[VER] kort verhaal over pesten, anorexia en snijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

[VER] kort verhaal over pesten, anorexia en snijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 19:44

Ik heb zelf geen 'last' van de drie bovenstaande 'problemen' zoals ik het maar zal noemen, dus ik weet niet tot in hoeverre mijn verhaal realistisch is :o

Schichtig kijk ik achterom, waar de wind het kleine struikje laat bewegen. Ik zie niemand, toch heb ik het gevoel alsof er iemand achter me aan zit. Ik begin te rennen, miezer spettert in mijn gezicht. Nog twee straten tot ik thuis ben. De lantaarnpalen springen aan, de kleine druppeltjes regen weerspiegelen het licht. Het enige geluid is van mijn schoenen die met dreunen de grond raken, en mijn ademhaling die steeds sneller en zwaarder wordt. De miezer verandert in regen, waarna ik nog een reden heb om snel naar huis te rennen. Ik kijk nog een keer vluchtig achterom, en denk een schim te zien. De laatste meters sprint ik naar huis, waar ik nog even hijgend blijf staan voor ik naar binnen loop. Eenmaal op adem gekomen loop ik naar binnen. Mijn schoenen laten vieze modder achter in het huis, dus ik besluit me dan maar meteen helemaal om te kleden in mijn pyjama voor ik eten maak. Mijn ouders zijn deze avond niet thuis, dus ik heb het hele huis voor me alleen. Buiten begint het te onweren, de flitsen weerspiegelen in de spiegel waar ik in mijn ondergoed voor sta. Ik draai me met mijn zij naar de spiegel toe, zodat ik mijn buik goed kan zien. Ik leg een hand op mijn buik en knijp zachtjes in mijn vet. Tranen wellen op als ik hoofdschuddend kijk naar de hoeveelheid vet die tussen mijn vingers ligt. Ik knijp steeds harder, tot mijn vingers pijn doen. Ik verdien dit, de pijn. Ik zet mijn nagels in het vet, druppeltjes bloed verschijnen tussen mijn vingers door, druipen als warme straaltjes naar beneden. Dan stop ik. Het lampje van mijn laptop begint te branden, ik open de bovenkant met een geweldig idee in mijn hoofd. Razendsnel typ ik in de bovenste balk op internet in:
"snel gewicht verliezen"
Ik kom op een pro-ana site terecht. Eerst krijg ik nog een melding dat ik op het punt sta een dergelijke site te bezoeken, maar mijn nieuwsgierigheid wint. De site staat vol met slanke meisjes, en ik begin met lezen.

Zodra ik klaar ben met lezen loop ik op mijn gemak naar de wc, waar ik voorzichtig een vinger in mijn keel stop. Alle begin is moeilijk, flitst er een stem door mijn hoofd zodra het niet lukt. Wie is die stem?
De warme prut glijdt door mijn keel, en belandt met een zachte plons in de wc. Ik zie calorieën in de wc liggen. 
Ik loop naar beneden om met water de vieze smaak uit mijn mond te halen. Dit was niet genoeg. Ik moet meer kwijt. Ik haat mijn lichaam.
In de keuken ga ik nogmaals voor de spiegel staan. Een warme traan rolt over mijn wang, hij proeft zout zodra het op mijn lippen belandt. Ik kijk nog eens naar de wondjes op mijn buik, en knijp in het vet. Ik wil het vet eraf knijpen. Mijn armspieren trillen, een gevoel van euforie spoelt door mijn lichaam zodra de druppels bloed weer verschijnen, ditmaal sneller dan eerst. Ik verdien deze pijn. De zachte, doch felle stem in mijn hoofd stemt toe. Mijn blik beland op iets glimmend in de keuken. Ik laat mijn vingers zachtjes over het mes strijken. 'Doe het.' fluistert de stem in mijn hoofd. 'Je verdient het.' De stem heeft overmacht, en met weinig kracht pak ik het mes op. Ik draai weer met mijn zij naar de spiegel, en zet het mes tegen de zijkant van mijn buik, net boven mijn heup. 

'Niemand mag je'
'Varken'
'Kijk uit je doppen dikkert'

De woorden flitsen een voor een door mijn hoofd, en bij elk woord zet ik meer druk op het mes.

