[SCH] [WIP] Insanity

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

[SCH] [WIP] Insanity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 13:55

Ik ben alweer een tijdje bezig met een schilderij. Ik wil hier graag een WIP topic van maken, omdat ik graag tips, meningen en commentaar ontvang terwijl ik ermee bezig ben. Zo heb ik de mogelijkheid om daar nog rekening mee te houden en het schilderij evt. te verbeteren. :)

Wat ik vooral wil bereiken met dit schilderij is krankzinnigheid uit te beelden op mijn manier, en door mijn persoonlijke belevingswereld er in te verwerken. Ik wil dat het schilderij mysterieus is.
Een hele uitdaging moet ik zeggen. :D

Mijn excuses als de vooruitgang niet zo snel gaat. Dit komt omdat ik het erg druk heb met school en werk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het groene bij de benen en armen is daar omdat de buizen/kabels van groenig materiaal horen te zijn. Hier moet ik nog aan beginnen.

Ik weet nog niet wanneer ik er weer mee verder ga, hopelijk snel. :j

Detail met flits:
Afbeelding

Detail zonder flits:
Afbeelding

Helaas is de kwailiteit van mijn camera niet de beste. :+

Norway_girl

Re: [SCH] [WIP] Insanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:16

Gaaf zeg!
Dat mysterieuze gaat je wel lukken dacht ik zo :j Heb er niets op aan te merken nu, alleen jammer dat de foto`s wazig zijn :P

Ben benieuwd naar je verdere stappen!

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:00

aah, ik vind het echt een enge tekening, met die botten :=
waarmee teken je?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 18:29

Bedankt voor de reacties! :) Het is inderdaad jammer van de foto's, maar hij is nu eenmaal iets te groot voor de scanner. :+

Je vindt hem eng? Mooi zo! :D

Ik schilder gewoon met acrylverf. :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:05

Ik vind hem nu al prachtig! Ben benieuwd naar meer!
Heb een klein beetje het idee dat haar borst wat laag zit, maar dat kan ook vertekenen omdat haar bovenlichaam zo lang is.
Succes met de tekening verder.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 20:25

Dankjewel!

Daar kun je gelijk in hebben hoor. :j Ik heb echt waanzinnig zitten klooien met het lichaam omdat ik het sowieso wat langgerekter en dunner dan in de werkelijkheid wou hebben.

Maar dit heeft wel het gevolg dat het een en ander een beetje op de foute plaats zit. :')

Ik hoop niet dat het stoort.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:54

Het stoort op het eerste gezicht niet hoor :)
Misschien kun je de witte 'schaduw' tussen arm en borst iets kleiner wit maken zodat het wat beter doorloopt? Zeg ook maar wat hoor :P Heb er verder geen ervaring mee :)

Groetjes

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 20:57

Ja daar ben ik ook nog niet over uit. Ik wil graag dat de huid er echt uitspringt, en dat je ziet dat het fel en glanzend is. Maar ik wil natuurlijk ook niet dat het er niet bij aansluit. :=
Hmmm....

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:58

Nou het sluit wel goed aan hoor, dat zeker. [Verkeerd verwoord]. Ik bedoel meer dat de borst wat beter doorloopt en zo wat meer in 'verhouding' komt te liggen?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 21:01

Ja daar zou je best gelijk in kunnen hebben! Het enige wat me dan weerhoud is dat ik bang ben dat dat een deel van de diepte weghaald.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:28

Hihi, ik heb er dus geen verstand van hoor :+

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 10:22

Nou eigenlijk snap ik heel goed wat je bedoelt en zou je echt gelijk kunnen hebben. Ik ben alleen bang dat ik dan een deel van de ruimtelijkheid weghaal, dus ik zal het nog eens goed van dichtbij moeten bekijken. :D

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 17:28

Goed, vandaag toch maar weer 5 uurtjes aan m'n schilderij gewerkt.

