iPhone, waar kopen?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 18:35

Ik wil heel graag een iPhone en had er één via internet besteld (2call.nl) met een Vodafone abonnement van 27,50 per maand. Nu had ik die bestelling weer geannuleerd, omdat je een kopie van je bankafschrift moet sturen (gaat ze niets aan), kopie van je bankpas en één van je legitimatie (gaat ze ook niets aan). Anyway, dat vond ik een beetje teveel van het goede Knipoog (Is dat overigens normaal, vragen naar een kopie van je bankafschrift enzo?)

Nu vraag ik me af waar jullie je iPhone vandaan hebben. Ik weet dat veel 'm rechtstreeks uit Amerika halen, maar even naar Amerika vliegen is voor mij geen optie Haha!. Overigens is tweedehands ook geen optie, dat wil ik niet. Ook wachten tot ie officieel in Nederland te koop is heb ik niet zo veel zin in (het is gewoon zo'n mooi ding, die heb ik liever vandaag dan morgen).

Nou, ik ben benieuwd hoe jullie aan je iPhone zijn gekomen en of het normaal is om te vragen naar een kopie van je bankafschrift...

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:37

Ik weet wel dat je bij telefoonwinkels wel moet pinnen (0 cent) om te kijken of je rekening echt bestaat

en dat er een limiet is gelegd op de hoeveelheid iphones per persoon

maar weet ik niet

mijn collega heeft er 1tje, hijs best gaaf

puntje
Berichten: 307
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: pelican st maarten

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:38

E-bay !!!!!!!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 18:52

puntje schreef:
E-bay !!!!!!!

Ja, maar wat ik zo zag, waren dat Duitse iPhones. En ik hoef geen Duitse iPhone, mijn Duits is ontzettend slecht, dus daar begin ik niet aan. En volgens mij is een deel ook tweedehands (of ze nou gebruikt zijn of niet) en dat hoef ik ook niet...

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:13

Nerwen schreef:
Nu had ik die bestelling weer geannuleerd, omdat je een kopie van je bankafschrift moet sturen (gaat ze niets aan), kopie van je bankpas en één van je legitimatie (gaat ze ook niets aan). Anyway, dat vond ik een beetje teveel van het goede Knipoog (Is dat overigens normaal, vragen naar een kopie van je bankafschrift enzo?)


Dit is heel normaal hoor! Je kan een kopie van je afschrift mee sturen en dan alles zwart maken (behalve je adres en rekeningnummer), het gaat er om dat ze kunnen zien dat jij bestaat, dat het echt jouw adres is en dat het echt jouw rekeningnummer is. Ditzelfde geldt voor een kopie van je bankpas (waar mensen overigens verder helemaal niks mee kunnen).

Er zijn zoveel wanbetalers en oplichters die abonnementen afsluiten dat ze deze maatregelen hebben genomen. Toen ik 8 jaar geleden mijn abonement afsloot via T-Mobile (toen nog ben Knipoog) werd dit al gevraagd.

shaviera
Berichten: 637
Geregistreerd: 01-07-06

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:17

ik werk zelf in de telecom.
en het is vrij normaalmaal hoor.
legetimatie zijn wij verplicht te kopieren.
en bij vodafone hanteren ze ook het 1 euro cent pinnen kijken of de rekening bestaat.
wij krijgen hem nu alleen nog uit amerika binnen.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16994
Geregistreerd: 28-05-07

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:17

Een vriendin heeft een iPhone uit Amerika, waar haar vader een tijdje verbleef. Nou heeft zij een flink aantal jaren in Engeland gewoond enzo, dus haar Engels is prima.
Het zijn inderdaad ontzettend mooie dingen maar ik zou wel even naslaan of het inmiddels niet meer zo'n geklooi geeft.
Mijn vriendin had dus 'n iPhone gekregen uit Amerika en voordat ze ermee kon bellen moest hij eerst door een of andere man 'omgezet' worden (ik ben niet technisch aangelegd, so don't ask me Knipoog) op het Nederlandse netwerk. Dat is dus nooit goed gelukt, hoewel het met de iPhone van haar zus wél gelukt was is die van haar nu dus waarschijnlijk kapot.

Ik zou dus eerst even nagaan of dat probleem inmiddels niet meer bestaat en anders: lekker even wachten, anders heb je een kapotte iPhone Knipoog

Canada
Berichten: 537
Geregistreerd: 26-08-06

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:18

ik heb hem zelf uit amerika gehaald,ging op vakantie,dus was mooi mee genomen,
je kan ze ook via marktplaats kopen, je betaald dan wel de hoofdprijs ervoor,
dan zijn ze simlock vrij,en kan je je eigen abbo erin doen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 13:57

Bedankt voor de reacties Lachen

Ik weet nu inderdaad (vanmorgen even nagevraagd bij een telefoonwinkel) dat het normaal is dat ze vragen om al die persoonlijke informatie. Tja, ik heb nooit eerder een abonnement gehad, dus weet dat allemaal niet Bloos Clown

Het is idd zo dat de iPhone eerst klaargemaakt moet worden voor het Nederlandse netwerk en ik weet ook wel hoe dat moet. Anyway, de iPhone die ik wil bestellen is al simlockvrij gemaakt enzo, dus dat komt wel goed Lachen

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:33

Laat je even weten hoe je bestelling verlopen is? Qua service en dergelijke? Ben wel benieuwd, dan bestel ik'm na jou. Tong uitsteken

Berdien

Berichten: 65054
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:52

Wat een leuke site Haha!
Maar helaas loopt mijn abo pas over ruim een jaar af No Cheer
Tegen die tijd verwacht ik dat hij ook via de reguliere weg te krijgen is, dus in de winkel met een abo'tje Tong uitsteken dan haal ik hem wel. Maar ik vind hem wel zooo gaaf! Lovers

