Voor het eerst op Katie! (Fries)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Voor het eerst op Katie! (Fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:10

Hehe. Eindelijk!
In't kort:
Mei '06 is Keet naar de Nieuwe Heuvel gegaan om daar ingereden+keuringsklaar gemaakt te worden. 6 weken was ze van huis; best lang als je gewend bent je paard dagelijks te zien! Op de keuring presteerde ze perfect; ze werd stermerrie. Trots kon ik haar dan eindelijk mee naar huis nemen!
Natuurlijk wou ik er even op zitten, Keet was erg vrolijk, leek alsof ze nooit weg was geweest en ach, ik had er gewoon vertrouwen in en stapte op. Paar rondjes gestapt, die avond wou ik weer. Wat er toen gebeurde kan ik niet precies navertellen, voor ik het wist versnelde Keet, deed ze iets waardoor ik in de lucht vloog en met mijn onderrug klapte op een houten hek, waardoor en een scheur kwam te zitten in mijn heiligbeen(bot, zit bij je stuitje) en één van mijn vingers was minder gezellig, en gebroken door het gewricht, en uit de kom. Na de val heb ik liggen rollen van de pijn, ik dacht dat vallen op je stuitje al zo erg was, nu was daar zelfs iets gebroken.. Keet was erg van slag, die bleef net zolang naast me staan totdat ik zelf uit alle macht wist op te staan en iemand mij verder hielp. Ze had het duidelijk niet zo bedoeld. De hele zomervakantie heb ik niet mogen sporten. Dat wende wel, maar ik 'ontdekte' bij mezelf dat ik bang was geworden. Zodra ik op Keet ging zitten gingen er hele scenario's door m'n hoofd; rechtopstaande oren, dreunende hoeven, een klap, 4 hoeven naast me, zenuwprikken in mijn vinger, het recht -zeg maar gerust- rukken van mijn vinger. Zweet brak me uit; En gewoon totale paniek.
Samen met een stalgenootje, Shining Horse hier op Bokt, het weer gaan oppakken. Zij durfde er wel weer op. Dat ging alleen niet zo als geplant, per ongeluk spoorde ze Keet toen ze de beugels op maat maakte 'hard' aan, waardoor Katie gedurende anderhalve ronde een rodeo gaf. Ik had het niet meer..
Toch die keer daarna gingen we weer. Alles heel rustig aangepakt, veel praten, belonen. Het leek te werken, Keet liep geweldig ontspannen. Ik stapte uit met Simone ernaast en gisteren na een week dacht ik; Ik doe het, zelf.

Even begroeten:
Afbeelding

En daar gingen we dan... Onze eerste stappen richting de C Haha!
Afbeelding

Ik gaf Keet een relatief lange teugels, gaf haar zo de ruimte. Opsluiten is alleen maar enger, dacht ik zo. Daar leek ze goed op te reageren, want ze liep heerlijk ontspannen!
Met mijn houding was ik overigens niet echt bezig, ik zie dat ik - te ontspannen Haha! ? - inzak en mijn schouders naar voren vallen. Maargoed, dat vind/vond ik niet belangrijk; Kon alleen maar stralen van geluk!

Afbeelding
Afbeelding

Even halthouden:
Afbeelding
Prethoofd Haha! !

Afbeelding
Ik vrolijk en ontspannen, Keet vond het wel tijd voor een dutje.

Afbeelding
Clown
Afbeelding
Even artistiek doen

Daarna vond ik het wel weer welletjes. Zeker 20min in de rondte gestapt, tot
nu toe mijn persoonlijke record dus. Draven doen we de volgende keer, ik
durf ze zelf verder te gaan.

Afbeelding
Braaf bleef ze staan Lovers

En meteen het goeie nieuws op het erf gaan vertellen natuurlijk, waar deze
foto tot slot gemaakt werd:
Afbeelding

En nog een groooooot bedankje voor Simone; Zonder haar was dit zeker niet
zomaar en zo snel gelukt Lachen Kusje !
En voor Lianne (liekieJ) voor deze geweldige foto's weer Afgod

Groetjes, Mirthe & Katie.

smurf1988

Re: Voor het eerst op Katie! (Fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:28

Leuk paard! Ziet er allemaal lekker ontspannen uit Ja

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:31

Miirthe schreef:
En nog een groooooot bedankje voor Simone; Zonder haar was dit zeker niet
zomaar en zo snel gelukt Lachen Kusje !
En voor Lianne (liekieJ) voor deze geweldige foto's weer Afgod

Groetjes, Mirthe & Katie.

Heel erg graag gedaan, het ging super en je hebt gewoon een heel erg braaf paard Ja.

Miirthe schreef:
Samen met een stalgenootje, Shining Horse hier op Bokt, het weer gaan oppakken. Zij durfde er wel weer op. Dat ging alleen niet zo als geplant, per ongeluk spoorde ze Keet toen ze de beugels op maat maakte 'hard' aan, waardoor Katie gedurende anderhalve ronde een rodeo gaf. Ik had het niet meer..

