Asus Eee (mini laptop). Ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Asus Eee (mini laptop). Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:34

Hallo bokkers!

Ik ben op dit moment op zoek naar een laptop, en heb toch al vanaf verschillende kanten gehoort dat ik eens moet gaan kijken voor een Asus Eee.
Ik zie opzich heel veel voordelen in deze mini laptop, makkelijk in gebruik, makkelijk mee te nemen ed.
Maar zijn hier misschien ook bokkers die ervaring hebben met deze laptop? Voordelen, nadelen ed.

Afbeelding

Stoeptegel

Re: Asus Eee (mini laptop). Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:16

Ik heb ook zon klein laptopje (sony) maar zon scherm is best wel klein hoor. Vind het zelf niet fijn om er lang acher te moeten zitten. Toetsenbord e.d is ook erg klein allemaal.
Maar de accu gaat daarentegen wel 7 uur mee. En het ziet er gewoon schon aus jawohl Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:41

Ik heb dus ook lang zitten twijfelen over de grootte.
Maar ik hoorde dat je deze laptop gewoon kunt aansluiten op een computer scherm?

Sowieso wil ik de laptop ernaast houden, ik wil dus voor "middagen lang msnen/bokken ed" gewoon mijn andere pc gebruiken.
Het is meer echt om mee te nemen.
Ik ben dus vooral benieuwd naar ervaringen van mensen, wat betreft het gebruik.
Is de pc makkelijk te gebruiken, is de pc snel, ed ed.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:51

Ik weet nie hoe groot het scherm is, en de snelheid v.d processor?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:57

Het enige puntje waarop men mij het ding afraadde was de inhoud van de harde schijf. De mini's schijnen een hardeschijf te hebben van zo'n 7 Gb. Normale laptops hebben zo'n 60 tot 80..........

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:02

Ah heb es zitten kijken net.. Dat dingetje is wel heel klein idd Ja

Kan er weinig zinnigs over zeggen, maar het draait op linux en dat loopt echt veel sneller dan windows dus het stroonverbruik zal lager liggen en je hebt niet zoveel processorcapaciteit nodig.

Ik heb zelf een 11.1 inch laptop op Vista. De processor is 1.1 ulv ghz duo core en dat loopt echt wel snel moet ik zeggen.
Denk dat ik het niet kan vergelijken. Alles zit verder ook ingebouwd en geen losse dingen nodig.

Prijs is wel nice trouwens Lachen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:05

die hebben ze toch bij de bartsmit nu? Mijn zusje zit er ook over te denken om hem te kopen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:07

Ik had hem nog niet gezien bij de bartsmit, maar gewoon bij de media markt.. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:08

Stoeptegel schreef:
Ah heb es zitten kijken net.. Dat dingetje is wel heel klein idd Ja

Kan er weinig zinnigs over zeggen, maar het draait op linux en dat loopt echt veel sneller dan windows dus het stroonverbruik zal lager liggen en je hebt niet zoveel processorcapaciteit nodig.

Ik heb zelf een 11.1 inch laptop op Vista. De processor is 1.1 ulv ghz duo core en dat loopt echt wel snel moet ik zeggen.
Denk dat ik het niet kan vergelijken. Alles zit verder ook ingebouwd en geen losse dingen nodig.

Prijs is wel nice trouwens Lachen

Ik heb ook al vanalles erover opgezocht op internet, en er kwam inderdaad vaak als voordeel uit dat het stroomverbruik minder was als bij een gewone laptop. Ja

Vond de prijs zelf ook erg nice inderdaad! Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:08

Lijkt me heel erg handig Ja
Ik neem aan dat je er wel een externe harde schijf op kan aansluiten?? Die heb je ook al in miniformaat met 100 GB, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Hoeveel moeten ze ongeveer kosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:15

MysticTinker schreef:
Lijkt me heel erg handig Ja
Ik neem aan dat je er wel een externe harde schijf op kan aansluiten?? Die heb je ook al in miniformaat met 100 GB, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Hoeveel moeten ze ongeveer kosten?