Ben ook heel benieuwd hoe dit gaat bij jou met bestellen enzo Ja

Poosje81
Berichten: 21242
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:55

Nerwen schreef:
Bedankt voor de reacties Lachen

Ik weet nu inderdaad (vanmorgen even nagevraagd bij een telefoonwinkel) dat het normaal is dat ze vragen om al die persoonlijke informatie. Tja, ik heb nooit eerder een abonnement gehad, dus weet dat allemaal niet Bloos Clown

Het is idd zo dat de iPhone eerst klaargemaakt moet worden voor het Nederlandse netwerk en ik weet ook wel hoe dat moet. Anyway, de iPhone die ik wil bestellen is al simlockvrij gemaakt enzo, dus dat komt wel goed Lachen



Feitelijk is het om fraude met jouw gegevens te voorkomen. Opgelegd vanuit de netwerken. Bij een online shop wordt er idd gevraagd om bankpas (beide zijden), bankafschrift (max 1 maand oud) en legitimatie.

Plezier met je Iphone!

Anoniem

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:43

Klopt toen ik mijn Ericsson kocht via hi.nl moest ik 1 cent pinnen om mijn rekeningnummer te bevestigen Ja Ook wilden ze kopietjes van legitimatie en bankpas hebben Ja Heel normaal allemaal Lachen

Laat je weten hoe iPhone bevalt? Haha!

Jurjen

Berichten: 2541
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Enschede

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:27

Ik heb 'm ook. Heb hem via eBay vanuit Engeland geïmporteerd.

Echt een super dingetje Lachen

Liezel1
Berichten: 14963
Geregistreerd: 20-10-04

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:28

kun je niet weer gewoon datzelfde abo aanschaffen als die je hebt afgezegd?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 19:44

Liezel1 schreef:
kun je niet weer gewoon datzelfde abo aanschaffen als die je hebt afgezegd?

Ik heb nog nooit een telefoonabonnement gehad Lachen Voorheen altijd prepaid.

Anyway, ik hoop dat m'n iPhone deze week nog komt... De bestelling is in behandeling, want ze hebben alle papieren binnen gekregen (ik heb m'n bankpas maar van 1 kant gekopieerd trouwens, niets op gehoord dus dat zal wel goed wezen). Maar als ik op de site kijk bij de levertijd staat er 2 weken levertijd Nagelbijten / Gniffelen. Ik hoop dat dat niet meer geldt voor mijn bestelling, maar goed, we zien wel Lachen.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:40

Laat je even weten als je'm binnen hebt?
Ik zit er ernstig over te twijfelen of ik 'm ook zal bestellen!

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:06

Volgens mij moet je je bankpasje van twee kanten kopieren hoor, met je handtekening achterop!

sarah_m
Berichten: 1331
Geregistreerd: 25-01-06

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:07

Ik wil hem idd ook zoo graag Haha!

vraagje voor de experts, is het slim om een duitse Iphone te kopen? kan je dat omzetten in ne of eg?

Canada
Berichten: 537
Geregistreerd: 26-08-06

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 00:22

ik kan mijn engelse iphone ook omzetten in het nederlands,dus lijkt me ook dat je een duitse in het nederlands kan omzetten

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:57

Ik heb hem een keertje in Amerika uitgeprobeerd en ik was er echt helemaal verliefd op!
Supermooi design, scherm is groot genoeg... Het enige nadeel is dat internet enz. erg moeilijk zijn om mee te werken. Ook als je dingen wil intypen zou je eigenlijk zo'n klein pennetje moeten hebben, want het toetsenbordje verschijnt als touchscreen op je scherm. De toetsjes zijn erg klein (minder dan 1cm x 1cm) en je kan één toets onmogelijk met je vinger intikken.

Baal er best wel van dat op het moment dat ik in Amerika was die dingen nog superduur waren, volgens mij waren ze ook nog maar net op de markt. En hier in België zijn ze officiëel nog niet op de markt, hoewel ik wel heb gelezen dat je ze 'illegaal' in electrozaken al kan kopen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 21:05

Nou, de iPhone is binnen Haha! Echt ontzettend gaaf ding Lovers

Vind trouwens dat het internet wel makkelijk werkt, ik heb geen last van te kleine toetsjes ofzo Lachen

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 16:57

En hoe bevalt die?
En hoe is je bereik?
Heb je er al problemen mee gehad?
Had je hiervoor trouwens al een abbo? Zoja heb je die dan verlengt, of stop gezet en een nieuwe genomen?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:24

Hij bevalt heel erg goed Lovers. Heel gaaf ding!!!
Bereik is gewoon goed. Niet meer of minder dan bij m'n oude mobiel.
Nee, geen problemen mee gehad.
Nee, hiervoor geen abbo, alleen prepaid (staat ook in het topic).

Ik ben alleen bang dat ie bij 2call.nl of niet meer te krijgen is of dat er een levertijd van 2 tot 3 weken opzit. Anyway, ik zag dat ze 'm laatst van de site hadden gehaald. Misschien dat de 16 GB versie nog wel te krijgen is via die site (of een andere site, kan natuurlijk ook).

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: iPhone, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:21

Ik heb eerst even advies ingewonnen.
En opzich heb ik goede verhalen over 2call gehoord. Alleen werd me geadviseerd 2maandjes te wachten, want als het goed is komt dan de 2e versie van de iPhone uit. Met nog meer mogelijkheden(GPS etc),en de kinderziekten zijn er dan ook als het goed is uit.
Dus daar wacht ik dan maar even op. Lachen