'Go kill yourself' 
Dit was de druppel, deze woorden die eerder naar mij zijn geroepen komen nu allemaal terug. Het mes snijdt zachtjes door het eerste laagje vet, en met elk druppeltje bloed wordt de pijn verzacht. Het lucht op. Centimeter voor centimeter verplaats ik het mes naar rechts, een hele streep trekkende over mijn buik. Het laat een stekende pijn achter, waar ik elke seconde meer van geniet. 

Met tegenzin verwijder ik het mes uit mijn vet. Bloed druipt naar beneden, het lijkt kunst. Ik probeer het droog te deppen met een doek, maar het blijft bloeden. Ik raak licht in paniek, ondertussen begint te kamer te draaien. Ik strompel naar de kraan toe, waar ik de doek nat maak. Alles draait steeds harder, steken in mijn hoofd. Ineens beweegt het gordijn. Een zwart gedaante komt langzaam op me af.  Ik hoor de  voetstappen van zijn zware schoenen op het hout. Ik werp een blik opzij, naar de spiegel. Een meisje met een verwilderde blik in haar ogen kijkt terug. Haar buik verliest straaltjes bloed en ze heeft een mes in haar handen, druipend van het bloed. Haar hoofd is bleek en haar lippen worden langzaam paars. Er hoeft niet veel meer te gebeuren voor ze dood is, weet ik. Het meisje volgt mijn bewegingen, alsof ze in spiegelbeeld is. Ik heb medelijden met haar, wat heeft ze zichzelf aangedaan?
Achter haar doemt een zwart gedaante op, die zijn armen opheft. Hij tikt haar tegen haar slapen, en veel te laat heb ik door dat ik dat meisje ben. De laatste woorden die ik hoor,

'Dit heb je verdiend, dik varken'

Ik sluit mijn ogen, hij heeft gelijk. Deze pijn heb ik verdiend.

eclair98

Re: [VER] kort verhaal over pesten, anorexia en snijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:51

.... Even geen woorden.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 19:52

eclair98 schreef:
.... Even geen woorden.

Wattan? Positief of negatief? :\

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:53

Positief.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 19:54

eclair98 schreef:
Positief.

Dankjewel :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:55

Ik vind dat je heel beeldend schrijft, krijg er direct een beeld en gevoel bij. :j
Dat heb ik niet vaak, of in ieder geval niet zo makkelijk.

Eén klein puntje; van nagels ga je over het algemeen niet zo makkelijk bloeden. :o
Als je over dit onderwerp wil schrijven, zou ik dat stukje of weglaten of vervangen door bijv. een stuk glas of een mesje.
En 'stekende pijn' zou ik vervangen door 'brandende/schrijnende pijn'.
(Klinkt raar om hier advies over te geven. _O-)

Maar toch is het zonder deze aanpassingen ook een erg goed verhaal en maakt het op zich niet zoveel uit of echt alle details kloppen.
Volgens mij gaat het je niet zozeer om feiten te vertellen, maar een bepaalde boodschap over te brengen en dat is zeker gelukt!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 19:56

KoudbloedKim schreef:
Ik vind dat je heel beeldend schrijft, krijg er direct een beeld en gevoel bij. :j
Dat heb ik niet vaak, of in ieder geval niet zo makkelijk.

Eén klein puntje; van nagels ga je over het algemeen niet zo makkelijk bloeden. :o
Als je over dit onderwerp wil schrijven, zou ik dat stukje of weglaten of vervangen door bijv. een stuk glas of een mesje.
En 'stekende pijn' zou ik vervangen door 'brandende/schrijnende pijn'.
(Klinkt raar om hier advies over te geven. _O-)

Maar toch is het zonder deze aanpassingen ook een erg goed verhaal en maakt het op zich niet zoveel uit of echt alle details kloppen.
Volgens mij gaat het je niet zozeer om feiten te vertellen, maar een bepaalde boodschap over te brengen en dat is zeker gelukt!

Dankjewel, voor de complimenten en ook voor de tips, was er inderdaad over aan het twijfelen of ik de nagels wel zo moest laten maar toch maar gedaan, heb er echt wat aan :j

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:59

Echt super geschreven! Ga je er ook mee verder?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 20:02

Yvankaxx schreef:
Echt super geschreven! Ga je er ook mee verder?

