Woensdagochtend vertrokken ik, mijn ouders en mijn zusje naar de Ardennen. Esmee zou pas de volgende dag komen. Eenmaal aangekomen werden wij ontvangen door Marijke, de stalhulp. Meteen kregen wij een rondleiding. Dat wij ons daar zouden vermaken, wist ik zeker! Er waren heel erg veel paarden, de meeste daarvan stonden in enorm grote weilanden in kuddeverband. Prachtig om dit zo te zien! Overdag was het ruim 30 graden, uitzonderlijk warm voor de Ardennen. Pas aan het eind van de dag ben ik begonnen met het fotograferen van enkele paarden in een van de kuddes.
1.

Sommige veulens hadden het warm...
2.

... terwijl anderen niks liever deden dan spelen met mams.
Inmiddels had Esmee gebeld dat ze toch wat eerder kon komen en 's avonds om half 12 stond ze alsnog bij de Blacks Ranch op de stoep. Na een gezellig praatje zijn we toch maar gaan slapen, zodat we de volgende dag weer vroeg konden beginnen.
Donderdag heb ik eerst Esmee nog even een rondleiding gegeven. We hebben snel wat foto's gemaakt van enkele veulens.
3.

Daarna zijn we begonnen met het fotograferen van de drie jarigen en enkele wedstrijdpaarden. Het was zo warm, dat we tussendoor regelmatig een pauze hebben genomen om even wat te drinken.
4.

Het was lastig om de aandacht van sommige paarden te lokken. Met ruim 32 graden vonden de paarden het ook erg warm!
5.

6.

En natuurlijk horen ook de bekende foto's met zwarte achtergrond bij een fotoreportage.
Tijdens één van de pauzes hoorden wij opeens een poes miauwen. Het bleek een jong poesje te zijn dat boven op een paal zat. Uiteraard namen de honden een kijkje en pakte Esmee en ik onze camera's om de poes te fotograferen.
7.

8.

De honden vonden de poes wel heel erg interessant. Gelukkig is alles goed gegaan en is de poes weer veilig op de grond gezet aan de andere kant van het hek.
Aan het eind van de dag zijn we nog even terug gekeerd naar de kudde om enkele foto's te maken.
9.

's Avonds zijn we met z'n allen gaan uit eten in Marche, een wat groter dorp. Op weg naar het restaurant werden we opeens getuigen van zinloos geweld. Dat was wat minder leuk, binnen korte tijd stond er een groepje mensen bij het slachtoffer en ook polities en ambulances waren snel ter plekke. Het restaurant was wat minder geslaagd. We kregen ontzettend goor vlees, echt heel vies. Heel veel vet enzo, gewoon niet te eten. Gelukkig was de rest van de avond wel erg gezellig. Een onweersbui maakte die avond een eind aan het tropische weer.
Toen we vrijdag wakker werden, regende het. Gelukkig klaarde het snel op en werd het weer heerlijk weer, gelukkig iets koeler als vorige dagen. We besloten om ook het paard van Marijke op de foto te zetten, een prachtige palomino!
10.

Esmee in actie.
11.

Roos zag enge, grote beesten en keek daarom wel erg attent.
12.

Daarna hebben we nog enkele actiefoto's gemaakt van wat jonge paarden die in de weilanden stonden. Het zag er erg mooi uit al die paarden in actie, maar het weiland was zo groot dat het behoorlijk lastig was om de paarden in de buurt te houden. En aangezien het nogal heuvelachtig was, zag je de paarden soms niet eens meer

13.

14.

Vervolgens hebben we nog wat rijfoto's gemaakt en toen mocht Esmee het westernrijden ook eens proberen! Haar allereerste western ervaring. Op het begin was het erg lastig voor Esmee. Helaas moesten ik en mijn ouders toen gaan. Ik heb nog enkele foto's van Esmee gemaakt op het begin. Later ging het een stuk beter volgens Esmee! En het western rijden beviel haar zo goed, dat ze gelijk nog een paard heeft gereden.
15.

Het was echt een super ervaring! Ik wil Ruth, Marja en Marijke van de Blacks Ranch ook heel erg bedanken voor de gastvrijheid. Wij hebben genoten van deze dagen en prachtige foto's kunnen maken.