Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Heeft hij dus alle foto's met hele hoge ISO waarden genomen, waardoor ik veel korrel heb. Foto's zijn dus scherp maar op groot formaat niet mooi... Zal eens proberen wat ISO 800 doet, of ik het dan nog haal met mijn sluitertijd om onbewogen foto's te maken; snuffelhues schreef:Ik heb net een nieuwe digitale spiegelreflexcamera met zoomlens (kost dus ook nog eens veel licht), en loop wat tegen hetzelfde probleem aan: Een paar weken geleden in een binnenbak foto's gemaakt. Alles op automatisch laten staan, wil eerst zien wat ie zelf kan zonder dat ik mij ermee bemoeiHeeft hij dus alle foto's met hele hoge ISO waarden genomen, waardoor ik veel korrel heb. Foto's zijn dus scherp maar op groot formaat niet mooi... Zal eens proberen wat ISO 800 doet, of ik het dan nog haal met mijn sluitertijd om onbewogen foto's te maken;

snuffelhues schreef:Ik ben nog niet aan afdrukken begonnen, heb ze alleen op de pc bekeken. Dus door ze "chemisch" te laten afdrukken vermindert het normaal wel?
patsur schreef:Kwaliteit 'verbeteren' met printen zou ik zel niet zo snel aan beginnen.. Beste is natuurlijk zo min mogelij kruis op je foto's..
Diafragma op 2.8 en sluiter op ongeveer 1/200 wil wel lukken, ook al heb ik wel eens op 1/90 foto's gemaakt in een binnebak..