[TEK][WIP]hond met fineliners

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

mar_fay

[TEK][WIP]hond met fineliners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 18:28

om eens iets nieuws te proberen ben ik begonnen met (nogal precieze :+ ) tekeningen met fineliners. als vanouds begonnen met het eerste het beste wat ik tegen kwam. eerst waren dat zebra's:
Afbeelding
maar toen de novanews. daarop stond een toller die uit het water kwam gerend. nogal wat spetters dus....
ik ben me er van bewust dat de verhoudingen niet zo kloppen, maar waar ik nu vooral tegenaan loop zijn de waterdruppels, en het blijft lastig om niet teveel maar ook niet te weinig ''zwart'' te gebruiken omdat het al snel zo'n blok van zwart vormt :) ondertussen heb ik sommige stukken (mn de ''afscheiding'' van hoofd en romp) al wel wat zwaarder aangezet, wat merkbaar beter is, maar ik blijf toch een beetje voorzichtig heb ik het idee... :')
en uiteraard zijn er nog veel andere dingen op aan te merken, die ik uiteraard heel graag wil verbeteren mits mogelijk, dus heb je ideeën? graag :j
ik werk op een soort ''linnen''papier, formaat ongeveer A5 en ik wil niet weten hoelang ik al bezig ben :+

(foto van de voorbeeldfoto...)
Afbeelding

begin:
Afbeelding
Afbeelding
(detail)
Afbeelding
Afbeelding
hier ongeveer ben ik nu:
Afbeelding

xMayo

Re: [TEK][WIP]hond met fineliners

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:41

Apart! Wel heel leuk ! :)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:06

Leuk! Ik ben sinds een jaar bezig met fineliners, erg fijn om mee te werken. Vind ze goed gelukt, misschien kan je de volgende keer wat vloeiender proberen te werken? Maar dat is ook maar een tip, misschien wil jij wel helemaal geen vloeiende stijl maar juist dit houden. Hoe dan ook, succes! :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 08:17

Jeetje wat een werk! Vind m al erg mooi worden :) Je hebt alles fijn uitgewerkt, ik heb geen tips :) Ook omdat ik hier zelf niet mee werk, ik vind het erg knap hoe je dit voor elkaar krijgt! :j

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:55

Erg mooi!! Vind vooral de zebra's erg gaaf!!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 19:59

haha ik ben weer laat :o
het heeft even geduurd, maar, VIJF maanden na de start is hij eindelijk af *\o/*
veranderingen in het eerdere deel zijn vooral grotere contrasten en iets meer uitwerking van de rug.
belangrijk punt voor de volgende keer: neem iets meer ruimte :D
ik ben nog niet helemaal tevreden en eventuele verbeterpunten hoor ik graag, maar ik denk dat ik ze verwerk in een volgend project...

hier is ie:
Afbeelding

zelf ben ik vooral ontzettend blij met het rechteroog en omgeving, en het rechterdeel van de bek :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:03

Ik vind de zebra's echt super gaaf!!!!
De hond vind ik persoonlijk een andere vacht hebben tonen op de tekening dan op de foto?!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 09:48

Knap zeg ! :)
Is weer is wat anders. Heb het zelf ook is gedaan maar vond het maar wat moeilijk, omdat je niks kan terugdraaien van wat je tekent.

Zebra's zijn érg gaaf :D Hond vind ik iets minder, maar het maakt het zeker niet minder knap.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 13:12

Bedankt allemaal!

Het is inderdaad superirritant om lekker bezig te zijn en op een gegeven moment te zien dat je een fout hebt gemaakt.... En er dan niets meer aan kan doen |o maar op een gegeven moment werd het wel makkelijker om dingen zo te corrigeren dat het niet opviel.
Dat van die vacht kan wel kloppen. Zelf had ik de theorie dat het zou kunnen dat doordat de hond zelf een gelaagde vacht heeft, deze dus "massief" is. Je kunt inderdaad al die lijntjes tekenen, maar dan wordt het te donker. En de waterdruppels bijvoorbeeld, die moesten bijvoorbeeld eerst getekend worden. Daarna was het wat moeilijker om die haren juist neer te zetten (snap je het nog? :Y) )

En eerlijk is eerlijk, die zebras vind ik zelf ook het leukst :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:00

Wauw knap werk! ;) Geduldwerkje denk ik.