huidbewerking, hoe werkt dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

huidbewerking, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 15:25

als ik foto's van mezelf heb of vananderen maak is de huid vaak wat onregelmatig... deze wil ik graag wat gladder, gaver en mooier van kleur maken. maar hoe werkt dat precies?

ik werk met het programma Adobe Photoshop 7.0
Laatst bijgewerkt door Mireille op 12-12-06 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bij een vraag is een tag niet nodig :)

Mireille

Re: huidbewerking, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:31

Het kan op diverse manieren.

Oneffen heden werk je gewoon eerste instantie weg met de cloonstamp tool. Van uit daar kun je verder gaan met het echt netjes egaliseren van de huid.

Je kunt in je gewone laag de blur tool gebruiken. Je moet er op letten dat je enkel de stukken huid doet, en van de randen af blijft. Die moeten namelijk scherp blijven. Daarnaast kun je de burn en dodge tool gebruiken om de belichting wat extra aan te zetten.

Je kunt ook de laag dupliceren, de onderste voorzien van een gaussian blur en in de bovenste laag gaan gummen. Wederom van de randen af blijven.

Tutorials:
http://tutorialblog.org/photo-retouching-skin/ < vrij goede uitleg, maar deze blurt de gehele foto, met uitzondering van de ogen. Om je foto nog steeds optisch scherp te houden moet je echt van de randen afblijven. (alle randen die te zien zijn bij oren, neus, mond, ogen, waar de huid stopt etc.) Harde scherpe lijnen behouden. Het mooiste resultaat bereik je als je van binnen uit naar buiten toe werkt met een overlopende blur.
http://www.pic-a-day.co.uk/portrait_retouching.html

Ik heb ooit eens een hele goede tutorial gezien, maar die kan ik nu helaas niet meer terug vinden.

Het retoucheren van de huid is ook niet echt een simpel klusje. Vergt een hoop oefenen. Succes Lachen

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:51

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 16:28

bedankt voor de links! ik ben al aardig aan het proberen geweest en moet zeggen dat het al best leuk lukt!!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:22

bestaat er ook zoiets voor Photophiltre?

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:11

Je wil niet weten hoe ik dat doe. Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben heel lui. En doe alles het liefst automatisch.
Nu heb je van die anti-ruis programma's.

Gooi die over een portretje heen en tada, huidje glad.
Ik doe het met NeatImage (= gratis te downloaden, http://www.neatimage.com/howtops.html hier staat meer informatie en op die site kun je ook de demo downloaden). Maar die kan alleen foto van max. 1024 pixels. Dus ik moet altijd eerst de foto verkleinen.

Wel worden de randen er minder scherp van. En dan doe ik weer heel makkelijk. Picasa, gratis te downloaden. Is van Google. http://picasa.google.com/
Perfect programma. En die heeft ook weer heel makkelijk een knop om scherper te maken.
En tada. Foto is met perfect huidje en nog gewoon scherp.

Voor grotere foto's en professionele dingen raad ik dit niet aan hoor. Maar voor gewoon kleine dingen is het heel makkelijk!

Voorbeeldje.
Meisje is springlady hier op bokt!
Eerst:
Afbeelding

Daarna:
Afbeelding

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:51

Interessant topic!
Ik heb inmiddels een aardig assortiment aan programma's (PSP XI, Photoshop CS2, Photofiltre) en wil het bewerken ook meer onder de knie krijgen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:56

Moderatoropmerking:
Zorg er alsjeblieft voor dat een dergelijk topic ook nog waarde heeft (door bv tips en links naar tutorials te geven).
'Stipjes-posts' zijn ook niet nodig. Bokt heeft een handige bookmark functie. Lachen Daarnaast kun je natuurlijk in je browser het topic ook als favoriet instellen.

Diverse berichten verwijderd.

LynnGiirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:59

gabyfedde schreef:
Interessant topic!
Ik heb inmiddels een aardig assortiment aan programma's (PSP XI, Photoshop CS2, Photofiltre) en wil het bewerken ook meer onder de knie krijgen.

Weet je misschien ook waar je die PSP XI, Photoshop CS2, Photofiltre programma's kan downlaoden Lachen!?
Want ik zit ook met dat probleem Haha!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:14

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:58

LynnGiirl schreef:
gabyfedde schreef:
Interessant topic!

Weet je misschien ook waar je die PSP XI, Photoshop CS2, Photofiltre programma's kan downlaoden Lachen!?
Want ik zit ook met dat probleem Haha!!

Photofiltre is te downloaden op www.photofiltre.com (legaal en gratis)
PSP en Photoshop zijn in de winkel te koop (of illegaal te downloaden, zou niet weten waar)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:15

Klopt. Maar naar mijn weten kun je met PhotoFiltre niet dit soort uitgebreidere dingen doen? In lagen werken e.d.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:17

Juultj schreef:
Klopt. Maar naar mijn weten kun je met PhotoFiltre niet dit soort uitgebreidere dingen doen? In lagen werken e.d.

Klopt ook. Knipoog

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:40

Christah: dat vind ik er super gemaakt uitzien.
Er zijn geen scherpe lijnen meer.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:27

Poenarie schreef:
Christah: dat vind ik er super gemaakt uitzien.
Er zijn geen scherpe lijnen meer.

Vind ik ook, maar als je huidbewerking toepast is het dan niet altijd een beetje gemaakt...? Verward Natuurlijk wil je het er niet zo uit laten zien... Maar ik zou toch niet zo blij zijn als ik ineens een modellenhoofd had op een foto, ipv mijn eigen huidje, ook al is 'ie dan niet perfect... Het is tenslotte een portet van mij, niet een perfectionering van mij..?? Als ze dan iemand perfect met een egale huid op de foto willen zoeken ze maar een model. Nagelbijten / Gniffelen (gelukkig fotografeer ik, dus ik hoef bijna nooit op de foto, dat scheelt! Tong uitsteken)

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:19

Ja, als je van jezelf niet zo een gave huid hebt, maar zonder puisten, zou ik het lekker laten zoals het is.
Maar puistjes zou ik wel wegwerken, want dat is voor tijdelijk, dus het is opzich niet eens een aanpassing van jezelf.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:07

Tuurlijk ziet het er gemaakt uit. Het is ook gemaakt.
Elke huidbewerking ziet er gemaakt uit in mijn ogen.
Ik heb ook niet gezegd dat dit de perfecte manier is om te doen. Maar wel een snelle manier met wel een resultaat dat je wil hebben. Wil je niet dat het er gemaakt uit ziet? Dan moet je ook geen huid willen bewerken.

Mijn manier is wel heel snel in ieder geval Nagelbijten / Gniffelen
Gemaakt blijft het. Scherpe lijnen zijn er wel, aan de randen ed. Maar daartussen in is alles een beetje vervaagd.

Tja Clown