Iemand ervaring met deze camera's?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Evanne

Berichten: 695
Geregistreerd: 14-06-06

Iemand ervaring met deze camera's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 23:30

Wie heeft ervaring met een van deze camera's? Ik kon ze niet bij het centrale topic vinden.
Canon Powershot S500
Nikon Coolpix P5100 (wat is de sluitertijd? die stond niet bij de site waar ik 'm zag staan)
Sony Cybershot DSC-H9 (wat is de sluitertijd? die stond niet bij de site waar ik 'm zag staan)
Nikon D40

En dan twee die wel in dat topic staan. Maar ik wil graag weten of ze ook goede actie foto's maken, ook bij minder licht.
Olympus E-500 Body (hier staan wel actie foto's van, maar niet bij minder licht)
Sony Cybershot DSC-H3

En nog een vraag bij alle camera's; Maken ze ook nog redelijk foto's met tegen licht (bijv. zon die richting lens schijnt)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Iemand ervaring met deze camera's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:53

[CB] > [TV]

Anoniem

Re: Iemand ervaring met deze camera's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:55


_Nicky

Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Iemand ervaring met deze camera's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:58

Jep, ik heb de Nikon D40. Hele fijne camera, makkelijk in gebruik en maakt uitstekende foto's, ook bij weinig licht.

Anoniem

Re: Iemand ervaring met deze camera's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:01

Het lijkt me zinvol dat Evanne eens eerst kijkt naar het verschil tussen een DSLR en een compactcamera.

Daarnaast: actiefoto's bij weinig licht (binnenbakken!) kun je met compactcamera's over het algemeen absoluut vergeten. Met DSLR's wil het wel, maar ook LANG niet altijd (goed) en ook alleen maar met DURE, lichtsterke lenzen.

Gezien de camera's waar je ervaringen over vraagt vraag ik me af of je genoeg budget hebt om "goede actiefoto's bij weinig licht" ook maar een klein beetje te overwegen.

De Olympus die je noemde is alleen de body, dus hier zul je ook nog een lens (of meerdere) bij moeten kopen.

En wat je vraag wat sluitertijd betreft: dat hangt af van stapels omstandigheden. Hoe je het zelf instelt of wat je camera "ervan maakt".

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Iemand ervaring met deze camera's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:48

Ik heb de Olympus E-500 Haha!

Op mijn site onder fotografie kun je wat voorbeelden vinden Knipoog
Ik vind hem goed scherp Ja