@ kaatje: bij ons nu amper dazen, omdat er zo onwijs veel wind staat.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovepaints schreef:kaatje77 schreef:Nou, ik heb hem vanochtend leeggemaakt van gister en in anderhalf uur zaten er toch wel weer een dikke laag van 1 cm in, denk toch wel zo'n 100 stuks.
Jemig, dat zijn er wel erg veel zeg!!![]()
En dan vind ik dat wij er zoveel hebben. We vangen er zo'n 40 per dag.
opisop_shop schreef:Ik ga die van ons vandaag eens legen, ondanks dat er vermoedelijk weinig dazen in zullen zitten.
In theorie vind ik dat wij de beste constructie hebben, nu moet ik het in de praktijk nog testen
abgar schreef:Hierbij dan de beloofde foto's van onze val:
Nog even een close-up van hoe de vanger bevestigt is. De ijzeren ring houd hem dus op zijn plek.
Met een stukje ijzerdraad zit de vanger vast over het frame. Dus met legen, draadje los, laten zakken, leeg maken en weer erin hangen.
Voor het laten zakken, hebben we een lang stuk kabel, dat maken we dan aan de vanger, zakken laten en aan de onderkant eraf halen. Zo ook weer erin maken. Dan takelen we als het ware de vanger weer omhoog.
De constructie waar hij aan moet hangen is ook klaar en ligt al aan het weiland. We zijn er alleen nog niet uit waar we hem ophangen. Vrees dat als hij bij de paarden in de wei komt te hangen, hij niet lang leeft. Dus even kijken, welk weiland we dichtgooien, daar komt hij dan te staan. Hij is verplaatsbaar, dus als ze weer in die wei moeten, kunnen we de val verplaatsen.
Ben echt benieuwd hoe hij gaat werken. Vind hem er persoonlijk wel mooi uitzien
TICKELS schreef:opisop_shop schreef:Ik ga die van ons vandaag eens legen, ondanks dat er vermoedelijk weinig dazen in zullen zitten.
In theorie vind ik dat wij de beste constructie hebben, nu moet ik het in de praktijk nog testen
Wij hebben jouw dazenval deskundig gecopieerd![]()
Gisterochtend om 10:30 uur geplaatst en gisteravond om 19:00 uur 10 dazen gevangen![]()
Hij werkt![]()
Wat mij ook ontzettend meevalt dat die beesten zo snel doodgaan (zonder gif)![]()
Jouw dazenval werkt zeker goed, misschien dat de val bij jou op de verkeerde plaats hangt?