[SCH] Marty

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aronneke

[SCH] Marty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 14:16

Ik heb hier al wel eens een werk geplaatst van mijn fjord maar nu werd het wel weer eens tijd voor een tweede werk wat ik hier ga plaatsen. Wil nu toch wat meer gaan doen dus kan wel wat tips gebruiken.

Ik heb er voor gekozen om Marty uit Madagascar te schilderen. Acryl op een doek van 50x60. Heb er ongeveer zo'n 12 uur in totaal aan gewerkt maar hij is nog niet helemaal af. Nog een paar kleine zwarte lijntjes moeten er nog gezet worden. Wil er wel even bij zeggen dat deze Marty uit de losse hand is getekend, maar wel met een voorbeeld van internet.

Ik ben nog niet heelmaal tevreden met de mond, iemand tips om deze wat netter te laten lijken? En ik vind dat Marty niet echt uit de achtergrond springt. De achtergrond is heel waterig geschilderd zodat deze wat lichter lijkt. Maar hoe kan ik Marty er meer uit laten springen? Met schaduwen ergens ofzo?

Ik hoop wat bruikbare tips en jullie meningen te horeN!

Afbeelding

Afbeelding
Detail van de ogen

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:30

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 30-09-23 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

aronneke

Re: [SCH] Marty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 14:42

Ja klopt over zijn neusgaten ben ik ook niet helemaal tevreden, maar in het echt (nahja in de film dan Knipoog) staan ze rechtop, en liggen ze niet in zijn snuit zeg maar

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:23

Leuk! Echt de vrolijke Marty Haha!
De neusgaten vallen mij ook een beetje op. Misschien kan je ze iets scherper maken? Het lijkt nu een beetje wazig.
Verder vind ik hem mooi gelukt Ja

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 20:45

Ik zal het proberen! Dankje wel,

Verder nog iemand? Wil er zo aan verder gaan namelijk Knipoog

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 08:35

En iemand wat over de mond en de tanden?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:41

Huilen van het lachen hij is gaaf!!

tanden... die in de onderkaak lijken plat te liggen ik zou daar wat groei ringen in maken waar je dus op kijkt? De enige manier om hem van de achtergrond te laten spatten is door de achtergrond donker te maken. Al moet ik zeggen dat ik dat in dit geval niet zou doen, dit kleurt juist zo vrolijk net als het plaatje is!

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 21:23

Lontje schreef:
Huilen van het lachen hij is gaaf!!

tanden... die in de onderkaak lijken plat te liggen ik zou daar wat groei ringen in maken waar je dus op kijkt? De enige manier om hem van de achtergrond te laten spatten is door de achtergrond donker te maken. Al moet ik zeggen dat ik dat in dit geval niet zou doen, dit kleurt juist zo vrolijk net als het plaatje is!

Ja dat heb ik met de kiezen ondertussen al gedaan, de neus is ook al wat aangepast. Zal morgen eens een nieuwe versie posten. Ik heb de randen van Marty aan de buitenkant wat dikker gemaakt, dit helpt ook wel met het opvallen vind ik