Met bonte koe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caitlin_K

Met bonte koe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 15:50

Hoi!
Bij deze stel ik jullie voor aan mijn bonte koe , eh.. hond.. naja, pony.
Dante van der noordersingel, een 2jarige shetlandmerrie! Dante is geboren op 28/04/2010.
1 dag voor mijn verjaardag!iniedergeval, was Dante een zielig hoopje pony. Bij haar oude eigenaar verzorgde ik zijn hele kudde. Ze was bang, en liet geen enkel mens bij haar in de buurt. Toch was ik verliefd op der! De eigenaar wist haar naam niet, dus noemde ik haar ´ de kleine vosbonte´ of de ´koe´. Ze stond met z´on 8 ponys in het land. Per 1-05-2011 was je van mij, gelukkig had je een stamboek waardoor ik je naam wist.

We kochten je, en je werd op 1 jarige leeftijd gelijk afgespeend, bij je moeder. Ik zette je in het weiland bij de andere paardjes, op een nieuwe pensionstal. Wat een krengen waren dat, want met zijn 15e gingen ze in volle galop achter je aan. Toen kwam mijn lieve andere pony Coco haar beschermen, alleen Coco was bang voor mij... En, Dante... tja.. die liet zich helemaal niet pakken.

Genoeg gekletst, meet DANTE!

Zo leerde ik je kennen, nog geen 10 maanden oud. Je liep met grote bochten om mij heen als ik foto´s wou maken...
Afbeelding
Ik kocht je... Op deze foto had ik je 3 weken, en durfde ik je eindelijk lostelaten in de bak!
Afbeelding
Toen gingen we een hele tijd door,een lieve stalgenoot wou foto´s van jou maken. Je kwam al aardig door je wintervacht terwijl het nog geen oktober was. DA kwam bloedprikken, en je had bloedarmoede. Dit verklaarde ook waardoor je zo sloompjes was, en zo rustig.
Afbeelding
In novermber gaf de DA gaf je een middel, maar het werd er niet beter op...Je werd koortsig, en je was erg dik. Die nacht, kreeg je uit het niets een zware koliek aanval. Zoals wij dachten, het middel
Afbeelding
Maar je gaf niet op, je viel ontzettend af, en was een mager kipje. Maar helaas om de schrik voor de pony nog erger te maken... kreeg ze LUIZEN! Ik kwam de volgende dag aan op stal, en kreeg de grootste hartaanval van mijn leven...
Afbeelding
Mijn pony´s voorpluk was weg, niks was van het arme diertje over... Ik was kwaad op de staleigenaar, en binnen 2 maanden vertrokken we van stal en in Januari gingen we staan op een stal in stompwijk. Deze foto is nog op haar oude stal.
Afbeelding
We hadden het een hele tijd gezellig op de nieuwe stal, saampies. Plotseling troffen we jou sloom en on alert in het paddock. We belden de DA en die kwam er zo snel mogelijk aan. Nou, pony in de bak gezet en kuil gegeven. ( ze had een 300grams deken, maar die is nu uit, ivm bloedprikken) Dit was zo in Februari. De DA kwam even later met een hele vervelende uitslag. Leverbot. Ik moest best hard huilen, want je lever was erg aangetast. Je kreeg toen een hele zware wormenkuur, en je werd weer ziekjes.
Afbeelding
Maar algauw knapte je op, we springen even over naar de maand dat ze het land weer op mocht. In April. Helaas kwam er toen ook droes.. Gelukkig werd jij niet ziek, jij had het al gehad als klein veulentje.Je had een paar daagjes koorts, en bleef dicht bij je dikke vriendin Coco. Je was opgeknapt, en ik kon niks met je doen, dus algauw had ik een balkje mee naar achter genomen, in het land gelegd en mijn borstels meegenomen, en begon ik jou heerlijke poetsbeurten te geven. Ik sprong niet veel met jou, maar ik kwam er wel achter hoe goed jij het kon!
Afbeelding
We maakten veel lol.
Afbeelding
Toen Coco beter werd, leefde jullie samen helemaal op, er kwamen leuke en vooral gekke plaatjes uit!
Afbeelding
Op dit moment, wandelen we weer vaak buiten. Alhoewel madame, het nogal eng vindt zonder vriendjes, en dan een beetje gek gaat lopen doen...
Afbeelding

Lieve Dante,
Nog zoveel jaar lieverdje!

Respect voor iedereen die dit heeft gelezen, was een lang verhaal x
p.s. Een reactie zou leuk zijn x

amberguyt

Re: Met bonte koe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:01

Erg leuke foto's en volgens ij is jullie band er sterk geworden door de ziekten!

LeiLRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:08

Mooie en zielige foto's. Jullie hebben wel heel wat mee gemaakt! Maar dit betekend dat je heel veel om je pony geeft, en dat is een super teken. Ik denk dat jullie band sterker en sterker is geworden door wat jullie allemaal mee hebben gemaakt. Het is net zo iets van: "Samen kunnen wij de wereld aan, samen zijn we super sterk"!! :))

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 09:02

Onwijs bedankt!
En het klopt helemaal , we kunnen samen alles aan! :j

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:31

Jeetje wat een pony wel niet allemaal kan krijgen, super dat ze nu weer lekker fit is!!
En jullie band idd, zal wel heel sterk zijn :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:50

Geweldig gedaan... kan me voorstellen dat je er soms moedeloos van werd.

Veel goede en vrolijke jaren samen met Coco en Dante gewenst!

lovekwenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:29

goh wat hebben jullie veel meegemaakt! maar zo te horen is jullie band er erg door versterkt. nog veel plezier met dit stoere shetje!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 12:13

Dankjulliewel!
:D