. Dit is dus één manier.
janique Inderdaad! Mag best wel weer vaker, heerlijke schetsen om naar te kijken weer.
Fnanne Zo weer heel anders, heel strak zo, lijkt wel een beeld. Maar even mooi om naar te kijken hoor.
mar_fay Wat ontzettend leuk om op zo'n manier je Nederlands te oefenen. Ik vind het al best lijken, zo'n gemakkelijke taal is het nou ook weer niet...
Anyway, heerlijk verhaal en vooral de bijbehorende schetsen. Gaaf ook die, zo met maar een paar lijnen. Leuk zo'n serie en ben benieuwd naar de rest!
Helaas ken ik het wat minder. Ik heb een lui en slim western vzpaard. Die blijft op de plaats staan maar spint zo hard (ja, dan ineens wel >;) ) dat je never nooit niet bij het hoofd komt. En nee, schijnbewegingen werken niet, dat kan ze ook.
Jetske Leuk zo, best wel verschillend maar goed gelukt hoor. Ik vind vooral die onderste erg leuk.
_Annika Lief koppie zo, die ogen weer, hé, ik vind die zo schattig.

Nah, zo op het scherm ziet ie er minder uit, maar in het echt was ik er best wel tevreden mee. Vooral de glimstukjes en de manen zijn 'wel aardig' gelukt. A4 aquarelpapier, napjesverf, potlood en een referentieplaatje. Gimp alleen gebruikt om de kleuren weer iets meer naar normaal te brengen omdat hij zo vaal oogde. Achtergronden blijf ik lastig vinden. Het liefst doe ik ze niet maar soms staat een kleurtje wel leuk maar dan moet het ook wel ergens op lijken. Dat dier zo in het blauw te laten zweven leek ook nergens op...

'Jump'
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:42

Bimmerd, ik heb niet op internet gekeken voor een voorbeeld, maar juist iets uit mijn hoofd geprobeerd. Jouw voorbeeld is wel een mooie, wie weet gebruik ik hem nog :)
Ik vind je tekening heel mooi. Ik kijk alleen een beetje raar aan tegen de schaduw in de lies. Het lijkt net of het achterbeen er helemaal overheen gevouwen is, als je me begrijpt :P
Janique, welkom back :) jij blijft prachtig sprekende krabbels hebben :j
Fnanne, mooi zo blauw, wat scherper dan normaal :) Wat kan die zijn hals dubbelbuigen met zijn neus compleet tegen zijn borst :P
Mar_fay, leuk zo'n serie. Kun je zo een stripverhaal van maken :D
Jetske, die eerste heeft goed de vaart erin, dat heb je tof weergegeven. De tweede vind ik ook leuk gelukt. En het is ook een ontzettend lastig perspectief maar ik vind dat je hem prima hebt neer kunnen zetten :)
Annika, mooi zo uit je hoofd :)
Pluizebol, ik vind hem supergaaf. Leuk eens een niet nabewerkte schildering. Hij is tof geworden, mooie kleuren, en je achtergrond is ook erg bijpassend :j

Ik wou schilderen met acryl, maar ik ben dus mijn setje acrylverf kwijt :( En ik heb nog wel zo veel opgeruimd gister, denk dat ik andere plekken ook maar moet gaan uitzoeken dan... :P Wat je al niet kwijt kan maken in 1 enkele kamer... :P
Wat ik wel vond was mijn doosje aquarel, dus dat maar gepakt, en mijn aquarelblok (iets groter dan A4)
Foto uit eigen voorraad, konikpaardjes in de Oostvaardersplassen, tussen het riet. Vooral geprobeerd me op kleuren te focussen en niet op details... is nogal lastig :P
Oja, en dus mooi verkeerd om gedaan en vergeten uit te sparen, dus het riet dekt niet zoals ik had gewild :+ (ja heb ooit maar een blauwe maandag aquarelles gehad, jaren en jaren terug, is niet afdoende meer voor mijn skills nu :P)
Maar ik ben wel tevreden, ik vind hem leuk geworden :)

Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:29

Pastelkrijtjes op A5, referentie uit het aanvraagtopic.
Let niet op het oog, daar heb ik te lang aan lopen prutsen waardoor het alleen maar mislukte :P
Ik ben begonnen met de soort van schets/omlijning opzetten met een bruin pastelpotlood, dus heb verder niet eerst een potloodschets opgezet :)

Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:39

En het paard van Troje is ook af nu :)
(Bij gebrek aan nieuwe berichten spam ik de boel maar vol :P)
Hij is lichtelijk gebaseerd op dit paard van Troje, welke ik op de middelbare school heb gemaakt van ijsstokjes. Die staat hier nog altijd op de vitrinekast :P

Ik baal hooguit een beetje dat deze niet volledig op het papiertje paste. Ik moet toch eens leren beter in te delen :P

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:25

Pg 62
janique: waar was je nu ? Jouw werk blijft fijn om te zien. Knap hoe je eigenlijk met zoveel donkerte een sprekend oog kunt maken zie ik nu. Knap!!

Fnanne: de combinatie potlood en acryl vind ik hier niet helemaal tot zn recht komen. Voor t eerst dat ik dat bij jouw werk heb volgens mij.

mar_fay: ik zie het paard al helemaal wegrennen. Zonder je verhaaltje erbij had ik dat er ook uitgehaald :)

Jetske: fijne manier van inkleuren!

_Annika: ookal is het een krabbeltje. Ik vind hem wel gelukt :)

Pluizebolpum: Ik vind jouw werken ontzettend knap. Je hebt heel vaak moeilijke poses en toch komen ze steeds weer tot hun recht. Lijkt of ze altijd kloppen _/-\o_

RenskeFrea: ik denk dat je plaatje heel gaaf zou zijn uitgewerkt op groot doek

RenskeFrea: knap dat je hem zo zonder potlood hebt opgezet
Hihi dat is ook een paard natuurlijk.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:29

52-17 10 min schets
Afbeelding

52-18
iets langer.. 1 uur denk ik

Afbeelding

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:58

Helaas geen tijd meer om een rondje te doen vandaag :(
Week 18
Afbeelding
Week 19
Afbeelding
Eerste keer met potloden gewerkt die het fatsoenlijk doen. Ben er best tevreden over :j

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:42

Oh wat slecht... Heb echt heel lang niks meer gepost.
Ik weet ook niet of ik door ga met de challenge helaas, moet even kijken wanneer school is begonnen.
Zal kijken of ik straks iets kan inscannen.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:29

RenskeFrea Die Konikjes zijn even goed erg leuk geworden. Die vage omtrekken van de andere paardjes, dat riet, zelfs al is het niet 'uitgespaard', en vooral die twee voorop. Die rechter heeft zo'n lief snoetje.
De Arabier is gewoon gaaf en ik vind dat oog juist heel erg mooi gelukt, lijkt wel alsof er zo'n reflectieglim op zit zo en dat maakt het juist net wat echterder.
Trojepaard is ook gaaf geworden zo! Mooi zo ook, dat idee van hout. IJsstokjespaard is trouwens ook al ontzettend leuk. Wat een briljant excuus om je te buiten te gaan aan waterijsjes. :D
SIEMxFUNNY Hele mooie hoofdjes. De eerste is lekker losjes, de tweede vind ik gewoon heel mooi zo. Die manen en dat oog helemaal.
Delicia Bovenste is mooi geworden. Die opwaaiende manen ook. Het halster ziet er ook gaaf uit, maar zou het niet misschien mooier zijn als die iets minder fel gekleurd was? Ik vind hem nu een beetje teveel opvallen ten opzichte van het hoofd, en dat is jammer.
De onderste begint in ieder geval al lekker fel gekleurd, leuk. Komt er ook nog een hoofdje op?

