Digitale fotolijst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Digitale fotolijst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 21:16

Wie van jullie heeft er ervaring met digitale fotolijsten?

Ik ben nl opzoek naar een mooie digitale lijst die ik neer kan zetten op de kast (oid) en waarbij je de foto's dmv een interne harde schijf kan laden. Hij moet mooi belicht zijn, daarmee bedoel ik dat de fotos vanuit iedere hoek goed te zien moeten zijn, net als een "normale" foto lijst

Het aantal GB maakt mij niet zo heel veel uit. Het prijsje echter wel om en nabij de 100 euro is eigenlijk wel mijn max... (maar ben bang dat ik er iets meer bij moet leggen Haha!)

Wie van jullie helpt mij aan een goed merk van een digitale lijst die aan bovenstaande eisen voldoet??

Alvast bedankt

Groetjes Deborah

Kaisa

Re: Digitale fotolijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:21

ik ben ook wel beniewd naar de reacties Haha!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 21:23

Ik heb zelf al gekeken op de site": kijk en vergelijk. maar daar kan ik zo 1-2-3 geen keuze maken, en bij een heel hoop modellen stond nog geen reactie van gebruikers... Dus heb mn hoop nu op "bokkend Nederland" gevestigd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:26

Sinterklaas was hier erg gul dit jaar en ik heb er nu een kodak easy share sv811.
Prijs weet ik niet.
Maar ik vind hem super mooi beeld hebben en je kunt er ook nog achtergrond mp3's mee laten spelen.
Hij is ook erg handig in gebruik. Alles wijst zichzelf.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 21:27

Oke das mooi om te horen Running kawa
Kun je mij ook vertellen hoe het zit met de instellingen als de stroom er vanaf is geweest??
En moet je de foto's laden dmv een externe USB oid of kan het gewoon op de eigen harde schijf van de lijst geplaatst worden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:29

Ik trek de stekker er hier dus uit en alles doet het de dag erop nog Lachen
Geen idee wat hij zal doen na bijv een week geen stroom Lachen

Er zit een harde schijf op van 128 mb, maar je kunt ook je fotokaartje erin stoppen.
Ik heb alleen dat eerste nog maar gebruikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:29

wij hebben een philips geeft een heel mooi beeld heel scherp Lachen

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 21:39

Roma: Graag wat meer info dan enkel mooi en scherp beeld, zoals hoe werkt het met de kaartjes? Zit er een USB aansluiteing bij> welke type heb je en wat is het prijskaartje?? Haha! maar bedankt voor je reactie iig!!

@ RK: Bedankt dat is wat ik zocht!! Klinkt wel mooi iig! Ik schrijf hem iig op... Mocht ik niet verder komen dan ga ik eens kijken naar die jij ook heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:03

This_is_me schreef:
Roma: Graag wat meer info dan enkel mooi en scherp beeld, zoals hoe werkt het met de kaartjes? Zit er een USB aansluiteing bij> welke type heb je en wat is het prijskaartje?? Haha! maar bedankt voor je reactie iig!!

@ RK: Bedankt dat is wat ik zocht!! Klinkt wel mooi iig! Ik schrijf hem iig op... Mocht ik niet verder komen dan ga ik eens kijken naar die jij ook heb

ja er zit een usb aansluiting op . kaartje kan er gewoon insteken welk type en prijs weet ik neit dat vraag ik vanavond wel ff aan me vader:)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:17

a super dank je wel Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:47

Al eens bij de mediamarkt gekeken, daar bieden ze er nu ook veel aan. Verder heeft mijn vader er ooit eentje in de aanbieding bij kruidvat/trekpleister/ lidl/ aldi of weet ik wat. Degenen waarvan ik gehoord heb dat ze daar vandaan komen hoor ik eigenlijk ook niet klagen..

