[Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 9

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:39

F_Orumster schreef:
Gestopt met Nicci French ''Tot het voorbij is''.
Hoe irritant is het om eerst het verhaal te lezen vanuit de ene persoon, van voor tot eind, en dan in deel 2 van het 2e personage en dan door dezelfde tijdslijn heenlopen en er dus letterlijk quotes herhaald worden. :O
Het is mijn eerste boek van haar, heb ik nu het slechtste te pakken of kan ik me de moeite van de rest besparen?

Naar wat ik altijd hoor (ik heb ze niet gelezen) zijn de eerste boeken het best, daarna wordt het minder.


Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:32

Dit weekend De Zondares van Tess Gerritsen uitgelezen. Vanmorgen bij de bieb geweest en het boek Vrouw zoekt berg om tegenop te zien van Noelle Hancock meegenomen.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:01

Ik was voornemens vandaag nou eindelijk die first riders call eens uit te lezen, want lekker vrij vanmiddag en nattig weer dus een goed excuus om lekker op de bank enzo.. Helaas vind een van de buren op drie hoog (ik zit zelf op 1 hoog) het nodig om z'n radio HEUL HARD aan te zetten, waar ik gewoon volkomen afgeleid van raak :')

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Thrive

Berichten: 994
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:16

Dat is zó vervelend idd. Zo kan ik me ook niet op een boek concentreren als er mensen in de bus luidkeels achter/voor/naast me zitten te praten. :')

Na Travels in the Scriptorium van Paul Auster, wat ik een 'interessant' boek vond, ga ik nu verder in The Hitchhikers Guide to the Galaxy van Douglas Adams. :Y)

I want to thrive, not just survive.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:04

Eindelijk tijd om aan deel 2 van de Mortal Instruments trilogie te beginnen Ciy of Ashes :)

I dare you to not think about penguins - Tandheelkunde 2013 ROZE! 2014 BLAUW!

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:13

Balen van zulke buren Neej! Gelukkig heb ik nooit last van mijn buurtjes (en zij niet van mij) :)
Bij mij staat er een avond lezen in de planning!

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:26

Ik ben inmiddels in het absolute favoriete boek begonnen van mijn zus "The fault in our stars" ...

Ik zit ergens in het eerste of tweede hoofdstuk, maar ik vind het tot nu toe een interessant boek. Het taalgebruik is erg sarcastisch en heb al een paar keer moeten grinniken, lekker vlot, origineel. Ik mag het wel.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

pony33
Berichten: 693
Geregistreerd: 26-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:35

Jeuj nieuwe topic! *\o/*
Ben nog in Mystic River bezig en heb the Undutchables weer uit de kast getrokken voor het slapen gaan. Blijft grappig. :D

Op school was alleen het gouden ei van Tim Krabbe verplicht en toen kregen we uitleg voor de verslagen met de motieven en dat soort gedoe. Was een erg goed boek :j , film is ook oke en de amerikaanse remake is verschrikkelijk :') . Met engels gelukkig ook geen verplichte kost.
OP de basisschool heb ik ook hele kasten leeg gelezen, vooral de wachtwoord boeken en over manege de Koning. Vriendinnetje hield niet van lezen en geloofde nooit dat ik ze echt las :+

Lord of the flies wil ik ook nog eens lezen, film is erg sterk (in mijn herinnering :P )

Hierna Karin Slaughter, vervloekt geluk of contract van Lars Kepler of toch Die van Jussi Adles Olssen.... mmmm heerlijk teveel keus :9

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:36

Mooie OP geworden zeg :)

@Renée: Dat is toch deel 2 van de Green Rider reeks toch? Je hebt deel 1 neem ik aan uit dan, hoe is die bevallen, wordt het nog spannend? Ik ben op een kwart of zo blijven steken en ergens anders in begonnen omdat het maar niet op gang komt, maar hopelijk komt dat dus nog goed?

Debski

Berichten: 812
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: zoetermeer

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:39

Meld me ook even in het nieuwe topic. Ben in Hongerspelen 2 bezig.
Heb de Zwerm van Frank Schatzing bijna uit. Heeft iemand deze gelezen?

(\/)
( . .)
C(")(")

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:41

2 weken terug de kronieken van narnia uitgelezen( alle 7 delen in 1 band)

Epilepsie en een licht verstandelijke beperking. Dus soms komen dingen ánders over dan jullie bedoelen. Alvast hartelijk dank voor t begrip

F_Orumster

Berichten: 15319
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:42

Ben eens in limiet begonnen van Schatzing, maar die was me wat droog (1100paginas). Is de zwerm goed?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:52

SanderD schreef:
@Renée: Dat is toch deel 2 van de Green Rider reeks toch? Je hebt deel 1 neem ik aan uit dan, hoe is die bevallen, wordt het nog spannend? Ik ben op een kwart of zo blijven steken en ergens anders in begonnen omdat het maar niet op gang komt, maar hopelijk komt dat dus nog goed?