Nou echt, metaal schilderen is echt...móeilijk! := En laat nou net mijn halve schilderij uit metaal objecten bestaan :Y)

Maargoed, ik heb maar een paar foto's gemaakt voor de duidelijkheid.

Eerst het hoofd "schild/masker/harnas". Hoe je het wilt noemen.
Afbeelding

Afbeelding

En de vleeshaaken:
Afbeelding

En de eerste metalen slang/buis. Ziet er nog lang niet uit zoals ik het wil, maar tot nu toe heb ik dé manier nog niet gevonden. :\

Zonder flits:
Afbeelding

Met flits:
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:33

Oeh, stoer! :D

Jammer dat je foto's niet zo scherp zijn, zo zien we wat weinig detail. Maar hij ziet er al goed uit!
Mooie keuze voor blauw, dat staat goed bij de kilheid van het metaal. Vind de haken al goed gelukt, misschien dat er nog wat lichtere (wittere) highlights op kunnen hier en daar (wel spaarzaam), en kijk vooral goed naar plaatjes/foto's/iets echts van reflecterend licht op metaal, om het echter te maken. Maar je bent goed op weg. ;)

De borst zit inderdaad iets te laag misschien, maar dit stoort mij iig niet - ook omdat het lichaam al zo langgerekt is. Het past er wel bij.
Ik vind de buis er overigens al goed uitzien. :j

Ben benieuwd hoe het eindresultaat zal worden!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 17:38

Bedankt voor je reactie ! :)

Ja, eigenlijk had ik van te voren wat plaatjes van metaal op moeten zoeken, maar ik was weer eens eigenwijs en toen heb ik het uit mijn hoofd gedaan. :') Maar ach, we zijn er nog niet. :D

Highlights kan een goed plan zijn, en ik ben blij om te horen dat de borst niet stoort, ik denk dat ik die toch met rust wil laten. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:39

Haha, je bent nooit te laat om wat op te zoeken toch? En ik vind het er al goed uit zien hoor, daar niet van. ;)

Borst stoort idd niet, zou er ook niet meer aan gaan prutsen want dan heb je kans dat je het verklooit (uit ervaring :+ ).

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 17:41

Nee hoor, plaatjes opzoeken zal ik zeker nog doen.

En daar heb je echt gelijk in, dat verklooien gaat 10x sneller als je denkt. Verschrikkelijk.

Hmm, en ik zal de metalen buis ook wat rechter moeten maken. De schakels lopen niet paralel aan elkaar.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:01

Hier hou ik wel van, heel goed bezig :Y) .

Anatomie klopt hier en daar nog niet helemaal maar gezien het onderwerp niet echt storend. Wellicht voor een volgende keer; het is niet zozeer de borst die te laag zit maar de vorm van de ribbenkast die niet helemaal klopt, ik kan het niet zo goed uitleggen maar pas er eens een spiegel bij en hang achterover, kijk dan goed naar wat er met je ribben en de vorm van je rug gebeurd.
Zoals ze nu hangt is met de zwaartekracht niet echt mogelijk, de haken aan de ribben zouden het hoogste punt moeten zijn, de ene haak in de keel kan niet het gewicht van het bovenlichaam omhoog houden. De houding is zo meer alsof je op een platform ligt dan aan haken hangt.

Voor dit schilderij zou ik nog iets meer vorm in de billen brengen, wat ronder maken zodat het niet meteen in de bovenbenen overloop. De haken eventueel minder snel in zo'n smalle punt laten lopen, wat massiever maken.

Metaal is eigenlijk makkelijker te schilderen dan je denkt. Belangrijk is om niet te vloeiende overlopen qua kleur te gebruiken, vooral wit en zwart in scherpe lijnen naast elkaar zetten voor glanzend metaal en voor iets matter metaal een licht verloopje ertussen. Bepaal een lichtbron en hou die overal hetzelfde.

Ik ben heel benieuwd naar het verloop en het resultaat, ik geloof dat ik ook nog niets eerder van je op UK heb gezien dus ook geen idee wat ik kan verwachten := .