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 10:44

Nee Bienotje ben nog niet echt op pad geweest. Ik wil nl eerst weten wat ik zoek Haha! en gemak dient de mens, vandaar mijn vraag opv erschillende forums.. Ik ben al een aaridg eindje op weg geholpen iig..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:41

hey deborah Schijnheilig
ik kijk ook even mee, lijkt mij ook super leuk..
maar ik zie door de bomen het bos niet meer Clown

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 14:09

Hee Corina.. Ja erg he!! er zijn er echt zo veel!! Wil mn vent er een kado doen voor de kerst, maar weet dus niet echt welke ik moet kiezen hihi

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:29

Grappig, heb zojuist bij ons in de winkel allemaal digitale fotolijsten uitgestald en uitgeprobeerd. De stein viel mij qua kwaliteit het meest op. Zeer mooi design (niet oud-bollig maar mooi modern, wit met glas gecombineerd), kwaliteit van de foto was super en ook nog eens MP3 muziek op de achtergrond. Tevens een afstandbediening en de mogelijkheid om de lijst te verlichten (blauw) bij de knopjes e.d. voor een nog modernere uitstraling. Ik kan zo gauw niet een foto van de type die ik voor me had vinden, maar dit is één uit de zelfde serie maar dan een 8". Even een voorbeeld voor het design. Deze mist alleen de knopjes op de rechterzijkant (uitgevoerd in glas) Lachen

Afbeelding

Deze kost €52. Geen idee hoe de kwaliteit van deze is (zal wel vergelijkbaar zijn) een 8" scherm is alleen vrij klein. Die ik in handen had was veel groter en de prijs lag op €104 excl. BTW.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 14:32

ooh ja die is wel mooi idd.

Maar ik zoek idd een iets groter beeldscherm dan 8"
Ik zal eens raadplegen op het merk wat je noemde.

De kwaliteit van de foto's gaat iig niet achteruit. Heb je enig idee hoe het zit met foto's die bewerkt zijn?? Is het zo dat je de foto's op een bepaalde manier moet verkleinen?? Ik heb net nl gelezen dat een foto die te groot is niet snel laad of heel blokkerig over komt, heb je daar toevallig ook ervaring mee??

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:34

Afbeelding

Dit is hem volgensmij. Hmm. Ook een 8". Zou het hem dan toch zijn en was die ik in handen had een 8"? Dromen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:37

This_is_me schreef:
ooh ja die is wel mooi idd.

Maar ik zoek idd een iets groter beeldscherm dan 8"
Ik zal eens raadplegen op het merk wat je noemde.

De kwaliteit van de foto's gaat iig niet achteruit. Heb je enig idee hoe het zit met foto's die bewerkt zijn?? Is het zo dat je de foto's op een bepaalde manier moet verkleinen?? Ik heb net nl gelezen dat een foto die te groot is niet snel laad of heel blokkerig over komt, heb je daar toevallig ook ervaring mee??

Ik heb alleen de foto's die er al op stonden geprobeerd. Bloos Ben van plan hem zelf ook aan te schaffen, en wilde hem daarom morgen even testen met eigen foto's. Kan ik je dan meer vertellen over de kwaliteit (zal ze dan even in verschillende grootte op de Stein uitproberen). Overigens waren de andere fotolijsten ook niet slecht hoor, maar deze sprong er toch echt wel uit. En zo bekend is het merk niet dus wilde het even opmerken hier. Word volgensmij ook lang niet overal verkocht. Wij hebben er 3 in onze collectie. (de 7", 8" (denk ik dan? hij leek veel groter dan een 8", kijk ik morgen ook nog even voor je na) en nog een zwarte versie.) Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:38

Ik heb er bewerkte foto's tussen staan.
Als je met photoshop bewerkt moet je ze opslaan met jpg- basislijn. Progressief geeft hij aan als fout.
Andere fotobewerkers slaan geloof ik auto op op basislijn Lachen

Alles heb ik sowieso flink verkleind om er meer foto's op te kunnen zetten

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:43

Hoeveel MB kun je kwijt op die van jou RK?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:44

128 mb

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:47

Intern? En kun je dat uitbreiden met een geheugenkaartje ofzo? De Stein heeft intern geheugen en je kunt er een USBstickje òf Geheugenkaartje in steken. (weet niet meer welke van de 2. Bloos )

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:55

Ik volg dit topic ook even mee, ik (en broers) zitten erover te denken om mn ouders er 1 te geven voor hun 40 jarig huwelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:57

runningkawa schreef:
Ik trek de stekker er hier dus uit en alles doet het de dag erop nog Lachen
Geen idee wat hij zal doen na bijv een week geen stroom Lachen

Er zit een harde schijf op van 128 mb, maar je kunt ook je fotokaartje erin stoppen.
Ik heb alleen dat eerste nog maar gebruikt

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:00

Oeps, sorry RK.

Heb even snel gekeken, en die ik in de winkel heb staan is een 8". Lijkt alleen vrij groot, had echt niet het idee dat het maar een 8" was/is. Lachen