Had vandaag geen zin in een paard en ze wilden ook gewoon niet, alweer. Zal wel door het weer komen.
Dus dan maar een ezel. Referentieplaatje, A4 en stift. En heel klein beetje Gimp. Dat roze papier wil maar niet op en heb met Gimp het roze weggemaakt. De rest is naturel.

Blegh!!!!!!!!
Afbeelding
Zo stond ik er vanochtend ook bij toen ik de stallen ging doen. Niet alleen omdat mevrouw er weer een bende van had gemaakt maar vooral omdat het zo benauwd warm was. Echt blegh dus.

_Annika
Berichten: 274
Geregistreerd: 22-10-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:34

Mijn nummer 26,
Het is een snelle schets, 10 minuten werk.
Maar aan het hoofd klopt ergens niet?
Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 23:08

Afbeelding
125/365
Acryl op papier.
Helaas te druk voor een rondje :o

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:30

56?
Dit is ook een opdrachtje, maar mijn tekening van vandaag is nog niet af en zo direct ben ik een aantal dagen weg, dus de rest post ik zaterdag :P

Afbeelding


Fnanne, iedereen is in het blauw de laatste tijd, lijkt wel. Mooi weer! Heel sereen beeld.
Annika, de hoofd/oren houding klopt inderdaad nog niet helemaal, maar je schets is niet slecht! :)
Pluizebolpum, _O- Heerlijk! Je springende paard is zo anders dan je andere werk, leuk om te zien! Maar wat is napjesverf?
Delicia, wat een verschil tussen je digi en papierwerk. Je digi vind ik goed gelukt, je pegasus is vrolijk. En ook al blauw!
SiemxFunny, mooie schets die eerste, vind de kleuren erg fijn en het oog is mooi :j Die tweede is ook leuk!
Renskefrea, geweldig, dat Trojaanse paard! Errug leuk :j je pastelletjes is ook goed gelukt en je koniks... ik woon naast een natuurgebied waar ze instaan en zo staan ze echt vaak. Leuk!

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:48

Ik weet niet of het mag maar dat weet je niet als je het niet probeert dus ik heb een vraagje. Willen jullie reageren op mijn topic om het weer op gang te krijgen aub??http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=149&t=1825417&start=50
Alvast bedankt

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 12:57

Mar_Fay: heerlijke sfeer toch :j mooi!
Annika: hals/hoofd zit niet helemaal lekker. Begrijpen wat je tekent als je bezig bent is vaak iets wat mij helpt. Ik vind de houding mooi, zoals ze van ons wegloopt. (Waarom ik 'ze' schrijft weet ik niet := )
Pluizebolplum: och och dat bekkie :D
Felicia: potloodjes zijn leuk :j e digitale is wat mij betreft qua contrast tussen hoofd en halster wat te groot...
SIEM: die tweede verdient een lijstje.... Mooi! :j
Renskefrea: Troje is leuk geworden :j ik vind het onderwerp ook zo leuk. Knap neergezet :j

Afbeelding
Vingerverven met acryl is leuk!
126/365

_Annika
Berichten: 274
Geregistreerd: 22-10-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:43

Mijn nummer 27,
Schets van 5 minuten, uit het hoofd.
Heb de laatste dagen echt weinig tijd.
Het hoofd is veelste groot :')
Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:18

_Annika Het is ook niet een heel makkelijke positie zo, misschien dat de kaken iets breder hadden gemogen? Maar is in het geheel niet storend, vind ik. Als je er niet over was begonnen had ik het waarschijnlijk niet eens opgemerkt. :o
Voor snelle schetsen gaat het toch best goed hoor. Dat ze niet helemaal kloppen geeft niks.
Fnanne Och, tja, toch hetzelfde elke keer hé. Gewoon weer zo'n mooi hoofd. En dat ene oortje ook.
Die van vandaag is ook gewoon weer zo gaaf. Heel mooi beeld zo. Vingerverven? Mmm...
mar_fay Wat een gave plaat. Ik zou zeggen, iets met lijstjes, maar aangezien het een opdracht is zal dat dus waarschijnlijk sowieso wel gebeuren.
Napjesverf is trouwens gewone waterverf uit zo'n doosje. Je weet wel, van die cirkeltjes met kleurtjes. Ben nou eenmaal dol op het woord napjes, dus daarom noem ik het napjesverf.

