Help! Ik heb een tekendoos met lades nodig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Help! Ik heb een tekendoos met lades nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 21:59

Hallo,

ik denk dat iedereen die op dit deel van het forum komt wel weet wat het betekend als men aan het tekenen slaat, namelijk: ChAOs....
Nou heb ik wel een tekendoos, en nog een zooitje doosjes voor verschillende potloodsoorten.... Daarnaast slingeren mijn nogal dure Promarker eddings ergens rond en weer ergens anders liggen mijn passers, linealen en....... Lang verhaal kort; Ik word gek van de chaos hier! Ik kan niks meer vinden!. Een tekendoos met deksel vind ik niet praktisch en alle andere tekendozen erbij geteld is een drama, het wordt dus alleen maar erger omdat ik de moeite niet neem om alles terug te stoppen omdat ik het de volgende dag toch weer nodig heb en het gewoon teveel ellende is om alles weer terug te vinden.

Maar op internet kan ik dus geen enkele tekendoos met lades vinden |( Ok, eigenlijk is het meer een kastje misschien van, laat zeggen een halve meter hoog waar lades in zitten van pakweg 2 cm hoog waar ik al mijn tekengerij in kwijt kan...

Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?

Wie oh wie kan mij verlossing brengen?

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Help! Ik heb een tekendoos met lades nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:05


JisJil

Berichten: 65
Geregistreerd: 09-01-06

Re: Help! Ik heb een tekendoos met lades nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:08

Wat denk je van zo'n (ouderwetse) naaidoos. Is meestal '3 verdiepingen' hoog, zitten twee deksel met knopjes aan de bovenkant, als je die opent heb je 6 verschillende vakken doordat het naar de zijkanten toe opent.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Help! Ik heb een tekendoos met lades nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:13


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Help! Ik heb een tekendoos met lades nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:20

Een naaidoos of gereedschapskist met vakken is super handig!

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:23

Ik heb allemaal plastic ladenkastje in verschillende afmetingen naast en op elkaar voor potloden ed. Zoals deze: http://img.tweedehands.nl/f/normal/9944 ... lastic.jpg maar dan helemaal witdoorzichtig, erg handig dus je dat ook meteen kunt zien wat erin zit zonder dat het heel erg rommelig staat.
Ik heb ze alleen wel al heel erg lang dus weet niet helemaal zeker meer waar ze vandaan komen, zal Ikea of Xenos of zo'n soort winkel zijn (edit, zie aan de link hierboven dat blokker ze dus iig ook heeft :D ).

Archief of papierladenkastjes hebben ook lage laatjes maar wel weer heel erg ruim, vanaf A4 formaat, zodat je potloden erg rollen als je de la open trekt en dat vond ik iig niet zo fijn.

Andere optie misschien zo'n potlodenkast als ze in tekenwinkels meestal hebben? Zo'n open kastje waar de potloden dan op kleur in liggen, hoef je ook geen laatje open te doen en je ziet meteen waar de kleur ligt die je wilt. Vooral als je dan in alle vakjes alles leuk op kleur sorteerd ziet het er ook nog eens erg leuk uit :D .

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:27

Misschien kun je eens kijken voor een flinke juwelendoos? Daar zitten meestal wel laatjes in. :)

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Help! Ik heb een tekendoos met lades nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:29

Ik heb zo'n ladenkastje op wieltjes van de Blokker, súper handig :D
Potloden/stiften etc heb ik allemaal apart in een etui (speciale voor potloden, dat ze per stuk vast zitten, stiften in gewone etuis) en dat werkt heel goed :D
La voor papier, voor tekenspul, voor overig, heerlijk opgeruimd!

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Help! Ik heb een tekendoos met lades nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 20:36

Aah thanks, ik zal even kijken wat het meest geschikt is en wat er inderdaad nog te krijgen is :)