[VERZAMEL] Foto van je huisdier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

[VERZAMEL] Foto van je huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 12:19

Nieuw topic, nieuwe kansen. In het vorige topic, wat hier te vinden is, ging het niet helemaal zo als het de bedoeling was.

Hier onder een paar korte regeltjes:
  • Voor users jonger dan 16 jaar is er [CB] in het Young Riders gedeelte.
    Het verzamel topic op CB vind je hier
  • Snapshots van je huisdier passen beter op [BB], normaal gesproken zou een topic met snapshots ook gewoon verplaatst worden naar [BB].
  • One-liners zijn niet toegestaan.
  • Als je zelf een foto wilt plaatsen moet je ook reacties geven op de foto’s van anderen.

Berichten die niet aan bovenstaande stukje voldoet worden onmiddelijk verwijderd! Snapshots die normaal gesproken naar [BB] zouden gaan worden ook verwijderd. Bekijk dus zelf goed of het de moeite is om je foto te plaatsen.

Een aantal tips en hints:
  • Houdt het topic [UK] waardig.
  • Als je niet tevreden bent met je foto, kun je hem beter niet plaatsen.
  • Geef elkaar opbouwend commentaar waar de ander iets aan heeft.

Als iedereen het bovenstaande een beetje in gedachten houd zou dit topic prima moeten kunnen verlopen

Wat is een snapshot?
Een snapshot is een foto die je snel en zonder duidelijke reden of motivatie hebt genomen. Over het nemen van de foto is ook niet nagedacht. Dingen als compositie en instellingen van de camera zijn willekeurig. Snapshots zijn losse flodders/fun foto’s.

Veel plezier!

Nikki__

Re: [VERZAMEL] Foto van je huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:09

Nou, laat ik de spits dan maar afbijten Duivel

Afbeelding
Ik wouw uit de ogen van de hond kijken. Wat zei zou zien. Expres scherp gesteld op de neus.

Afbeelding
Kijken tot hoeverren ik alles scherp kreeg.

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:18

HardcoreLady: Op de eerste foto vind ik het toch wel jammer dat het oor zo onscherp is (misschien met een crop zonder oor)
De tweede foto vind ik erg mooi qua kleur, maar ik mis het laatste stukje van het pootje een beetje.

Dit is Guppy (helaas een paar maand geleden overleden Verdrietig )
Afbeelding

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:22

Afbeelding
dit is toch wel een van de mooiste foto's van mijn hond met onze al bijna 6 jaar oude digitale camera met maar 3.1 mp.
heb er zo mijn best op gedaan Knipoog

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:44

Nou nog 1 maal proberen, kijken of het nu wel blijft staan Boos!
Hardcorelady: 1, ik vind hem leuk, maar het irriteerd me erg dat het oor érg onduidelijk erop staat. Deze had, of scherp gemogen, of er níét op moeten staan. 2, leuk gedaan, het bruine komt mooi over tegen dat marineblauwe. Hij is erg vredig, en lief. Al had ik de strepen op de achtergrond iets minder schuin willen hebben (een gordijn?) Verder erg leuk!
Jenne: Leuke foto, erg gaaf. Dat blaadje maakt het "wilde" erg af!!
Ulkster: Ik vind het een leuke foto, al vind ik wel dat hij íets attenter mocht kijken, en er geheel opstaan, al vind ik het wel leuk dat hij half/half staat. Heeft wel wat Lachen

Hier mijn foto:
Afbeelding

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:00

HardcoreLady: De 1e foto; Ik vind het zonde van dat oor, mijn aandacht gaat meteen daar naar toe. Ook vind ik het jammer dat de bomen schuin staan, want een hond ziet bomen niet schuin. Misschien nog een keer zo'n foto maken? Voor de rest vind ik het een leuk idee, mooie achtergrond.
De 2e foto; Hij is mooi scherp, leuke positie, ik had persoonlijk alleen liever meer van de hond gezien, zijn stuk oor, poot & staart erbij.

Jenne: Leuke foto, lekker scherp, jammer van de sprieten/bloemen/blaadjes voor je caaf & jammer van die schaduwen.

Ukster: Leuke foto, voor zo'n camera zeker (weet uit ervaring dat camera's het met de jaren veel minder goed doen). Wel jammer van die grond boven het koppie van de hond. Maarja, we kunnen niet alles mee hebben Knipoog

Nikki_jimmy: Jammer dat de hond de andere kant op kijkt, voor de rest een leuke, scherpe foto.

