[DIGI] Het leven is verroekelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:23

Misschien door het opgerolde dekentje dat ik de link leg naar iets met textiel...een das of sjaal met borduursel of een handdoek...

Fijne dag vandaag!

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:35

Mariett schreef:
[ Afbeelding ]

:D

De andere twee hebben geen boektitel erin maar zijn ietsjes algemener. Al zou 'het leven is verroekelijk' anders ook wel een leuke zijn!

De duif wordt dit keer een stadsduif, er zit er hier steeds eentje voor het raam. Die kijkt dan hoe de kauwen van de mezenbollen eten en gaat er dan zelf heel lang naar staren, aan alle kanten. Volgens mij kan hij niet van de bol eten, dus ik denk dat ik binnenkort een schoteltje oid buiten leg.
Er was er ook één die drie jaar achter elkaar heel mooi haar eitjes in de dakgoot legde, en dat ging dan even goed..voor het ging regenen. Ze hebben iets heel koddigs!


Hij is echt geweldig! <3

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 23:12

Afbeelding

Begin met de duif! Ik wil hem lekker bol en zacht maken.

Lijkt me wel heel leuk om wat meer met textiel te doen, Shirley!

Vandaag was zo leuk weer <3 De kauwtjes zijn nog niet bezig met eieren leggen maar wel met hun nest maken, we hebben het begin van een experiment opgezet en we gaan nu kijken wat de kauwen daarmee besluiten te doen. Of niks, is ook een antwoord :D
Leuke dingen in de planning in ieder geval, maar het was wel een hele lange dag vandaag :+

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 09:57

Ow die duif vind ik nu al een snoepie <3

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:16

Wat een gezellige dikkerd :D

Hier wordt ook weer volop met takjes gevlogen en mijn pony's worden al dan niet vrijwillig ontdaan van hun winterhaar door plukkende zwartrijders!

Ben benieuwd naar wat jullie voor de kauwtjes in petto hebben...
Wij "hebben" ook een hele groep, zulke leuke en slimme vogels!

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 11:37

Hahaha ja heerlijk hè, hier hebben we drie verschillende paarden en drie verschillende reacties op de kauwen :D Mijne bokt ze eraf, die vindt het maar irritant. Nu ze weer onder de eczeemdeken staat heeft ze er natuurlijk helemaal geen last van. De ander vindt het oké, tot op zekere hoogte, en de laatste vindt het heerlijk :D

Volgende week dinsdag is dag nr 2, als ze dan iets gedaan hebben kan ik misschien wel wat foto's laten zien als jullie dat leuk vinden! Combineer ik het wel even met een tekening (van de raaf denk ik?) zodat het bericht nog wat on-topic is.

Mevrouw Duif heeft een koppie gekregen! Ik heb altijd van tevoren in mijn hoofd welke houding ik wil dus ik moet vaak een stuk of 6 referentiefoto's combineren, daar leer ik wel heel veel mee dus dat is wel echt heel leuk! Maar stadsduiven zijn vaak wel een beetje een mengelmoes aan kleuren, alle individuen zijn nét een beetje anders! Maakt het wel weer heel leuk vind ik.
Afbeelding

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:38

Maar er zit ook heel veel verschil in vogels, hoor!
Sommige rijden en deinen volleerd hele stukken mee en andere vliegen bij de minste beweging op :))

Je hebt luiaards, die alleen de al losse plukken ophalen en fanatiekelingen die tot op de huid gaan }:)

Dan zijn er nog de kleurkenners en de -mengers met duidelijke voorkeuren...

Verder doe ik ook nog weleens wat nuttigs bij de paardjes, hoor!

En voor mezelf sprekend: ik zou heel graag foto's en bevindingen zien!



Je duif wordt prachtig, zo mooi met die kleurtjes <3
Ben benieuwd of je die schittering er ook echt in kan krijgen...

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:54

Wat een lief koppie krijgt deze duif nu al.

Ook ik ben heel benieuwd naar het experiment rondom de kauwtjes.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 18:29

Afbeelding

Duif heeft toch een beetje liposuctie gehad. Ik vind hem nog steeds mooi rond. Ben nu bijna klaar, ook al lijkt het nog niet zo! De uitdaging is nu vooral de veertjes op de vleugel, om die er een beetje in te krijgen zonder dat het too much wordt. En alles een beetje netter maken :)

Oh ja zeg dat Shirley! Ik heb hun rijgedrag nooit zo goed bestudeerd, wel super leuk om te lezen! De kauwen die hier bij het raam komen zijn ook heel verschillend, hoe ze op mij reageren bijvoorbeeld. Eentje vindt het nu wel oké dat ik hier ook leef, de rest niet zo geloof ik.

We gaan onder andere binnenkort een fotostudio voor de kauwen maken :D Omdat we benieuwd zijn naar verschil in grijswaarde. Moeten we wat dingen voor bedenken, zoals hoe we de studio inrichten en hoe we de kauwen vasthouden en de goede kant op laten kijken voor de foto.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 13:17

Afbeelding
Erg vergelijkbaar met de andere duif! Maar nu dus met de stadsduif ipv de holenduif, en net een specifiekere tekst. Nu alleen nog de raaf en dan heb ik het eerste setje af!

Als ze goed gaan komt er een tweede setje aan met een roek, een tureluur en een aalscholver. Dat worden allemaal enkele woorden ipv zinnetjes zoals deze drie!