Schilderwerkje naar het plaatje uit mijn onderschrift. Aquarelpapier en napjesverf van mijn kant, die ene haar is een artistieke toevoeging van poeslief. Ik zie nog wel wat onregelmatigheden (oren, profiel en manen bijvoorbeeld) maar het idee was leuk.

Ook eenhoorns moeten eten...
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:55

Siemxfunny, Je eerste is mooi, knap om zo te schetsen met verf.
je tweede vind ik prachtig, heel zacht en vriendelijk. Alleen die rode spetters doen me aan bloed denken :P
Delicia, het contrast tussen het scherpe van de manen en het halster vind ik wat groot in vergelijking met de rest van het paard. Maar wel mooi gelukt qua schaduwen enzo.
Je tweede is een mooi begin, Ben benieuwd als er nog een hoofdje op zit, of gaat die niet meer komen? :)
Pluizebol, je mag best vaker geen paarden zin hebben, ezeltjes gaan je ook supergoed af :) Geweldig koppie, heel karakteristiek :j
Enne ik was blij dat ze die ijsstokjes ook in de hobbywinkel verkochten, ik zou nogal buikpijn hebben gehad met de snelheid waarop ik zo'n aantal ijsjes had moeten eten :')
Die van vandaag is ook mooi gelukt. Fijne kleurencombinatie en precies genoeg details, erg tof.
Annika, leuke schetsjes. Ik vind ze best aardig kloppen. Die van vandaag zou zijn beentjes iet meer tussenruimte mogen hebben, nu lijkt het of ze erg dun dicht tegen elkaar staan, dan zou het paardje omvallen :P
Fnanne, die van gister lijkt ook of je die snel even neergezet hebt, maar toch knap met een paar streken.
die van vandaag heeft fijne uitstraling. mooi kleurgebruik.
Mar_fay, leuk zeg, ik ben wel fan van jouw schilderijen en utspattingen. Leuk die vlindertjes overal ook :)

Poging geel paard op een geel blaadje. Beetje pastelkrijtjes en kleuren experiment en poging niet in detail te treden. Had flink verpest met achtergrond die lelijk was, dus gepoogd alles weer uit te gummen daarvan :P maar dat gaf vlekken, dus toch maar poging tot groen gedaan. Vond hem zonder achtergrond wel leuker, maar ach :)
Ik heb mijn grote luxe A3 papier maar eens doormidden gedaan zodat ik sneller eens dat ga gebruiken (A3 vind ik te groot voor snelle dingen), en het is wel fijn papier iig :)

De scanner laat trouwens alles veel scherper zien dan ik hier bij lamplicht zag :P veel meer uitsparingen dan ik dacht, maar dat geeft ook wel weer leuk effect :) (toch eens aan gimp denk ik :') ) Hoofdzakelijk roze, oranje en geeltinten pastelkrijtjes met vleugje paars potlood.

Afbeelding

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:39

:evaw: De afgelopen twee dagen heb ik nauwelijks tijd gehad om te tekenen. Morgen doe ik sowieso weer een reactie rondje, maar nu roept mijn bedje net iets te hard voor een uitgebreide post :z

Mijn nummer 32. Beetje smokkelen, want deze was eigenlijk van eergisteren avond
Afbeelding