Hier wilde ik zelf nog even wat aan toevoegen voor de geinteresseerden: wat er dus gebeurde was dat de beugels veel te lang voor mij waren, maar ik dacht bij mezelf dat dat juist wel handig was omdat ik dan in ieder geval in een vloeiende beweging zou kunnen opstappen (op deze beer van een paard). Leek allemaal prima te gaan: Mirthe hield Katie bij de teugels vast en hing aan de andere kant van het zadel en ik kon zo rustig mogelijk op Katie gaan zitten. Waar ik nog niet zo bij na had gedacht gebeurde dus: zodra ik zat kon ik mijn voeten niet meer in de beugels houden omdat die dus veel te lang waren, waardoor de beugel waarmee ik was opgestapt tegen haar buik terugzwaaide. Hier schrok Katie van waardoor ze een sprong naar voren maakte, met als gevolg dat direct na haar sprong de beugels natuurlijk weer tegen haar buik klapten. Voor Mirthe natuurlijk ook ontzettend schrikken, dus die liet Katie los en op die manier sprongen we inderdaad de bak rond omdat ik moest zien te blijven zitten zonder beugels en teugels als houvast en ondertussen de teugels aan het oppakken was. Uiteindelijk kwam ze weer rustig tot stilstand en was het weer helemaal over. Katie kon hier dus helemaal niks aan doen, dit was echt een onvoorziene ongelukkige gebeurtenis. Gelukkig was Katie ontzettend braaf en probeerde ze me er helemaal niet af te gooien of wat dan ook en was ze daarna - hoewel ze wel een tijdje wat gespannen bleef - ontzettend braaf en ook ontzettend attent op de hulpen Haha!.

Daarna ging het inderdaad stukken beter en heeft ze echt superbraaf en heel erg netjes gereden. Ben heel erg blij dat het zo goed gaat en dat je het nu zelf weer durft op te pakken, echt super! OK dan!
Zo zijn we er toch weer mooi uitgekomen en kan jij eindelijk ook onder het zadel lekker aan de gang met je paardje!
Enne... nu op naar de datum waarop we samen naar buiten gaan he? Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:37

Het ziet er echt super uit hoor! GEFELICITEERD MET JULLIE OVERWINNING!!!!!!

En je houding is zeker niet slecht hoor! Idd een beetje je schouders, maar voor iemand die alleen maar ontspannen zit, ziet het er echt goed uit!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:42

Het paardje kijkt helemaal een beetje trots Haha!

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:37

Hey Mirth,
Wat ziet dat er tof uit !
Echt cool, ben benieuwt hoe het er in het echt uit ziet..
Ik hoor wel wanneer ik een keer mag kijken Vork
Als je alles weer een beetje heb opgepakt Lachen
Taat

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:44

Hee Mirt
Ziet er echt ontzettend super uit!! Je zit idd nog goed voor iemand die ontspannen zit. Echt super dat het goed ging en dat je weer helemaal alleen en los durft. Ga zo door Ja

X Iris

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:44

Nog een keer Gefeliciteerd!! Haha! Het was erg leuk om je zo te zien, op 3kwart van de foto's sta je dan ook met big smile! K ben blij voor je, en trots op je! Toppie! OK dan!

Nu ik nog Vork

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:03

liekieJ schreef:
Nog een keer Gefeliciteerd!! Haha! Het was erg leuk om je zo te zien, op 3kwart van de foto's sta je dan ook met big smile! K ben blij voor je, en trots op je! Toppie! OK dan!

Nu ik nog :Y)

*oeps, foutje, dit was als pm bedoeld maar ik kon m'n bericht niet meer verwijderen Clown *

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:40

Ahh, goed man! Ja
Ik ben trots op je Clown
Nee maar echt, toen ik je op Opa zag en het zweet je uitbrak vind ik het echt goed van je dat je er weer op geklommen ben..
Terwijl keet gewoon staat te suffen Knipoog Niks om bang voor te zijn Knipoog
Veel succes met je drafje en verder!
Kusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:14

@ Visconti: Leuk om te horen; Dat was namelijk de grootste kunt voor ons beiden Haha!

@ShiningHorse; Jaa, na de drafjes en galopjes gaan we daar naartoe werken natuurlijk, lijkt me super gaaf Haha! !

@Angela; Thnx!!!!

@Ara; Haha! ; Zo staat ze er altijd bij; Zeggen m'n stalgenootjes ook altijd. Wie weet is ze net zo trots als ik!

@OpPheLiaa (wat een rotnaam Taat Clown ), zal niet lang meer duren. Ik nodig jullie wel uit voor op de tribune haha

@liekieJ; Jep, dinsdag he Knipoog ? Voor ons samen een overwinning tenslotte!

@RicardoOpa; Dankjewel hoor; Is je wang nog blauw van de val van je ozoooo lieve Opabeest Vork ?

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:25

Ja, leuke naam he Mirth Tong uitsteken
Jaa, ik ben erg benieuwt hoe jij op katie rijd Vork !

Iesj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:37

echt knap van je Mirth.
Nogmaals : SUPER Haha!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:49

Miirthe schreef:
@RicardoOpa; Dankjewel hoor; Is je wang nog blauw van de val van je ozoooo lieve Opabeest Vork ?

Whahaha, inderdaad Tong uitsteken 't Blijft een paard hé Knipoog
Nouja.. Nou gedraagt ie zich weer als altijd, de ietwat suffe lieve Oop Vork

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:09

He Mirth! Ziet er goed uit, jullie komen er wel!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:39

Heee Es, dankjewel, hoop ik ook Lachen !

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:45

Leuke foto's en ze pakt het goed op lijkt mij...
Ziet er heel mooi ontspannen uit!
En wat betreft je houding : Je zit er misschien als een zoutzak op (lekker ontspannen) maar dan geef je haar tenminste wel het gevoel dat het niet eng is maar juist lekker even relaxen !
Is dit de eerste keer dat je op haar zit en/of rijd?
Nou dan mag je niet klagen! Haha!
Veel plezier verder met er.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:38

@ B_Sweet; Ik heb hiervoor 2 weken terug erop gezeten ongeveer en dat was echt één rondje stappen en er gespannen af gesprongen, dit was de eerste keer los, alleen én meerdere rondjes Haha!