Ik heb net mijn nieuwe voedertafel buiten aan mijn balkon/brandtrap vastgemaakt, als het goed is kan 'mijn' duif nu ook lekker eten :D
Ik heb nu vetbollen, een voederbakje op het raam, een voedertafel op de grond, een houdertje met schapenwol en een drinkbak voor ze <3 Ooit, als ik ergens anders woon en hopelijk een tuin heb, wil ik graag zo'n fontein-achtige drinkbak voor ze maken, stromend water trekt ze ook aan. We gaan het zien hahaha.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 13:22

Prachtig geworden, die glans ook zo mooi gekregen <3
En dat lieve snoetje...

Ben wel benieuwd hoe jullie die vogels straks te pakken gaan krijgen, die zullen zich toch niet zo maar laten vangen?

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 14:38

Zo koddig <3

We hebben hier een paartje kauwtjes (denk ik, ben geen expert) die een stuk folie van het dak hebben gesloopt om hun nest onder de dakpannen te kunnen bouwen. Nu lekt het.
Ben gek op kauwtjes maar hier zijn we toch niet heel blij mee :+

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 21:49

Prachtig die glans en kleuren op de borst.

Ibbel

Berichten: 49133
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 21:52

En die raaf, dat wordt iets als: "ik heb me in dit boek begraven?"

Ze zijn gaaf!

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 08:51

Dank jullie! <3

Nee klopt Shirley, het zijn echt allemaal wilde vogels dus ze laten zich niet graag pakken (gelukkig maar ook), we vangen/ringen alleen de broedvogels en dat doen we met een val in hun nestkast. Wij zitten dan een heel eind verder met een afstandsbediening!

Whoeps Laurora :+ Ja ze hebben niet zo'n sterk concept van een 'dakpan' en dat het beter is als je daar niet onder gaat zitten. Er zitten hier ook altijd een paar in het dak of in de schoorsteen ergens, die veroorzaken gelukkig geen overlast! Alleen maar babbelen 's ochtends, maar dan ben ik toch al wakker :D

Ibbel hij wordt ietsjes anders! Maar ik ga die van jou wel even opschrijven :+

Gisteravond een beginnetje gemaakt met de raaf! Er komt dinsdag denk ik pas weer een update, ik ga met pasen naar mijn moeder.
Afbeelding

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 09:18

Ik ben wel benieuwd of je inmiddels meer verkoopadressen hebt gevonden TS.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 12:00

Helaas nog niet - mails worden vaak niet beantwoord dus ik moet echt een keer langs komen. Moet ik een rondje maken oid. Zonder auto en met een beetje een druk leven is dat wel lastig, maar misschien lukt het eens als ik een vriend(in) meeneem en dan samen op pad ga. Is wel iets makkelijker mentaal ook denk ik :)

Kleine raaf-update omdat ik zo weg ga:
Afbeelding

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:03

Mariett schreef:
Helaas nog niet - mails worden vaak niet beantwoord dus ik moet echt een keer langs komen. Moet ik een rondje maken oid. Zonder auto en met een beetje een druk leven is dat wel lastig, maar misschien lukt het eens als ik een vriend(in) meeneem en dan samen op pad ga. Is wel iets makkelijker mentaal ook denk ik :)

Kleine raaf-update omdat ik zo weg ga:
[ Afbeelding ]

Ik wil wel voor je vragen in de winkel in Dieverbrug. Als ze gelijk zeggen geen belang te hebben hoef je er ook niet heen.

MZorro

Berichten: 828
Geregistreerd: 22-12-12

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 09:27

Ik heb mijn bestelling gedaan, kijk er enorm naar uit *\o/* <3

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 16:57

De laatste! :D

Afbeelding

Nu nog de boel in elkaar zetten en dan ga ik de boekenleggers bestellen, spannend!
Helaas hebben de kauwtjes niks spannends gedaan tussendoor, nog geen update daarover dus.


Super leuk MZorro, heb je hem al? Het was geloof ik wel druk bij PostNL, misschien komt het morgen pas.

Ibbel

Berichten: 49133
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 17:04

Mooi!

En nog een suggestie voor een boekenlegger voor in detectives/thrillers/suspense:
"Het mysterie wordt langzaam ontraafeld"

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 22:15

Die is heel leuk! Met een monocle, een pijp en een hoed op :)
Ik schrijf hem in ieder geval op!

MZorro

Berichten: 828
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 08:11

Mariett schreef:
Super leuk MZorro, heb je hem al? Het was geloof ik wel druk bij PostNL, misschien komt het morgen pas.


Jaaa ik heb 't binnen! Heel erg mooi, en netjes verpakt, dankjewel. Over 2 weken geef ik de verjaardagskalender cadeau aan mijn vriend, en dan kan ik er zelf ook van genieten. Thanks! :D

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 16:19

Oooh super leuk!

Hier een paar updates :D Het koste me de hele dag (tot nu toe dus) maar de boekenleggers zijn in productie! Het printbedrijf heeft een nieuwe website en het hele uploadproces werkte niet of half, heb drie keer met ze gebeld vandaag maar uiteindelijk is het gelukt :) Hopelijk zijn ze er dinsdag!

De mutsen zijn net ook binnen! Ik weet niet of ze nog een keer op dezelfde manier komen, misschien doe ik hierna wel iets anders. Vooral omdat het zo'n gehannes was met dat bedrijf. Ze zijn in ieder geval wel leuk!
Afbeelding

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:24

Die muts, geniaal _O-