[TEK] Vorstin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

[TEK] Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 22:00

Hoi,
Na lange lange lange tijd weer een tekening van mijn kant.
Vorstin van Snoekiej @ bokt. Heb hem even 'snel' gemaakt. Tussen het leren door.
Foto is een beetje scheef, maar het contrast klopt wel. Lachen

Afbeelding

27x17 - Houtskoolpotlood - ± 2½ uur.

nestle

Re: [TEK] Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:03

ziet er leuk uit heb er niet zo veel verstand van dus kan je geen advies ofzo geven

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:05

Ik vind het een mooie tekening, het hoofd is mooi gedetailleerd en het contrast vind ik ook erg goed, lekker dat donkere Lachen
streepjes op de achtergrond vind ik niet zo mooi, maar dat zal wel smaak zijn Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:06

Compositie is niet mooi. Teveel lucht en te weinig paard.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 22:08

Bedankt!
@ Vera; Ja.. maar ik was bang dat als ik het echt in ging vullen, dat het paard niet meer naar voren kwam. Knipoog

@Cassidy; Dat is op de foto ook zo. Kan ik verder weinig aan doen.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:11

Ik vind die compositie juist wel wat hebben! Weer eens wat anders dan "normaal"
De tekening spreekt mij erg aan. Lijkt heel simpel maar is echt prachtig gedetailleerd. Mijn complimenten!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:13

Cassidy schreef:
Compositie is niet mooi. Teveel lucht en te weinig paard.

Misschien ook wel leuk om er dan ook iets positiefs bij te vermelden? Of er op zijn minst "vind ik" bij te zetten?

Ik vind hem leuk gelukt. Lachen Mooie details in het hoofd. Krasserige achtergrond had van mij ook wel leeg gemogen, kadertje maakt het af. Minder lucht zou het geheel wat verstikkend maken. Leuke vlotte tekening. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:17

Ik vind hem erg mooi. Inderdaad een beetje jammer van de achtergrond. Ik had hem misschien heel simpel een horizon gegeven of zo, zodat je net iets mee vulling had.

Maar ik ben van het abstracte, en ik doe die je zéker niet na!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:45

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:00

Dat heb je even snel voor elkaar zo! Tong uitsteken Je hebt hem er sjiek opgezet.
Leuk dat je de achtergrond een soort van ingekleurd hebt!
Over die compositie ben ik het gedeeltelijk eens. Als je een foto hebt ga je kijken of je een interessanter beeld krijgt als je een gedeelte inzoomt en de rest weglaat. Maar aan de andere kant kan dat bij een tekening altijd nog. Als hier nu een kleiner passe partout overheen gaat, over het hoofd alleen, en dan afsnijden net boven de oren en links maar een gedeelte van de kont laten zien en rechts afsnijden een stukje achter de oren, waardoor je niet de hele hals ziet dan krijg je een nog mooier en boeiender plaatje.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:59

MOOI MUUURRRRR !! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:59

Mooi muur ! Geen opmerkingen Lachen Dat lijf heb je mooi opgelost zeg !

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:18

Het hoofd heb je netjes uitgewerkt. Wel vind ik de rest van het lichaam qua opzet niet kloppen. Heel leuk dat het minder gedetailleerd is, maar de algemene opzet moet wel kloppen, vind ik. En dat is niet het geval.

Ook begrijp ik de opmerking over de compositie. Ook ik vind die maar redelijk. Ik snap dat een foto je beperkt in je mogelijkheden: zoek dan foto's die een betere compositie hebben en je helpen meer paard neer te zetten en minder negatieve ruimte die het werk alleen maar naar beneden haalt. Bovendien heb je die negatieve ruimte heel slordig opgevuld. Daar kun je veel meer van maken.

Maar heel netjes neergezet in zo'n korte tijd. Absoluut petje af daarvoor.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:34

vin dhem er mooi uit zien ik houd wel van dat donkere heb alleen het idee dat de kont te klein is of raar gedraaid. weet het niet precies maar dr is iets

maar verder mooi werkje vooral door de korte tijd

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:52

Ik vind dat het fijn kijk met dat superscherpe hoofd en iets doffere lichaam. Lijf had misschien iets langer gemogen of een iets duidelijkere halsschaduwdraai (als je me begrijpt). Ik vind die ruitjes op de achtergrond helemaal niet storend omdat je ogen naar het hoofd worden getrokken. Mooi gedaan Ja !

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 19:50

Bedankt voor de complimenten het commentaar. Ik kan er zeker wat mee!
De tekening is verkocht, en ga nog wat kleine aanpassingen doen voordat ik hem verstuur Lachen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:01

Het lijkt alsof je begonnen bent met het hooft, en geeindigd met de achtergrond. En zo ook van aardig naar steeds minder.
De achtergrond zou ik gewoon uitgummen! (kneedgum)
Misschien gewoon het hele kader weglaten, want zo heeft het ook een rare compositie, succes!

Misschien mooi om een achtergrondje te 'vegen' met je vingers, zodat het suptiel is in plaats van de schots en scheve lijntjes, dit breekt nu de hele tekening en dat is zonde.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:38

Voor een snelle tekening zo even tussendoor vind ik hem erg goed gelukt. Ik snap dan ook de achtergrond Lachen al had je die imo beter weg kunnen laten. Het hoofd heb je heel mooi sprekend gemaakt, compositie is wat minder maar in z'n algeheel voor een snel werkje hartstikke goed gedaan!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:25

Wow! Dat je dat even snel tussen het leren door kan maken!
Ik vind de compositie inderdaad ook wat minder, maar aangezien dat op de foto ook zo is, kan je er niet veel aan veranderen.