[SCH] Paleistuinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Forbiddenpie

[SCH] Paleistuinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 01:30

Ik heb hier al een tijdje niets laten zien maar ik ben nog steeds vrolijk bezig. Dit is mijn laatste werkje waar ik toch best blij mee ben. Als jullie nog tips hebben hoor ik die heel graag! Zelf zie ik ruimte voor verbetering in de rozenvelden en in het kleine gebouwtje in de verte. Ik werk op A5 formaat dus het gebouwtje is op papier ook niet groter dan 1.5 cm wat het vrij lastig maakt. Wellicht zijn de shaduwen ook iets te 'dramatisch' opgezet.

Afbeelding

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 01:37

Wauw wat mooi! Ik doe het je niet na :P

marjoke

Re: [SCH] Paleistuinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:15

Dramatisch? Ik zie niets dramatisch hoor, ook geen schaduwen. Ik vind het geheel zelfs te braaf :) je contrast mah omhoog en je mag wat meer durven denk ik. Het geheel oogt ook heel plat en er zit weinig diepte in. Ga dus gerust nog meer spelen met schaduw en durf er verf op zetten. Als je het graag zo strak houdt, durf dan ook de echt strakke lijnen erop zetten. En anders.. Kleur gerust eens buiten de lijntjes ;)

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 22:30

Ja? Ik moet inderdaad bekennen dat ik het al gauw eng vind om te donker te gaan uit angst dat het te veel wordt en het niet meer te redden is. Goede tip dus, wel lastig hoor, dat loslaten

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 22:27

Ik heb geprobeerd wat met de tips te doen en ben benieuwd of het een vooruit of achteruitgang is. :o

Afbeelding

Dit is overigens de tuin waar het op gebasseerd is, al zijn er genoeg verschillen aangezien mijn schetskuntsen nog niet bepaald je van het zijn. (En andersom. Je kijkt dus als het ware vanaf het bordes naar het vierkanten watergedeelte toe)

Afbeelding

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:09

Ik vind het wel beter hoor! Je hebt meer gedurft en nu staat er tenminste een tekening ;) maar aquarel is nu net een moeilijk medium om licht en donker mee te maken. Je hebt nu wel zwaardere lijnen, maar er zit nog steeds niet veel diepte in. Je hebt alle vlakken afzonderlijk 'dicht' geschilderd en enkel de schaduw van de zon als schaduw gebruikt. Maar in elk object of struik of veldje zit ook schaduw, die mis ik. Ook de lichtpunten en weerkaatsing ontbreekt. Met aquarel moet je de lichtpunten sparen met het wit van je papier wat niet altijd even makkelijk is. Bv in de bomen langs de kant zit nergens wit, maar de zon weerkaatst wel op de bladeren dus er moet licht in zitten. Snap je? Nu dat was in je eerste tekening ook al zo hoor. En met aquarel is het denk ik niet mogelijk die nu nog aan te brengen aangezien je het dicht geschilderd hebt. Maar voor volgende keer: deze manier van durven plus lichtpunten erin laten ;)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:00

Met het commentaar van Marjoke ga ik helemaal mee. Hoewel er in je rozen in je eerste tekening nog wel wat meer 'licht' was, zij het niet als daadwerkelijk wit. Er zit wel absoluut verbetering in je werk ten opzichte van wat je eerder maakte, leuk om te zien! :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:23

Ik herkende de tuin zonder de foto, well done :)

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 10:49

Heel erg bedankt allemaal. We gaan vrolijk verder met de nieuwe tips. De rozenvelden is inderdaad iets wat ik in de tweede versie wat overwerkt heb. Ben iets te enthausiast geworden met de kleur =]

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:57

Mijn eerste reactie was hee, daar ben ik geweest! Herkenbaar dus! Hoewel het watergedeelte wat het verste weg is iets groter had gemogen. Leuk hoor! :)