Zo nu mijn foto's;

Afbeelding
Bobje, van dichtbij..

Afbeelding
Kisha

Afbeelding
Nijnie (ik weet het de achtergrond is niet ieder zijn smaak Clown)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:12

@hardcorelady: Die eerste is leuk! Jammer dat je z’n oortje er dan net niet scherp op krijgt! Leuk thema!
@Jenne: Mooie foto qua schaduw!
@ukster: Graag zelf eerst commentaar geven, dan krijg je pas commentaar terug! Lees wat Fairie geschreven heeft aub!
@nikki jimmy: Had ik in het vorige topic al behandeld, blijft een leuke foto!
@Droomster: De hond is stoerrr, leuk zo’n grote hond die dan niet op de foto past! Tweede foto vind ik de kleuren heel mooi uitkomen! Jammer van de achtergrond..
De derde vind ik zonde dat niet heel het konijn erop staat!

Hier de mijne:
Afbeelding

Alleen lachen naar het vogeltje doet tie niet!
en deze:

Afbeelding

Zal de volgende keer eerst snavels poetsen! Maar de compositie van de foto vind ik wel mooi!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:31

@ Hardcorelady, leuk bedacht die eerste, alleen de horizon is wel scheef.
de tweede , jammer van de achtergrond.
@ jenne, mooi!
@ ukster, de hond lijkt niet helemaal scherp, verder wel mooi.
@ nikki-jimmy , idd jammer dat de hond niet in de camera kijkt. Voor de rest een leuke foto.
@ Droomster, de eerste is heel mooi, de tweede de snavel lijkt niet scherp en niet zo'n mooie achtergrond.
De derde jammer dat het konijntje niet een leuke houding heeft en het kleedje staat er niet zo mooi bij.
@ annepanne, leuke en mooie foto's!

Nu de mijne, sorry dat het van mijnalbum is.
Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt Lachen

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:08

sorry ! was vergeten commentaar erbij te geven.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:22

Verkeerde momenten hé, alles is intressant behalve de camera Knipoog Verder commetaar komt morgen. Ga nu eerst werken!

Daag

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:39

@Hardcorelady: bij de eerste foto vind ik het idee super, maar de uitwerking kan in mijn ogen wat beter. Ik zou persoonlijk mijn camera boven het hoofd van de hond houden in plaats van er naast. De tweede foto vind ik super, de hond contrasteert heel mooi met die blauwe stoel, vind ik.
@jenne: leuke foto, het is alleen wat jammer dat er zoveel klaver voor je beestje hangt.
@Ukster: ik vind het persoonlijk niet zo mooi dat zijn mond open staat. Zijn ogen lijken ook wat half dicht te zijn, maar dat kan natuurlijk de normale uitdrukking van je hond zijn. In dat geval zwijg ik Lachen
@Nikki_jimmy: heel leuke foto, maar ik zou de volgende keer de gentle leader aflaten, nu lijkt zijn snuit wat ingesnoerd.
@Droomster: de foto van de hond vind ik super, leuke compositie, lekker scherp, leuk onderwerp. De foto van de vogel vind ik ook wel iets hebben. Lekker kleurrijk en een leuke uitdrukking op het kopje van de vogel. De foto van het konijntje vind ik persoonlijk de minst mooie. Dat nootje, of wat het ook is, dat voor hem ligt vind ik storend en ook het dal tussen de twee kussens, waar hij net met zijn pootje in zit. Voor de rest, goed scherp en de gekleurde deken vind ik wel leuk.
@annepanne: de eerste vind ik de beste. De vogel komt heel mooi uit met die zwarte achtergrond, bij de tweede foto vind ik de achtergrond wat te druk.
@babe: De foto van de hond vind ik super. Bij het konijn had ik misschien liever een andere pose gezien.
@buffy: super foto, misschien zou het nog iets beter zijn zonder de halsband, maar eigenlijk stoort het niet.

Nu mijn foto:
Spook, 2 jaar oud katertje... en tjah... koning van de zetel Extreme duivel
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=K4XCUUUU
^grote versie voor de liefhebbers

het achterpootje is niet helemaal scherp, maar ik vind persoonlijk niet dat het stoort...

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:41

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:43

Ashkerlon: Jammer dat de vacht zo 'oplicht' door de flits..

