Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
je contrast mah omhoog en je mag wat meer durven denk ik. Het geheel oogt ook heel plat en er zit weinig diepte in. Ga dus gerust nog meer spelen met schaduw en durf er verf op zetten. Als je het graag zo strak houdt, durf dan ook de echt strakke lijnen erop zetten. En anders.. Kleur gerust eens buiten de lijntjes

maar aquarel is nu net een moeilijk medium om licht en donker mee te maken. Je hebt nu wel zwaardere lijnen, maar er zit nog steeds niet veel diepte in. Je hebt alle vlakken afzonderlijk 'dicht' geschilderd en enkel de schaduw van de zon als schaduw gebruikt. Maar in elk object of struik of veldje zit ook schaduw, die mis ik. Ook de lichtpunten en weerkaatsing ontbreekt. Met aquarel moet je de lichtpunten sparen met het wit van je papier wat niet altijd even makkelijk is. Bv in de bomen langs de kant zit nergens wit, maar de zon weerkaatst wel op de bladeren dus er moet licht in zitten. Snap je? Nu dat was in je eerste tekening ook al zo hoor. En met aquarel is het denk ik niet mogelijk die nu nog aan te brengen aangezien je het dicht geschilderd hebt. Maar voor volgende keer: deze manier van durven plus lichtpunten erin laten