vorige week is de DA geweest en deze kondigde aan dat ik nog goed op hem kon rijden zonder dat ik hem in de weg zat en dat hij belast werd, Dus nu rij ik af en toe weer is op hem

wat foto's :

hakken uitdrukken

kindertjes willen hem gelijk ook aaien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chanora schreef:ik vind het een leuke pony,, maar je bent veelste groot..
Ik weet niet wat jou Da wel niet denkt
nathalie2302 schreef:Ook dierenartsen zijn niet alwetend en kunnen fouten maken of uit onwetendheid verkeerd advies geven. In dit geval wist de ruiter zelf het dus beter dan de dierenarts en was al gestopt!!
Ben wel met je eens dat je niet altijd van een foto een juist beeld krijgt, maar wees eerlijk..het ziet eruit alsof ze de pony zo onder haar arm zou kunnen oppakken en wegdragen!
nathalie2302 schreef:In mijn ogen kan 'af en toe' zelfs nog schadelijker zijn. Ga maar na als jij ongetraind af en toe ineens een zwaar stukje werk moet verrichten...dat zal zwaarder zijn dan als je ervoor getraind bent.
Nu zeg ik niet dat ze dus vaker moet rijden om hem te trainen hoor, want het punt blijft dat ze gewoon veel te groot is en deze foto's zijn wat dat betreft duidelijk genoeg.
Ik denk persoonlijk dat het beste wat ze voor haar pony kan doen is, een kleiner ruitertje zoeken, misschien VD, longeren of lekker wandelen en fijn met hem bezig zijn op een andere manier dan rijden.
nathalie2302 schreef:Het spijt me maar je bent toch echt te groot en in dit geval vond ik dus jouw eigen keuze om te stoppen veel beter dan het advies van jouw DA. Ik ben trouwens wel nieuwsgierig wat jouw DA een verantwoord gewicht/lengte vindt voor jouw shetlander, ik zou het waarderen als je hem dat de volgende keer zou willen vragen.
massy schreef:DA zegt dat hij zich niet vergist heeft, hij vind niet dat je shetten kan vergelijken met andere pony's waarvan 20 % van hun eigen gewicht gemiddeld goed is, een shet heeft veel meer spieren enz. en jij bent dan wat lang maar jou shet is goed getraind heeft veel spieren. vanaf foto's kan je niet zien of jou shet er last van heeft ik heb er verstand van en ik heb het in het echt gezien. en daarmee heb ik genoeg gezien. ik geef geen advies als dat niet zou kloppen. dan kan ik mijn baan wel op mn buik schrijven.
en over de lengte/het gewicht wat goed is voor mijn shet. zei de DA. de ene shet kan meer dragen dan de ander zonder dat hij belast word, jou shet is heel sterk hij heeft een goed spierenmassahij kan jou goed dragen zonder dat hij belast word, hoeveel jou shet kan hebben weet ik niet precies maar ik zoe wel dat jij geen probleem voor hem bent!
nou dit heeft de Da aan de telefoon gezecht
Liek_Volan schreef:Nou als de DA heeft gezegd dat het nog kan, dat ze hem niet belast, vind ik het zeker nog kunnen.
Een DA heeft gestudeerd en zal dit heus beter weten dan iemand die alleen de foto ziet.
De foto's zien er leuk uit!