Kosten nieuwe uitlaat / deel vervangen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kosten nieuwe uitlaat / deel vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:53

Lovely, m'n uitlaat knalt net onder de auto vandaan Scheve mond
( ik had zó gehoopt dat ie het zou redden tot ná m'n vakantie...)

Nu weet ik niet wat er aan gedaan moet worden, maar wie kan er een indicatie geven van de kosten
( voor ik me morgen lam schrik Clown )
Mijn plan is om maar gewoon naar de Kwik-Fit te gaan, die zit hier namelijk om de hoek, dus dan hoef ik maar een paar honderd meter herrie te maken Nagelbijten / Gniffelen

Dus wat zijn de gemiddelde kosten van een deel vervangen? Of wellicht een geheel nieuwe ( ik hoop zó op het eerste )
Daar gaat m'n vakantiegeld....Scheve mond

ninja2

Re: Kosten nieuwe uitlaat / deel vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:56

Ik moest een hele nieuwe en dat koste me 600€ en 400€ als ik het bij de sloop zou halen. Ik heb me auto maar verkocht toen(was ie niet meer waard die kosten)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:58

Het ligt er helemaal aan welk merk auto je hebt en welk deel er vervangen moet worden, als je naar de kwikfit gaat kunnen ze je vantevoren al zeggen wat het ongeveer gaat kosten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:06

Oké Ninja, dát had ik dus net niet willen horen Nagelbijten / Gniffelen

Heb een Opel Corsa uit '99.....
Tja, fijn dat ze me van te voren zeggen wat het gaat kosten, maar het zal toch moeten gebeuren Clown Ik heb m'n auto nodig, anders kom ik niet op m'n werk Haha!
Waarom gebeuren zulke dingen áltijd als het totaal niet uitkomt?

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:10

nee snap ik ik baalde ook haha ik had ook net een maand geleden een dure beurt gehad a 450€ ik heb een susuki swift toen

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 05:13

Even rondbellen zou ik zeggen, dan kunnen ze je zo een indicatie van de kosten geven!
Mijn distributieriem moest pas vervangen worden, riem zelf kost 26 euro en in het totaal was ik 190 euro kwijt... Afzetters!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:07

Kieffer, waarschijnlijk moest je de uren dat ze bezig waren met je auto ook betalen (en is de waterpomp niet ook gelijk vervangen?)..

Sowieso komen zulk soort dingen nooit goed uit, die hebben altijd verkeerde timing Haha!

Afhankelijk of je de hele of slechts deels een nieuwe uitlaat moet zal de prijs variëren. P.s. als je naar een ´gewone´ garage gaat kun je altijd navraag doen of ze een goede tweedehands ergens voor je kunnen zoeken. Bij de kwik-fit heb ik niet echt het idee dat ze dat daar snel doen, maar kan ik mis hebben.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:13

weet je niemand die de uitlaat er voor je kan onderhangen?? handige pa, vriend, broer of buurman? dan kost het je alleen de prijs van de uitlaat......en die valt reuze mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:05

Nee, helaas geen handige kennissen hier die dat voor me kunnen doen Scheve mond
En zoeken voor een 2e hands, tja ik heb eigenlijk geen tijd om te wachten. Moet ook werken....dus het moet vandaag eigenlijk klaar.

cobaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:29

Bij mij is het 3/7 ook gebeurd ik heb een peugeot 206 sw en was 282,63 kwijt. Ik was niet bij mijn eigen garage geweest omdat ik bij mijn vriend was en die woont in een andere plaats. Heb wel 20% korting op de onderdelen gekregen omdat we 2x op en neer moestten rijden omdat ze niet hadden gebelt dat die nog niet klaar was.

Werktijd is een paar minuten dus je bent het echt kwijt aan de onderdelen zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:35

Hmm dat klinkt nog semi-acceptabel Nagelbijten / Gniffelen
Heb zojuist de sloop gebeld, hebben nu niks liggen.
Moet morgen even terugbellen, kon nu ook niet langskomen om er na te laten kijken want de 'grote monteur' ( zoals ze dat zelf zei Clown ) was er niet.
Ze zullen op m'n werk blij met me zijn Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Ga de Kwik-Fit ook nog maar even bellen... maar ja, daar ben ik zowiezo duurder uit..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:08

Snelle service brengt helaas ook wel eens extra kosten mee Knipoog

Geen garage die werkt met het principe van leenauto´s?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:18

Ja inderdaad, dat heb je met snelle service.
Maar heb nog een zooitje sloperijen gebeld en heb er 1 waar ik vanmiddag langskan. Die had nog een midden en einddemper liggen. ( en nu maar hopen dat het inderdaad de midden of einddemper is Clown )

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:43

Onze uitlaat is niet al te lang geleden ook doorgeroest. Dat gebeurde in Enschede, en we moesten nog terug naar huis (voorbij Utrecht) dus hebben we de ANWB laten komen, die heeft 't toen tijdelijk gefixd zodat de herrie verholpen was.

Voor 't vervangen was de rekening 800 euro, maar dat is inclusief 't vervangen van de schokdempers, en volgens mij was dat 't grootste deel van de rekening.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:45

mijn auto is vorig jaar een deel van de uitlaat vervangen dacht(pa betaalde het) dat het rond de 300,- zat dan wa er wel veel vervangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:46

Nou heb em zojuist laten maken bij de Kwik-Fit, kon echt niet langer wachten.. Werk deed erg moeilijk.
Was binnen half uurtje klaar en de kosten waren nog redelijk, 200 euro...

cobaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:48

Wat hebben sommige mensen veel moeten betalen ik was voor middenuitlaatpijp, en alletwee de dempers 300 kwijt voor werktijd maar 22 euro was nog geen halfuur werk.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:53

cobaatje schreef:
Wat hebben sommige mensen veel moeten betalen ik was voor middenuitlaatpijp, en alletwee de dempers 300 kwijt voor werktijd maar 22 euro was nog geen halfuur werk.

bij mij was de katalisator ook kapot en dat is het duurste van heel de uitlaat.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:57

Bienotje schreef:
Kieffer, waarschijnlijk moest je de uren dat ze bezig waren met je auto ook betalen (en is de waterpomp niet ook gelijk vervangen?)..

Sowieso komen zulk soort dingen nooit goed uit, die hebben altijd verkeerde timing Haha!

Afhankelijk of je de hele of slechts deels een nieuwe uitlaat moet zal de prijs variëren. P.s. als je naar een ´gewone´ garage gaat kun je altijd navraag doen of ze een goede tweedehands ergens voor je kunnen zoeken. Bij de kwik-fit heb ik niet echt het idee dat ze dat daar snel doen, maar kan ik mis hebben.

Inderdaad, alle kosten die er bij komen zoals de arbeidsuren, maken het zo duur. Maar het is zo zuur he, zo veel geld voor een riempje en de zooi die er bij hoort.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:34

bij ons ook einge tijd terug, er moest dus een geheel nieuwe uitlaad plus katilasator ect ect van voor naar achter dus vernieuwt worden, Of we even 900,00 euro af wilde rekenen!!!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 23:31

[LZP] > [TV]

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:12

Dat is zeker waar, kieffer.. Knipoog

Zodra het maar bij de garage moet gebeuren of een auto-onderdeel is kost het helaas al veel Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:24

Ik moest dat breedste stuk zeg maar laten vervangen van de uitlaat(niet die dunne pijp,maar echt dat dikke ding),en ik was 120 euro kwijt.
Ik heb een Opel Astra uit 93.