[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6921
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:19

chanicha schreef:
Ik vind dat heel leuk maar volgens mij ‘mag’ dat niet meer omdat de baby kan stikken -O-


Ik zal het is aan de persoon in kwestie vragen, is namelijk niet voor mezelf

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 15:06

Amber_anne schreef:
chanicha schreef:
Ik vind dat heel leuk maar volgens mij ‘mag’ dat niet meer omdat de baby kan stikken -O-


Ik zal het is aan de persoon in kwestie vragen, is namelijk niet voor mezelf

Het wordt inderdaad afgeraden.
Maar samen slapen ook, en buikslapen ook.

Dus mama's moeten vooral doen qat goed voelt.

Bij mijn jongste ben ik van een ledikant overgestapt op een campingbedje. Was voor ons DE oplossing voor wakker worden door hoofdstoten (ze ging altijd hele ledikant door in dr slaap) en daarna niet meer in slaap kunnen vallen.

Amber_anne

Berichten: 6921
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 15:39

Een camping bedje is er inderdaad voor de eerste tijd, dan kan die op de slaapkamers van de ouders slapen

Ik heb overlegd en ga hem alleen van stof maken dus zonder vulling. Ze gaf aan dat ze het wist maar je leest ook over babys die tussen de spijlen blijven zitten

Afbeelding
Deze stof is het geworden

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 18:30

Er mag tegenwoordig heel veel niet meer omtrend babies. En sommige ook echt terecht hoor. Maar er komt spul voorbij dat ik mij af vraag of we niet door slaan.

Dat gezegd laat ik de keuze bij de ouders als ze mij vragen iets te maken. Geef wel aan of ze er van op de hoogte zijn en verder is het dan hun verantwoordelijkheid.

Na anderhalf jaar is het morgen zover: m'n electrische rolstoel komt. Hoop ik. Welzorg kennende geloof ik 't pas als ie er is. En dan kan ik hopelijk m'n leven weer oppakken na 6 weken plat liggen

chanicha

Berichten: 12158
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 19:01

Klopt hoor want dekbed mag ook niet meer al begrijp ik die kussens aan de spijlen dan wel weer al staat het wel heel erg leuk!
Onze jongste lag graag met haar hoofd tegen de spijlen en als ze dan haar hoofd om zou draaien lag ze met haar neus in zo’n kussen.

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 19:22

de opdracht van de naailes, ik koos een rok met plooien (beetje zoals een Schotse kilt), is veel moeilijker dan ik dacht.
Het patroon is voor maat 38 maar de getoonde modellen zijn allemaal ongeveer 1,80m lang en daar toont de rok tot net boven de knie en ik ben maar 1,60 dus die rok gaat tot onder mijn knie komen -O-
Zit dus de hele tijd mijn brein te pijnigen om te snappen hoe ik het patroon kan aanpassen maar het lukt me nog niet...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41612
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:09

Kan je niet gewoon voor de lengte van 180 maken, de rok aandoen en dan op jouw lengte afspelden en inkorten?

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:17

Daar was ik ook over aan het denken.
De moeilijkheid is dat er verticale plooien in het voorpand zitten. Als ik de rok ga inkorten dan vrees ik dat die ipv de lengte de breedte gaat "accentueren". Met mijn smalle taille en brede heupen gaat dat niet de gewenste look geven :(
Ik wil proberen om het aantal plooien te verminderen ook...maar dan weet ik niet heel goed hoe ik dat moet gaan uitrekenen op het patroon :o?
Het is veel denkwerk :=

MarloesHJ

Berichten: 2467
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:26

Rok inkorten kan je doen door een lijn te tekenen en daar het patroon door te knippen, patroon omhoog schuiven tot de gewenste lengte en vervolgens de lijnen weer allemaal recht te maken. Ik zou het inkorten een stukje onder de heup als de lengte tussen de taille en heup wel goed is, anders moet je op twee plekken inkorten.
Plooien verminderen is op zich ook niet heel lastig maar dat hangt er wel vanaf hoe ze verdeeld zijn op het patroon, maar kan je daar niet hulp bij krijgen op de les?

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een paar projectjes van de afgelopen tijd. Ik ben nu bezig met wat tshirtjes, en dan wil ik eerst eens iets voor mezelf maken.

Amber_anne

Berichten: 6921
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:54

Heel mooi gemaakt!

chanicha

Berichten: 12158
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:13

Wat leuk Zorro!

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:15

Wat leuk!

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:20

MarloesHJ: ik heb zeker hulp gevraagd tijdens de naailes :j daar volg ik ze voor. Maar ik probeer ook wel zelf uit te vogelen hoe iets zou moeten. Het is een leerproces.
Met dit rokje zit ik er wat mee dat ik "bang" ben dat het vooral de breedte gaat accentueren als ik "verkeerd" inkort. Ik ben zelf maar 1,60 en heb korte benen en brede heupen.
Als die plooien niet meer kloppen met de lengte die dan ingekort is dan wordt het snel niet flatterend meer.
Dus ideetjes zijn altijd welkom.

Ik heb met een simpele katoenen teststof het rokje in elkaar en van daaruit worden aanpassingen gedaan. Lesjuf heeft me op weg geholpen dus kan weer een stukje verder. En het aantal plooien minderen is blijkbaar ook eenvoudiger dan ik dacht. Mijn brein ging er vanuit dat het heel veel rekenwerk ging vereisen :D

En ik weet dat het ook een beetje is dat ik meer moet durven en proberen. Maar dat is moeilijk als je niets wil verpesten :o

Zorro: mooi gemaakt, ik vind het eerste setje erg leuk qua stof. Leuk thema.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:27

Leuk Zorro!

De electrische rolstoel kwam en toen paste ik niet meer onder m'n tafels (en aanrecht)

Nu heb ik de boel vervangen door een groot hoekbureau dat verstelbaar is want er was ook te weinig ruimte om te draaien etc met de rolstoel. Dus vandaag nog rustig aan en dan vanaf morgen de boel maar opruimen etc en dan kan ik hopelijk eindelijk die soft shell broek maken