portretfoto als tattoo! maar welke ?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:04

Ik denk dat de tatoeëerder niet zoveel kan met deze foto's eigenlijk. De eerste is erg grappig, maar de verhouding klopt niet door de manier van fotograferen, waardoor het heel lastig is om de verhoudingen goed te tatoeëren. 2, 3 en 6 geven onduidelijke contouren, op 5 zie je door het halster je paard zijn hoofd weer niet helemaal juist. Qua belichting zou ik dan voor 4 gaan als je geen ander materiaal hebt, maar ergens spreken ze mij niet voldoende aan om er nou echt een portret van op mijn lijf te laten zetten.

Tot nu toe heb ik 1 paarden-portret tatoeage bij iemand gezien die echt leek en niet 'zomaar' een paard was, dus zorg vooral ook dat je een goede artiest vindt. Het is natuurlijk wel belangrijk dat jouw paard op je lijf komt en niet zomaar een plaatje..
Daarnaast zou ik toch meegaan naar de tatoeëerder. Vriendin heeft onlangs een afspraak voor mij gemaakt bij de artiest van mijn keus en ik werd toen toch gebeld om de dingen door te spreken. En dan gaf ik de artiest alleen maar elementen van mijn gekozen thema en laat ik haar verder vrij in de uitvoering (nouja, ik moet natuurlijk de tekening op papier wel goedkeuren voor ze hem op mijn lijf mag zetten).

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!



Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:06


Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:09

Ja Deijs, dat vond ik ook. Ik vind 16 eigenlijk ook nog te jong. Maar voel me wel heel oud als ik dat opschrijf. :\

Dat tatoeëren met as schijnt niet zo hygiënisch te zijn, weet niet of er artiesten zijn die het (illegaal?) doen, ik zie vooral voorbij komen dat ze het niet doen vanwege de hygiëne. Lijkt me erg plausibel.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:28

Veel shops werken volgens de richtlijnen van de GGD en zullen niet met inkt tatoeëren. Daarop staan hoge boetes, of zelfs het sluiten van je shop. Daarnaast wil je het gedoe niet als het mis gaat, want ook al laat je iemand tekenen dat ie zelf verantwoordelijk is, jouw naam gaat wel rond als de artiest die die tatoeage heeft gezet.
En eigenlijk ben ik het wel met Diaz eens dat een goede tatoeëerder ook geen minderjarigen 'onder handen' zal nemen.

Maar wat ik zelf belangrijk vond en vind bij het zetten van mijn tatoeages: dat ze op een plek zitten waar ze makkelijk te bedekken zijn. Ik zou dus nooit voor een pols of onderarm kiezen. En dat is maar goed ook, in mijn laatste baan was ik dan nooit aangenomen.
En aangezien TO nog maar 16 is, weet ze nog lang niet wat voor werk ze zal krijgen. ;)
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 22-07-13 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:37

Euh, ik plaatste hier zelf de link waarin stond dat er idd al vanaf 12 getatoeëered mag worden in NL, dus ik snap niet helemaal waar je toon vandaan komt.
Maar ik heb op mijn 16e/17e genoeg dingen gedaan waarvan ik toen vond dat het allemaal hartstikke goed was en ik zelf echt vond dat ik de wijsheid in pacht had.
Inmiddels ben ik 33 en weet ik dat ik de wijsheid toen niet had en nog steeds niet heb en heb ik best spijt van dingen die toen zijn gebeurd. Volgens mij zeg ik ook nergens dat jij je tatoeage niet moet nemen. Ik wijs je alleen op de risico's van een slecht lijkend portret, dus zorg voor een goede artiest en dat je goed moet nadenken over de plek.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:54

Namen van vriendjes zijn natuurlijk altijd een slecht idee, en daar hoef je geen eens 16 voor te zijn.

En het idee van iets van je paard op je huid meenemen omdat zij je door een moeilijke periode heeft gesleept vind ik best heel mooi. Maar verdiep je echt in artiesten en hun portfolio's, want dat is echt heel belangrijk voor iets dat de rest van je leven op je lijf staat! Iedere tatoeëerder kan wel een plaatje zetten, maar lang niet iedere artiest kan een portret zetten. Bekijk op internet eens de verschillen tussen tatoeages, dan zie je ook verschil in goede en slechte technieken en in goede en slechte portretten.

Veel echt goede artiesten hebben een wachtlijst, maar ja, ik wacht liever een paar maanden (of nog langer) op een klein kunstwerk, dan dat ik een 'plaatje' laat zetten bij TattooWim op de hoek.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: portretfoto als tattoo! maar welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:33

Vjestagirl heeft, denk ik, wat deze artiest betreft precies de spijker op zijn kop geslagen. Hij tekent na, in zijn portfolio komen meer tatoeages me wel bekend voor van andere artiesten, maar dan toch nét niet. Natekenen hoeft helemaal niet erg te zijn, maar dan moet je het je wel eigen kunnen maken en de essentie weten te pakken van wat je natekent. En het lijkt me niet dat deze artiest daar nou echt de beste in is. En dat is met abstract werk al een stuk minder erg dan wanneer je iets tot leven wilt laten komen. Iets wat je wel wilt in een portret, of zelfs maar handen (de voorbeelden van handen in het portfolio vind ik niet zo best, maar ook de 'dode' voorbeelden van schedels zijn bij andere artiesten echt een stuk beter).

Wat dat betreft is het voor mij ook vrij makkelijk, er zijn heel veel artiesten en er zijn ook artiesten die echt hun eigen specialiteit hebben, soms is het even zoeken en soms is het even reizen en dikwijls is het bij die artiesten ook 'even' wachten omdat ze een wachtlijst hanteren. Maar voor iets wat je leven meegaat heb ik dat wel over. :)

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1, DotBot, LesleyAnne, MissyNr1 en 4 bezoekers