Zonet heel vlug even geprobeerd om toch ook voor vandaag nog wat neer te zetten. Soms vraag ik mezelf wel eens af hoe ik dan net als ik niet echt heel veel tijd/energie heb, dan zo'n lastig perspectief uitkies als referentie :7 Maarja, eenmaal eraan begonnen moet ik dan ook maar doorzetten van mezelf..
Hij klopt nog steeds niet helemaal lekker, ik ben er ook niet echt tevreden mee, maar ik heb me ondertussen zo blind gestaard op de verhoudingen, dat dit voor vandaag in ieder geval echt even het eindpunt is. Morgen weer een dag :)
Afbeelding

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:17

Goedemorgen dan maar weer :)

Mar_fay: ah, wat leuk zeg! Ik wil niet te off topic gaan, maar leert hij het gewoon "voor de leuk"?
De pastelpotloden zijn nog flink wennen, maar leuk om een beetje mee te prutsen. Vooral de extra variatie die ze bieden vind ik erg leuk :)

Annika: Mooi tekeningetje zo uit je hoofd.

Pluizebolpum: Ik vind hem gaaf! Mooie kleuren en de achtergrond maakt het helemaal af :j

RenskeFrea: Ah wat een leuk beeld zeg! Heel mooi gedaan, vooral de rechter kijkt heel lief. Het arabiertje vind ik ook heel mooi, vooral de details, ogen, neus en oren zijn heel knap gedaan. Zo handig ben ik nog niet met mijn pastelpotloden :P
Je paard van Troje is ook gaaf geworden :D

SIEMxFUNNY: Beide vind ik heel tof, maar vooral de tweede vind ik geweldig! Die zou ik zo aan de muur hangen. Wat een mooie uitstraling heb je daar vastgelegd :)

Delicia: Mooi geworden zeg, de eerste. Het contrast met het halster qua kleur vind ik wel een beetje te groot, het steekt wel heel erg af. Maar ik vind het paard echt mooi weergegeven.
Tweede heeft lekkere kleurtjes zeg, lekker fel, krijgt ie nog een hoofd erbij :P ?

Pluizebolpum: Hij is leuk! Ezeltjes gaan je ook zeker goed af.

Annika: Ik heb het idee dat de benen niet helemaal in verhouding staan en dat de staart aanzet wat te breed is. Het is ook wel een heel lastig perspectief :j

Fnanne: Heel mooi kleurgebruik. Ik vind vooral mooi hoe je de achtergrond gebruikt voor de kleur van het paard zelf.

Far_May: ah, gaaf weer. Het spat echt van het beeldscherm af!

Fnanne: gewoon als in 'ouderwets' vingerverven maar dan met acryl? Wat leuk zeg. Het resultaat mag er zeker weer zijn. Heerlijke sokken heeft het paardje :D

Annika: Hij lijkt een beetje stripfiguurachtig door het wat te grote hoofd, dat heeft ook zeker wel wat!

Pluizebolpum: Mooie eenhoorn (voorbeeldfoto is ook heel tof trouwens!), mooie details heb je erin verwerkt!

RenskeFrea: Leuk experiment, goed gelukt. De houding/beweging heb je ook goed te pakken :j


Mijn nummer 34. Redelijk snelle schets, waar ik nog wel wat verder aan wil werken later. Nu ik het op de computer zie, zie ik dat het (voor ons) rechter oog in ieder geval nog wel een beetje donkerder mag.
Afbeelding

Zo, dat was de laatste pagina in mijn schetsboekje alweer :oo ! Boekje heb ik in de eerste week dat ik met deze challenge begon gekocht. Een maandje geleden dus en toen vond ik het steeds best eng een nieuwe tekening er in te beginnen, want wat als.... het mislukt? Pagina uit een mooi gebonden boekje scheuren gaat niet. Maar ondertussen merk ik echt wel dat ik daar veel minder last van heb. Gewoon lekker beginnen, niet te veel nadenken over 'of het wel mooi wordt' en veel dingetjes uitproberen. Positief effect van de challenge :)
Van de week heb ik al een opvolger voor mijn boekje gekocht ... met lekkere felroze kaft :D