.nl/ .com site?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

.nl/ .com site?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:43

Ik zit erover te denken om over te gaan op een .nl/ .com site ipv mijn .tk site nu. Dit omdat hij dan via Google te vinden kan zijn, ik geen last heb van die irritante reclames, en het professioneler is. De site heb ik als portfolio. Om op een snelle manier te kunnen laten zien wat ik zoal doe. Ook mede voor school. En voor naamsbekendheid omdat ik later erg graag de fotografiewereld in wil. Maar hoe pak je zoiets aan, wat zijn de kosten, etc.? Wie kan me meer vertellen?

Anoniem

Re: .nl/ .com site?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:12

Goed kijken welke programmeertalen erop kunnen, hoe wil je je site maken? Met opslagsysteem (dan denk je in databases en php) of alleen html en css? Wil je er veel op opslaan? Dan moet je kijken naar de hoeveelheid ruimte die aangeboden wordt. Is het voor foto's, dan zou ik in Gigabytes gaan denken Ja

Ik betaal voor de mijne 28 euro per jaar,en ik doe er alles mee, php, flash databases etc Ja ik zit bij hosting2go.nl en mijn eigen website is creans.nl waar je nu een volledig php en database gestuurd weblog op ziet Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:14

Dit is echt allemaal Chinees voor me wat jij nu verteld eerlijk gezegt. Nagelbijten / Gniffelen Kan je het misschien in Jip en Janneke-taal vertalen? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:16

Haha jahoor Haha!

Programmeertalen als html & css ken je wel toch? De echte basis van een website, voor opmaak en code.
PHP is dynamisch, daarmee kun je gegevens inladen, ik heb daar ook niet zo veel verstand van, maar ik kan er wel wat mee Ja Databases zijn eigenlijk grote opslagcontainers Clown

De hoeveelheid ruimte is natuurlijk belangrijk, je hebt net als op je pc een bepaalde schijfruimte. Bij Hosting2go is dat 2,5 gigabyte. Ook krijg je er een bepaald limiet voor bezoek bij. Dat is 30 gigabyte per maand, dus de kans dat je site het niet doet is heel klein.

Zo duidelijker? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:19

Ja dankje! *LOL* Ik ga dr eens naar kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:33

.nl en .com site staat je privé adres geregistreerd
bij de DNS check die iedereen doen kan bij http://www.who.is/

Niet iedereen wil dat maar veel mensen weten dat niet, daarom
kan je beter een .eu adres nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:46

Mja, de gegevens die van mij daarop staan zijn niet anders dan mijn gegevens op telefoongids.nl dus ik maak me er niet zo druk om Clown

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:50

Chiqa schreef:

Jeetje, wist niet dat dat helemaal te zien was joh! Wow!

Ik zit zelf bij SityHosting, nooit problemen mee, en geloof zo'n 20 euro per jaar.
Ik heb ook een fotografiesite, heb OYPO geintegreerd, en dat werkt prima zo. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:20

Ik host zelf bij Antagonist (www.antagonist), daar is ook veel mogelijk etc. Heel veel dingen (weblog, fotoalbum etc) kun je met één druk op de knop installeren, 3 GB webruimte, 60 GB datalimiet. Zit op 24 euro excl. BTW per jaar (inclusief dus rond de 28/29).

Chiqa schreef:

Ligt wel een beetje aan het bedrijf waar je je hosting regelt. Sommige webhosters registreren de domeinnamen op hun eigen naam in plaats van op naam van de klant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:22

Nouks, op beidde. Registrant staat er tussen en je adres en telefoonnummer.
Zo heb ik wel eens iemand op kunnen speuren, maar bij een .eu lukt dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:27

Hoeft niet Chiqa. Hangt echt af van het hostingbedrijf.

Ik had bij m'n vorige hoster overal de gegevens van het hostingbedrijf staan, nu staan m'n eigen gegevens er gewoon. Vind ik niet zo boeiend ook, ze staan ook gewoon op m'n website, tis juist de bedoeling dat ik bereikbaar ben Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:29

Dr zijn ook mensen die dat wél boeiend vinden of onwetend zijn
en als je het kan vorokomen kan je het beter genezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:30

Jep das waar.

Maar goed, je hoeft dus niet per se .eu te nemen als je dat wil voorkomen, je kunt ook eens bij verschillende hostingbedrijven informeren of 't mogelijk is dat het domein op hun naam wordt geregistreerd.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:16

Raclameloos kan ook via Freewebs en dan zonder lay-out instellen dus geheel HTML. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:35

Blanket schreef:
Raclameloos kan ook via Freewebs en dan zonder lay-out instellen dus geheel HTML. Ja

Juul schreef:
En voor naamsbekendheid omdat ik later erg graag de fotografiewereld in wil.

Dan lijkt me Freewebs ook niet al te professioneel staan... Plus dat je dan nog een lange URL hebt (punt punt slash punt bla)