Yep, deel 2 :j Deel 1 heeft ook een poos geduurd voor ik daar mee verder kon hoor, ben toen in januari begonnen ofzo, drie keer opzij gelegd voor een ander boek, 3 maanden helemaal niet gelezen en toen in juni toch maar weer verder gegaan en toen vond ik het wel lekker weglezen uiteindelijk :) Denk dat het misschien ook een beetje aan je eigen leesbui ligt :j Het word nog wel spannend, sowieso :) Leuk genoeg in ieder geval om deel 2 ook aan te schaffen :P

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:59

F_Orumster schreef:
Ben eens in limiet begonnen van Schatzing, maar die was me wat droog (1100paginas). Is de zwerm goed?
Debski schreef:
Meld me ook even in het nieuwe topic. Ben in Hongerspelen 2 bezig.
Heb de Zwerm van Frank Schatzing bijna uit. Heeft iemand deze gelezen?


Ja, goed boek. Wel een hele hoop wetenschappelijke info, maar ik vond dat wel interessant. Ik heb 'm wel in het Engels gelezen.

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:00

Ik vind Schatzing erg goed.
Veel wetenschapelijke info in de verhalen verwerkt.
Fijne boeke die je niet in1x uitleest. :P

Debski

Berichten: 812
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: zoetermeer

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:49

Ja, vind de Zwerm ook erg goed. Soms iets teveel wetenschappelijke info maar dat maakt hij wel weer goed met hele spannende stukken. En ik vind het onderwerp ook wel boeiend. Maar ik ben er al wel een tijdje in bezig en heb hem ook maar niet mee genomen op vakantie. Te zwaar...

(\/)
( . .)
C(")(")

Woeps

Berichten: 586
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: haelen limburg

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:51

Ik lees de dorpelingen van innocento, maar ik denk niet dat ik het uitlees, iets te moeilijke woordspelling voor mij :P

Hallo mensjes :wave:

F_Orumster

Berichten: 15319
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:52

Wetenschap kan ik wel prima wegkrijgen, limiet ging mij de economische oorlogvoering te droog worden. Zat op pag 300/1100 en het verhaal zat nog in begn vd ontwikkelingen. Ook zoveel personages, de namen duizelden me. Is dat met de zwerm minder?


Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 02:09

The Fault in our stars in 1 ruk uitgelezen. Wat een prachtig boek. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen hem depressief vinden, maar ik vind hem juist eerlijk, heerlijk rauw. Heb wel wat kritische puntjes, maar verder echt een heel mooi boek!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Debski

Berichten: 812
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:22

F_Orumster schreef:
Wetenschap kan ik wel prima wegkrijgen, limiet ging mij de economische oorlogvoering te droog worden. Zat op pag 300/1100 en het verhaal zat nog in begn vd ontwikkelingen. Ook zoveel personages, de namen duizelden me. Is dat met de zwerm minder?


Ik ken limiet niet maar ik vind de Zwerm nog wel te doen. Veel personages maar wel goed uit elkaar te houden. En de Zwerm is meer gericht op het feit dat de mens de aardbol kapot maakt door milieuvervuiling, overbevissing etc. Dus een ander, en ik vond boeiend, onderwerp dan Limiet.

(\/)
( . .)
C(")(")

kimberley

Berichten: 2359
Geregistreerd: 07-02-09
Woonplaats: Newfoundland, Canada

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:26

Ik ben nu bezig met het verdriet van België. Kan mooi op m'n literatuurlijst voor school. :j


Instead of thinking outside the box, get rid of the box.

niek_aaron
Berichten: 558
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:30

.....val ook binnen in de hoop, dat ik inspiratie krijg om te gaan lezen....vroeger verslond ik boeken.....nu ben ik te tja te hyper om te lezen.....heb de laatste ook geen rust om een film te kijken.....
Is iemand bekend met de boeken van Jill Mansell....probeerde erin te beginnen, maar pffff wel erg meisjesachtig......is dat zo?

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:18

Ik vind Jill Mansell ook veel te meisjesachtig, ik hou meer van wat serieuzere kost...

Zo, mijn via Marktplaats gekochte Lijsters zijn binnen. :D

Hugo Claus - De metsiers
A.F.TH. van der Heijden - De sandwich - een requiem
Mensje van Keulen - Bleekers zomer
Willem Elsschot - Kaas (1995, zit er dit jaar ook weer in)
Gerard Reve - De avonden
J. Presser - De nacht der Girondijnen
Neeltje Maria Min - Voor wie ik liefheb wil ik heten
Koos van Zomeren - Otto's oorlog
F. Springer - Quissama
Hella S. Haasse - De verborgen bron
Gerard Reve - De vierde man
Tessa de Loo - Isabelle (1995, zit er dit jaar ook weer in)
Rutger Kopland - Alles op de fiets
Boudewijn Büch - De kleine blonde dood

Ik wist trouwens niet dat ISBN's zoals wij ze kennen nog zo'n nieuwe ontwikkeling waren, maar deze boeken hebben allemaal nog een ISBN met minder dan 13 cijfers en geen barcodes... Dus ik moet ze handmatig invoeren in Goodreads. :P

liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:48

Ik ben nu in Harry potter deel 1 begonnen :o
Ach hoe oud je ook bent....hij blijft geweldig :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emoreoa en 37 bezoekers