Hier twee resultaten, tips voor techniek zijn meer dan welkom. 
Het wil alleen nog niet echt zo als ik wil, ik voel me echt zo'n beginner.
Maar ik had voor op vakantie wat schilderspulletjes in de koffer gesmokkeld en lekker gekliederd. Eerst alleen maar frupsels gemaakt ( dit soort dus, een: water-probeersel ) Toen ik het gevoel had dat ik het in elk geval een beetje onder de knie had, aan een paar echte plaatjes begonnen.Dit is het resultaat, op aanraden van JoSav heb ik bij deze eerste de lijnen geinkt. Ik ben er nog uit of ik het mooier vind met of zonder lijnen. Uiteraard kwam ik er te laat achter dat je zo'n blad wel eerst een hele dag moet laten voordat je gaat inkten, want anders loopt het uit...
Wat ik me nog afvroeg: is het gebruikelijk om voor het schilderen de lijnen in inkt te zetten of daarna?Even los van het al genoemde probleempje bij haar, handen en heuvels en tenen ben ik wel tevreden over de boom, lucht en rode jas ben ik, dat is al wat meer spelen met water en verf geweest. Heuvels, gras en witte jurk zijn dus *ahum* afgeraffeld. Ik vind het resultaat niet onaardig, maar wel een tikkie saai.
24*32 cm, papier. Het is trouwens een stukje uit Vrouw Holle.

Over onderstaande ben ik wel tevreden tot nu toe. Dit is een plaatje uit een verhaaltje wat ik inmiddels half heb geschreven.
Iemand nog een goede suggesties voor een naam voor de hoofdpersoon -de kikker- ?Natuurlijk zijn rood-wit gestreepte zwembroeken eigenlijk verboden sinds 'de' Kikker van Max Velthuijs, maar Kikkers horen nou eenmaal zo'n zwembroek aan te hebben.
2 dilemma's:
- Te inkten of niet te inkten? Ik vind juist de stukken waar je ziet dat de verf donker tegen de randen aanloopt (zoals linksboven bij het onderste lelieblad) wel leuk, en dat valt naar mijn idee toch wat weg bij het inkten.

- Moet de kikker een lip, en zo ja, welke kleur?

Het maken van een kleurechte foto is zoals bekend onmogelijk.

24*32 cm, papier.
Is het de bedoeling dat de kikker plat is of rond? Want da zwembroek is plat (omdat je de streepjes recht hebt geschildert) en de kikker lijkt rond, klopt dus niet echt.