De foto van de hond in de sneeuw vind ik heel mooi. Cool

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:52

Mensen lezen jullie nou nooit het begin van een topic door? Als er geen commentaar op de andere foto's komt, wordt je post (hoop ik) verwijderd! Een leuk topic moet straks weer sluiten omdat mensen blijkbaar niet kunnen lezen! Jammer!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:54

@annepanne ik vind de rode vogel echt mooi!!
@babe super mooie foto van je hondje!!
@Buffy : mooie fot maar de halsband stoort me helaas iets maar goed volgende keer beter!
@Ashkerlon : herkenbare foto van mijn katten
@Lepeltje : de foto van je kat is geweldig!!!
srry ben niet goed in commentaar geven maar probeer het Haha!

ok mijn foto Lachen
ze zijn met een simpele camera gemaakt dus heb last van de flits in de ogen Verdrietig

dit zijn de mooiste foto van me oude verzorg paardje (srry geen "huisdier" maarwilde hem toch even delen om te kijken wat jullie vonden)
Afbeelding

wat vinden jullie ervan???

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:57

HardcoreLady; de eerste had ik juist graag andersom gezien! Dus de hond vaag en het landschap scherp, dan krijg je meer het idee dat hij ergens naartoe kijkt. Verder lijkt de horizon enorm scheef.

Lepeltje; vooral je eerste foto is erg leuk. Mooie DOF, leuke pose, mooie hond en mooi scherp.

Ik gooi deze foto er nog maar weer eens in Knipoog
Bijna rechtstreeks zo uit de camera, alleen verkleind en copyright erop.
De camera is een Fuji Finepix S5500
Afbeelding

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:11

Ik vind de foto's van AnnePanne (de laatste), Buffy en Eightlegged wel mooi! De rest vind ik een beetje huis, tuin en keuken pics.. sorry..

Ik ben zelf ook aan de fotografie geslagen! Helaas heb ik niet zn super de luxe camara tot mijn beschikking waardoor ze vaak niet helemaal scherp zijn. Ik wil dan ook een wat luxere camara gaan kopen.. Toch heb ik wel 2 leuke plaatjes van de hond van een vriendin van me!

http://img143.imageshack.us/img143/8505/afbeelding093ix8.jpg

http://img291.imageshack.us/img291/4175/afbeelding097yi6.jpg

(ze zijn erg groot, vandaar een linkje..)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:54

Lepeltje: de eerst foto vind ik heel erg mooi! niks op aan te merken, die tweede met je ratje, vind ik wel heel lief, maar de kooi stoort me een beetje.... en de laatste foto, leuke kat, alleen jammar dat die "kast" niet glad is zeg maar, snap je wat ik bedoel?
Kelcy: sorry, vind ze er huis tuin en keuken achtig, zoals hoerboven al gezegd...
Eightlegged: hmmm, ik weet niet, nee heb er niet zo veel mee, sorry....zou toch liever het beest zelf zien zeg maar, dus niet door een blaadje heen....
M3isSi3j: vind jou foto's wel wat hebben, niet heel bijzonder, maar wel apart...komt denk ik ook door de kleur...

nou dan komen nu die van mij...
helaas bij mijnalbum.nl geupload, maar dat is omdat ik die lekker makkelijk vind werken....

Afbeelding
beetje jammer van de achtergrond, wilde eigenlijk alleen het dekbed op de foto zetten, maar mevrouw was te ver ophoog op het bed gaan liggen....

Afbeelding
zwarte beesten fotograveren is erg moeilijk, vandaar dat ik redelijk trots ben op deze toch goed gelukte foto ben, ook de kat is niet een van de makkelijkste dus vandaar die boze blik hahaha

Afbeelding
zelf niks op aan te merken....

gr. Crista

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 20:16

annepanne schreef:
Mensen lezen jullie nou nooit het begin van een topic door? Als er geen commentaar op de andere foto's komt, wordt je post (hoop ik) verwijderd! Een leuk topic moet straks weer sluiten omdat mensen blijkbaar niet kunnen lezen! Jammer!

Berichten zijn verwijderd. Daarnaast ook snapshots. Bekijk alsjeblieft zelf of je foto niet beter thuis hoort op [BB]
Als je zelf een foto wilt plaatsen, reageer dan ook even op de foto van de ander!.

Verder wil ik nog even kwijt dat je beter 1 goede foto kunt plaatsen, dan 4 gewone foto's omdat je graag al je huisdieren wilt laten zien.

Het gaat niet om hoe knap, lief en schattig je huisdier is. Het gaat er om hoe goed je foto is

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:14

Crista; leuke foto's, maar ik vind ze persoonlijk nog steeds in de categorie snapshots vallen. Compositie, scherpte en kleuren vind ik niet mooi.

