Vaak mag ik lekker in mijn zelf erop gerolde zanddeken blijven staan, omdat ik toch altijd weer vies wordt zegt ze, maar vandaag moest alles er dus af...
Zelfs mijn vlechtje achter ging er opnieuw in, tsjonge, het moest dus wel een speciale gelegenheid zijn...
Ze mompelde wat, over: vandaag is het een grote dag voor je, smurfje (leuk he, zo'n koosnaam

Afijn, al snel werd duidelijk dat ik vandaag in het gehorige hok op wielen moest stappen... Om, zo bleek vervolgens, dik een uur erin overeind te moeten blijven.
Eindelijk, na flink wat geslinger door rare wit-oranje blokken midden op de weg, kwamen we, na een levensmoeilijke afdaling van 45%, aan op een vreemde plek.
Ik moest even blijven wachten in het gehorige hok op wielen, maar zag al wel vanuit mijn raampje een mooie Arabische schone lopen... mwagh, ik mag dan balloos zijn, zoals ze vaak roepen, maar testeronbommetje ben ik nog wel hoor, dus ik stond lekker te genieten van het uitzicht.
Toen ik eraf mocht vond ik dat wat raar, dat achteruit lopen op zo'n plank had ik al best een tijdje niet meer gedaan, en ik werd afgeleid door gehinnik aan mijn rechterkant...
Eenmaal buiten vond ik het best spannend, maar vrouwtje stelde me gerust, er was trouwens nog een ander leuk tweebenig wezen erbij, met een heuse lange paardenstaart, bijna net zo lang als mijnus

Ik werd in een mooie ruime stal gezet en had mooi uitzicht over mijn staldeur, wat lekker zeg! Dat naar buiten kunnen kijken!
Ik vond het maar raar, vrouwtje was druk bezig met mijn spulletjes uitladen, ik moest nog even snel 2 zadels passen en ik kreeg lekker veel knuffels... maar na een poosje ging ze weg...
Huh, wat? Weg? Jawel, gelukkig kwam ze even later weer terug, ze was alleen maar naar een training gaan kijken.
Vlak daarna kwam die mooie Arabische schone, die ik natuurlijk allang gespot had, naar binnen, en jawel, het beste plekje op stal; namelijk naast mij, was voor haar gereserveerd, wat een geluk.
Na een kennismaking en een gilletje van haar kant was het allemaal geroggeld en gingen we lekker aan het vreten

Na nog een paar knuffels ging mijn vrouwtje weg en moest ik het alleen stallen met de andere tweebener met de lange paardenstaart... Zij moet mij zadelmak gaan maken... huh, dat ben ik toch al?
Maar ja, het schijnt ook de bedoeling te zijn dat er iemand op me kan/mag zitten...
Dat zullen we nog wel eens zien...
to be continued!