Mijn vriendje moet woensdag afrijden voor zijn rijbewijs, nu had ik dus bedacht om hem, als hij slaagt, als cadeautje een auto te geven. Nu heb ik een erg leuke retro auto op het oog. Enigste punt is alleen wel dat de auto redelijk wat roest op de grill heeft, en hij is door het altijd buitenstaan ook erg vaal verkleurd..
Als het even kan wil ik de auto morgen gaan halen, omdat vriendje zondag komt en ik dan dus geen tijd heb.. En ik wil de auto dus helemaal pimpen tot hij weer klaar voor de weg is!
Wat vind jij mooi kwa pimpen? Voor iedereen is de smaak anders en wat van je vriendje leuk?
Wat voor auto is het?
Ik heb namelijk een oude polo coupe uit '93. En der is weinig aan gedaan en ziet er toch leuk uit. Ik heb hem alleen verlaagd voor een betere wegligging en de emblemen zwart gemaakt voor de rest is die helemaal nog orgineel. Oh en andere velgen.
M_D_H
Geplaatst: 23-04-10 22:08
shanna... ik dacht dat je hem een speelgoed auto wilde geven
hmm... die roest plekken moeten wel weg te werken zijn zal is ff na vragen
Anoniem
Geplaatst: 23-04-10 22:09
Pimpen mag erg overdreven, zolang de auto er maar mooi uitkomt, als een echt uniek exemplaar! Hij is geheel van staal, dus dat is al makkelijk.
Yell
Geplaatst: 23-04-10 22:09
spuiten! stoere zilverfolie in striping knippen en erop plakken. succes
Ik wil er eigenlijk ook een mooi kentekenplaat opzetten.. Weet iemand of die te koop zijn? Of moet ik die maken? Mag ook best een andere tekst op staan haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-10 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Yell
Geplaatst: 23-04-10 22:12
gewoon even schuren, dan een primertje erop, spuitbus erbij. (even lak halen bij de onderdelenspeciaalzaak) en dan plakfolie erop. even netjes knippen.
zwarte metallic lak is wel leuk
kruimellover
tWhahaha wat een leuk cadeautje!! Ik zou hem even uit elkaar halen en dan flink schuren en dan de grill met zilveren verf spuiten en de auto zelf in de kleur die je leuk vind Dan zou ik even kijken of je ergens een verlagingssetje kunt vinden (jaaaa tuuuuuurlijk... ) en die erop zetten! Whahaha. Nog een beetje een stoere stuurhoes om het stuur heen en dan issie helemaal af!
Maar wel echt een leuk idee zeg! Succes! Ben benieuwd naar zijn reactie!
Yell
mini plaat is ook wel te koop bij een universeel auto onderdelenzaak of autostyle.nl
Oke, als het even lukt wil ik morgen de auto dus ophalen, en ook al spuitbussen. Leer voor de bekleding heb ik nog wel dus dat scheeld.. Iemand nog tips voor motiefje (als het even kan met voorbeeld?) voor de auto? En tips voor de velgen?
mmm, hij werkt niet helemaal lekker, maar met twee brede strepen vind ik wel erg leuk!
Anoniem
Geplaatst: 23-04-10 22:24
Yvonniej schreef:
mini plaat is ook wel te koop bij een universeel auto onderdelenzaak of autostyle.nl
Op autostyle.nl kan ik ze niet vinden helaas..
Anoniem
Geplaatst: 23-04-10 22:31
Ik heb ze wel 2e hands gevonden met Porsche erop.. http://link.marktplaats.nl/333958676 Lijkt het op een Porsche? Ik denk dat ik dan liever iets heb met ''geslaagd'' erop Iets als dit maar ik kan er geen maten van vinden..;
Anoniem
Geplaatst: 23-04-10 23:01
De Exacte afmetingen van de auto zijn: 75x22x36 cm De afmetingen van de kentekenplaatjes zijn ongeveer 7x28,5 cm
Zou dat mooi passen? Of zou ik toch echt moeten gaan knutselen? Als ik zo'n bordje ga kopen dan doe ik er maar 1, moet die voor of achter?
Als je het helemaal bont wil maken, klein acuutje kopen, en led verlichting onder de auto plaatsen dat je zon neon licht onder het autotje vandaan komt
Anoniem
Geplaatst: 25-04-10 23:46
Haha, ik ga er morgen mee bezig.. Het is wel echt een klein autotje dus ik denk dat ik er een oldtimer ofzo van ga maken. Met van die ''chromen'' randen enzo
Foto's komen natuurlijk ook!
Anoniem
Geplaatst: 28-05-10 17:27
Aangezien mijn vriendje vanmorgen is geslaagd voor zn rijbewijs, moest ik vandaag de auto wel afmaken. Gelijk ook maar foto's gemaakt.
Dit zijn de foto's van hoe de auto was voorheen; Zoals te zien was de auto helemaal vaal geworden van het buiten staan, net als dat de grillen onder de roest zaten.
Ik heb besloten er een Hot Rod van te maken, dus de vlammen te behouden.
Wat ik heb gedaan om dit doel te bereiken;
Ik heb de auto geheel uit elkaar gehaald, en de spatborden en het stuur-houdertje geschuurd (helaas ben ik geen klusjesvrouw, en was mn schuurpapier te ruw waardoor er nu krassen op zitten, maar ach, dat is bewijs van dat ik het zelf gedaan heb he!) en vervolgens zwart gespoten. De stalen vaal gele body heb ik met polijst-poest weer in de oude kleur gekregen, net als de vlammen, en hier heb ik vervolgens een blanke lak overheen gespoten. De wieldoppen heb ik goud gemaakt, en de gril heb ik geheel roestvrij gepoetst.
Vervolgens heb ik rode reflectoren achter en 1 midden op het stuur gelijmt, en zilverkleurige reflectoren aan de voorkant, bij wijze van lampen. Ook heb ik de toeter een gele rand om de hoed geschilderd (zodat deze wat beter bij de auto past) en bevestigt op het stuur. Tot slot heb ik op de voorkant een nummerbordje met mn vriendje zn naam bevestigt, en op de achterkant een waarschuwings bordje wat verwijst naar zn rijbewijs.
Ik ben zelf erg tevreden met het eind-resultaat en kan niet wachten hem de auto te geven!!