Foto's eens niet in de categorie spin..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:17

@Hardcorelady: Jouw eerste foto is erg mooi, inderdaad goed scherpgesteld op de neus,
alleen vind ik het spijtig van het stukje oor dat er nog op staat en niet scherp is.

Jouw tweede foto vind ik heel mooi!

@Jenne: Over het algemeen vind ik het een aangenaam beeld, alleen vind ik de uitsnede van de foto (vierkant) niet zo mooi. Maar da’s ieder zijn smaak natuurlijk.

@Ukster: De kleuren van de bloemen op de achtergrond steken mooi af tegen je hond,
alleen spijtig dat zijn oor er niet helemaal op staat.

@Nikki_Jimmy: Heel mooie foto. De gentle leader stoort me niet echt. Mooie compositie

@Droomster: De eerste foto vind ik heel mooi, ook scherp. De anderen zeggen me niet zoveel door de achtergrond...Maar weer, ieder zen smaak.

@Annepanne: De eerste foto vind ik heel mooi, het is een rustig beeld om naar te kijken.
Bij de tweede foto vind ik het rood iets te fel om naar te kijken. Maar daar kan je natuurlijk weinig aan doen als dat nu eenmaal de kleur is van de vogel.

@Babe: Jouw tweede foto vind ik de leukste, maar ik had hem van een nog lager standpunt genomen.

@Ashkerlon: Deze compositie zegt me niet zoveel. Misschien uit een andere hoek de foto nemen? En de flits stoort me ook een beetje (vacht)

@Lepeltje: Prachtige foto’s, scherp met een mooie doffe achtergrond!

@Kelcy: Deze foto had ik persoonlijk mooier gevonden zonder de flits... Zodat je gewoon de contouren zag van je paard dat afsteekt tegen de mooie lucht.

@Eightlegged: Geslaagde foto, met het blaadje blijft het een beetje mysterieus, maar toch weet je wat er achter schuilt. Ook hele mooie kleuren en goed scherp.

@M3isSi3j: De eerste foto vind ik qua compositie beter dan de tweede.

@Crista: De laatste foto vind ik erg mooi, maar ik zie ze liever met een doffere achtergrond, maar dat is persoonlijke smaak.

@Urban: Geweldige foto’s, de commentaar geef je zelf al, verder heb ik er niets op aan te merken. Heel mooie kleuren!

Zo, ik heb ze allemaal (bijna) gehad, dan kan ik nu mijn foto's posten:

Dit is mijn Jack Russel, Flor. Het wit is 'uitgebrand', vind ik jammer:

Afbeelding

En dit is Jefke samen aan het spel met puppy Bailey, deze foto had iets scherper gemogen, maar ik
moest snel zijn Haha!

Afbeelding

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:02

HardcoreLady schreef:
Nou, laat ik de spits dan maar afbijten Duivel

Afbeelding
Ik wouw uit de ogen van de hond kijken. Wat zei zou zien. Expres scherp gesteld op de neus.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=BCFHI7EQ

Kijken tot hoeverren ik alles scherp kreeg.

Ik ga straks proberen om het oortje ed anders te doen. Als het is gelukt krijgen jullie het resultaat natuurlijk ook te zien.

@Urbann; is foto 2 uitgeknipt? En toen op een andere achtergrond geplakt? Lijkt namelijk zo.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:06

HardcoreLady schreef:

@Urbann; is foto 2 uitgeknipt? En toen op een andere achtergrond geplakt? Lijkt namelijk zo.

Nu ik er iets nauwlettender naar kijk zie ik het ook. Hij is idd op een andere achtergrond gezet. Als je erop inzoomt zie je het. En de belichting klopt ook niet.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 17:23

Ik heb weer verschillende berichten verwijderd. LEES alsjeblieft de aller eerste posts. Als je foto's wilt plaatsen, reageer dan ook op de foto's van anderen!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:12

Nickytje schreef:
HardcoreLady schreef:

Nu ik er iets nauwlettender naar kijk zie ik het ook. Hij is idd op een andere achtergrond gezet. Als je erop inzoomt zie je het. En de belichting klopt ook niet.

Nee ik heb geen van de foto's uitgeknipt en ergens anders opgeplakt. Nee dus. Ik heb daar nog meer foto's van. Ik plaats ze even opnieuw. zijn weggehaald.. was vergeten commentaar te geven Bloos