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 19:11

Ja, anatomie wil ik heel graag wat beter leren. Ik denk dat ik volgende keer misschien iemand eens zal vragen om model te staan. Ik heb het al op mezelf uitgeprobeerd, maar die houding aannemen en dan in de spiegel kijken was niet het beste idee. Ik hiel het niet zo lang vol. :Y)

Die billen kan ik denk ik nog wel aanpassen. :j

Met die metaaltip kan ik echt wat! Ik heb zo zitten klooien. Deze tip zal ik zeker gaan toepassen.

Heel erg bedankt voor de reactie! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:11

@ IP: ik denk dat jij bedoelt dat de ribben te laag zitten. Als je achterover gaat hangen dan knakt je rug in op het punt waar je ribben beginnen (onderkant) en op de schildering knakken ze in waar de ribben eindigen. Je ribben zitten ook onder je borst (is natuurlijk de borstkas).
Althans, ik denk dat je dat bedoelt. :Y)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 20:20

Vandaag alweer er 5 uurtjes aan gewerkt.

Ik vind hem zo goed als klaar nu. Ik heb het metaal wat verdikt. En aaaargh, het lukt nog steeds niet helemaal. _O-

Ook heb ik haar iets meer kont gegeven, alleen durfde ik er niet meer aan te plakken omdat het me niet heel gepast leek om deze alienvrouw een dikke kont te geven. :+

Misschien dat ik hier en daar nog een aanpassing maak, maar het is hoogtijd om aan mijn volgende schilderij te beginnen voor mijn kunstacademie portfolio. De tijd dringt. :)

De haken, die er nog steeds niet uit zien. Maar ik had het idee dat hoe meer ik eraan deed, hoe erger ze werden. Dus toen is uiteindelijk dit eruit gekomen. :=
Afbeelding

Pff, misschien dat ik eens van iemand anders een betere camera kan lenen, maar het ging echt even niet anders.
Afbeelding

Zonder flits:
Afbeelding

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:04

Ik ben gefascineerd door je schilderij!
Ik vind het een geweldig werkje. Het is zeker mysterieus, daar ben je alvast goed in geslaagd. Alleen de ribben, daar klopt wat niet aan.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:14

Dankje! Erg fijn om te horen dat mijn schilderij je boeit en dat ik volgens jou geslaagd ben in het mysterieuze!

De ribben kloppen inderdaad niet, net als wel meer punten het lichaam. Maar daar is niets meer aan te veranderen nu, dus ik kan alleen maar hopen dat het niet te erg stoort. :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:20

Wauw erg gaaf, daar kan je mee aankomen hoor! Neem dan wel aan dat je hem zelf mee neemt en niet de foto's in je portfolio stopt? Daar mag je namelijk nog aan werken, is echt vreselijk zonde van dit schilderij _O-

Over je werk, echt heel apart, kom je maar weinig tegen :+ Dat het her en der niet klopt (zie post van IcePrincess) stoort mij niet zo zeer, echter kijk ik een beetje vreemd tegen het hoofd aan. Het lichaam is vrij menselijk, maar in het hoofd/masker zie ik niks menselijks, kan ook aan mij liggen _O-

Ben benieuwd naar je andere werken :) Waar wil je trouwens naar de kunstacademie (welke locatie)?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:31

Jaja, het origineel komt er in. Dat zeker. :D
En ik mag hopen dat het goed genoeg is voor mijn portfolio, ben doodsbang dat ik niet word toegelaten.
Ik ga iig snel beginnen aan mijn volgende schilderij.

Nou, er is maar een helft te zien van het gezicht, wat achterover gebogen hangt. Dus helemaal links zie je aan de zijkant de neus. :j Het grootste gedeelte is bedekt met metalen masker.

Achja, mijn andere werken zijn voornamelijk gewoon tekeningen/schetsen.

Ik wil graag naar kunstacademie Frankfurt. :D