Deze modellen kosten maar 300 euro. Lachen
Of je er een externe harde schijf op kan aansluiten, zou ik eigenlijk niet weten...(?)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:21

Ik heb t ook eventjes opgezocht, en inderdaad rond de 250 tot 300 euro, ze hebben cardreaders, draadloos internet, microfoon en luidsprekers, usb-poorten (dus harde schijf aansluiten is sowieso mogelijk) en een paar hebben zelfs een ingebouwde webcam Lachen
Ik vind ze heel betaalbaar Ja

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:25

MysticTinker schreef:
Ik heb t ook eventjes opgezocht, en inderdaad rond de 250 tot 300 euro, ze hebben cardreaders, draadloos internet, microfoon en luidsprekers, usb-poorten (dus harde schijf aansluiten is sowieso mogelijk) en een paar hebben zelfs een ingebouwde webcam Lachen
Ik vind ze heel betaalbaar Ja

Ik vind het ook een erg betaalbaar iets. Ja
Denk dat ik er morgen om ga naar de winkel.. Zie er echt maar erg weinig nadelen aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:25

MysticTinker schreef:
Als harde schijf zou je zoiets erbij kunnen nemen bijvoorbeeld Haha!
Heb je meteen 160 GB extra, daar kan heel wat film en muziek op!!
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... n=SOFTWARE

Dat hou ik er dan zeker even bij in gedachten, mocht het een probleem zijn met de harde schijf. Ja Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:12

Heb de laptop zojuist gekocht. Lachen
Kan er nog niet veel over zeggen, maar hij is tot nu toe echt heel makkelijk ingebruik. Alle progamma's die ik nodig heb, staan er al standaar op (meer al 40 progamma's).
Ziet er allemaal heel goed uit, en makkelijk te gebruiken.
Internet en msn kan ik nog niks over zeggen, moet eerst even de netwerksleutel zoeken. Clown

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:18

Een vriendin van mij zat er ook over na te denken zo'n laptop te kopen maar twijfelde omdat hij op Linux draait. Heb jij daar problemen mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:26

Ik heb de laptop pas net, dus kan niet nu al zeggen of dat ik er problemen mee heb..
Wel is het zo dat je gewoon xp erop KAN draaien, ze zeggen wel dat dit moeilijk te installeren is, maar wel goed zal werken.
Mijn ervaring tot nu toe met Linux is alleen dat het erg snel werkt, volledig werkt, en zeer eenvoudig te gebruiken is. Lachen De vormgeving is alleen niet zo "mooi" als bij xp, stukken simpeler waardoor de computer erg snel draait, en minder stroomgebruikt.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:24

Fotoos Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:41

Zit nu voor de 1ste x te bokken met de laptop.
Het is heel erg wennen met die kleine toetsjes, maar dat zal wel goed komen na een tijdje.

sorry, kan op dit moment geen foto's laten zien..

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 00:07

PM Puchje eens, die heeft er 1

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:14

Ik ben ook aan het zoeken voor een nieuwe laptop en zat ook naar deze te kijken samen met de MSI Wind u100 (ie is net wat roter qua inhoud en extra's)

Ik ben vooral benieuwd naar hoe het kleine scherm en toetsenbord bevallen, of juist niet.

Bij Linux staan er dan wel programma's op als Word?

Anders ga ik denk ik toch kijken naar een 2dehands macbook.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:16

Ik zag ze net in de krant bij de Aldi. Of was het nu de lidl?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:11

Duplo schreef:
Ik ben ook aan het zoeken voor een nieuwe laptop en zat ook naar deze te kijken samen met de MSI Wind u100 (ie is net wat roter qua inhoud en extra's)

Ik ben vooral benieuwd naar hoe het kleine scherm en toetsenbord bevallen, of juist niet.

Bij Linux staan er dan wel programma's op als Word?

Anders ga ik denk ik toch kijken naar een 2dehands macbook.

Gisteren dacht ik echt, daar kan ik never never never nooit mee blind typen. Nou vandaag gaat alles gewoon perfect.. (smsen is tenslotte ook doodsimpel). ik zit nu al 3 uur achter dat kleine schermpje, en dat bevalt me eigenlijk prima. Heel over zichtelijk.

Bokt bijvoorbeeld veranderd echt niks bij, alleen is alles wat normaal lettertype 12 is nu ong lettertype 10. Geen problemen mee dus eigenlijk..
Er zit wel gewoon een progamma op, wat precies hetzelfde is als word 2003, alleen een andere naam. Dit progamma opent ook gewoon word 2003/2007 documenten. Paint en excel zitten er ook gewoon op, alleen heet exel wel weer anders, maar is precies hetzelfde progamma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:25

Niine schreef:
Ik zag ze net in de krant bij de Aldi. Of was het nu de lidl?

Daar heb ik eerlijk gezegd geen flauw idee van. Bloos
Zou best kunnen hoor, maar ik heb ze nog niet gezien..