Denk het niet, misschien ga ik wel meer kortverhaaltjes of een lang verhaal schrijven als er genoeg animo voor is :o

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:06

Wauw... Heel erg mooi geschreven! Zou ik zeker meer gaan doen!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:12

Ik vind het wel mooi geschreven, daar niet van, maar ik zou toch wat meer research doen naar de 'onderwerpen'. Dit romantiseert het best wel, terwijl het in de realiteit niet zo mooi dramatisch is.
Wel zeker door blijven gaan met schrijven! :j

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:15

Je schrijft zo mooi!

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:15

Wowie! Wat een verhaal! Knap dat je dat kunt schrijven!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:20

Wow. Mooi gescheven. Ben eigenlijk benieuwd naar de rest
Die er misschien komt

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 06:51

onbarefeet schreef:
Ik vind het wel mooi geschreven, daar niet van, maar ik zou toch wat meer research doen naar de 'onderwerpen'. Dit romantiseert het best wel, terwijl het in de realiteit niet zo mooi dramatisch is.
Wel zeker door blijven gaan met schrijven! :j

Ah, okey, dankjewel!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 06:51

Iedereen bedankt voor de complimenten :o

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:02

@onbarefeet, mee eens :).

Ik vind het ook goed en beeldend geschreven.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 22:18

deksel schreef:
@onbarefeet, mee eens :).

Ik vind het ook goed en beeldend geschreven.

Dankjewel :)

Ik denk dat ik hiermee doorga als er genoeg animo voor is,
Zouden jullie volgen als ik een apart topic met een verhaal maak? dus elke week ofzo een nieuw stukje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:22

Ben normaal niet zo van de verhalen volgen, maar zou voor jouw stijl zeker een uitzondering maken. :j

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:29

Best triggerent... Maar wel mooi omschreven.. Hoe gaat het verder?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 22:33

Tivoli schreef:
Best triggerent... Maar wel mooi omschreven.. Hoe gaat het verder?

Wil hiermee niemand aanzetten tot dit soort dingen, absoluut niet. Maar dat was hopelijk duidelijk ;)
Dankjewel! Denk dat ik morgen even een apart volgtopic aanmaak, en overnieuw begin met dit verhaal als proloog :j is dat een idee?

KoudbloedKim schreef:
Ben normaal niet zo van de verhalen volgen, maar zou voor jouw stijl zeker een uitzondering maken. :j

Dankjewel! :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:39

Ik bedoelde het ook niet zo,dat jij aan zou zetten tot :)
Ik heb zelf een verleden met automutilatie (destijds een topic geopend) dus voor mij is het best triggerent om te lezen. Maar toch ook mooi,dank je daar voor :)
Edit: ik zou volgen

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:00

Ik wil graag weten hoe het verder gaat, zal je topic volgen!

Alleen klopt deze zin wel? : Alle begin is moeilijk

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:15

Ik vind dat je leuk schrijft, het is erg boeiend en beelden. Ik zou je zeker volgen..

Echter heb ik wel een paar dingetjes... Verdiep je meer in het onderwerp, welk verleden heeft ze met welke redenen om zichzelf zo te haten? Iemand die zich dusdanig verwond zoals jij dit beschrijft heeft het vaker gedaan. Betrek dan oude wonden of littekens in het verhaal.
Dat ze naar een proana site gaat en gelijk zo extreem reageerd vind ik wat vreemd. Dit bouwt namelijk in het algemeen heel langzaam op. Mensen noemen der dik, of ze is gepest, schaamt zich dat haar broeken niet meer passen ofzo.

Verder nogmaals: je hebt een leuke schijfstijl en je weet andere mee te slepen. Blijf dit doen want je bent er goed in.! :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:55

Omdat het een kort verhaal is gebeuren de dingen heel snel, het bouwt inderdaad niet op... maar jeetje wat een mooie stijl heb jij! Ik werd gelijk in je verhaal gezogen!!

Ik snap alleen niet zo goed de feedback van een geromantiseerd iets...

Ik zou zeker meer willen lezen!