Ik rijd er weer een nieuwe bij!
Hij is niet echt nieuw, ik heb hem ook 2 maandjes in de zomer gedaan maar daarna niet superveel qua rijden gedaan wegens omstandigheden. Vanaf nu wil ik hem weer gaan oppakken.
Pattie is ookal een oudje, maar lekker fris in het koppie. Hij is een echte leermeerster voor me, Z springen en Z2 dressuur geweest.
Kent alle oefeningen nog maar ik al 8 jaar niet echt meet op hoog niveau getrained. Ik wil hem gewoon thuis trainen tot L2 en af en toe een wedstrijdje, 5 keer in het jaar meepikken als het goed gaat en hij normaal doet op vreemd terrein.
Ons niveau is dus vanaf het begin. Het is een pony met een heel koel karakter maar soms ff moet ontploffen. En dan ontploft ie ook echt. Eigenaresse heeft er een poosje niet meer op gedurft en nu volgens mij nog niet. Hij is echt superbraaf maar 1x in de zoveel tijd gaat de bom af. Gelukkig ben ik dat soort grapjes van Goldie wel gewend en kan ik ok die ontploffingen tot nu toe uitzitten en ik lach vrolijk met Patrick mee

Patrick is dus wel erg relaxed etc, maar wel een moeilijk paard om te rijden. Hij laat mijn hand nog niet toe en volgt hem ook niet. Hij is erg geneigd om erg gespannen in zijn Z-houdinkje te kruipen, om het zo maak even te noemen. Ik wil hem vooral veel laag, heel laag en rond hebben.
Hij kan wel héérlijk sjouwen. Als ik hem eenmaal laag heb stel ik hem iet op en dan kan ie er nog een heerlijke uitgestrekte draf uitgooien of een keertwending, superpaard!
Binnenkort komt er ook een HAW topic 
Patrick is nog niet op conditie, als ik weet alles gewoon 3 kwartier volhoud, zal ik fotos laten maken!
Hij is nu echt nog een teddybeer en hij ziet er ook echt slecht uit omdat er zo weinig met hem gedaan is. Hij is echt heel erg onbespierd etc. Maar begint al aardig te verharen en straks komen de spiertjes ook wel. Hij word stukje bij beetje van het lelijke eendje naar een mooie zwaan, haha

Ik hoop dat jullie hem ook leuk vinden en dat het net zo'n topper word als Goldie