Helemaal het Einde

Moderators: MirandaD, Warboel

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:53

Linda herkende ik als een oud-collega van heeeeel lang geleden, zo'n 20 jaar geleden en voor maar een half jaar, dus ik moest even goed kijken of ze het echt was :D . Maar dat maakt mij dan wel extra nieuwsgierig en ben onder andere hun facebookpagina tegen gekomen (volop genieten, reizen met kinderen). Leuk om te lezen hoe ze keuzes durven te maken in hun leven.

Ik zag bij hun vooral foto's met de familie van Wichen. Vraag mij ook af in hoeverre de familie Pos het liefst op zichzelf blijft of toch ook de voordelen gaat zien van een goede buur. Ik geloof dat de functie van Ilona controller was, nou, daar is echt niets van te merken :+ :+

Ze zitten er zelf ook nog geen maand, dus de avonturen kunnen we "vers" volgen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:02

Dat had ik ook Dees90, niks mis met hun huis, maar na haar verhalen had ik mij er ook een andere voorstelling bij gemaakt.
Haar man lijkt mij een leuke vent, maar zij mag wel een tandje terug doen. Dat vond haar collega volgens mij ook, zoals hij "ze is erg aanwezig" zei klonk het niet heel positief. Wie weet hoe een jaar Chili haar zal veranderen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:41

Bedoeld Dees90 niet dat ze niet netjes vanuit huis zijn vertrokken, het daar niet netjes hebben afgerond?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:48

Nou, de toon van de eerste aflevering ging vrolijk verder in de tweede aflevering :D Ik zou bijna denken dat de familie Pos zo gecast is. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat je zo niet realistisch kunt zijn.
Het streven om jezelf minimaal een compliment per dag te geven, haalt ze wel :+

Maar het blijft een leuk programma en ik vind de andere twee families erg sympathiek :j Ik hoop volgende week wat meer van hun plannen te zien.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:35

Wie weet hoe ze nog veranderen en het nut in gaan zien van elkaar helpen. En misschien durven ze dan ook tegelijk met meer dan 10 mensen de supermarkt in. Ze zullen wel nooit bij de Ikea zijn geweest, dan zouden ze nooit binnen komen :')

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:06

Ze zijn in elk geval erg goed in alles weglachen :roll: , ongelooflijk hoe ze vooral met de jongste omgaan. Commando, aai, aai, lach, commando, aai, aai, lach, commando, aai, aai, lach. En vervolgens nog steeds niks gedronken, gegeten en kind heeft geen idee hoe hij zich moet gedragen. Hun hond schijt ook elke keer bij de buren hun huis als ze daar op bezoek zijn :+ .
En hoe gaan ze zometeen hun geld verdienen? Ze zijn zo overtuigd van zichzelf, maar tot nu toe laten ze zich steeds een oor aannaaien (als ik de voice-over kan geloven :D ).

Leuk om te zien hoe rustig de familie Kooij mee deint op dit avontuur. En de familie van Wichen zit er een beetje tussenin. Ik vind de vader daar wel erg de kar willen/moeten trekken. Ik hoop voor de tienerdochter dat er wat leeftijdsgenootjes op de camping voorbij gaan komen.

En wie zal er na een jaar willen blijven? Ik zie ze het eigenlijk alledrie niet doen. De familie Wichen niet, vanwege de toch geïsoleerde levenswijze. De familie Kooij niet, omdat ze dan toch weer benieuwd zijn naar een andere cultuur/levenswijze en de familie Pos niet omdat ze weinig aanpassingsvermogen hebben en iets "grootsers" willen hebben.

Ik hoop dat ik het fout heb :D , de programma makers doen natuurlijk ook erg hun best om ze op een bepaalde manier te presenteren.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:39

Moeilijk voor de zoontjes om aansluiting te vinden en gewoon lekker te kunnen spelen. Ze krijgen de kans niet en weten zich geen houding te geven. Ik hoop zo dat dit nog gaat veranderen.

Toch wel gemakkelijk, zo'n verenspanner :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:06

Tip, koop een riem of neem een stuk touw, dan is chico ook weer handtas af :D
Vind het wel leuk dat de familie Pos hun geld zo gemakkelijk uitgeeft, er gebeurd toch iets in een sneller tempo.

Astrid vind ik nog steeds zo passief overkomen, een lieve vrouw, maar daar mag wel wat meer pit in.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:14

Dan kunnen zij de koelbox gebruiken om drankjes te koelen :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:48

Natuurlijk xoranlover!

