Hoi Bokkers!

Bedankt om op ons topic te klikken!
Dertien juli was het dan zover, éindelijk zouden we nog eens een shoot doen. En wat voor één! Onze locatie was de prachtige heide in Bergen Op Zoom en onze fotografe's van dienst waren Diana Verburg (Monnikenburg@bokt) en Stephanie Mieras (Steefvicky@bokt). Ook was mijn goede vriendin Oona mee met haar knappe Tinker Cheyenne! Als je even in mijn profiel spiekt, lees je inderdaad dat we van België komen. Het was dan voor ons en de paarden dan ook een redelijk lange rit. Gelukkig verliep deze heel vlot en hebben we 2 rustige paarden. Eens op de heide aangekomen viel ons mondje toch eventjes open. Het was daar pràchtig! Ideaal dus! Tijdens de shoot gedroegen onze dames zich ook voorbeeldig, het proberen gras eten niet meegerekend..

Ach, het blijven toch Tinkers hé! Hun aandacht erbij krijgen was soms ook niet al te makkelijk. Diana had dit keer ook een reflectiescherm bij. Onze paarden hadden dat dus nog nooit in hun hele leven gezien, en zelf onze anders zo koele Tinkers vonden het toch behoorlijk eng! Wat hebben ze staan blazen en rondtrippelen zeg! Gelukkig was het na even kennismaken zo voorbij en zagen ze dat ding niet meer als hun 'vijand'. Na dat de portret foto's goed verlopen waren, was het tijd voor de liberty. Dit was voor onze paarden ook nieuw. Ondanks dat gedroegen zij zich ook erg netjes. Buiten Tinky dan op het laatste toen ze doorhad dat ze geen halster meer aan had.. Juist ja, toen sprong er plots een Tinker half over de draad (M.a.w gewoon recht er door

) en sleurde zo even heel de paddock mee. Gelukkig liet het al snel los en ging ze gewoon stilstaan en ons schaapachtig aankijken

Ze was dan ook héél makkelijk te vangen, bleef netjes staan toen ik een koord rond haar nek deed en volgde me terug braafjes als een hondje. Het feit dat de paddock aan dingelen lag was niet zo erg - we waren toch net klaar - en Tinky heeft ons toch weer een beetje werk bespaard

Oona en ik wouden ook graag een paar rijfoto's, dus na wat drinken en een kleine pauze wouden we de paarden opzadelen. Ik wou enkel zonder zadel als Oona ook ging, maar algauw had het lot beslist dat ik wel zonder zadel moést. Deze muts was namelijk één stijgbeugelriem en een singel vergeten. Vraag me echt niet hoe ik dat doe.. haha. Dus, ik zonder zadel op een super hard glijdend paard door de shampoo/glansspray. Voor mij was het ook alweer een jaar geleden dat ik bareback reed en dan gingen we gelijk nog lekker crossen ook

Al bij al verliep het SUPER en zat ik héérlijk. Buiten één keertje toen Tinky van galop naar draf ging en een nogal lompe bocht maakte moest ik me toch even stevig vastklampen. Na ons galopje wouden we de paarden toch eens héél graag het water inkrijgen. Het heeft héél lang geduurd, maar uiteindelijk konden we toch tot hun buik het water ingaan. Tinky was lekker dapper en ging er als eerste in. Na héél wat aansporen ging ze goed diep en na wat aandringen kwam Cheyenne dan ook gewoon mee. Na ons klein beetje waterpret vroeg ik aan Oona 'Racen naar de auto?' Oona direct 'Oké' Ik keek haar even schaapachtig aan tot ze vervolgde 'Ik meen het hé'

En toen zoefde 2 Tinker keihard een zandberg op richting de auto. Héél leuk!

Dit is alvast het eerste topic met de foto's van Diana Verburg. Binnenkort volgt er dan nog een met foto's van Stephanie Mieras. (M.a.w ik kon gewoon niet wachten om een topic te maken

)
Voor sommige die Tinky nog niet kennen hier een kort lijstje:
- Tinker
- Merrie
- STER
- 11 jaar
- 6/08 2 jaar in ons bezit
Tinky en ik hebben ook al een heel verhaal achter de rug, zie
[JITP] Tinky's story---------------------------------------------------------------
1. Laten we starten met een pràchtige portretfoto van Tinky. Ik ben gek op deze!

2. Samen met haar dinnetje Cheyenne

3.

4. Deze vind ik héél mooi. Haar oog straalt leven uit, prachtig!

5. Even een standfoto, ze is in 2 jaar zooo veel veranderd.

6. Met haar witte wimpertjes!
(En helaas ook een gele vlek die ik er niet uitkreeg..)
9. Deze foto straalt echt POWER uit!

10. De fotografen waren interessant!

11. Lekker in de schaduw wachten tot het weer onze beurt was. (Ja, ik zit op mijn sokken, jodphurs waren een zandbak

)

12. Eerste even het pad samen met Oona en Cheyenne in galop af gaan.

13. Om vervolgens het pad alleen af te stuiven!

14. Saampjes eventjes te water

15. En daarna er al spetterend uitkomen!

Even een kort bedankje aan Oona, want zonder haar zouden Tinky en ik nooit zoveel bereikt hebben samen. Ook bokt heeft vele deuren voor me geopend (via bokt.nl heb ik Oona ontmoet) Ook een bedankje voor de 2 top fotografen die zoveel geduld hadden! Bedankt!