Dat wel KayC, ik moet alleen wennen aan het u zeggen tegen je eigen ouders, omdat ik dat niet gewend ben, vind ik het altijd iets afstandelijks hebben.
Het beeld wat ze zo geven, rijmt dan niet echt met de negativiteit over hoe Addy de boel heeft achtergelaten. Hopelijk kan hij de boel netjes afronden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:53

Het is jammer dat ze zich willen onderscheiden ten kostte van de anderen. Maar het is geen competitie.
Wat zouden ze de jongste gegeven hebben? Kind durfde amper adem te halen.

Katje snapte ik ook niet helemaal. Maar die gaat het vast erg goed krijgen. Hun hond is ook wel echt een lief beest.

Hopelijk kunnen de van Wichens nu weer volop verder met hun eigen plannen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:13

Ik heb juist eerder het gevoel continue tegen een groot masker aan te kijken, terwijl ik bij de andere twee gezinnen wel het gevoel heb dat ze zichzelf zijn.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:48

Die 200 euro huur per maand is echt absurd, ik snap niet dat ze daarmee akkoord gaan.

En inderdaad dat ze zo het hondje achterlieten kan ook echt niet :n . Verder kon ik ze er deze week wel goed bijhebben :D

Ben ook benieuwd naar volgende week, hopelijk is er niks ernstigs met hun zoontje.
Dat het zou clashen is niet zo verrassend, nu nog de reden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:59

Daar ga ik ook vanuit, export via hun als tussenstation. Dus vooral betrouwbare relaties zien te vinden. Wat een flinke uitdaging zal zijn. Met het huis hebben ze ook niet echt sterk onderhandeld.

Mochten ze blijven, kan ik mij ook niet voorstellen dat ze op het platteland blijven.

Ineke2 schreef:
Wel sneu voor het hondje ja, maar soms kan het niet anders denk ik?
Ik weet zeker dat de buren het beestje wel hadden willen opvangen, vooral de familie van Kooy. Maarja, ze willen vooral geen beroep doen op "vriendendiensten", voor je het weet, verwachten ze iets terug :+

Grit

Re: Helemaal het Einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:51

Goof, maar hoe warm wordt het dan wel niet in een afgesloten klein houten huisje zonder isolatie?
Ik zou in de zomer mijn hond niet in ons tuinhuisje opgesloten houden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:07

Zijn ze schijnbaar toch van alle markten thuis :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:27

Wat een raar verloop heeft dit conflict. Snap er niks van :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:30

Iets met twee kapiteins op een schip en een lakse matroos als derde partij...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:33

Sneu en lastig, zorgen om je zieke kind en dan in een land met een andere cultuur en taal.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:06

Ik vond het wel een leuke aflevering, niet dat Tygo ziek is, maar ik er zat wat meer variatie in.

Het conflict is goed uitgemolken in de voorstukjes, stelde ook niks voor. De familie Pos wil hoe dan ook zelf de regie houden, dat pa van Wichen het voortouw nam vond Ilona al niks, toen kon het in hun ogen niet door de beugel dat de familie van Kooij hun dochters alleen laten, dus gingen ze achter hun huis zitten mokken.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:15

"Addy stuitert weer rond". Nou, inderdaad, wat is hij druk :):) , het komt zo geforceerd over. Een groot contrast met de rest van het gezin.

Mooi spannend moment. "Wat ritselt daar in de struiken......", muziekje erbij en daar komt de hond tevoorschijn :D

Dat heeft Jeroen netjes geregeld :j . Erg zonde van de kippen, maar was te voorzien als een vos eenmaal is geweest.

Prille liefde, heerlijk.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:09

Ik kan de humor van de Posjes wel waarderen :D . Maar ik blijf mij verbazen dat ze zich zo isoleren van de rest, de zoontjes gaan er ook al in mee.

Chocobroodje. vond je ze zo onrespectvol dan op de begraafplaats? Ik heb dat niet zo ervaren en ik hoop dat ze op hun dagje uit ook nog wat andere dingen hebben gedaan.
De botten kwamen voor de dag door een overenthousiaste medewerker.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:06

Passief bedoel je :D
Zij mag wat meer pit tonen. Met geforceerd bedoel ik dat hij continue druk/hyper doorgaat, alles tot op de komma uitlegt terwijl zowel vrouw als dochters eigenlijk gewoon niet reageren, behalve een beetje uhuh zeggen. Hij lijkt overheersend, toen hij weg was, vond ik Astrid in elk geval wat ondernemender. Toen mocht dochter ook gaan werken, iets waar Addy niet zo enthousiast over was.